abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65947878
Nou, gezien dat artikeltje is het goed verklaarbaar anders.
pi_65948515
In de VI van deze week staat schijnbaar ook weer een nieuw onderzoek naar de merkwaarde van de clubs, waarbij Ajax er nog steeds ver bovenuit steekt. Kan het alleen nog nergens online vinden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:21:23 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65948618
Kan Iwan weer gaan masturberen over cijfertjes, die vent slaat helemaal door!

Enfin, als Ajax volgend jaar weer geen CL speelt, wordt het terugkopen van de aandelen ook nooit meer wat. Of is dat alweer helemaal van de baan.
pi_65948638
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:21 schreef pfaf het volgende:

Enfin, als Ajax volgend jaar weer geen CL speelt, wordt het terugkopen van de aandelen ook nooit meer wat. Of is dat alweer helemaal van de baan.
Dan stort de aandelenkoers ook in
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 februari 2009 @ 16:02:51 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65952410
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:25 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
die open deur had ik ook nog wel in kunnen trappen ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 februari 2009 @ 16:03:42 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65952439
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:21 schreef pfaf het volgende:

dat kunnen ze sowieso niet betalen denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:18:05 #107
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_65953005
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
In de VI van deze week staat schijnbaar ook weer een nieuw onderzoek naar de merkwaarde van de clubs, waarbij Ajax er nog steeds ver bovenuit steekt. Kan het alleen nog nergens online vinden.
Ik vind het maar een vaag onderzoek.. Gaat voor driekwart nergens over. En klopt denk ik ook van geen kant.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:33:28 #108
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_65953669
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:18 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ik vind het maar een vaag onderzoek.. Gaat voor driekwart nergens over. En klopt denk ik ook van geen kant.
idd.. mede dmv een enquete onder 2000 voetbal liefhebbers
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_66058980
Dar artikel over ADO van laatst was ook weer apart hoor. 20 miljoen....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 maart 2009 @ 16:49:43 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66864753
Willem II draait dit jaar een tekort van 3,5 miljoen
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 9 maart 2009 @ 18:06:21 #111
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_66867559
Begroting van Twente blijft minimaal gelijk zei Jan van Halst in Studio Voetbal.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 9 maart 2009 @ 22:49:34 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_66878815
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef rubbereend het volgende:
Willem II draait dit jaar een tekort van 3,5 miljoen
Op een begroting van 12.500.000, dat is 30 procent verlies .
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_67174493
quote:
Twente krikt begroting weer op
Door Jeroen de Laat
Woensdag, 18 maart 2009, 12:24

FC Twente lijdt niet onder de huidige economische recessie. Sterker, de club staat voor het beste boekingsjaar ooit. De begroting voor komend seizoen wordt weer wat opgeschroefd.

De Tukkers schroeven de begroting voor komend voetbaljaar op naar 31 miljoen euro. Een stijging van anderhalf miljoen. "We halen uit de catering in het stadion nu twee miljoen euro en volgend seizoen zal dat drie miljoen zijn", aldus voorzitter Joop Munsterman.

"Ook hebben we tijdens dit seizoen nog eens negenhonderd businessstoelen verkocht en die hebben we er dus volgend jaar vanaf het begin bij", aldus Munsterman, die in TC/Tubantia een tekort van 600.000 euro op de begroting bestrijdt. "Sterker nog: wij stevenen af op een recordwinst van 2,5 miljoen euro. We zijn bezig met ons beste jaar ooit."
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:31:18 #114
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_67177724
Meteenbeetjehulp.nl

* Proud2beDiepfries zich niet af vraagt of de verkoop van Wilkshire, Engelaar en El-Ahmadi die 2,5mln winst mogelijk maakt..

Inkomsten en uitgaven die je begroot hoeven helemaal niets te zeggen over je uiteindelijke winst/verlies. Tenzij Munsterman graag transfers (zeer onzekere inkomsten/uitgaven) op z'n begroting opvoert...
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_67202695
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Meteenbeetjehulp.nl

* Proud2beDiepfries zich niet af vraagt of de verkoop van Wilkshire, Engelaar en El-Ahmadi die 2,5mln winst mogelijk maakt..

Inkomsten en uitgaven die je begroot hoeven helemaal niets te zeggen over je uiteindelijke winst/verlies. Tenzij Munsterman graag transfers (zeer onzekere inkomsten/uitgaven) op z'n begroting opvoert...
De spelersgroep is op 0 op de balans gezet. En transfers zijn niet meegerekend. Die 2,5 miljoen was min of meer verwacht. Er was voor 28,4 aan de uitgaven kant begroot en voor 29,5 aan de inkomstenkant. Daarbij is de verkoop van businessseats iets sneller gegaan dan verwacht en zijn de inkomsten van de catering een miljoen hoger uitgevallen dan verwacht. Maar het is er eigenlijk gewoon aan te wijten dat Twente de laatste jaren gewoon erg voorzichtig begroot.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 maart 2009 @ 16:13:00 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67209987
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:17 schreef Solstice het volgende:

[..]

