http://weblogs.nos.nl/was(...)ma-wint-mississippi/quote:De gedelegeerden-voorsprong van Obama blijft aanzienlijk, en in feite niet meer in te halen. Het enige dat Clinton kan doen om te voorkomen dat ze wordt afgeschreven, is zich zoveel mogelijk gedragen als de kandidaat. Vandaar dat ze -enigszins voortijdig- Obama als het ware een plek op het ticket ‘aanbood’. En vandaar dat wij journalisten bij elke buitenlandse kwestie van belang (gedoe aan de Colombiaanse grens, verkiezingen in Rusland) ogenblikkelijk het Clinton-standpunt in de mailbox krijgen. Boodschap: maak alvast kennis met de Commander-in-Chief. De werkelijkheid is dat Clinton aan winst in Pennsylvania op 22 april, hoezeer die datum nu ook in ieders hoofd staat geprent, bij lange na niet genoeg heeft. Ze moet het spectaculair goed doen bij (waarschijnlijke) nieuwe verkiezingen in Florida en Michigan, om zo Obama voorbij te gaan in de ‘popular vote’, het absolute aantal uitgebrachte stemmen. Het lijkt me zo’n beetje de enige manier waarop ze de Supergedelegeerden nog kan overhalen haar de kandidatuur te gunnen. Op alle andere telramen (gewonnen staten, gewonnen gedelegeerden) zal ze immers sowieso verliezen.
Is het zo vreemd dat hij die woorden gebruikt in een speech in MISSSISSIPI! Je hoeft ook niet met je Nederlandse opvattingen over politiek voeren, iets proberen te zeggen over de VS. Als Nederland meer Amerikaans was dan zou Balkenende inderdaad in de smaak vallen met zogenoemde dialect woorden als hij in Limburg campagne zou voeren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:38 schreef Perico het volgende:
Er is niks mis met bamboozle, als African Americans het gebruiken, het behoort tot het type dialect van Mississippi, prima.
Maar tis hetzelfde als dat Balkenende in Limburg plots zijn speech gaat doorspekken met dialectwoorden om in de smaak te vallen. Obama is niet opgegroeid in Mississippi, hij gebruikte gisteren naast bamboozled ook nog een regionale term als "hoodwink".
Je lijkt weinig weet te hebben van de VS, laat staan het Zuiden van de VS. Het zijn gewone woorden, die wellicht wat vaker gebruikt worden in het Zuiden maar Clinton had ze net zo goed kunnen gebruiken. Clinton zal als NY senator ook bekend zijn met een belangrijke muziekfestival genaamd "The Bamboozle".quote:Maar bijvoorbeeld het onofficiele volkslied van het Zuiden, Dixie Land, dat geschreven is door een blanke noorderling, daarin praat de hoofdpersoon zo'n soort taal. Veel African Americans vinden dat dat het beeld schetst van de domme neger die een vreemd gebrekkig Engels dialect brabbelt... daarom ligt het historisch wat gevoelig.
Symbolisch?quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:29 schreef tong80 het volgende:
Barack Obama heeft in Mississippi de
Democratische voorverkiezingen gewonnen
van Hillary Clinton.Zijn zege is vooral
symbolisch,aangezien er in Mississippi
niet veel gedelegeerden te verdienen
zijn.Zaterdag won Obama ook in Wyoming.
60-38, 22% winst inmiddels. Ruim genoeg lijkt mij. Dat CNN al snel Obama als winnaar aanwees, liet al vermoeden dat dit het geval zou zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:15 schreef Perico het volgende:
Met 8% vd precincts reporting, is het 49% - 48% voor Obama.
Ook al zal hij ruimer uitlopen, toch niet de monsterzege zoals verwacht.
Obama heeft Texas gewonnen hoor.quote:Op woensdag 12 maart 2008 04:13 schreef Fokski het volgende:
[..]
Symbolisch?Kijk eens hoeveel Clinton heeft gewonnen in de "grote comeback" op de dag dat Texas,Ohio,Vermount en Rhode Island gingen stemmen. Ze won drie staten en staat netto op 12 pledged delegates. Op het moment staat Obama op een netto winst van 6.
Tsja, ik kan er niets aan doen dat jij enorm veel vage opmerkingen maakt met rare ondertoontjes... Pas al over je negertjes in Afrika gewaden. Volgens mij heb je negerangst.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:16 schreef Perico het volgende:
Je bent gewoon zo'n fanatieke Clinton hater dat je alle gevoel voor proportie verloren bent, als iemand zoals ik dan wel eens gewoon wat neutraal opmerkt, duik je er als een bezetene op, want iedereen die voor Clinton is, is natuurlijk een randdebiel. Sjeeezzz...
Hoodwinked, was dat vorig jaar niet zo'n film ala Shrek?quote:Maar tis hetzelfde als dat Balkenende in Limburg plots zijn speech gaat doorspekken met dialectwoorden om in de smaak te vallen. Obama is niet opgegroeid in Mississippi, hij gebruikte gisteren naast bamboozled ook nog een regionale term als "hoodwink".
Uiteindelijk is het 61%-37% geworden. Zo groot won Clinton niet eens in haar thuisstaat New York. Auw.quote:Op woensdag 12 maart 2008 02:15 schreef Perico het volgende:
Met 8% vd precincts reporting, is het 49% - 48% voor Obama.
Ook al zal hij ruimer uitlopen, toch niet de monsterzege zoals verwacht.
Eerst de racismekaart verwerpen om gelijk de seksismekaart te spelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:16 schreef Perico het volgende:
Iedere kritiek op de Obama campagne wordt al snel afgedaan met racisme, het is dat wat me tegenstaat.
Dat terwijl Clinton als vrouw veel meer te lijden heeft van seksisme in de media.
Hahaha, geniaal. Hij is ook zo'n smerige oorlogscrimineel.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:08 schreef Montov het volgende:
De laatste post van eht vorige topic:
[..]
Karl Rove: http://www.crooksandliars.com/2008/03/10/rove-taunted-in-iowa/
Had ik van jou in eerdere topics geen reactie's gelezen over de smerige campagne van Clinton? Dan is dit nogal hypocriet. Buiten dat zeggen dit soort opmerkingen genoeg over de inhoudsloze verkiezingen in de VS tot nu toe.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:47 schreef matthijst het volgende:
Als het meezit wordt het "Monica, Bill en de Sappige Sigaren" verhaal weer in beetje opgerakeld. Dat die Amerikanen er weer even aan herinnerd wat ze het witte huis in proberen te stemmen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Géén kloon van tvlxd!
Door het erbij halen van randzaken, zeker deze heeft er helemaal niks mee te maken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:11 schreef Monidique het volgende:
Ik zou niet weten waarom matthijst's opmerking op het Fok!Forum iets zegt over het vermeende gebrek aan inhoud bij deze verkiezingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |