abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58934979
Ja dat staat ie al een tijdje, maar echt concreet is nog geen club geworden volgens mij...
pi_58937000
Ik verwacht dat NEC nog wel interesse heeft, want we kunnen nog wel een linksbuiten gebruiken. Maar misschien is Aalbers eerst met andere opties bezig.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:11:46 #53
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_58943737
ik dacht net; Sollied zal hem ook nog wel kennen. Het wordt SCH
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:07:36 #54
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_58946022
http://belgiumsoccer.be/nieuws/index.php?option=com_content&task=view&id=9404&Itemid=225
quote:
Geruchten: Peter Mollez (De Graafschap), Istvan Bakx (Vitesse, Sparta Rotterdam), Ernest Nfor (terug naar AA Gent), Mohamed N'Diaye (terug naar Kortrijk)
Kortom, 'iedereen' zit achter hem aan.
pi_58948555
Ik sluit niet uit dat ie gewoon bij Kortrijk blijft. Hij weet wat hij daar heeft en ze zijn gepromoveerd. Blijft toch nog maar de vraag of hij de eredivisie echt aan zal kunnen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58952866
Hij zei toch te beslissen na de OS pas? Lekker laat...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_59018623
Nog een stukje van Sportwereld, waarin het verhaal eens staat zoals het klopt.
quote:
'Google-spits' Istvan is op avontuur

Door NIK KOK

MALMÖ - Linksbuiten Istvan Bakx kan vanuit de Belgische Tweede Klasse zomaar naar de Spelen. De studie moet even wachten.

Het olympisch elftal op de fiets. Uiterst rechts nieuweling Istvan Bakx. FOTO PIM RAS
Ploeggenoot Hedwiges Maduro speelde dit seizoen in Bernabéu en Evander Sno in San Siro. Istvan Bakx kende zijn finest hour in het Guldensporenstadion, thuishaven van zijn werkgever KV Kortrijk.

Volgens Foppe de Haan werkte Istvan Bakx afgelopen zondag 'spijkerhard' tijdens zijn debuut tegen Jong Frankrijk. Zelf zegt hij zijn best te hebben gedaan. ,,Maar ik had het moeilijk. Mijn directe tegenstander was een soort Trabelsi, die jongen bleef maar gaan. Ongelofelijk.''

Bakx valt in het trainingskamp van het Olympisch elftal van de ene in de andere verbazing. Dat er voor hem een tafeltje is gereserveerd in het spelershotel voor een interview bijvoorbeeld. 'Reserved' staat er op het kartonnen bordje op de tafel. En daaronder zijn naam.

Opeens was hij de Google-voetballer. Omdat Kortrijk-coach Hein Vanhaezebrouck de digitale zoekmachine raadpleegde om te kijken wie dat nou was, de voetballer die zijn scout op het oog had. De coach stuitte via de zoekmachine op een lovend wedstrijdverslag en besloot de jongeling te contracteren.

Helemaal onbekend in Nederland was Bakx niet. Op 10-jarige leeftijd speelde hij even in de jeugd van Feyenoord en later kwam hij terecht bij Sparta. Bij die club kwam Bakx tot twee invalbeurten, maar een garantie op een plaatsje in de A-selectie kreeg hij er niet. Dan liever studeren. Zo ging ook een overgang naar FC Zwolle al niet door. De twijfel tussen een maatschappelijke carrière en die van profvoetballer bleef bestaan.

En toen kwam Bakx via Google bij KV Kortrijk in de Belgische Tweede Klasse terecht. De Zeeuw speelde er vorig seizoen de sterren van de hemel. Bakx: ,,We speelden 4-3-3 en ik kwam op mijn stekkie als linksbuiten terecht. Toen ging het draaien.''

De fax van de KNVB die vervolgens binnenkwam, zette zijn wereld op zijn kop. Of hij mee wilde gaan met het beloftenelftal naar Tunesië voor een oefentrip. Een paar maanden later is hij in Zweden om een plaatsje te veroveren in de selectie voor de Olympische Spelen.

Dat klinkt welhaast als een droom. De Olympische Spelen. ,,Ik denk er nog niet aan, hoor. De Spelen zijn nog ver weg voor mij.''

Het was voor Bakx best even aanpoten de eerste weken: ,,Toen ik op de eerste training ontdekte hoe snel de balcirculatie hier gaat, krabde ik me toch wel even achter de oren. Alles ging zo snel. En die trainingen van Foppe vallen ook niet mee. Ze vonden me hier een stijve plank. Ik had overal spierpijn door die oefeningen voor je rompstabiliteit. Inmiddels ben ik wel gewend.''

Ook aan zijn medespelers in het olympische team van Foppe de Haan. ,,Eigenlijk is er niet zoveel verschil tussen mijn teamgenoten bij Kortrijk en die van het Olympisch elftal. Bij Kortrijk bestaat de helft van de elf basisspelers uit semi-profs maar ze voetballen net zo graag als de jongens van het Olympisch elftal. En bij Kortrijk hebben ze ook allemaal een iPod.''

De studie staat voorlopig op een laag pitje. ,,Ik doe Sociaal Pedagogische Hulpverlening en zit nu in mijn tweede jaar. Dit jaar heb ik stage gelopen bij een opvanghuis voor ex-gedetineerden. Dat viel niet mee, zo naast het voetbal. Ik wil in ieder geval mijn studie af proberen te maken. Maar ja, we zien wel waar dit avontuur gaat eindigen.''
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:43:48 #58
73305 Stpan
pi_59882387
Sparta Rotterdam heeft zich bij zijn zaakwaarnemer gemeld. Kan hij mooi de linksbuitenpositie van Emnes overnemen.
pi_59893142
Zou wel leuk zijn als hij terugkeert als "gearriveerde" speler. Voordeel is dat hij de club kent en dat is voor hem best wel belangrijk, volgens mij.
www.thuisuiteten.nl
pi_60003350
Volgens de laatste berichten zou Istvan gewoon bij Kortrijk willen blijven. Hij weet wat hij er heeft, is een publiekslieveling en wil graag de uitdaging op het hoogste niveau in België aangaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_60003425
Hij zit in de voorlopige selectie voor Peking
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60011286
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:41 schreef methodmich het volgende:
Volgens de laatste berichten zou Istvan gewoon bij Kortrijk willen blijven. Hij weet wat hij er heeft, is een publiekslieveling en wil graag de uitdaging op het hoogste niveau in België aangaan.
Zal hier eens rondvragen, ken wat lui die m vrij goed kennen...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:47:27 #63
73305 Stpan
pi_60013319
Ik 'ken' deze jongen van slechts wat mediaberichtjes en zijn keuzes. Maar de vergelijking met persoon Danny Koevermans is snel gemaakt.

Wilde eerst niet in het profvoetbal, en blijven daarna beiden het liefst hangen bij een club op bescheiden niveau omdat ze daar succes hebben. Faalangst? Weinig ambitie?
Backx moet gewoon terugkomen naar Sparta en dit maal wel de stap durven zetten.
pi_60047471
Het klopt wel dat het bij Bakx niet allemaal per sé moet. Hij hecht ook aan dingen als sfeer enzovoort. Is misschien geen goede eigenschap als je echt ver wilt komen in het profvoetbal.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:41:12 #65
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60047632
Je bedoelt zoals Tom 'warmte in de kleedkamer' de Mul?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_60048487
Nee, meer dat hij voetbal niet altijd als hoofdzaak in het leven heeft gezien. Wilde per sé zijn studie afmaken enzovoort.
www.thuisuiteten.nl
pi_60358861
quote:
Bakx is er bijna uit met Kortrijk

BRESKENS - Als de laatste details geen problemen opleveren, tekent Istvan Bakx donderdag een nieuw en sterk verbeterd tweejarig contract bij KV Kortrijk. De aanvaller uit Vlissingen had nog een overeenkomst voor één seizoen, maar de Belgische club wilde hem na de promotie naar het hoogste niveau graag langer vastleggen.

Bakx vormde tijdens het afgelopen kampioensjaar een succesvol aanvalstrio met Ernest Nfor en Cedric Betremieux. De van AA Gent gehuurde Nfor keerde terug naar zijn werkgever, terwijl Betremieux nu voor Roeselare speelt. Ook voor Bakx was belangstelling vanuit Nederland (onder meer Vitesse) en België.

