Oh for crying out loud... Alsof deze week niet nóg kutter kon worden.
We waren inmiddels 5 dagen verder maar (uiteraard

. ) nog steeds geen geld gezien.
Dus zoals reeds voorgenomen op de dag dat het me toegezegd werd (

.² ) weer even contact opgenomen met de klantenservice.
Na (uiteraard

. ³ ) weer 25 minuten in de wacht gestaan te hebben, konden we starten met de onderstaande, geweldige dialoog:
Kasta: Ja hoi, ik zal je matsen en je de gehele voorgeschiedenis besparen, maar zou je even willen kijken waarom ik m'n geld nog niet heb?Miep: Nou meneer, ik zie dat het geld de 14e reeds overgemaakt is dus u zou het moeten hebben! Kan ik u dan nog ergens anders mee van dienst zijn?
.Kasta: Nou mevrouw, ik werk toevallig zelf bij [een bank] en ondanks het feit dat Equens in het weekend geheel stilligt zou ik dan vandaag toch echt m'n geld al gehad moeten hebben
.Miep: *Stotter*stotter*... Euuuh, wacht... Ik moet even het 1 en ander nakijken...Waarna er nog af en toe gestotter terugkeerde maar volledige volzinnen waren even een minuutje of 2 onmogelijk....
Kasta: Nou, weet je wat... Ik zal je alsnog de samenvatting geven
. *uitleg over leverbare/niet leverbare/sneller leverbare/uiteindelijk niet leverbare producten geeft*Miep: Dat is wel heel vreemd!
. Dat heb ik nog nooit meegemaakt?!Kasta: Dat hoor ik vreemd genoeg opvallend vaak als ik met jullie bel. Miep: Maar u had 2 home cinema sets besteld begrijp ik?Kasta:
. ... ...Nou nee... Dat verhaal dan ook maar even... Die 2e werd me dus door 1 van jullie "specialisten" aangeraden... Zou exact dezelfde zijn, maar dan duurder
.Miep: Ja, die zie ik inderdaad staan als bestelling!Kasta:
. You're kidding right... Er bleek namelijk geen ene reet van zijn "productadvies" en de productomschrijving op jullie site te kloppen. Ik weet niet in hoeverre jij je verdiept hebt in dergelijke setjes, maar een 5.1 en 2.1 is toch echt een verschil van een paar boxjes. Dus heb ik dezelfde avond nog teruggebeld om de gehele boel te annuleren aangezien ik het gehele geouwehoer nogal spuugzat was.
En tóen werd me dus gezegd dat alles geannuleerd zou worden en ik binnen 5 dagen m'n geld terug zou hebben.Miep: ....Kasta: Lukt het?Miep: Euuh nou, er is kennelijk iets misgegaan...Kasta: Joh, je meent het
.Miep: Euh ja... Het product is namelijk nooit geannuleerd...Kasta: Oh for fucks sake... Dat zou die knul die avond direct doen!Miep: Tja, dat is kennelijk misgegaan, het product is de volgende dag nog verstuurd.Kasta: Euh... Wacht even hoor... De volgende dag al verstuurd? Dan zou ik hem toch uiterlijk maandag al gehad moeten hebben.En ah, daar was het welbekende gestotter weer en na enige lichtelijke paniek en systeemgeratel kwam de volgende, ronduit verrassende en vernieuwende reactie!

.
Miep: Nou meneer, kennelijk is er iets misgegaan bij het versturen...Kasta:
.
.
.Miep: Tja, er was iets mis met de verpakking (wtf?!) en het product is kennelijk nooit verstuurd...Kasta: Echt serieus... Wat gebeurt er in godsnaam allemaal bij jullie?! Naja, 1 troost; hoef ik dat ding in ieder geval niet terug te sturen.Miep: Nou euuh, het is mogelijk dat hij alsnog geleverd wordt.Kasta: Nou nee, dacht het niet... Zorg jij dan maar direct dat het geannuleerd wordt.Miep: Ja dat kan niet.Kasta: Euuh, het product is nog niet onderweg en het geld is ook nog niet onderweg naar mij, dan moet dat toch niet zo'n probleem zijn lijkt me?!Miep: Nou... Als het ene depot aan het andere levert, dan kan het zijn dat zíj hem alsnog naar u versturen.Kasta: Houd dat tegen dan!Miep: Tja, dat kan niet, daar kan ik op geen enkele manier tussenkomen.Kasta: *Sigh* Even terug naar de beginvraag dan maar...
Kasta: Ok, even weet terug naar het begin; wanneer krijg ik m'n geld terug?Miep: Als u het product teruggestuurd heeft.Kasta: WTF?! Wanneer krijg ik het product dan?!Miep: Tja, dat weet ik niet... Het is namelijk niet 100% zeker dat het product alsnog geleverd wordt.*Okay... Adem in, adem uit... Die mevrouw kan er ook niks aan doen dat ze voor zo'n incompetente organisatie werkt dus kwaad worden op haar heeft weinig nut...*
Kasta: Nou mevrouw, ik probeer kalm te blijven en in oplossingen te denken, maar jullie maken het me niet makkelijk... Even samenvattend: Alle beloftes en toezeggingen die jullie me gedaan hebben waren dus eigenlijk heel cru gezegd allemaal leugens?Miep: Nou, er is inderdaad behoorlijk wat misgegaan...Kasta: Naja, kan ik jullie állemaal vergeven, ik ben echt de moeilijkste niet.. Maar ik heb jullie 5 maart geld voor een product gegeven... Dat wil ik terug... Maar dat kan dus alleen als het ruim vantevoren geannuleerde product alsnog geleverd wordt?Miep: Dat klopt.Kasta: Maar het is dus niet eens zeker dat het uberháupt geleverd wordt?Miep: Dat klopt.Kasta: Maar je snapt toch hopelijk zelf ook wel dat dit een nogal uitzichtloze situatie wordt? Dus in feite moet ik gewoon bidden dat ik m'n geld ooit nog terugzie aangezien jullie procedures totaal los van elkaar staan?
Weet je wat? Ik vind persoonlijk dat ik begripvol genoeg ben geweest... Hebben jullie een escalatieafdeling? Een coulanceafdeling?! Desnoods slechts een klachtenafdeling?!?!Miep: U spreekt op dit moment met de klachtenafdeling meneer.Kasta:
. En wat kun jij dan voor me betekenen?Miep: Nou, ik kan u eventueel als het product terug is (
. ) en u het geld terug heeft (
. ) een product toesturen als tegemoetkoming.Kasta: Oh nee hé... Laat me raden; een badhanddoek?
.Miep: Inderdaad meneer...
Kasta: Jezus... Mooi geweest nu... Ik begreep de vorige keer dat jullie wanneer iemand zijn geld terug wil een verzoek naar de financiele afdeling sturen hé?Miep: Klopt.Kasta: Nou, ik zou zeggen, doe mij een plezier en stuur dat verzoek dan vast!Miep: Kan ik wel doen, maar dat verzoek wordt toch afgekeurd omdat u uw product nog niet teruggestuurd heeft. We gaan geen geld teruggeven terwijl u het product nog heeft.Kasta: IK HEB GEEN PRODUCT EN IK GA HET WAARSCHIJNLIJK OOK NOOIT KRIJGEN! Desnoods stuur je een deurwaarder achter me aan als ik het krijg en niet terugstuur. Jezus, ik moet maar blind op jullie blijven vertrouwen terwijl ik al tig keer genaaid ben, maar een beetje vertrouwen in jullie klanten is niet mogelijk?! Vind je het nu zelf ook niet een keer mooi geweest wat betreft zaken die falikant misgaan bij jullie?Miep: Ja okay, maar dat weet de financiele afdeling niet.Kasta: Maar dat weet jij toch! Meldt het er dan bij!Miep: Ik kan geen aantekeningen er bij zetten, dus het zal waarschijnlijk gewoon afgekeurd worden.Okay, toen kwam toch echt het besef dat bij de Wehkamp geen ruimte is voor ook maar énige logica of klantgerichtheid en dat ik kon gaan lullen als Brugman maar toch geen ene reet verder kwam.
Kasta: Okay, hoe gaan we dit volgens jullie procedures doen?Miep: Nou, ik kan u een brief toezenden. Als u vervolgens een week of 2 afwacht of het product alsnog komt... Komt het niet, dan kunt u op die brief invullen dat u geen product ontvangen heeft en krijgt u het tegoed weer op uw wehkamp account.Kasta: Geloof me, ik wil het toch écht niet op m'n wehkamp account, ik wil het gewoon terug op m'n rekening en dat zul jij inmiddels ook begrijpen.Miep: Tja, dat kan niet... Het kan alleen als tegoed.Kasta: Laat me raden... En dan moet ik weer met jullie bellen om het geld terug te vragen, dan wordt me vervolgens gemeld dat ik het pas 5 dagen later op m'n rekening krijg en vanaf dat moment is het gewoon bidden dat het deze keer wel terug krijg?!Miep: ....Kasta: Dus 2 weken afwachten of ik het product uberhaupt nog krijg, een week wachten tot de brief behandeld is, vervolgens het tegoed bijgeschreven is op m'n account en vervolgens weer met jullie bellen om daarna nog 5 dagen te wachten tot ik het geld daadwerkelijk terug heb op m'n rekening?! Dan ben ik een maand verder! Als deze keer tenminste wél alles goed gaat! En dat terwijl ik inmiddels al tig keer voorgelogen ben en tot nu toe daadwerkelijk álles misging.Miep: Meer kan ik helaas ook niet doen meneer.Echt serieus... Dat een relatief gezien toch vrij grote organisatie als de Wehkamp zó incompent is en zó ronduit belachelijk met hun klanten opgaat.
Het lijkt goddomme wel een godsgruwelijke beroerd uitgevoerde Monty Python sketch

.