quote:PSV-Ajax naar woensdag 19 maart
10 maart 2008 11:30
Zoals verwacht heeft de KNVB woensdag 19 maart aangewezen als nieuwe datum voor de competitiewedstrijd tussen PSV en Ajax. Het duel werd afgelopen zaterdag op last van burgermeester Braks van Eindhoven afgelast omdat door de aangekondigde politieacties de openbare veiligheid niet gewaarborgd kon worden.
Doordat PSV nog op het Europese toneel actief is bleven niet veel data over om het duel in te halen. Op woensdag 19 maart wordt ook één halve finalewedstrijd in de strijd om de KNVB-beker gespeeld, tussen Heracles Almelo en Roda JC. Zaterdag werden al nieuwe data vastgesteld voor de overige afgelaste wedstrijden. Zo wordt VVV-FC Twente morgenavond gespeeld en AZ-Feyenoord komende woensdag. Het aanvangstijdstip van de wedstrijd PSV-Ajax is vastgesteld op 20.45 uur. Losse kaarten die voor de wedstrijd van gisteren waren aangeschaft blijven geldig. Indien je alsnog verhindert ben op de nieuwe datum, dan dien je uiterlijk donderdag 13 maart contact op te nemen met PSV Kaartverkoop (kaartverkoop@psv.nl). Eventueel geannuleerde kaarten gaan zaterdag 15 maart opnieuw in de verkoop via TicketBox. Houd daarvoor aanstaande vrijdag psv.nl goed in de gaten.
quote:Italiaanse arbiter bij PSV-Tottenham Hotspur
10 maart 2008 12:10
Matteo Simone Trefoloni. De UEFA Cup-wedstrijd tussen PSV en Tottenham Hotspur is woensdag avond in Italiaanse handen. De voor PSV vrij onbekende Matteo Simone Trefoloni heeft de leiding over de terugwedstrijd in de achtste finales. PSV verdedigt in Eindhoven een 1-0 voorsprong die is meegenomen uit Londen.
Trefoloni was al wel ooit eerder in het Philips Stadion in Eindhoven. In het seizoen 2003-2004 was hij vierde official bij het UEFA Champions League-duel PSV-Deportivo La Coruña. PSV won die wedstrijd - die onder leiding stond van de beroemde Pierluigi Culina - met 3-2, maar plaatste zich desondanks niet voor de volgende ronde. Op 30 maart 2005 was Trefolini scheidsrechter bij de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Armenië die in Eindhoven werd gespeeld. Matteo Simone Trefoloni wordt woensdagavond geassisteerd door zijn landgenoten Nicola Nicoletti en Renato Faverani.
quote:9/3/2008 - PSV bij bookmakers opeens bij favorieten winst UEFA Cup
(Gepost door RvN)
Voor de uitwedstrijd in de UEFA Cup tegen Tottenham Hotspur was PSV bij de bookmakers nog een van de outsiders voor het winnen van de UEFA Cup dit seizoen. Na de zege in Londen is PSV direct een van de favorieten. PSV staat nu bij Unibet op plaats drie. Bayern Munchen blijft de grote favoriet voor het winnen van de UEFA Cup.
quote:Op maandag 10 maart 2008 12:57 schreef Ordinair het volgende:
Die Cassio heh, hoe en wanneer is die bij PSV terecht gekomen? Hij is nog niet zo oud toch?
quote:Cássio traint voor het eerst mee bij PSV
17/08/2007 12:11
De Braziliaan Cássio heeft vrijdag voor het eerst bij zijn nieuwe club PSV meegetraind. De doelman tekende onlangs een vijfjarig contract.
Samen met de onbetwiste eerste keus en landgenoot Gomes en de ervaren stand-in Bas Roorda, vormt Cássio dit seizoen het keeperstrio. Na Gomes, Alcides, Jonathan en Fagner is hij de vijfde Braziliaan in de selectie van PSV.
PSV-doelman Ruud Boffin is verhuurd aan stadgenoot FC Eindhoven, waar hij de laatste weken op proef was. De jonge Belg moet bij die club de strijd aangaan met Jürgen Hendriks. Bij de blauw-witten speelt ook PSV'er Jelle De Bock op huurbasis,
check ik ben er woensdag bijquote:Op maandag 10 maart 2008 13:20 schreef WooZ het volgende:
t kost me alleen weer een treinkaartje á 14,- ofzo wat in het weekend niet nodig is
Wie gaat er allemaal komende woensdag?
Franse PSVerquote:Franse PSV-fan rijdt 1000 kilometer voor niets
De 31-jarige Mohamed Behadj had zich enorm verheugd op de wedstrijd van zijn favoriete club tegen Ajax. In Eindhoven aangekomen kwam hij echter tot de ontdekking dat de topper niet doorging.
De Fransman Mohamed Behadj zal zich ongetwijfeld veel meer hebben voorgesteld van zijn trip naar Eindhoven. De 31-jarige PSV-fan reed afgelopen weekend 1000 kilometer om zijn favoriete club in actie te kunnen zien tegen Ajax.
Toen hij echter in Eindhoven aankwam, ontdekte hij dat de wedstrijd door de politiestakingen was afgelast. "Je kunt wel stellen dat mijn zaterdag goed verpest was," aldus Behadj op de website van PSV.
"Tijdens de tien uur durende rit naar Nederland kon ik aan niets anders denken dan aan de komende wedstrijd tegen Ajax. De afgelasting was echt een enorme teleurstelling."
Dat ze em een retourtje Nice - Eindhoven kado doenquote:Franse PSV-fan na duizend kilometer voor gesloten poort
10 maart 2008 10:30
Momo bij de kampioensschaal. Weken verheugde Mohamed Belhadj (31) zich op PSV-Ajax. Z’n eerste echte topper in het Philips Stadion. Bijna 1000 kilometer reed hij vanaf zijn woonplaats Grenoble in Frankrijk naar Eindhoven. Nauwelijks aangekomen in z’n hotel hoorde hij dat het duel in de Eredivisie waarschijnlijk wordt uitgesteld. Lees hier zijn verhaal.
Enorme teleurstelling
Het was de derde keer dat ‘Momo’ naar Eindhoven kwam. Meestal probeerde hij een competitieduel te combineren met een Europese thuiswedstrijd. Na eerdere bezoeken in 2001 en 2004 zou hij nu voor het eerst PSV tegen Ajax zien spelen. “Tijdens de tien uur durende rit vanuit Frankrijk naar Nederland kon ik aan niets anders denken. Voor mij staat deze match gelijk aan een Paris Saint-Germain tegen Olympique de Marseille of een Milan-Juve, kortom een groot affiche op de voetbalkalender.” Momo had z’n komst zorgvuldig voorbereid. “Eindelijk kreeg ik de kans om de topper tegen Ajax te zien met daarna ook nog eens een schitterend vooruitzicht op PSV-Tottenham. Perfect!” Helaas zag burgemeester Braks zich genoodzaakt het duel tussen de nummer 1 en 2 van Nederland te annuleren. De aangekondigde politiestakingen noopten hem daartoe. “Dat was echt een enorme teleurstelling voor me”, sipt Mohamed die speciaal een week vakantie had opgenomen. “Wanneer krijg ik namelijk weer de gelegenheid twee zulke mooie wedstrijden in één week te zien? Je kunt wel stellen dat m’n zaterdag goed verpest was.”
Geluk bij een ongeluk
Toch had Belhadj die dag ook geluk: hij hoorde uit eerste hand dat het duel met Ajax niet door zou gaan. “Zaterdagmiddag had ik me aangesloten bij de stadionrondleiding. Zo zag ik de nieuwe kleedkamers en het intrapveldje, prachtig! Na afloop mochten we nog iets drinken in De Verlenging.” Momo onderbreekt even z’n verhaal. “Je moet weten dat ik altijd heel beleefd ben maar ik stap wel overal op af.” Zo zag hij PSV-directeur Jan Reker lopen. “Ik stelde me voor en vertelde hem dat ik helemaal uit Frankrijk was gekomen voor de wedstrijd. Hij zei me toen al dat het nog wachten was op de uitspraak van de rechter maar dat de kans heel groot was dat PSV-Ajax niet doorging.” Na uitgebreid te hebben gewinkeld, zag Momo de spelersbus voor het stadion staan. “Zo kreeg ik mooi de gelegenheid de spelers te ontmoeten. Daar had ik niet meer op gerekend want er waren ook besloten trainingen. Timmy Simons spreekt Frans dus hem groette ik met ‘Bonjour, mon capitain!’ Hij antwoordde me vriendelijk in het Frans. Tegen de spelers uit Zuid-Amerika zei ik iets in het Spaans en met Ibrahim Afellay en Ismail Aissati sprak ik een beetje Arabisch.” Zo kreeg de teleurstellende dag toch nog een positieve wending voor de PSV’er uit Frankrijk.
