Pas je op dat hij er geen 'roze-wolkjes-wit' op smeert, LIewella?!

Ik zie toch nogal wat verschillen in het aantal uren kraamzorg. Waarom had jij eigenlijk zoveel uren gekregen, Troel?

Ach, het zal in ieder geval wel beter geregeld zijn dan 2 jaar terug, na Tinka's geboorte. Toen was het nieuwe systeem net ingevoerd, kreeg je maar 40 uur en wisten zelfs de verloskundigen en kraamzorg zelf niet hoe je meer uren aan moest vragen (gedoe met codes die niemand had ofzo).

Als iemand er recht op had, was ik het wel op dat moment, maar helaas, dit was pas rond op de laatste paar dagen!

Gelukkig had ik een hele flexibele kraamzorg waar ik onderling afspraken mee kon maken (wat minder in het weekend en de rest verdelen over de week). Heb ook weer speciaal gevraagd naar haar, hoop dat ze in die periode beschikbaar is.

Ze vroeg trouwens ook nog hoe ik de overige uren in wilde vullen als de kraamhulp er niet was en heb geantwoord dat mijn man dat maar moest oplossen, maar gezien die 10 uur had ik dat dus beter niet kunnen zeggen, begrijp ik?!

Mijn ouders proberen trouwens de week NA de kraamzorg een huisje in de buurt te huren, dan heb ik nog een weekje extra hulp. Hebben ze bij de vorige bevallingen ook gedaan en dat was toch wel erg prettig.
Wat ook nog wel grappig was... ze (de kraamzorg-intaker) vroeg of ik borstvoeding wilde gaan geven en hoe het bij mijn vorige kinderen was gegaan. Dus ik vertelde dat ik mijn zoon 8 maanden bv had gegeven en mijn dochter 18 maanden. Ze kraaide het zowat uit van lof en zei toen: "Tja, nu moet ik eigenlijk vragen of je nog vragen over borstvoeding hebt. Maar in dit geval kan jij dat beter aan mij vragen he?!"