abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2008 @ 02:15:36 #26
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_57320793
Met 8% vd precincts reporting, is het 49% - 48% voor Obama.

Ook al zal hij ruimer uitlopen, toch niet de monsterzege zoals verwacht.
  Trouwste user 2022 woensdag 12 maart 2008 @ 02:29:12 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_57320847
Barack Obama heeft in Mississippi de
Democratische voorverkiezingen gewonnen
van Hillary Clinton.Zijn zege is vooral
symbolisch,aangezien er in Mississippi
niet veel gedelegeerden te verdienen
zijn.Zaterdag won Obama ook in Wyoming.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57320923
Mja, toch weer 1 state down en +5 delegates uitlopen ongeveer gok ik.

56/42 nu overigens voor obama
pi_57321046
Heldere analyse van NOS-correspondent Eelco Bosch van Rosenthal:
quote:
De gedelegeerden-voorsprong van Obama blijft aanzienlijk, en in feite niet meer in te halen. Het enige dat Clinton kan doen om te voorkomen dat ze wordt afgeschreven, is zich zoveel mogelijk gedragen als de kandidaat. Vandaar dat ze -enigszins voortijdig- Obama als het ware een plek op het ticket ‘aanbood’. En vandaar dat wij journalisten bij elke buitenlandse kwestie van belang (gedoe aan de Colombiaanse grens, verkiezingen in Rusland) ogenblikkelijk het Clinton-standpunt in de mailbox krijgen. Boodschap: maak alvast kennis met de Commander-in-Chief. De werkelijkheid is dat Clinton aan winst in Pennsylvania op 22 april, hoezeer die datum nu ook in ieders hoofd staat geprent, bij lange na niet genoeg heeft. Ze moet het spectaculair goed doen bij (waarschijnlijke) nieuwe verkiezingen in Florida en Michigan, om zo Obama voorbij te gaan in de ‘popular vote’, het absolute aantal uitgebrachte stemmen. Het lijkt me zo’n beetje de enige manier waarop ze de Supergedelegeerden nog kan overhalen haar de kandidatuur te gunnen. Op alle andere telramen (gewonnen staten, gewonnen gedelegeerden) zal ze immers sowieso verliezen.
http://weblogs.nos.nl/was(...)ma-wint-mississippi/
pi_57321095
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:38 schreef Perico het volgende:
Er is niks mis met bamboozle, als African Americans het gebruiken, het behoort tot het type dialect van Mississippi, prima.

Maar tis hetzelfde als dat Balkenende in Limburg plots zijn speech gaat doorspekken met dialectwoorden om in de smaak te vallen. Obama is niet opgegroeid in Mississippi, hij gebruikte gisteren naast bamboozled ook nog een regionale term als "hoodwink".
Is het zo vreemd dat hij die woorden gebruikt in een speech in MISSSISSIPI! Je hoeft ook niet met je Nederlandse opvattingen over politiek voeren, iets proberen te zeggen over de VS. Als Nederland meer Amerikaans was dan zou Balkenende inderdaad in de smaak vallen met zogenoemde dialect woorden als hij in Limburg campagne zou voeren.
quote:
Maar bijvoorbeeld het onofficiele volkslied van het Zuiden, Dixie Land, dat geschreven is door een blanke noorderling, daarin praat de hoofdpersoon zo'n soort taal. Veel African Americans vinden dat dat het beeld schetst van de domme neger die een vreemd gebrekkig Engels dialect brabbelt... daarom ligt het historisch wat gevoelig.
Je lijkt weinig weet te hebben van de VS, laat staan het Zuiden van de VS. Het zijn gewone woorden, die wellicht wat vaker gebruikt worden in het Zuiden maar Clinton had ze net zo goed kunnen gebruiken. Clinton zal als NY senator ook bekend zijn met een belangrijke muziekfestival genaamd "The Bamboozle".
pi_57321102
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 02:29 schreef tong80 het volgende:
Barack Obama heeft in Mississippi de
Democratische voorverkiezingen gewonnen
van Hillary Clinton.Zijn zege is vooral
symbolisch,aangezien er in Mississippi
niet veel gedelegeerden te verdienen
zijn.Zaterdag won Obama ook in Wyoming.

Symbolisch? Kijk eens hoeveel Clinton heeft gewonnen in de "grote comeback" op de dag dat Texas,Ohio,Vermount en Rhode Island gingen stemmen. Ze won drie staten en staat netto op 12 pledged delegates. Op het moment staat Obama op een netto winst van 6.
pi_57321106
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 02:15 schreef Perico het volgende:

60-38, 22% winst inmiddels. Ruim genoeg lijkt mij. Dat CNN al snel Obama als winnaar aanwees, liet al vermoeden dat dit het geval zou zijn.
pi_57321323
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 04:13 schreef Fokski het volgende:

[..]

Symbolisch? Kijk eens hoeveel Clinton heeft gewonnen in de "grote comeback" op de dag dat Texas,Ohio,Vermount en Rhode Island gingen stemmen. Ze won drie staten en staat netto op 12 pledged delegates. Op het moment staat Obama op een netto winst van 6.
Obama heeft Texas gewonnen hoor.
als je primary en caucus optelt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 12 maart 2008 @ 07:51:09 #34
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_57321463
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:16 schreef Perico het volgende:
Je bent gewoon zo'n fanatieke Clinton hater dat je alle gevoel voor proportie verloren bent, als iemand zoals ik dan wel eens gewoon wat neutraal opmerkt, duik je er als een bezetene op, want iedereen die voor Clinton is, is natuurlijk een randdebiel. Sjeeezzz...
Tsja, ik kan er niets aan doen dat jij enorm veel vage opmerkingen maakt met rare ondertoontjes... Pas al over je negertjes in Afrika gewaden. Volgens mij heb je negerangst.
En waarschijnlijk een of ander moedercomplex, waardoor je op oude witte vrouwen stemt

En links van Fox News aandragen om je punt te maken
quote:
Maar tis hetzelfde als dat Balkenende in Limburg plots zijn speech gaat doorspekken met dialectwoorden om in de smaak te vallen. Obama is niet opgegroeid in Mississippi, hij gebruikte gisteren naast bamboozled ook nog een regionale term als "hoodwink".
Hoodwinked, was dat vorig jaar niet zo'n film ala Shrek?
Wat een racistische ratten
Paranoide mannetje ben je. Met negerangst
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:27:29 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57321677
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 02:15 schreef Perico het volgende:

Uiteindelijk is het 61%-37% geworden. Zo groot won Clinton niet eens in haar thuisstaat New York. Auw.

Clinton kreeg 100.000 stemmen meer dan Obama in de grote staat Texas (primary). Obama haalt 100.000 stemmen meer dan Clinton in de kleine staat Mississippi. Auw.

Obama wint 7 extra delegates, en komt maar 1% te kort voor een winst van 9. Als ik het goed zie moeten er nog een aantal stemmen geteld worden in Hinds County, waar de grote stad Jackson ligt: daar krijgt Obama 80% van de stemmen. Afwachten op de definitieve uitslag maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montov op 12-03-2008 09:18:28 (Texas uiteraard) ]
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:35:34 #36
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57321751
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:16 schreef Perico het volgende:

Iedere kritiek op de Obama campagne wordt al snel afgedaan met racisme, het is dat wat me tegenstaat.
Dat terwijl Clinton als vrouw veel meer te lijden heeft van seksisme in de media.
Eerst de racismekaart verwerpen om gelijk de seksismekaart te spelen.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:38:31 #37
28167 matthijst
pi_57323402
This certainly is not the way Clinton's strategists would have mapped out this week on the campaign trail. They want voters to be thinking about that 3 a.m. phone call in terms of who is ready to handle a crisis in the White House, not in terms of where an unfaithful husband might be catting around town. And, sure enough, the late-night comedians wasted little time linking the Spitzer case to the Clintons. Jay Leno joked Monday night that Spitzer's scandal "means Hillary Clinton is now only the second angriest woman in the state of New York." David Letterman offered a Top 10 List of excuses Spitzer might cite, including the No. 1 excuse: "I thought Bill Clinton legalized this years ago."
pi_57323450
Ik begrijp vanuit hier (maar onze Charles bevestigde dit ook) dat Hillary vrijwel geen kans meer heeft. Waarom doet men (de mainstream media) 't dan toch zo "spannend" voorkomen? Op 't nieuws van NOS, rtlz. etc. wordt alleen maar gesproken over dat Obama een "kleine" voorsprong heeft maar alles nog mogelijk is.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57323509
Omdat Clinton nog kans heeft. Haar kansen zijn alleen klein en worden steeds kleiner, maar ze heeft nog wel kans. Dat zou wel betekenen dat zogenaamde superdelegates, afgevaardigden die niet gekozen zijn, in meerderheid moeten stemmen* voor degene die minder staten heeft gewonnen, minder afgevaardigden heeft gewonnen, minder stemmen heeft gekregen en het slechter doet in de peilingen. Daarom is de kans klein, maar onwaarschijnlijk klein. Ik denk trouwens niet dat het goed voor de partij zou zijn...

*: Er zijn zo'n 4000 afgevaardigden (delegates), inclusief iets van 800 superdelegates, en zij kiezen uiteindelijk wie de winnaar van de Democratische voorverkiezingen wordt. Dat gebeurt ergens in augustus en is meestal slechts een formele bezigheid, omdat meestal de winnaar wel bekend is.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:55:37 #40
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57323692
Qua aantal delegates en aantal staten is de achterstand al onoverbrugbaar. Clinton zal moeten mikken op de popular vote om daar op gelijke hoogte te komen zodat ze superdelegates kan overtuigen om op haar te stemmen. Ze staat nu 600.000 stemmen achter. In de resterende primaries is er nog ruimte om wat in te lopen, maar te weinig: haar enige hoop is een redo van Florida en Michigan waar nog miljoenen mensen kunnen stemmen. Overigens is volgens de peilingen Michigan niet automatisch voor Clinton: beide kandidaten staan gelijk. In Florida kreeg Clinton 300.000 stemmen meer dan Obama, en daar staat ze nog ruim voor in de peilingen.

Dus ja, Clintons kansen zijn klein.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57324245
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:08 schreef Montov het volgende:
De laatste post van eht vorige topic:
[..]

Karl Rove: http://www.crooksandliars.com/2008/03/10/rove-taunted-in-iowa/
Hahaha, geniaal. Hij is ook zo'n smerige oorlogscrimineel.

Dat ze hem er ook 40.000 dollar voor geven .

[ Bericht 9% gewijzigd door pberends op 12-03-2008 11:33:21 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 maart 2008 @ 11:34:23 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57324367
op CNN rekenden ze net nog even voor hoe klein de kans is op en overwinning van Clinton
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57324414
Je zit in de trein en je verveelt je, wat ga je doen? Delegates tellen. Pledged delegates wel te verstaan. Ik was benieuwd met wat voor marges Clinton moet gaan winnen om Obama voorbij te gaan in het aantal pledged delegates. Ik ga er namelijk van uit dat de superdelegates dit zullen volgen.

Scenario 1 :
Florida en Michigan doen niet meer mee.
In dit geval zijn er nog 566 pledged delegates te verdelen. Obama heeft volgens CNN een voorsprong van ongeveer 160 pledged delegates.
Clinton zou over al die nog te vergeven pledged delegates het volgende moeten scoren:
(566-160)/2 +160 = 363 = 64% van het totaal

Scenario 2:
Florida en Michigan mogen meedoen na een nieuwe primary
In dit geval zijn er nog 566 + 210 + 156 pledged delegates te verdelen. Dat is 932 pledged delegates. (ik kon de getallen van Florida en Michigan alleen vinden alszijnde "delegates" , dus misschien dat de super delegates hier ook inzitten).
Clinton zou dan (932-160)/2 + 160 = 546 = 59% van het totaal moeten scoren.

Kortom, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Clinton nog wint.
Clinton heeft haar eigen staat (NY) met 57% gewonnen. Dit zou dus betekenen dat ze gemiddeld genomen in alle overige staten beter zou moeten scoren dan in haar "eigen" NY.

Geen nominatie voor Clinton dus op het eerste gezicht.
Dit kan volgens mij statistisch alleen nog maar als
1. de primaries ,zoals ze nu gehouden zijn in Florida en Michigan gaan meetellen
of
2. de superdelegates niet meegaan met de pledged delegates en voor Clinton
kiezen.
3. Obama iets heel erg stoms doet, schandalen etc.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:47:59 #45
28167 matthijst
pi_57324650
Als het meezit wordt het "Monica, Bill en de Sappige Sigaren" verhaal weer in beetje opgerakeld. Dat die Amerikanen er weer even aan herinnerd wat ze het witte huis in proberen te stemmen
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:56:09 #46
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_57324827
Zelfs Bill houdt niet van Hillary...alleen Hillary houdt van Hillary.
Drink ik.
pi_57324987
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:47 schreef matthijst het volgende:
Als het meezit wordt het "Monica, Bill en de Sappige Sigaren" verhaal weer in beetje opgerakeld. Dat die Amerikanen er weer even aan herinnerd wat ze het witte huis in proberen te stemmen
Had ik van jou in eerdere topics geen reactie's gelezen over de smerige campagne van Clinton? Dan is dit nogal hypocriet. Buiten dat zeggen dit soort opmerkingen genoeg over de inhoudsloze verkiezingen in de VS tot nu toe.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:10:17 #48
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57325066
Raad het citaat in 1988: "if Jesse Jackson were not black, he wouldn't be in the race."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57325100
Ik zou niet weten waarom matthijst's opmerking op het Fok!Forum iets zegt over het vermeende gebrek aan inhoud bij deze verkiezingen...
pi_57325141
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:11 schreef Monidique het volgende:
Ik zou niet weten waarom matthijst's opmerking op het Fok!Forum iets zegt over het vermeende gebrek aan inhoud bij deze verkiezingen...
Door het erbij halen van randzaken, zeker deze heeft er helemaal niks mee te maken.

En heb jij veel inhoud gezien bij de primaries? De standpunten van de kandidaten zijn wel te vinden maar komen in de media amper aan bod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')