Nooit voor Franse club geweest
Hoe komt Momo Belhadj toch tot z’n liefde voor PSV? Hij weet het nog goed: “In 1990, net voor het wereldkampioenschap in Italië, zag ik een reportage bij de Franse zender M6 over ’s werelds beste doelpuntenmakers. Romário scoorde prachtige doelpunten in het shirt van PSV. Ik was nog net geen veertien jaar maar wist natuurlijk dat PSV in 1988 de Europacup I had gewonnen. Ze waren erg bekend en op het hoogtepunt van hun roem in die periode. Ik was zó teleurgesteld dat Romário geblesseerd raakte. Op dat WK speelde hij niet veel.” Eigenlijk zijn het vooral de vrienden van Momo die hem met PSV blijven confronteren. “Voor het eerst voelde ik me echt verbonden met de club na de uitschakeling tegen Montpellier eind 1990. M’n vrienden dolden me en ik identificeerde met steeds sterker met de club. Die 1-0 nederlaag bij Montpellier was echter een enorme déception. Ik weet nog dat bij de loting de Franse sportkrant l’Équipe sprak van Le géant d’Eindhoven. Dat betekent:de reus uit Eindhoven. En uitgerekend tegen een Franse club gingen we eruit.” We? “Haha, je ziet hoe sterk ik me PSV’er voel. Ik heb een Nederlands hart. Ik ben nooit voor een Franse club geweest!” Langzaam groeide een passie. “Ook al was Eindhoven ver weg, dat belette me niet om naar de bibliotheek te gaan om de bladen Onze Mondial of France Football te lezen. Er was nog geen internet dus ik zag de uitslagen pas enkele dagen later.” Dinsdag deel 2 van het interview met Mohamed Belhadj.
quote:Op maandag 10 maart 2008 13:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
Deel 300
Geen idee of deze is langs gekomen:
[..]
Franse PSVer![]()
Najah, als Huntelaar thuis tegen Willem2 een gele kaart krijgt, is-ie geschorst voor PSV. Nou, dan moet je ze eens horenquote:Op maandag 10 maart 2008 14:33 schreef Neoktheone het volgende:
300
Ben blij dat PSV-Ajax volgende week al is. Valt er ook niets meer te zeiken over competitievervalsing.
Zou wel echt geniaal zijnquote:Op maandag 10 maart 2008 14:36 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Najah, als Huntelaar thuis tegen Willem2 een gele kaart krijgt, is-ie geschorst voor PSV. Nou, dan moet je ze eens horen
Bij Willem II werd ook al de opmerking gemaakt dat het competitievervalsing was, omdat Huntelaar tegen hen geschorst zou zijn als hij gisteren geel zou hebben gekregen.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:36 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Najah, als Huntelaar thuis tegen Willem2 een gele kaart krijgt, is-ie geschorst voor PSV. Nou, dan moet je ze eens horen
http://www.vi.nl/Achtergr(...)aarNietGeschorst.htmquote:Andries Jonker vindt dat ook Willem II nadeel ondervindt van de politiestakingen. 'Ajax heeft nu een week extra rust voordat ze tegen ons spelen. Stiekem hoopte ik dat Klaas-Jan Huntelaar een gele kaart zou meepakken in Eindhoven en dan tegen ons zou zijn geschorst. Pure competitievervalsing.'
Present!quote:Op maandag 10 maart 2008 13:20 schreef WooZ het volgende:
Wie gaat er allemaal komende woensdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |