abonnement Unibet Coolblue
pi_57310819
Vanwege de haaruitval ben ik al een paar jaar zwaar depressief.
Ik ben nu zelfs in een stadium gekomen dat de suicidale gedachten vanwege dit duivelse probleem de overhand beginnen te krijgen.Echt waar, de onbeheersbare woede die er door me heen gaat vanwege dit is gewoon niet met een pen of met woorden te beschrijven.Ieder dag denk ik weer bij mezelf, waarom moet dit juist weer mij overkomen en vreet mij zelf op aan deze gedachte.De gedachte die me waarschijnlijk het meeste frustreerd is het keiharde feit dat ik hier mee moet zien te leven, want een oplossing voor dit probleem is er gewoon niet. Ik heb echt het gevoel dat ik op een boot zit die langzaam aan het zinken is midden in de overdiepe grote Atlantische oceaan en dat niemand mij te hulp schiet en ik ook geen land zie om naar toe te zwemmen, of dat ik een enorm mooi beeldhouwwerk uit een grote blok ijs heb gemaakt en die ik langzaam voor mijn ogen zie wegsmelten zonder hier iets tegen te doen.Ik kamp nu al jaren met dit probleem, maar nu begin ik het dus echt zat te worden door me zo te voelen.Waar ik mezelf dus ook zo verschrikkelijk aan erger is het feit dat alle, maar dan ook echt alle problemen op te lossen zijn, behalve dit probleem.Als voorbeeld kan ik geven dat ik 100x liever een dikke vette pens had gehad die desnoods zwaar over mijn broek hangt, zodat ik mijn eigen lul niet meer zie.Kijk, aan een probleem als dit is iets te doen, gewoon een kwestie van afslanken.Niet tevreden over je neus, gewoon een neuscorrectie laten doen.Deze plastische ingrepen zijn vrijwel altijd succesvol, maar als het een haartransplantatie betreft zijn de resultaten meestal drastisch en als deze wel succesvol uitpakt is het overgrote deel aanwezig dat de overige haren ook uitvallen en dat er dus weer een ingreep nodig is.Over de kosten voor zo een haartransplantatie ben ik echt niet te spreken.Het is gewoon in een woord schandalig hoeveel zo een ingreep kost.Maar het ergste van alles vind ik vooral dat de verzekering mensen die psychisch hier helemaal van onder door gaan gewoon in de kou laten staan door geen rooie cent te vergoeden.Waarom krijgen mannen die zich een vrouw voelen wel een vergoeding om zich om te laten bouwen, waarom krijgen vrouwen die behaard zijn wel een vergoeding om zich te laten ontharen?Kortom, waarom word er met de mensen die kalend worden of al zijn geen rekening gehouden die door een ware hel gaan.Waar ik ook geen ene reet van begrijp is dat er wel veel tijd word gestoken in het uitvinden van onbenullige dingen, zoals het klonen van dieren, astronauten die een steeds grotere afstand afleggen door de ruimte etc....maar waar blijft nou eigenlijk de oplossing voor het leed waar kalende mensen door heen gaan?Het psyschisch leed onder kalenden bestaat al sinds de mensheid, maar tot de dag van vandaag is er nog steeds geen oplossing??!!
Het onbegrip zit 'm vooral ook in het feit dat degene die met de "oplossing" kan komen naar mijn weten nog rijker kan worden dan "Bill Gates" en bovendien bijna aanbeden zal worden door de slachtoffers van deze ziekte recht uit de hel, genaamd "Alopecia Areata"
Al deze bovengenoemde punten hebben hebben voor mij de emmer bijna doen overlopen en mijn hoofd voorzien van de meest gruwelijke gedachten.
Ik begin nu dus echt het idee te krijgen dat als ik er niet meer ben dat ik dan ook niet meer hoef te leven met deze onbeheersbare woede, frustratie, verdriet, angst, geen zelfvertrouwen, isolering, depressie, agressie, vriendenverlies, eenzaamheid, suicidale gedachten, lichamelijke pijnen en eetproblemen.Ik heb er nog eens erg goed over nagedacht en deze haaruitval/kaalheid is werkelijk het enigste onverslaanbare obstakel die mij tot deze gedachten brengt en tot deze hele lijst van klachten lijd.
Ik heb dus echt het gevoel dat ik word gedwongen om voor schut te lopen hiermee, iets anders kan ik er niet van maken.Het komt in principe op hetzelfde neer als dat er een grote gouden ring door je neus gepierced is, maar die er nooit uit gehaald kan worden en waarmee je dus voor altijd mee moet zien te leven (valt het kwartje?) Kan iemand op dit forum begrijpen waarom ik deze suicidale gedachten nu inmiddels gekregen heb vanwege dit? "het enigste onoplosbare probleem", wat juist je haar moet zijn.Iets dat voor iedereen zichtbaar is.Ik heb nog nooit een lichaamsdeel, zoals een vinger verloren, maar naar mijn mening moet dit dezelfde ervaring zijn als haarverlies/kaalheid.Iemand die zich hier in kan vinden?
  Redactie Frontpage dinsdag 11 maart 2008 @ 18:38:42 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_57310942
nee. Gewoon alles afscheren en je kop kaal houden. Staat een vent goed
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:42:20 #3
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_57311011
je verhaal leest niet lekker, gebruik wat witregels enzo.

verder zou ik of helemaal kaal (dat is ook niet lelijk toch?) of toch kijken naar een goede implantatie als je er echt zoveel moeite mee hebt.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:43:43 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57311039
er zijn toch wel wat medicijnen zoals propecia. Verder zou ik eens een afspraak maken met een psycholoog omdat je een nogal verwrongen zelfbeeld hebt gecreeerd en dat dit beeld niet echt een suicidaal gedachtenpatroon hoort op te wekken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57311127
Hoe oud ben je eigenlijk? Dit topic voelt nogal als een reltopic....
quote:
Ik heb nog nooit een lichaamsdeel, zoals een vinger verloren, maar naar mijn mening moet dit dezelfde ervaring zijn als haarverlies/kaalheid.Iemand die zich hier in kan vinden?
Dit is natuurlijk geen vergelijking he. Het verliezen van een vinger zal je belemmeren in je dagelijkse gang van zaken, neem bijvoorbeeld schrijven als voorbeeld. Je zal een hoop moeten aankloten in het begin om de pen weer goed vast te houden (mocht je bijv je wijsvinger kwijtraken).

En ik vraag me idd ook af wat er mis is met kaal.
deal with it
pi_57311131
Whehehe.. dude, ik was op mn 17 al zo kaal als nu..

hoewel, ondertussen heb ik meer haar op mn rug dan op mn kop
pi_57311160
Je zegt het zelf al .. alle problemen zijn op te lossen en deze dus ook.
Het probleem zit meer in je hoofd dan op je hoofd.
Kan zomaar dat de kaalheid een gevolg is van langere frustraties en nu voor jou de druppel is om ook echt wat aan die problemen te doen.
pi_57311257
Ik vind het erg voor je dat je er zo mee zit, maar volgens mij moet je zoals de poster boven mij al zei dit niet oplossen met een haar-midel maar eerder met een psycholoog die je kan leren er mee om te gaan (niet flauw bedoeld); Ik ben precies je tegenbeeld: ik scheer mijn hoofd kaal terwijl ik niet eens kalend ben, ik begrijp dus werkelijk niet wat jij nou precies zo vreselijk vind aan je kaalheid.

Oprecht sterkte er mee gewenst.
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:52:39 #9
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_57311260
Medicijnen tegen haaruitval, haarimplantaten of kaal scheren. Opties genoeg. Kennelijk zit je er nog niet zo erg mee dat je maatregelen bent gaan opzoeken. Doe dat, ga lekker fitnessen en over 2 jaar lopen er weer 300 vrouwen achter je aan.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_57311326
ik weet het niet..
ik ga door dit probleem nooit uit, zit alleen maar op mijn kamer meestal achter de computer, ik heb geen sociale contacten. vrienden bellen mij niet meer door mijn eigen schuld.. als ze belden had ik altijd een smoes en zei ik dat terug zou bellen, maar deed dit nooit.. Ik ga savonds als het donker is even naar buiten om in het park hard te lopen, dan kan ik tenminste even niet aan dit probleem denken. mensen denken allemaal dat ik verhuisd ben, terwijl ik overdag mijzelf op mijn kamer sluit.. ik heb al een lange tijd niet in de spiegel gekeken en als ik buiten loop durf ik nooit rechts of links van mij naar een raam te kijken, waar ik mijn spiegelbeeld in zie uit frustratie en door het zien van mijn kale kop nog erger voel.. ik vind dat ik geen eerlijke kans heb gekregen op deze wrede wereld.. ik wilde altijd mijn haar lang laten groeien, maar door de struggle met haarverlies is het er nooit van gekomen.. ik voel me met een kale kop 20 jaar ouder, mensen op straat van mijn leeftijd spreken me aan met mijnheer.
pi_57311347
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef Misanthroopia het volgende:
Medicijnen tegen haaruitval, haarimplantaten of kaal scheren. Opties genoeg. Kennelijk zit je er nog niet zo erg mee dat je maatregelen bent gaan opzoeken. Doe dat, ga lekker fitnessen en over 2 jaar lopen er weer 300 vrouwen achter je aan.
hehe, wat dat betreft ben ik het met de TS eens.. er zijn GEEN maar dan ook echt GEEN goede middelen tegen haar uitval.. al die middelen die er op de markt zijn zijn er alleen maar om je haar te beschermen tegen uitvallen, niet om nieuw haar op je kop te kweken.. Ook zijn transplantaties veel te duur of niet goed werkend.. Maar dat neemt niet weg dat de TS een psycholoog moet gaan zoeken, want alleen om een beetje een glimmende kop al suicidaal worden is een beetje overdreven.. Dan had ik ook al in een kist van gevoerd vurenhout moeten liggen
pi_57311411
Zoek een psycholoog en zie daarna maar eens verder.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_57311515
als ik met een psycholoog praat ben ik bang dat ik hem iets aan doe.. ik hoef niet het verhaal te horen van het zit tussen je oren.. je wordt helemaal niet kaal, je denkt dat je kaal wordt.. bla bla bla.. had bijna die huisarts van mij in elkaar geramd.. hij lachte me gewoon uit, terwijl ik diep van binnen door het vuur ging...
pi_57311532
Kaalheid is nudisme op hoog niveau, en het grote voordeel van kaalhoofdigheid is, dat wanneer er onverwacht bezoek komt, je alleen maar je stropdas moet rechttrekken.

Het nadeel is dan weer dat je niet weet waar je moet stoppen wanneer je je 'gezicht' wast.

vrouwen vinden kale mannen sexy en willen altijd over je bolletje aaien
geen kappers kosten meer geen uren in de spiegel je plukje ellende in model zien te krijgen.
HAAR heeft iedereen al, met een lekkere kalle knikker maak je een statement..dus afscheren die zooi
do you have the guts to smell my nuts?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:06:20 #15
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_57311560
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:57 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

hehe, wat dat betreft ben ik het met de TS eens.. er zijn GEEN maar dan ook echt GEEN goede middelen tegen haar uitval.. al die middelen die er op de markt zijn zijn er alleen maar om je haar te beschermen tegen uitvallen, niet om nieuw haar op je kop te kweken..
Klopt, maar dan hoeft hij tenminste niet keer op keer een haarimplantaat aan te laten brengen - eenmaal is genoeg.
quote:
Ook zijn transplantaties veel te duur of niet goed werkend..
Volgens mij zijn daar de meningen over verdeeld. Het getranplanteerde haar zal niet een dikke bos zijn, maar blijft wel je hele leven bij je. Dat het te duur is... tja das maar wat je over hebt voor je ijdelheid.
quote:
Maar dat neemt niet weg dat de TS een psycholoog moet gaan zoeken, want alleen om een beetje een glimmende kop al suicidaal worden is een beetje overdreven.. Dan had ik ook al in een kist van gevoerd vurenhout moeten liggen
Ben ik met je eens (ook al ben ik geen psycholoog).
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_57311581
Stel je aan zeg, er zijn wel ergere dingen in de wereld...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:10:00 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57311639
Hoofd kaalscheren #6
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:43 schreef Re het volgende:
er zijn toch wel wat medicijnen zoals propecia. Verder zou ik eens een afspraak maken met een psycholoog omdat je een nogal verwrongen zelfbeeld hebt gecreeerd en dat dit beeld niet echt een suicidaal gedachtenpatroon hoort op te wekken.
En dat dus.
pi_57311644
niet is zo erg als in een depressie zitten.. de pijn is zo erg dat als iemand mij fysiek pijn zou doen dat ik het niet eens zou voelen..
pi_57311730
Jaja, en niemand begrijpt je, jij hebt het zoveel erger, blabla. Doe normaal...


http://www.youtube.com/watch?v=4nRNYG_xM2U
pi_57311796
Ben je een man of een vrouw?
pi_57311812
een man
pi_57311937
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:04 schreef RounderX het volgende:
als ik met een psycholoog praat ben ik bang dat ik hem iets aan doe.. ik hoef niet het verhaal te horen van het zit tussen je oren.. je wordt helemaal niet kaal, je denkt dat je kaal wordt.. bla bla bla.. had bijna die huisarts van mij in elkaar geramd.. hij lachte me gewoon uit, terwijl ik diep van binnen door het vuur ging...
Hhmhm ja, want alle mensen zijn net als jou huisarts en het is de taak van een psycholoog om te zeggen dat het tussen je oren zit.
Kappen met verdrinken in zelfmedelijden en zoek hulp.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_57311998
ik krijgen er mijn haren niet mee terug.. en ik hoef het verhaal van die psycholoog waar ik het script al van weet niet aan te horen..
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:27:03 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57312010
Goeie tondeuse nodig?
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:06 schreef RounderX het volgende:

[..]

idd en dan raakt ie telkens vast en trek je weer je haren uit je kop..

ik was een keer bij een afro kapper en die gast had best wel een goeie tondeuse.. hij stopte er zeg maar van die scheermesjes in.. dus bij elke klant weer een nieuw scheermesje.. wat is dat eigenlijk voor een tondeuse.. hij scheerde wel perfect moet ik zeggen.
pi_57312014
Ik kan TS wel begrijpen, het is niet voor iedereen makkelijk om met kaal worden om te gaan (zeker als je nog jong bent).
Het is ook bekend dat het een redelijk grote oorzaak van zelfmoord en depressies is onder jonge mannen.

Propecia (finasteride) werkt overigens wel goed, ik gebruik het al zo'n 9 jaar en mijn inhammetjes zijn niet groter meer geworden in die tijd. Maar je krijgt er niet veel of helemaal geen haar mee terug.
Begin in elk geval niet aan een haartransplantatie, het kan er goed of slecht uitzien maar helemaal natuurlijk ziet het er NOOIT uit en het geld is het al helemaal niet waard.
Beter een kale kop dan een haartransplantatie.
Waarom verzekeringen dat niet vergoeden is simpel: bijna elke man krijgt last van haarverlies dus daar kunnen ze niet aan beginnen.

Verder kan ik je helaas ook niet helpen, ik hoop dat je het ooit kunt accepteren (evt. met een psycholoog hoewel ik daar ook geen hoge pet van op heb).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')