Niks problematisch aan.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je hebt een 32bits en een 64bits Leopard. Alleen merkt de eindgebruiker daar niets van. Jammer dat het onder Vista nog steeds problematisch is.
Waar dan?quote:Op woensdag 2 april 2008 17:14 schreef hierissieweer het volgende:
SP1 voor nederland is uit! Staat nu bij mij te instaleren
Volgens mij is dat een foutcode voor de office 2007 update.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:11 schreef hierissieweer het volgende:
Via mijn windowsupdate scherm, maar ik krijg foutcode 78f maar ik kan nergens terug vinden wat dat betekend... Windows laat er niets over los...
Half Nederland is 'm nu aan 't downloaden... Beetje overbezetquote:Op woensdag 2 april 2008 19:45 schreef Jovatov het volgende:
Hier heb ik ook niets in m'n updateschermpje
Half Nederland? Niemand die ik ken gebruikt Vistaquote:Op woensdag 2 april 2008 19:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Half Nederland is 'm nu aan 't downloaden... Beetje overbezet
quote:Op woensdag 2 april 2008 19:44 schreef Vlek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een foutcode voor de office 2007 update.
Ik heb er zelf geen last van gehad, maar hier staat de oplossing van Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/946691quote:Op woensdag 2 april 2008 20:00 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
ik las sp1 dus dacht automatisch dat ie voor vista was... maar hij is voor office. Maar weet je toevallig de oplossing?
Ik ben een domme kneus?quote:Op woensdag 2 april 2008 15:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks problematisch aan.
32bit software kan werken onder de 64bit Vista/XP
Andersom niet.
Daar kies je nou eenmaal voor.
Wanneer je dat niet weet ben je gewoon een domme kneus die eerst onderzoek had moeten doen voordat hij/zij iets blind gaat installeren.
Geldt natuurlijk ook voor driversupport.
omdat windows misschien wel rekening moet houden met "wat grotere" hoeveelheid verschillende pc's ?quote:Op donderdag 3 april 2008 00:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben een domme kneus?
Bij mijn Macbook is het een questie van de installatie-DVD erin, en hij installeert automatisch 32bits of 64bits, afhankelijk van je hardware.
Waarom kan dit onder Windows niet? 32-bits en 64-bits op dezelfde installatie DVD, en dat hij kijkt of je hardware 32 of 64 bits is?
Ik zeg niet dat jij een domme kneus bent, maar mensen die blind voor de 64bit versie gaan en achteraf gaan huilen.quote:Op donderdag 3 april 2008 00:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben een domme kneus?
Bij mijn Macbook is het een questie van de installatie-DVD erin, en hij installeert automatisch 32bits of 64bits, afhankelijk van je hardware.
Waarom kan dit onder Windows niet? 32-bits en 64-bits op dezelfde installatie DVD, en dat hij kijkt of je hardware 32 of 64 bits is?
quote:Nederlandse SP1 voor Vista 'komende week
AMSTERDAM - De Nederlandse versie van een langverwacht pakket updates voor Microsofts nieuwe besturingssysteem Windows Vista is komende week beschikbaar. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.
Het zogenoemde Service Pack 1 bundelt de 374 updates die Microsoft sinds de verschijning van Windows Vista eind 2006 heeft uitgebracht. Daarnaast bevat het volgens het bedrijf belangrijke verbeteringen op het gebied van snelheid, stabiliteit en veiligheid. Versies in het Engels, Frans, Duits, Spaans en Japans waren al sinds half maart beschikbaar.
Boycot
Na de verschijning van Vista klaagden nogal wat gebruikers over het systeem. Het zou soms traag zijn, en niet goed samenwerken met veel randapparatuur, zoals printers, scanners of camera's. De Consumentenbond noemde Vista zelfs een 'onaf' product en riep op tot een boycot.
Microsoft lanceerde naar aanleiding daarvan een website om gebruikers van Vista betere ondersteuning te bieden. Die bevat antwoorden op de meeste gestelde vragen, maar gebruikers kunnen er ook een formuliertje invullen om technische ondersteuning te vragen. Via die site zijn op ie manier in totaal bijna 2500 klachten gemeld, die op drie na zijn verholpen.
Opgelost
Volgens Microsoft zijn de meeste van die problemen nu opgelost. Het grootste deel vond zijn oorzaak in nog ontbrekende stuurprogramma's voor de weigerachtige randapparatuur. Inmiddels hebben de meeste fabrikanten die zogenoemde drivers alsnog beschikbaar gesteld. Andere veelgehoorde klachten, zoals het trage kopiëren van bestanden en het langzame ontwaken uit de slaapstand, zijn in SP1 ook aangepakt.
Met het Service Pack introduceert Microsoft ondersteuning voor enkele nieuwe technologieën, zoals een nieuwe standaard voor draadloos netwerkverkeer en voor bestandsopslag op flashdrives. Daarnaast bevat SP1 enkele verbeteringen voor systeembeheerders, die Vista gemakkelijker op afstand kunnen installeren en onderhouden.
Tevreden
Microsoft is tevreden over de adoptie van Vista. Wereldwijd zijn volgens het bedrijf 100 miljoen licenties verkocht, waarvan in Nederland naar schatting nu 2,5 miljoen. Dat wil niet zeggen dat die allemaal al worden gebruikt.
Volgens Microsoft stapten consumenten in het eerste jaar twee keer zo snel over op Vista als destijds op zijn voorganger XP.
Komende week
De Nederlandse versie van SP1 komt volgens Microsoft 'komende week' beschikbaar. Het bedrijf wil geen precieze datum noemen. In eerste instantie is SP1 een optionele download, die Vistagebruikers kunnen vinden op Microsofts updatesite. Na een maand wordt SP1 aangeboden door de automatische updatefunctie van Windows, al zal het pakket niet automatisch worden geïnstalleerd. Korte tijd later ligt SP1 ook gewoon in de winkel.
Is dat zo? Bij mij gaf hij vanochtend aan dat hij 65mb wasquote:Op woensdag 16 april 2008 09:44 schreef Jovatov het volgende:
Het duurt wel ontzettend lang om te downloaden, logisch natuurlijk, maar toch.
Is hij ook, maar hij is nu toch echt al driekwartier bezig met downloaden, hij staat nu wel op 90% dus nu duurt het niet lang meer...quote:Op woensdag 16 april 2008 09:50 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Is dat zo? Bij mij gaf hij vanochtend aan dat hij 65mb was.
Zal je zien, zit ik dalijk nog met een niet-werkende pcquote:Op woensdag 16 april 2008 10:09 schreef bees het volgende:
hoera na ruim 2,5 uur instaleren (op een 1.87 dual core, 2 gbram) is het dan eindelijk zover....
het draait! moest alleen mijn geluidskaart ff opnieuw instaleren...
vista draait nu veel soepeler!!!!!
Ik heb 64-bit Ultimate en sinds gisteravond al de SP1quote:Op woensdag 16 april 2008 16:53 schreef robinmos het volgende:
Ik zie hem nog steeds niet bij mijn windows update..
Heb gewoon legale windows enzo. Kan 't misschien komen dat de 64-bit versie later verschijnt ofzo?
Duurt ff in het begin ja... Maar ik heb hem nu ook!quote:Op woensdag 16 april 2008 17:59 schreef crossover het volgende:
De gedownloade versie bleef steken vlak na het beginIn dat procesbalkje kwam het gewoon niet meer verder
Toen ik op annuleren drukte gebeurde er ook niks, dus pc opnieuw op moeten starten.
(32 bit vista home premium)
Edit: Inmiddels geinstalleerd, het is wel sneller ja
Het is ook echt een verschil van dag en nacht, Windows XP en Vista.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:56 schreef Edwinuss het volgende:
tvp. Heb Vista gekregen van huisgenoot omdat ze er niet mee om kon gaan
Net even gedaan na je post met afsluiten. Scheelt 2 a 3 seconden. :pquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:31 schreef MichielPH het volgende:
Is er ook iemand die daadwerkelijk de snelheid geklokt heeft, of zegt iedereen op gevoel dat het sneller gaat?
Ik heb hem maar 45 minuten getest ofzo. File tranfers zouden sneller gaan, heb het nog niet gemerkt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:31 schreef MichielPH het volgende:
Is er ook iemand die daadwerkelijk de snelheid geklokt heeft, of zegt iedereen op gevoel dat het sneller gaat?
Net als bij XP, staat het bij de eigenschappen van je pcquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:37 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe kan je checken of SP1 goed geinstalleerd is? Zie nergens SP1 staan ofzo.
quote:
Wellicht kan ik straks testen, als ik m'n systeem terug heb en ze hebben de install eraf gegooid...quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:43 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Net even gedaan na je post met afsluiten. Scheelt 2 a 3 seconden. :p
Vind SP1 icm met Ultimate erg lekker werken, voor mij een grote verbetering ookal is me laptop zo goed al nieuwquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:52 schreef Houniet het volgende:
Dan ga ik Ultimate maar eens proberen. Die ligt hier al bijna een jaar orgineel in de kast. Nog niet gebruikt. Kan ik nu wel gaan proberen met SP1.
Hij was bij mij rap binnen. Weet niet hoe snel, maar de max is 1400kb ofzo...quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:36 schreef SimtekF1 het volgende:
544 MB.
Gelukkig download ik op het werk met 750 kb/s
Dat klopt hij gaat nu inderdaad meteen kopieren. Daardoor lijkt hij ook beter in te schatten hoe lang het duurtquote:Op zaterdag 19 april 2008 15:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
SP1 ook geïnstalleerd.. muziek naar m'n mp3 kopiëren lijkt stukken sneller te gaan,hij begint niet meer met berekenen
Ik heb hem ook nog niet..quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:01 schreef DJ90 het volgende:
Nog steeds niet bij Windows Update hoor, hebben meer mensen dat?
Mja, draait voor m'n gevoel ook stabieler nu.quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:22 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat klopt hij gaat nu inderdaad meteen kopieren. Daardoor lijkt hij ook beter in te schatten hoe lang het duurt
De echte nerd kan dit wel op een zaterdagavond beantwoorden:quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:43 schreef Longmen het volgende:
Hoi, ik heb nu ook vista maar kan nergens de aero glass meer kiezen, is verdwenen.
heb al lopen zoeken op het internet maar kan niets vinden. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
[ afbeelding ]
Krijg ik dus een foutmeldingquote:Op zaterdag 19 april 2008 20:50 schreef MichielPH het volgende:
[..]
De echte nerd kan dit wel op een zaterdagavond beantwoorden:
Start > rechtermuisknop op Deze Computer, Eigenschappen > Windows Prestatie-index > De score bijwerken.
En waarom ben jij niet naar vrienden toe
Opgelost inmiddels, nieuwe pc met niet de nieuwste drivers. Die zijn nu gedwonload en het werkt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:50 schreef MichielPH het volgende:
[..]
De echte nerd kan dit wel op een zaterdagavond beantwoorden:
Start > rechtermuisknop op Deze Computer, Eigenschappen > Windows Prestatie-index > De score bijwerken.
En waarom ben jij niet naar vrienden toe
werk gewoon met een normale install cd, zonder dat crappy vlite te gebruikenquote:Op zaterdag 19 april 2008 17:21 schreef Beach het volgende:
Ik heb hier een pc met Home Basic 32bit en die installatie is nogal verneukt door vlite; teveel eruit gesloopt.
Nou heeft windowsupdate nooit gewerkt, maar na 2 dagen is de installatie van sp1 nog niet af (staat op 0-2% ongeveer). Is hier wat aan te doen?
cd is niet licensie gebonden (de cd bevat namelijk ALLE versies van vista en selecteerd/installeert a.d.h.v. de ingevoerde sleutel de juiste versie)quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:27 schreef hierissieweer het volgende:
Wat zijn nou precies de voordelen? Want ik merk geen kont ervan eerlijk gezegd. Maar denk dat ik binnekort maar een fresh install ga doen, aangezien sony er een hoop zooi op deze computer heeft gegooit die ik never nooit niet gebruik...
Daarbij de vraag: Ik heb een cd van vista die bij een andere licentie hoort, ik heb een licentie van deze laptop, die staat achterop de laptop. Nu kan ik toch vista met die cd instaleren en mijn eigen licentie invoeren, of ga ik op problemen stuiten (microsoft inschattende)
Ik ook, zeker met de beloofde prestatiewinstquote:
Jap en waar is "bij ons"?quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:03 schreef wobbel het volgende:
Wordt deze SP1 ook al via Windows Update uitgedeeld aan Vista gebruikers? Vanaf dat moment verwacht ik namelijk ook heel veel computers die bij ons komen ter reparatie![]()
dan heeft men (aka de gebruiker) de nodige rotzooi uitgehaald...:quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:03 schreef wobbel het volgende:
[..]
Ik ook, zeker met de beloofde prestatiewinst
Wordt deze SP1 ook al via Windows Update uitgedeeld aan Vista gebruikers? Vanaf dat moment verwacht ik namelijk ook heel veel computers die bij ons komen ter reparatie![]()
"ons" is in een computerwinkel, en daar komen PC's binnen die in sommige gevallen echt verkracht zijnquote:
Hoelang staat hij al aan dat ie niks doet?quote:Op zondag 20 april 2008 13:16 schreef brainster het volgende:
Hoi,
Ik wilde net sp1 installeren op mijn laptopje (AMD turion 64 tl-50 , 2GB DDR2 , Vista HP),
maar nu lijkt ie te zijn vastgelopen bij fase 3 van de installatie. Heeft iemand een idee om het op te lossen?
Naja, laat antwoord.quote:Op zondag 20 april 2008 13:20 schreef brainster het volgende:
Pas 3 kwartier
In dat geval laat hem nog lekker niks doen
edit:
nu, na nog eens anderhalf uur extra nog steeds even ver ( 0% )
Alles lampjes die normaal aanstaan, staan nu ook nog aan
iemand tips?
Pas 3 keer gedaan.. of 4quote:Op maandag 21 april 2008 08:57 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Naja, laat antwoord.Maar zal gewoon opnieuw installeren. (SP dan he,)
werkte dat maarquote:Op zondag 20 april 2008 23:28 schreef wolfhounder het volgende:
Die kan je ook zelf converteren met MovieMaker (tenzij dat niet in Business zit?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |