Dat klopt helaas. Het is bijvoorbeeld verontrustend dat een buitenproportioneel groot aantal zwarte Amerikanen in de gevangenis zit.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:26 schreef MrX1982 het volgende:
En dat laatste lijkt me eerder het geval in Amerika of gespecificeerder in grote Amerikaanse steden.
Dat verpaupering bij een grote stad hoort valt niet te ontkennen. Neemt niet weg dat ik vind dat je in Amerikaanse grote steden schokkende dingen ziet qua gettovorming en de problemen die daarmee gepaard gaan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Verpaupering van bepaalde buurten is denk ik onvermijdelijk in grote steden. Die hebben namelijk een grote aantrekkingskracht op kansarmen, en die gaan samenklonteren. Vaak zijn dat inderdaad minderheden, maar dat betekent niet dat alle etnische wijken problemen hebben.
Dat laatste is een positieve ontwikkeling Als de meisjes in hun slipstream nou de jongens na verloop van tijd meenemen zou dat nog beter zijn maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt helaas. Het is bijvoorbeeld verontrustend dat een buitenproportioneel groot aantal zwarte Amerikanen in de gevangenis zit.
Ik zie gelukkig goede ontwikkelingen in de Afro-Amerikaanse gemeenschap. Vooral de meisjes ontwikkelen zich goed en vinden goede banen. De Afro-Amerikaanse middenklasse groeit als kool.
Onvermijdelijk is het niet. Het voorkomen lukt in Nederland heel aardig. Zelfs onze slechtste buurten zijn niet echt slecht, zeker in vergelijking met andere landen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Verpaupering van bepaalde buurten is denk ik onvermijdelijk in grote steden. Die hebben namelijk een grote aantrekkingskracht op kansarmen, en die gaan samenklonteren. Vaak zijn dat inderdaad minderheden, maar dat betekent niet dat alle etnische wijken problemen hebben.
Tja ik vind het lastig, als je je in een land vestigt moet je je aanpassen naar mijn idee. En zeker niet in de eerste plaats andersom.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Ach, zolang het vrijwillig gebeurt...
Ik niet al was het alleen maar om kinderen vanuit verschillende culteren met elkaar om te laten gaan. Is alleen maar goed.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:56 schreef Chewie het volgende:
Ik ben dan ook groot tegenstander van integratiebeleid.
Daar is geen integratiebeleid voor nodig en je ziet dat het Nederlandse beleid ook niet echt leidt tot vermenging, in tegendeel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik niet al was het alleen maar om kinderen vanuit verschillende culteren met elkaar om te laten gaan. Is alleen maar goed.
Dat is ook het bizarre van het integratiebeleid wat hier jarenlang gevoerd is, er was daardoor maar weinig stimulans om de taal te leren. Je werd immers toch overal mee geholpen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:06 schreef Monidique het volgende:
Je zou als beleid natuurlijk kunnen moeten hebben dat er een redelijk niveau van de taal is, maar ja, dat is meer immigratiebeleid.
Aanpassen tot op welke hoogte? Kijk, voor schoolgaande kinderen is het geen groot probleem, die leren de taal en gebruiken vanzelf. Bij eerste generatie volwassen immigranten neem ik genoegen met voor zichzelf kunnen zorgen, zich aan de wet houden, en kunnen meedraaien in de maatschappij. In de VS is gebroken Engels bijvoorbeeld vaak al voldoende taalbeheersing, zeker met de steun die een etnische wijk biedt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ik vind het lastig, als je je in een land vestigt moet je je aanpassen naar mijn idee. En zeker niet in de eerste plaats andersom.
quote:
In 5 dagen tijd zonder voorverkiezingen is Obama verder uitgelopen naar 1617 vs 1498. CNN geeft een voorsprong van Obama van 142 inclusief superdelegates, en de NY Times geeft een voorsprong van 148.5 delegates.quote:In the overall race for the nomination, Obama had 1,602 delegates, including separately chosen party and elected officials known as superdelegates. Clinton had 1,497, according to the AP count.
De laatste poll voor North Carolina (6 mei, 134 delegates):quote:RCP Average 03/05 - 03/16 - 52.0 35.2 Clinton +16.8
PPP (D) 03/15 - 03/16 - 597 LV 56 30 Clinton +26.0
Quinnipiac 03/10 - 03/16 - 1304 LV 53 41 Clinton +12.0
Rasmussen 03/12 - 03/12 - 697 LV 51 38 Clinton +13.0
SurveyUSA 03/08 - 03/10 - 608 LV 55 36 Clinton +19.0
Clinton heeft de laatste paar dagen de steun van 5 superdelegates erbij gekregen en het wachten is op het groen licht van Obama om de Michigan revote mogelijk te maken.quote:PPP Poll:
The latest Public Policy Polling survey in North Carolina shows Sen. Barack Obama barely edging Sen. Hillary Clinton, 44% to 43%.
Wat maakt het nou uit? De volgende primaries zijn nog meer dan een maand weg, dus het topic kan best wat "vuller" gebruiken.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:50 schreef matthijst het volgende:
Open anders even een topic "Onze allochtonen zijn beter dan die van jullie" ofzo
Alleen vanwege die uitspraken van zijn vroegere dominee? Ik kan me niet voorstellen dat het blijvende schade aan zijn campagne zal doen. De media hebben hun pret gehad, nu weer verder met relevante zaken...quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:02 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb slecht voorgevoel voor verdere verloop van de verkiezingen voor Obama. De huidige kwestie die nu aan hem gekoppelt wordt zorgt voor verdeeldheid denk ik en Clinton staat nu mooi buiten schot een tijdje en kan nu in de eindfase alsnog de winst gaan pakken
Het aantal buurten dat hier echt geheel uit een groep van buitenlandse afkomst bestaat is echt maar erg beperkt hoor. Maar goed ik zal een en ander wel te rooskleurig zienquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar is geen integratiebeleid voor nodig en je ziet dat het Nederlandse beleid ook niet echt leidt tot vermenging, in tegendeel zou ik zeggen.
http://www.democracyarsenal.org/2008/03/100-years-for-w.htmlquote:Here's the thing about McCain's mistake (and let's be clear it was a mistake he repeated it three times in one day. It's a mistake and a lack of understanding). This is a man who has staked his ENTIRE CAMPAIGN ON IRAQ.
This is a man who thinks it's OK for us to leave a troop presence in Iraq for 100 years. He thinks that Iraq is the central struggle of our day. He thinks that all of our other interests should be subverted to sticking it out in Iraq. He is running on his foreign policy experience. Yet he doesn't even understand who we are fighting. Is this the person we want answering the phone at 3 in the morning? This fundamental misunderstanding makes you wonder if he is qualified to be commander and chief. It's quite frankly stunning.
http://www.nu.nl/news/1488599/2030/Voorsprong_Obama_verdampt.htmlquote:WASHINGTON - De voorsprong in peilingen van de Democratische presidentskandidaat Barack Obama op zijn rivale Hillary Clinton is praktisch verdampt.
Volgens het jongste nationale onderzoek van Reuters/Zogby komt de zwarte politicus op 47 procent van de stemmen, de voormalige first lady staat op 44 procent.
De opiniepeilers spreken over een statistisch onbeduidende voorsprong, meldden Amerikaanse media woensdag.
Obama heeft te lijden onder vragen over zijn geschiktheid als toekomstig opperbevelhebber van de strijdkrachten.
Ook raakte hij in opspraak omdat zijn voormalige geestelijk inspirator anti-Amerikaans en racistisch blijkt te zijn.
Een maand geleden genoot Obama nog een ruime voorsprong van 14 procent. Hij profiteerde van een reeks overwinningen bij voorverkiezingen.
De tegenstander van Obama of Clinton bij de presidentsverkiezingen, de Republikein John McCain, heeft baat bij de aanhoudende strijd tussen de Democratische kandidaten.
Hij staat op 46 procent tegen 40 procent voor Obama. Vorige maand was de Democraat nog de duidelijke winnaar.
Als McCain het tegen Clinton zou opnemen, wordt het 48 tegen 40 procent voor de Republikein. In februari stond hij er echter nog beter voor, met 50 procent tegen 38 procent voor Clinton.
Maar een olifant misschien wel?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet niet wat voor waarde ik moet hechten aan dat onderzoek. Het maakt niet uit wie de democraten kiezen, McCain wordt sowieso president? Een ezel stoot zich toch zeker geen drie keer aan dezelfde steen.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:40 schreef Morendo het volgende:
McCain gaat als een raket!
[..]
http://www.nu.nl/news/1488599/2030/Voorsprong_Obama_verdampt.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |