Ja voor jou wel ja. Die plaat voor je kop is wel erg groot.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:55 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Deze cijfers zijn onzin. Kom maar met een serieuze bron.
Nope, was wel van plan er naar toe te gaan maar het is er niet van gekomen.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:23 schreef SpaRood het volgende:
'Protesten' bij de Chinese ambassade...hoe vredelievend. Zijn er nog FOK!ers die met bakstenen hebben gegooid?
Nou gosh, doe je best, geef ons hippies eens een hartverzakking....quote:Op zondag 16 maart 2008 15:48 schreef SpaRood het volgende:
Ik ken ook fora waar dingen worden gezegd waar al die langharige "Free Tibet! hippies met Palestijnen sjaaltjes spontaan een hartverzakking van zouden krijgen.
Ga toch weg..... 'neutraler'? Die topic titel is gewoon een feit! Het is een feit dat er chinese tanks in Tibet zijn.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:30 schreef SpaRood het volgende:
Verzoek aan de moddereter, kan de TT worden aangepast in een neutralere titel als "Onrust in Tibet"?
Die cijfers kloppen gewoon niet. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald, wordt het dan een waarheid?quote:Op zondag 16 maart 2008 17:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja voor jou wel ja. Die plaat voor je kop is wel erg groot.
Zoek zelf eens op death toll Tibet. De regering in ballingschap spreekt zelfs over het dubbele of nog meer.
Uit het boek van Patrick French, een voormalig directeur van de Free Tibet Campaign in Londen:quote:No matter how often stated, that figure is puzzling. The official 1953 census -- six years before the Chinese crackdown -- recorded the entire population of Tibet at 1,274,000. Other estimates varied from one to three million. (39) Later census counts put the ethnic Tibetan population within the country at about two million. If the Chinese killed 1.2 million in the early 1960s then whole cities and huge portions of the countryside, indeed almost all of Tibet, would have been depopulated, transformed into a killing field dotted with death camps and mass graves -- of which we have seen no evidence. The Chinese military force in Tibet was not big enough to round up, hunt down, and exterminate that many people even if it had spent all its time doing nothing else.
Bron: http://www.swans.com/library/art9/mparen01.html
Dat er veel mensen, ook Han-Chinezen, zijn omgekomen door hongersnoden en politieke instabiliteit, zal wel kloppen.quote:Most disturbing of all was the fact that of the nearly 1.1 million
deaths listed, only 23,364 were female. This would have meant that
1.07 million victims were male, which was clearly impossible, given
that there were only around 1.25 million Tibetan men in 1950.
quote:ik denk dat veel tibetanen heimelijk blij zijn dat de chinezen orde op zaken stellen. ik heb in een artikel gelezen dat ze niet willen dat hun eerdere bazen de boedhisten weer aan de macht komen en beter af zijn onder communistisch bestuur. ik citeer uit dat artikel”Tibet’s former slaves say they don’t want their former masters to return to power. “I’ve already lived that life once before,” said Wangchuk, a 67-year-old former slave. He said “I may not be free under Chinese communism, but I am better off than when I was a slave.”
Hier helemaal: LINKquote:Het Tibetaanse probleem is erg gecompliceerd. Het is wezenlijk verbonden met vele zaken: politiek, de aard van de samenleving, het rechtssysteem, mensenrechten, religie, cultuur, de identiteit van een volk, de economie en de toestand van het milieu. Dientengevolge moet er om deze problemen op te lossen een veelomvattende aanpak gevolgd worden, die rekening houdt met de belangen van alle betrokken partijen, in plaats van slechts één partij. Daarom zijn we standvastig geweest in onze toewijding aan een wederzijds ten goede komend beleid, de Middenweg-aanpak, en hebben wij vele jaren oprechte en aanhoudende inspanningen verricht om dit te bereiken.
Sinds 2002 hebben mijn afgezanten zes gespreksrondes gevoerd met betrokken ambtenaren van de Chinese Volksrepubliek om relevante zaken te bespreken. Deze uitgebreide discussies hebben geholpen om sommige onzekerheden bij hun weg te nemen en stelden ons in staat om onze aspiraties aan hen uit te leggen. Echter, met betrekking tot de fundamentele zaak zelf is er in het geheel geen concreet resultaat geboekt. En gedurende de afgelopen paar jaar was Tibet getuige van toegenomen onderdrukking en wreedheid.
Great movie! I love it.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:39 schreef tick0909 het volgende:
Hi,guys
watch this:
"Tibet WAS,IS,and ALWAYS WILL BE a part of China"--made by a Chinese student in Canada.
http://nl.youtube.com/watch?v=x9QNKB34cJo
Nee, deze mensen moeten zichzelf aangeven. Uit de Volkskrant:quote:Op zondag 16 maart 2008 19:58 schreef SnuggLe het volgende:
Secretary Rice Urges China to Address Tibet Policies that have created tensions
Senator Obama Condemns China's Use of Force on Tibetans
Deze is er ook nog: Chinese Officials Call for Tibetan Protesters to Surrender
Protesterende mensen die zich moeten 'overgeven'...... Dat zegt al genoeg volgensmij.
Nou.... Volgens mij hebben ze er met een soort van HongKong regeling wel zin an toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:33 schreef SeLang het volgende:
Er is in Taiwan vrijwel niemand die aansluiting wil bij China.
Ook nog niet...maar dat is een andere discussie. Ik zal een topic hierover openen zodra Ma Ying-jeuo met riante cijfers de presidentsverkiezingen van de ROC heeft gewonnen, want daar heb ik ook wel zin an.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou.... Volgens mij hebben ze er met een soort van HongKong regeling wel zin an toch?
Toch was mijn Taiwanese collega zeer blij dat in Januari the blue party gewonnen had. En die streven toch nauwere banden met China na.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:11 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Ook nog niet...maar dat is een andere discussie. Ik zal een topic hierover openen zodra Ma Ying-jeuo met riante cijfers de presidentsverkiezingen van de ROC heeft gewonnen, want daar heb ik ook wel zin an.
Ach ja, waarom zou de sporter principieel zijn en niet deelnemen aan het evenement omdat tien kilometer van het Olympisch Dorp martelkamers op volle toeren draaien?quote:Op zondag 16 maart 2008 21:10 schreef JohnDope het volgende:
Die sporters valt helemaal niks te verwijten, die moeten ook allemaal lekker naar de olympische spelen en Holland Heineken House gaan.![]()
Die enige die wat valt te verwijten is het IOC. De sporters moeten met rust gelaten worden.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:14 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ach ja, waarom zou de sporter principieel zijn en niet deelnemen aan het evenement omdat tien kilometer van het Olympisch Dorp martelkamers op volle toeren draaien?
En terecht! Maar het Hongkong model is niet populair in Taiwan. Voor Taiwan zal er een Taiwan model moet worden bedacht. Trouwens, mensen zijn voor hereniging als het onder de condities van de pre-1949 revolutie gebeurd, dus herstel van de Republiek China op het vasteland. Ik denk dat de meeste mensen over de streep te trekken zijn wanneer de PRC democratische hervormingen doorvoert...en dat gaat gebeuren, vroeg of laat! Hopelijk heeft de Tibet crisis geen verdere invloed op de hervormingen die Peking doorvoert.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch was mijn Taiwanese collega zeer blij dat in Januari the blue party gewonnen had. En die streven toch nauwere banden met China na.
Zet jij nou maar eerst 60 tot 80% van jouw huisraad bij het grofvuil, praten we daarna verder over de sporters.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:18 schreef Scaurus het volgende:
Neen! Sporters zijn geen kleine kinderen. Ze moeten zelf nadenken en met hun eigen principes in de wereld staan. Je verantwoordelijkheid afschuiven op het IOC is laf.
Ik zei dan ook 'een soort van'quote:Op zondag 16 maart 2008 21:19 schreef SpaRood het volgende:
[..]
En terecht! Maar het Hongkong model is niet populair in Taiwan. Voor Taiwan zal er een Taiwan model moet worden bedacht. Trouwens, mensen zijn voor hereniging als het onder de condities van de pre-1949 revolutie gebeurd, dus herstel van de Republiek China op het vasteland. Ik denk dat de meeste mensen over de streep te trekken zijn wanneer de PRC democratische hervormingen doorvoert...en dat gaat gebeuren, vroeg of laat! Hopelijk heeft de Tibet crisis geen verdere invloed op de hervormingen die Peking doorvoert.
quote:Op zondag 16 maart 2008 20:48 schreef Caesu het volgende:
welkom op fok tick0909
ni hao!
gaat goed met de propaganda daar in china.
ze sluiten youtube af. maar ondertussen wel doorgaan met de propaganda naar de buitenwereld.
Inderdaad als je een leugen maar vaak genoeg hoort, de Chinese propaganda machine doet z'n werk uitstekend.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:29 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen gewoon niet. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald, wordt het dan een waarheid?
Het is ook niet logisch. Deze cijfers zijn uit de duim gezogen.
[..]
Uit het boek van Patrick French, een voormalig directeur van de Free Tibet Campaign in Londen:
[..]
Dat er veel mensen, ook Han-Chinezen, zijn omgekomen door hongersnoden en politieke instabiliteit, zal wel kloppen.
Nou, de Free Tibet propaganda doet het werk nog beter hoor...quote:Op zondag 16 maart 2008 21:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Inderdaad als je een leugen maar vaak genoeg hoort, de Chinese propaganda machine doet z'n werk uitstekend.
Dat jij het prima vindt van het afslachten van 'eigen volk' is me al helemaal een raadsel. En vrijheid van godsdienst? De meer dan 6000 kloosters zijn allen door de Chinese strijdkrachten tijdens die laffe inval in de fik gestoken. Da's ook heel normaal natuurlijk.
Ik niet, die gaan gewoon door. Maar als sporter moet je wel je bek houden anders eindig je in de bak.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Plus het feit dat China nog meer onder druk komt te staan. Ik vrees voor de Olympische Spelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |