Ik lees tussen de regels door alleen een lichte neiging naar 'de orenmaffia', ook al staat het er wel genuanceerd genoeg.quote:Sander Simons is patiënt af
AMSTERDAM - Het is lente. Een jaargetijde waarvan Sander Simons (46) niet had durven dromen dat nog een keer mee te maken. De voormalige RTL-nieuwslezer kreeg vorig jaar de diagnose longkanker en zou nog hooguit een jaar te leven hebben. Inmiddels ziet het er allemaal een stuk zonniger uit. Hij knikt: „Ik ben patiënt af. Mijn toekomst ligt weer open. En ik kom terug op de radio.”
Terwijl Sander koffie zet, schudt hij glimlachend zijn hoofd: „Ik ben nooit gestopt met koffiepunten sparen.” Dan serieus: „Beter wíllen worden heeft wel invloed. Maar kanker blijft een mysterie. Het komt en het gaat. Soms werkt het lichaam goed mee, en dat is bij mij het geval geweest. Maar je zult mij niet horen zeggen dat ik genezen ben. Dat hoop ik over vier jaar te kunnen zeggen.”
Sander: „Ik heb sinds een paar weken veel energie. Mijn werk- en levenslust zijn weer terug. Mijn lichaam vertelt me dat het goed met me gaat. Ik wil niet heel stoer beweren dat ik het heb afgedwongen, maar ik ben wel vastberaden om een nieuw begin te maken.”
Hij recapituleert: „In februari 2008 had ik nog een half jaar tot een jaar. Natuurlijk belandde ik toen wel even in een dip. Maar toen de longarts pasgeleden de bemoedigende woorden ’ik denk aan jaren’ uitsprak, dacht ik: ’wacht eens even, dan doe ik mee!’”
Glimlacht: „Mijn arts is een man van weinig woorden. Maar hij heeft zijn intellect en genie ingezet om mij te helpen. Daardoor heb ik mij laten inspireren. Mijn eigen wil en instelling hebben ook geholpen. Ik heb inmiddels heel veel lotgenoten gesproken. En daarbij valt op dat met diegenen die zeggen ’ik ben ziek, maar blijf onder de mensen’ het mééstal, ik benadruk: mééstal, toch beter gaat.”
http://www.telegraaf.nl/p(...)ient_af__.html?p=4,2
Ik word altijd zo vreselijk moe van dit soort reactiesquote:Op maandag 10 maart 2008 15:07 schreef DroogDok het volgende:
Wie?
Verder gebeurt dit natuurlijk dagelijks bij meerdere (nog) onbekendere nederlanders.
Ik ben het geheel met je eens, dit soort opmerkingen zijn hier in SHO totaal overbodig. Daarbuiten trouwens ook, want als je zo redeneert dan is iedere vorm van nieuws 'speciale aandacht'.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden dat soort irritante reacties gewoon weg gehaald.
Hij heeft het ook wel uitgemolken tot er echt geen enkele druppel meer in de uier zat. Nog geen milliliter.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:19 schreef Ole het volgende:
Hij is gestopt met zijn column (over zijn ziekte) o[ BNR, en doet nu weer een 'gewoon' programma
quote:Sander Simons: „Ziekte zet door".
Sander Simons (47) heeft een terugval. „De longkanker, die in februari 2008 bij mij werd ontdekt, is zich aan het verspreiden. Elke nieuwe tumor wordt behandeld, en daarmee houd ik het goed vol. Feit is wel dat de ziekte doorzet. Hoe lang ik nog heb, is niet te zeggen. Ik ben inmiddels tweemaal bestraald, tweemaal geopereerd en heb enkele chemokuren achter de rug. Ik ben kaal maar houd de moed erin. Deze week komen er gewoon weer twee boeken van me uit.”
De voormalig nieuwslezer van RTL vertelt: „Eind vorig jaar onderging ik een chemokuur die goed aansloeg. Daardoor had ik een rustige zomer. Maar daarna bleek tijdens zo’n zeswekencontrole dat er toch weer wat zat; drie uitzaaiinkjes in mijn ruggengraat, die op mijn zenuwen drukten. Die zijn twee weken geleden bestraald, dus dat gaat goed komen. Ik loop nu wel een beetje moeilijk, als een oude man. Maar ik ga ervan uit dat dat over gaat.”
Op berustende toon: „Ik heb nou eenmaal kwaadaardige longkanker. Behandelingen kunnen het proces vertragen en terugdrukken, maar ik ben niet meer te genezen. Dat is mij ook nooit beloofd. Het proces kómt wel eens tot stilstand, maar dat gebeurt heel zelden.”
Hij wrijft over zijn hoofd: „Ik heb nu ook een kale bol. Toen het los ging zitten, vroeg ik de kapper het er maar allemaal af te halen. Ik draag geen pruik, dat lijkt me zo’n ellende.” Hij lacht: „Bovendien, volgens mijn vriendin Louise en andere intimi zie ik er heel leuk uit, dus dat geloof ik dan maar. Maar ik moet wel zeggen, het groeit verdomde langzaam weer aan. Dat komt waarschijnlijk ook door de tumorremmende medicijnen die ik slik.”
’Ster’
Dat Sander tegenwoordig schrijft is een geluk bij een ongeluk. „Dat kan heerlijk thuis, in mijn eigen tempo. Deze week verschijnt Het kleine boek voor het grote ego, waarin staat beschreven wat je moet doen om een ’ster’ te worden. In een musical, op het toneel, als zanger of als politicus. Ik heb onder anderen met Willeke Alberti, Nelly Frijda en Jette van der Meij gepraat. Aanleiding was al die programma’s waarin mensen optreden en het willen maken, ineens! Als je naar succesvolle artiesten kijkt, blijkt dat die vaak al sinds hun vroege jeugd bezig zijn en zo niet, alles opzij zetten voor hun ideaal. Daarom vond ik het tijd worden voor een gids, voor diegenen die hun ego te gelde willen maken.”
Deze week komt er ook nog een tweede boekje van hem uit. „Wegwijs in longkanker is geschreven voor patiënten en hun families en wordt via de ziekenhuizen verspreid. En nu wil ik verder werken aan hoe artsen patiënten bejegenen. Dat is mijn doel voor 2010, want ik blíjf plannen maken voor de toekomst!”
Damn wat zuurquote:Op maandag 10 maart 2008 15:03 schreef shmoopy het volgende:
De 45-jarige journalist heeft nooit gerookt.
Dat dacht ook ja, ik denk dat dt nog wel even doorgaat, alles wordt quabehandeling aan het publiek doogegegeven, why? Ik wens hem het allerbeste meer hoef ik echt niet te weten, punt, zet'm op Sander.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Hij heeft het ook wel uitgemolken tot er echt geen enkele druppel meer in de uier zat. Nog geen milliliter.
Die Nanninga wens je toch ook ontzettend veel erge dingen toequote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:00 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik lees dit via twitter..
MarcvdLinden Nieuwe trend: na Josine van Dalsum gaf ook Sander Simons aan Wilma Nanninga een interview voor zijn dood. Wilma wordt nog 'ns een expert
Heftig.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Euthanasie.
Ja maar Roel, dat wilde Josine van Dalsum ook voor haar dood een interview met haar en Sander schijnbaar ook..Morgen is dat te lezen in de telegraaf..Dat zegt die Wilma dan dat Sander een interview wilde voor zijn dood..Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die Nanninga wens je toch ook ontzettend veel erge dingen toe![]()
![]()
. Verschrikkelijke feeks dat het is
![]()
.
Mwah, Sander Simons kiest er zelf voor zijn laatste interview aan haar te geven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die Nanninga wens je toch ook ontzettend veel erge dingen toe![]()
![]()
. Verschrikkelijke feeks dat het is
![]()
.
En natuurlijk staat dat kutblaadje met open armen klaar om het verdriet en leed van mensen weer breeduit in de krant te zetten. 't Is eigenlijk te zot voor woorden dat zoiets als De Telegraaf nog steeds mag verschijnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja maar Roel, dat wilde Josine van Dalsum ook voor haar dood een interview met haar en Sander schijnbaar ook..Morgen is dat te lezen in de telegraaf..Dat zegt die Wilma dat Sander een interview wilde voor zijn dood..Ben benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |