abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57331268
Hoe zou een wereld zonder religie/geloof/godsdienst eruit zien?

Een subdiscussie wat is ontstaan in o.a [Centraal] Vragen over de Islam #6 en Groei islam getalsmatig vrij beperkt

- Zou er nog steeds sprake zijn van botsing tussen Oost en West?
- Zou 11/9 gebeurd zijn?
- Zouden er kruistochten geweest zijn?
- Zou er een instituut van 'rede' zijn zoals een Kerkelijk instituut, als vertegenwoordigers van juiste moraal?
- Zou er nog steeds een vorm van conservatieve uitingen zijn dvm aangenomen superioriteit, misplaatste moraalridders en hun leer etc. (anti homo (huwelijk) , abortussen etc )

In mijn ogen zou niet veel verschillend zijn, mensen zouden nog steeds een excuus vinden om daden te rechtvaardigen en achter te schuilen hetzij economische, geografische of uit zijn op macht.

Dat geloof en wetenschap niet samen gaan afgeleid van wat Christenen hebben gedaan in Griekenland en verschillende andere leercentra is niet persé een argument, gezien dat er in hetzelfde tijd in Spanje een totaal ander wereld was, door een ander geloof.

Hoe dan ook, game on, geen gezeik, geen oneliners, wees lief en de groeten.
Ow ja, ook geen TVPs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2008 17:54:09 ]
pi_57331448
Geen botsing, die is er sowieso niet behalve wat je op TV ziet, 11/9 zou gewoon gebeurd zijn, want het was een false flag operation door de CIA & Mossad zelf.

Religie is individueel. Niet gebonden aan groepen of als common denominator, kruistochten zouden er daarom wel gewoon geweest zijn, ookal zouden er geen verschillen zijn tussen de religies. Het zijn mensen in macht die besluiten meer macht te vergaren en religie daarbij als tool te gebruiken.

Religie is iets natuurlijks, zoals je zegt, de onderhouders ervan zijn vertegenwoordigers van de "juiste" moraal, dwz, de manier waarop een samenleving het best in eenheid kan leven. Het is gewoon zonde dat in West & Oost geen dezelfde religie heerst, zou conflicten zeker voorkomen.

Religie kan nooit gebruikt worden als excuus voor individuele daden. Het concept van religie staat in het teken van hoogachting van het werk van de Creator, niet de minachting.
Misdaden zijn individueel, heeft geen enkele religie iets mee te maken, ookal gebruikt de misdadiger het in zijn wereld als excuus.

Wetenschap is een religie op zich, het vervangt elke sprookjesachtige religie met feitelijkheden.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:01:08 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57331467
Het zou een boel verbeteren, namelijk alle onzin "omdat het in een boek staat" is weg!
Alle verschillende geloven denken allemaal dat alleen zij het juist hebben. Alleen dat zegt toch al genoeg?
censuur :O
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:02:30 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57331495
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:00 schreef Salvad0R het volgende:
Geen botsing, die is er sowieso niet behalve wat je op TV ziet, 11/9 zou gewoon gebeurd zijn, want het was een false flag operation door de CIA & Mossad zelf.
Hier stopte ik met lezen
censuur :O
pi_57331603
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:00 schreef Salvad0R het volgende:Het is gewoon zonde dat in West & Oost geen dezelfde religie heerst, zou conflicten zeker voorkomen.
Want in het oosten slachten de sjieeten de soenieten niet af (en andersom) en in het westen leven katholieken en protestanten ook zo vredig naast elkaar..

Verder heeft South Park mijn inziens een wereld zonder godsdienst aardig weten neer te zetten in een van hun afleveringen..
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:09:56 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57331621
We zouden ten eerste vele malen verder zijn in de wetenschap.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:10:56 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57331645
Dan zou het denk ik niet een strijd van gelovigen zijn maar een strijd van volkeren. Ook zonder de boeken en goden houden mensen er een andere leefwijze op na en dat zal altijd botsen.
pi_57331654
Ik denk dat een leven zonder godsdienst niet kan

Een mens moet geloven in iets. of het nou jezus of allah is maakt niet uit. Zijn die er niet dan is het wel Bush of beatrix waar mensen in geloven.

Ik denk dat er wel heel veel dingen anders zouden zijn zonder geloof. zoals 9/11 zou niet gebeurd zijn, maar iets anders misschien wel. maar wat er exact anders zou zijn of zijn gegaan weet ik dan weer niet

Mensen moeten ergens tegenop kunnen kijken, anders kunnen we niet leven denk ik.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:11:38 #9
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_57331660
Een wereld zonder godsdienst is als een wereld zonder mensen.
Wetenschap is helemaal geen religie Salvad0R!!
And all the things you do with it
pi_57331710
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen
Doe vooral dat .
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:14:57 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57331735
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef sennetijdeman het volgende:

Een mens moet geloven in iets. of het nou jezus of allah is maakt niet uit. Zijn die er niet dan is het wel Bush of beatrix waar mensen in geloven.

Ik denk dat er wel heel veel dingen anders zouden zijn zonder geloof. zoals 9/11 zou niet gebeurd zijn, maar iets anders misschien wel. maar wat er exact anders zou zijn of zijn gegaan weet ik dan weer niet

Mensen moeten ergens tegenop kunnen kijken, anders kunnen we niet leven denk ik.
Niet generaliseren hé? 'Veel' mensen hebben dat nodig, niet alle.
pi_57331749
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:09 schreef LasTeR het volgende:
domste opmerking van de week toch wel
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_57331780
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:09 schreef LasTeR het volgende:
Dat denk ik wel

veel mensen zouden bijv eerder een tv hebben gekocht (mag niet van god ). Hoe meer er verkocht wordt hoe sneller de ontwikkeling gaat op dat gebied. Hadden we misschien 10 jaar geleden al full hd televisie
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:17:27 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57331796
Een wereld zonder godsdienst is een utopia voor velen.

Nog steeds is er veel teveel geweld en oorlog omdat er ontelbare grappenmakers rondlopen die het hele geloofsgebeuren allemaal wat te letterlijk nemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57331806
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:14 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Niet generaliseren hé? 'Veel' mensen hebben dat nodig, niet alle.
Haha weet nog net zo niet

Zelfs bush heeft een baas. Of bea, of jpb. Er is altijd wel iemand waar iemand tegenop kijkt. Wat zou je anders streven om verder te gaan als je dat niet hebt?
pi_57331825
Ga Zeitgeist kijken als je genoeg hebt van aannames, beoordeel zelf.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:18:41 #17
164931 Houtspeer
pi_57331830
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:15 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Kan je ook uitleggen hoezo je dat vin? Of kom je hier alleen maar die toffe smilie te laten zien?
pi_57331856
Aub geen potentieel TRU of 'vulmaarin ' topic van maken, bedankt.
pi_57331863
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:00 schreef Salvad0R het volgende:

Religie is individueel. Niet gebonden aan groepen of als common denominator, kruistochten zouden er daarom wel gewoon geweest zijn, ookal zouden er geen verschillen zijn tussen de religies. Het zijn mensen in macht die besluiten meer macht te vergaren en religie daarbij als tool te gebruiken.

Religie is iets natuurlijks, zoals je zegt, de onderhouders ervan zijn vertegenwoordigers van de "juiste" moraal, dwz, de manier waarop een samenleving het best in eenheid kan leven. Het is gewoon zonde dat in West & Oost geen dezelfde religie heerst, zou conflicten zeker voorkomen.

Religie kan nooit gebruikt worden als excuus voor individuele daden. Het concept van religie staat in het teken van hoogachting van het werk van de Creator, niet de minachting.
Misdaden zijn individueel, heeft geen enkele religie iets mee te maken, ookal gebruikt de misdadiger het in zijn wereld als excuus.

Wetenschap is een religie op zich, het vervangt elke sprookjesachtige religie met feitelijkheden.
Zoek de woorden religie en geloof eens op, volgens mij haal je ze een beetje door elkaar.

Het ligt er maar aan wat je met geen "godsdienst" noemt. Geen religie of gewoon dat alle mensen atheist zijn ? of mogen agnosten ook? etc...
If house is a nation, I wanna be president.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:20:48 #20
164931 Houtspeer
pi_57331869
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:18 schreef Salvad0R het volgende:
Ga Zeitgeist kijken als je genoeg hebt van aannames, beoordeel zelf.
Alsof dat dan zelf geen aanname is.
Trouwens, in Zeitgeist zitten enkele foutjes, vooral de info over Jezus.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:20:57 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57331876
Lijkt me heerlijk als mensen hun mening (en agressie) zouden gaan onderbouwen met argumenten i.p.v. eeuwenoude achterhaald sprookjes die ze willen opdringen aan andersdenkenden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57331901
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:20 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Alsof dat dan zelf geen aanname is.
Trouwens, in Zeitgeist zitten enkele foutjes, vooral de info over Jezus.
best grote fouten eig
If house is a nation, I wanna be president.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:22:06 #23
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57331903
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:15 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Waarom doet? Vroeger als mensen de wetenschap beoefenden werden ze al snel als ketteraars bestempeld of het was 'het werk van de duivel'. Als deze mensen vrij spel hadden gekregen was de ontwikkeling wel verder geweest.

Maar daarentegen waren het de monniken die alle boeken schreven. Tsjah, moeilijk.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:22:47 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57331914
Religie individueel noemen? Was het maar zo. De praktijk laat juist het tegenovergestelde zien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:23:37 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57331931
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef sennetijdeman het volgende:

Ik geloof helemaal nergens in. Dat jij gelooft dat mensen iets moeten geloven is alleen maar jouw geloof.
quote:

Ik kijk op alles neer en met mij gaat het prima.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')