De spelersgroep is op 0 op de balans gezet. En transfers zijn niet meegerekend. Die 2,5 miljoen was min of meer verwacht. Er was voor 28,4 aan de uitgaven kant begroot en voor 29,5 aan de inkomstenkant. Daarbij is de verkoop van businessseats iets sneller gegaan dan verwacht en zijn de inkomsten van de catering een miljoen hoger uitgevallen dan verwacht. Maar het is er eigenlijk gewoon aan te wijten dat Twente de laatste jaren gewoon erg voorzichtig begroot.
Waarom is de spelersgroep in hemelsnaam als 0 op de balans gezet?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67210313
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Waarom is de spelersgroep in hemelsnaam als 0 op de balans gezet?
Zodat je geen spelers hoeft te verkopen om de begroting sluitend te krijgen, denk ik.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 maart 2009 @ 16:32:40 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67210570
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:22 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Zodat je geen spelers hoeft te verkopen om de begroting sluitend te krijgen, denk ik.
hoe spelers op de balans staan heeft opzich niks te maken met je begroting, puur alleen qua afschrijving. Maar heeft Twente dan een engatief eigen vermogen? Zijn de jaarcijfers van Twente überhaupt ergens te bekijken. Want de verkoop van een speler dient daarin volgens mij gewoon meegenomen te worden.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67229095
Natuurlijk moeten die meegenomen worden op de resultatenrekening, er moet tenslotte belasting over betaald worden. Of zou El Ahmadi betaald zijn met een koffertje zwart geld?
pi_67231674
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoe spelers op de balans staan heeft opzich niks te maken met je begroting, puur alleen qua afschrijving. Maar heeft Twente dan een engatief eigen vermogen? Zijn de jaarcijfers van Twente überhaupt ergens te bekijken. Want de verkoop van een speler dient daarin volgens mij gewoon meegenomen te worden.
Twente heeft een positief eigen vermogen. Maar als je spelers voor een bepaald bedrag op de balans zet, dan zul je ze ook voor dat bedrag moeten verkopen, met alle risico's van dien. Twente wil dat niet en heeft ze voor 0 op de balans gezet. De verkoop van een speler wordt in de jaarcijfers uiteindelijk wel meegenomen trouwens, maar het wordt niet meegenomen op de begroting. Die 2,5 miljoen was geloof ik een begrootte winst.

http://www.fctwente.nl/im(...)nsterman_Persdag.pdf

Voor de begroting voor aanvang van dit seizoen. In de winterstop is ie nog eens bijgesteld.
pi_67231799
Zeer onwaarschijnlijk verhaal. Ik zou daar toch graag wat cijfers van zien... of heb je dit van horen zeggen?
pi_67232325
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef MaxPower het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk verhaal. Ik zou daar toch graag wat cijfers van zien... of heb je dit van horen zeggen?
\

Stond pas geleden heel verhaal over in de VI volgens mij dat Twente de enige club in Nederland is die haar spelergroep op 0 zet. Ging toen over het verhaal dat clubs per jaar hun spelersgroep in waarde laten wisselen, al naar gelang de hoogte die nodig is om alles sluitend te krijgen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_67232501
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef MaxPower het volgende:
Heb het idd uit de VI en de lokale krant geloof ik. Dat Twente een miljoen meer winst haalt uit de catering heeft ook in de krant gestaan, net zoals de vooruitgang in business-seats verkopen. Die artikelen zijn waarschijnlijk wel op het internet te vinden, voor iemand die een beetje handig is met google. Dat die transfers d'r later nog bij op komen ga ik dan even vanuit, want ik kan me niet voorstellen dat die aan het eind van het seizoen niet ergens op de jaarrekening terug moeten komen. Maar de kans is er natuurlijk dat alles wat niet meteen uitgegeven is, al naar versnelde aflossingen zijn gegaan.
pi_67232740
Het is fiscaal toch totaal niet aantrekkelijk om de spelersgroep op 0 te zetten. Kan me niet voorstellen dat supersaneerder Munsterman dat zo doet.
pi_67232893
Fiscaal mag er alleen worden afgeschreven over de werkelijk aanschafwaarde, spelers uit je eigen opleiding hebben fiscaal geen waarde, ook herwaarderingen zijn niet toegestaan.

Ik geloof niet dat Twente de spelers die ze gekocht hebben direct afschrijven en voor 0 op de balans hebben staan. Hooguit zijn ze wel voorzichtig met herwaarderingen of laten ze dat achterwege..

Maar wellicht dat clubs naar de KNVB andere cijfers mogen publiceren waar wel rekening mag worden gehouden met stille reserves etc. In het jaarverslag van Feijenoord staat de selectie ook tegen vergoedingsom -./- afschrijving gewaardeerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Staanplaats op 20-03-2009 11:07:27 ]
"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')