"Maar die is nooit echt concreet geworden", vertelde hij gisteravond. "Voor mijn ontwikkeling is het misschien ook wel beter om bij Kortrijk te blijven. De mensen hebben vertrouwen in me, ik weet wat ik aan ze heb. Voor mij is het ook weer een stap hogerop, dus ik ben benieuwd wat dit seizoen gaat brengen."

Bakx wil samen met zijn vriendin – Nederlands kampioen taekwondo Zenna van der Mel – in Gent een appartement betrekken. Afgelopen seizoen pendelde hij nog heen en weer tussen Vlissingen en Kortrijk.

"Voor mijn studie aan de Hogeschool Zeeland moet ik alleen op maandag naar school. Eén keer heen en weer rijden naar Vlissingen vind ik geen probleem. Zenna wil in Gent gaan studeren. Donderdag ga ik met mijn zaakwaarnemer Frank Schouten naar Kortrijk om de laatste details te bespreken. We gaan er met de intentie naartoe om er met de club uit te komen. Daarna hoop ik het nieuwe contract te tekenen."

Het oefenduel met zijn voormalige club Sparta liet Bakx gisteravond vanwege een liesblessure schieten. "Het had geen zin om risico te nemen", zei Bakx. "Ik heb er nu een tijdje last van en wil helemaal fit worden." Kortrijk begint de competitie op 16 augustus in Roeselare. Daarna volgt een zware reeks: Cercle Brugge thuis en uit naar Anderlecht én Standard Luik. Bakx: "Ik kijk er wel naar uit om tegen zulke clubs te spelen."

Vanaf de zijlijn zag hij gisteravond hoe Sparta en Kortrijk aan elkaar gewaagd waren. Het duel op het veld in Breskens stond onder leiding van Dick Jol, die vandaag in Zwolle afzwaait bij het afscheidsduel van Jaap Stam. Voor het oog van 750 toeschouwers slaagden de twee profclubs er niet in om te scoren, waardoor het 0-0 bleef.
pi_60359478
Blijft dus bij Kortrijk.
pi_60366066
Zoals op 9 juli al gemeld idd. Goede bron gehad dus.

Maar wel slim van die jongen denk ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_60373197
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:03 schreef methodmich het volgende:
Zoals op 9 juli al gemeld idd. Goede bron gehad dus.

Maar wel slim van die jongen denk ik.
Hij heeft er iig goed over nagedacht. Geruchten dat ie zou gaan bijtekenen zijn er indd al lang, nu dan eindelijk zeker...
In Southern Sun
pi_60373226
eindelijk? Jij hoopt dat hij bij Kortrijk blijft?
pi_60373244
quote:
Op zondag 27 juli 2008 03:30 schreef TerroRobbie het volgende:
eindelijk? Jij hoopt dat hij bij Kortrijk blijft?
Nah, eindelijk een eind aan de speculaties dat ie weg zou gaan daar...
In Southern Sun
pi_60373257
Ah ok op die manier... Maar eigenlijk is het toch ook niet meer dan een middelmatige maar gehypte voetballer...?? Of Heb jij er als Zeeuw nog extra gevoelens bij?
pi_60373303
Hij kan zeker goed voetballen. Voetbal gaat voor hem echter niet voor alles.

Vind het altijd leuk als er gasten uit de regio 'doorbreken', we hebben hier al zo weinig .
In Southern Sun
  zondag 27 juli 2008 @ 12:42:51 #75
73305 Stpan
pi_60375826
Vreemd dat Sparta blijkbaar niet concreet is geworden. We hebben geen linksbuiten in de selectie, Backx lijkt me financieel haalbaar, hij heeft hier al gespeeld. Lijkt me dat het geen probleem zou zijn hem daar weg te plukken.
pi_60375938
Misschien toch niet genoeg overtuigd van zijn kwaliteiten?
pi_60375971
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Misschien toch niet genoeg overtuigd van zijn kwaliteiten?
Ik denk dat daar het probleem niet ligt.
In Southern Sun
  zondag 27 juli 2008 @ 13:25:25 #78
73305 Stpan
pi_60376521
Voor het probleem bij Sparta kunnen we beter naar het Sparta-topic verhuizen. Er is behalve Foeke Booy geen enkele eindverantwoordelijke.
Blind, commercieel en financieel directeur opgestapt, algemeen directeur op vakantie. Er is gewoon niemand om spelers vast te leggen.

Of misschien voelde Backx weer teveel de druk van het zich opnieuw moeten bewijzen, en wil hij het goede wat hij heeft bij Kortrijk heeft opgebouwd behouden, en schrok dat Sparta af.

[ Bericht 26% gewijzigd door Stpan op 27-07-2008 13:30:40 ]
pi_60377062
Ik denk dat hij op z'n plek zit daar (met z'n VI interview in het achterhoofd), het is tevens wel boeiend om een jaar na de promotie mee te maken.
That's all folks!
pi_60377097
Wat ik hier om me heen heb gehoord is dat Istvan vindt dat ie momenteel prima zit waar hij zit. Hij gaat met Kortrijk op het hoogste Belgische niveau spelen, is in de buurt van Vlissingen etc...
In Southern Sun
pi_60377978
Precies. Ben ook wel benieuwd wat hij daar kan. Zie er toch nog niet echt een eredivisiespeler in eigenlijk, al zal hij vast en zeker gegroeid zijn bij Kortrijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_60772200
quote:
Bakx en Kortrijk komen er niet uit over nieuw contract
12/08/2008 15:50

Istvan Bakx heeft besloten niet in te gaan op de aanbieding die KV Kortrijk hem heeft gedaan om zijn tot medio 2009 lopende contract te verlengen. De Nederlandse spits kon voor twee jaar bijtekenen.

Het punt waarop de onderhandelingen spaak liepen, was een clausule met een vastgelegde transfersom in het geval Kortrijk komend seizoen degradeert uit de Eerste Klasse.

Twee weken geleden repte Kortrijk op de clubsite al van een akkoord met Bakx en dat er nog één kleine plooi moest worden gladgestreken. Omdat Kortrijk niets van zich liet horen, stapte Bakx zelf op het bestuur af.

De productieve aanvaller, die via de internet-zoekmachine Google werd ontdekt door de Belgen, kwam tot de conclusie dat de partijen te ver uit elkaar lagen over de transfersom bij degradatie. Bakx is daardoor volgend jaar transfervrij.

De 22-jarige aanvaller promoveerde afgelopen seizoen met Kortrijk naar de Eerste Klasse. Bakx scoorde veertien keer en had daarmee een groot aandeel in het succes van de Belgische club.
pi_60799436
Tja, dat is misschien niet eens ongunstig. Als het goed loopt bij Kortrijk, komen er vast clubs uit de Belgische JL of de Nederlandse eredivisie op zijn transfervrije status af.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 december 2008 @ 15:02:45 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64031761
hoe doet hij het eigenlijk dit seizoen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64031991
Ik zie hem nog wel eens voorbij komen in de samenvattingen, maar de hype is wel een beetje voorbij volgens mij.
That's all folks!
pi_64036403
Hij doet het ook niet echt goed. Niet eens meer basisspeler.
pi_64040183
Waardeloze speler. Hij heeft een redelijke dribbel, maar doet daar vervolgens niets mee en loopt zich zelfs vast tegenover de Mathieu Bootsen van deze wereld. Misschien dat er ooit nog een club uit de kelder van de Eredivisie intrapt, maar bij Kortrijk faalt hij keer op keer als het aankomt op voetbalintelligentie, doelgerichtheid en techniek in de kleine ruimte.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 december 2008 @ 00:15:51 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64046661
ik hoorde ook helemaal niks meer over interesse vanuit Nederland dus ik vermoedde al zoiets
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64048796
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:23 schreef Roberto258 het volgende:
Hij doet het ook niet echt goed. Niet eens meer basisspeler.
Check je feiten nou even voor je wat wil zeggen... .
In Southern Sun
pi_64060880
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 05:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Check je feiten nou even voor je wat wil zeggen... .
Dit heb ik van een Kortrijk supporter
pi_64063608
Ach, dat is toch niet zo verrassend? Dit is toch weer een stapje hoger en hij heeft in Nederland voornamelijk in de hoofdklasse en in de beloftencompetitie gespeeld. Verstandige move geweest om bij Kortrijk te blijven, van daaruit kan hij altijd nog naar een betere Belgische club of misschien nog iets onderin de eredivisie.
www.thuisuiteten.nl
pi_64078400
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:27 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Dit heb ik van een Kortrijk supporter
Maar hoe kun je nou van een niet-basisspeler spreken als hij de afgelopen drie wedstrijden in de basis heeft gestaan ?.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 april 2009 @ 14:41:49 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67829339
quote:
Club Brugge klopt aan voor Istvan Bakx

Istvan Bakx staat in de concrete belangstelling van Club Brugge. De ploeg waar Adrie Koster vanaf komend seizoen de leiding neemt, heeft zich onlanffs gemeld voor de Nederlandse aanvaller.

Bakx kan na dit seizoen het Belgische KV Kortrijk transfervrij verlaten. De 23-jarige jeugdinternational zat tijdens de winterstop al eens om de tafel met Club Brugge. "Er is veel interesse voor Istvan", bekent zaakwaarnemer Harm-Jan Schilperoort in Voetbal International.

Ook een Duitse club zou zich voor Bakx hebben gemeld. Zij zullen pas een bod uitbrengen wanneer handhaving in de Bundesliga een feit is. "We gaan nu de aanbiedingen op een rij zetten. Istvan zelf is er vrij rustig onder. hij heeft het naar zijn zin in België, en Brugge is een grote club."

Ook voor een terugkeer naar Nederland staat Bakx volgens belangenbehartiger Schilperoort open.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67836089
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Zou die Duitse club BMG zijn?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_69390206
Hij was de matchwinner tegen Genk waardoor Kortrijk in de eerste klasse van Belge blijft, maar hij heeft nog altijd geen nieuwe club voor volgend seizoen, terwijl er vorig jaar rond deze tijd een hele hype rond Bakx was.

23 wedstrijden en maar 3 goals, dat zijn niet de meest overtuigende cijfers. Toch toonde Club in het voorjaar interesse, het is wellicht een interessante speler om transfervrij op te pikken, ook voor een club als Roda bijv mocht Cisse weggaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2009 @ 19:41:15 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69392498
Een paar maanden geleden hadden ook diverse Eredivisie en Eerste klasse clubs interesse. Misschien heeft hij alles afgehouden om na het seizoen pas te beslissen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_70110315
quote:
Bakx kan overstappen naar bekerwinnaar Genk

Istvan Bakx heeft een driejarig contract aangeboden gekregen van bekerwinnaar Racing Genk, de nieuwe club van zijn voormalig trainer bij KV Kortrijk, Hein Vanhaezebrouck.

Vanhaezebrouck, die de vleugelaanvaller twee jaar geleden opduikelde op Google, wil de Nederlander meenemen naar zijn nieuwe club, weet VoetbalPrimeur. Bakx heeft in Kortrijk nog een contract tot juli 2009 en zou dus transfervrij over kunnen stappen.

Bakx werd in 2007 ontdekt door Vanhaezebrouck, die een linkeraanvaller nodig had en die term intikte op Google. De 23-jarige oud-speler van Sparta Rotterdam schopte het als Google-spits zelfs tot de voorselectie van het Olympisch elftal van Foppe de Haan.
pi_70138686
Ook een mooie stap, Genk is normaal gesproken altijd een goede subtopper. En een bekende trainer, dus volop kans op speeltijd. Benieuwd of hij het gaat doen of dat er nog mooiere aanbiedingen komen.
www.thuisuiteten.nl
  FOK!fotograaf vrijdag 19 juni 2009 @ 21:58:33 #100
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_70180827
Istvan Bakx maakt in het kielzog van trainer Hein Vanhaezebrouck de overstap van KV Kortrijk naar Racing Genk. De Nederlandse spits tekent voor drie jaar.

Club Brugge en KV Mechelen waren in de markt voor Bakx, maar de 23-jarige aanvaller koos voor RC Genk als volgende club. Zijn keuze werd mede ingegeven door de aanwezigheid van trainer Vanhaezebrouck bij de Limburgse club.

Vanhaezebrouck kwam de Nederlandse aanvaller op het spoor via Google, de zoekmachine op internet. In zijn eerste seizoen bij Kortrijk droeg Bakx met veertien goals bij aan de promotie van de club. De aanvaller speelde zich zelfs in de kijker bij Foppe de Haan, die toen bondscoach was van Jong Oranje.

http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)zebrouckNaarGenk.htm

En hij stapt over
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')