Omdat ze bijvoorbeeld mijn RVS-kookplaat laten glanzen dat het een lieve lust is. Elke spoortje vet of viezigheid is er met een handomdraai mee verdwenen. Zonder sop! Kind kan de was doen!quote:Op zondag 9 maart 2008 18:08 schreef heaven7 het volgende:
Waarom zijn ze zo bijzonder?
Hé, bij het Kruidvat heb ik er nog tevergeefs naar lopen zoeken. Ik zal er de volgende keer eens naar vragen.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:16 schreef Sjeen het volgende:
http://www.balbo.com/
Ik haal ze meestal bij het kruidvat...
Ze zijn hard, maar ook niet zo hard dat je krassen mee maakt. Dus je kunt er flink mee schrobben. Echt super.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:08 schreef heaven7 het volgende:
O en van de website die Sjeen gaf:quote:Op zondag 9 maart 2008 18:08 schreef heaven7 het volgende:
Wat is Blue Wonder?quote:Op zondag 9 maart 2008 18:37 schreef LasTeR het volgende:
Blue Wonder met normale sponsjes werkt ook wel goed.
Van blue wonder overigens ook.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat is Blue Wonder?
Maakt dat mijn huishoudelijke leven ook gemakkelijker zodat ik tijd over houd voor leuke dingen?
Volgens de site ook bij de Blokker, maar die hebben ze uit het assortiment gehaald. Dus het zegt niet allesquote:Op zondag 9 maart 2008 19:41 schreef Ole het volgende:
volgens de site bij de DA. Morgen eens even kijken
WAT IS HET!?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:45 schreef NanKing het volgende:
Oeh ik ben zwaar fan van die sponsjes.
[..]
Van blue wonder overigens ook.
http://www.sorbo.nl/blue-wonder-allesreinigerquote:Op zondag 9 maart 2008 20:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
WAT IS HET!?
Zeg het me!
Zeg het me!
Och, kleine krasjes krijg je toch. Het is een gebruiksvoorwerp. Ik maak me daar eerlijk gezegd niet zo heel druk om. In een keuken moet gekookt worden!quote:Op zondag 9 maart 2008 21:05 schreef Greys het volgende:
Dan ook even een tuttige vraag...
Hoe DOEN jullie dat toch met roestvrijstalen fornuizen??
Als er nog een kruimeltje op ligt en ik ga dan soppen met spons of lapje () of wat dan ook, dan maakt dat ene kleine klotekruimeltje de grootste krassen! Stofzuigen jullie dat ding eerst, ofzo? En daarna met zo'n wondersponsje? HELP!
Dat moet ik ook hebben!quote:Op zondag 9 maart 2008 20:43 schreef NanKing het volgende:
[..]
http://www.sorbo.nl/blue-wonder-allesreiniger
Het is gewoon allesreiniger maar eentje die zelfs Nan proof is
Er zit hier een Action zie ik net, dus morgen ga ik ze scorenquote:Op zondag 9 maart 2008 21:49 schreef schatje het volgende:
De Action verkoopt een nep Blue Wonder genaamd Blue Miracle, die kost maar iets van een euro.
Ik wist dat ik 'met mij' had bij moeten voegen.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja!
Maar mijn vriend wil niet![]()
Hoezo?
Volgens mij zijn dat gewoon verschillende zachtheden (quote:Op zondag 9 maart 2008 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zie in de supermarkt ook altijd van die lappies voor van alles en nog wat. Microvezel zus en me zo. Eentje voor RVS, een ander voor de badkamer, een derde voor de ruiten. Is dat nou wat? Nu we toch massaal aan het mutsen zijn geslagen?
O die doekjes gebruik ik ook veel ja. Vooral voor badkamer en toilet. Kun je ze lekker wegmieteren na gebruik en ik vind dat veel hygiënischer dan een katoenen doek gebruiken.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat gewoon verschillende zachtheden (), die doekjes.
Ik gebruik bijna overal een zeem voor of van prefab glassex/muscle schoonmaakdoekjes.
Ik ben wel goed bezig mijn imago aan 't vernaggelen hier
Wonderdoekjesquote:Op zondag 9 maart 2008 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zie in de supermarkt ook altijd van die lappies voor van alles en nog wat. Microvezel zus en me zo. Eentje voor RVS, een ander voor de badkamer, een derde voor de ruiten. Is dat nou wat? Nu we toch massaal aan het mutsen zijn geslagen?
dasty!quote:Op zondag 9 maart 2008 21:05 schreef Greys het volgende:
Dan ook even een tuttige vraag...
Hoe DOEN jullie dat toch met roestvrijstalen fornuizen??
Als er nog een kruimeltje op ligt en ik ga dan soppen met spons of lapje () of wat dan ook, dan maakt dat ene kleine klotekruimeltje de grootste krassen! Stofzuigen jullie dat ding eerst, ofzo? En daarna met zo'n wondersponsje? HELP!
Als je ze daarna weer een keer wast zonder wasverzachter zijn ze weer goed.quote:Op maandag 10 maart 2008 08:54 schreef Copycat het volgende:
Vervelende van die wonderdoekjes vind ik dat je ze moet wassen zonder wasverzachter omdat ze anders hun speciale 'kracht' verliezen. En ook dat vergeet ik nogal eens waardoor mijn wonderdoekjes steeds weer normale vodjes worden.
Kijk! Dat zijn nu de tips die ik als onkundige af en toe huisvrouw nodig heb!quote:Op maandag 10 maart 2008 09:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Als je ze daarna weer een keer wast zonder wasverzachter zijn ze weer goed.![]()
Ik heb er idd ook altijd standaard eentje in de auto liggen om in de file mijn dashboard te cleanenquote:Je moet er ook gewoon heel veel kopen en eventueel aanvullen met handdoeken, die kunnen meestal ook wel een keer wasverzachter overslaan. Ik gebruik ze echt heel veel. Ze zijn ook handig als vaatdoekje, afstoflap, poetsdoek, voor in de auto, om mee te dweilen etc.
Hoe denk je dat ik daar achter ben gekomen?quote:Op maandag 10 maart 2008 09:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kijk! Dat zijn nu de tips die ik als onkundige af en toe huisvrouw nodig heb!
quote:[..]
Ik heb er idd ook altijd standaard eentje in de auto liggen om in de file mijn dashboard te cleanen.
Waarom klikte ik op dit topic?quote:
Omdat ze écht geweldig zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waarom klikte ik op dit topic?
Waarom heb ik net bij het Kruidvat zo'n kreng gehaald?
Leg me dan in godsnaam ff uit wat ik ermee kan?!quote:
Ook al de neiging gehad om hem te gebruiken?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet gelukkig totaal niet wat ik er allemaal mee kanquote:Op maandag 10 maart 2008 15:08 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ook al de neiging gehad om hem te gebruiken?
!quote:Op zondag 9 maart 2008 23:07 schreef Copycat het volgende:
Oe! Wat een goede tips nu ik net aan de vooravond dreig te staan van een -zeer noodzakelijke- voorjaarsschoonmaakwoedeaanval.
* Copycat Voelt zich even huisvrouw.
Zo. KLaar.
Zo werkt dat hier ook inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2008 15:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet gelukkig totaal niet wat ik er allemaal mee kan
Maaaaaaaaaar, zo heb ik een kast vol
Nou gewoon, van die schoenstrepen op de vloer weghalen, keukenkastjes schoonmaken, ingerotte vetvlekjes van tegels afhalen, gewoon, van die dingen die wij nooit doen, jeweets.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Leg me dan in godsnaam ff uit wat ik ermee kan?!
Wodka werkt misschien nog wel beterquote:Op maandag 10 maart 2008 15:57 schreef Reese het volgende:
Ja maar, Dude, dan heb je straks je sponsjes door je met gevaar voor eigen leven in het winkelgebied van Groningen te begeven, kun je ze niet eens gebruiken omdat er geen WATER uit de kraan komt![]()
Hoewel, volgens mij werkt het ook best met witte wijn. Of wodka.![]()
* Reese gaat naar de Action...
Wij doen hier sinds middernacht gewoon alles met witte wijn hoor. Dat hebben we gewoon altijd in ruime hoeveelheden in huis (voor het geval er oorlog uitbreekt of zo). Beetje decadent om zo het toilet door te spoelen, maar ach.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:57 schreef Reese het volgende:
Ja maar, Dude, dan heb je straks je sponsjes door je met gevaar voor eigen leven in het winkelgebied van Groningen te begeven, kun je ze niet eens gebruiken omdat er geen WATER uit de kraan komt![]()
Hoewel, volgens mij werkt het ook best met witte wijn. Of wodka.![]()
* Reese gaat naar de Action...
quote:Op maandag 10 maart 2008 16:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is de Action een geweldige komische winkel!!![]()
![]()
Je laadt je mandje vol met een onzalige hoeveelheid spullen, en je krijgt bij het verlaten van de winkel zo ongeveer geld mee!
En dan al die nepmerken. Oil of Olive dagcremeEn ik heb een fles schoonmaakmiddel genaamd Sonic Boing, of zo iets
![]()
Verder heb ik gewoon alles gekocht waar ' Wonder', ' Miracle' of ' Wunder' opstond. Just to be sure.O wat houd ik straks veel tijd over voor al die leuke dingen!!
![]()
![]()
![]()
O en de witte Wondersponsjes zijn grijs, maar dat mag de pret niet drukken.
SPOILER: och jeetjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ijs_beer fan!
quote:Op maandag 10 maart 2008 17:38 schreef NanKing het volgende:* flauwvalt *SPOILER: och jeetjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snobs have more fun!
KLIK!
Ze hadden louter grijzequote:Op maandag 10 maart 2008 18:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Misschien zijn de jouwe wel goed hoor. Niet gelijk in paniek raken.
Ja die blauw-witte zag ik ook!quote:Op maandag 10 maart 2008 18:52 schreef schatje het volgende:
Ik ben vanmiddag bij mijn Action geweest en zag daar naast de grijze ook blauw / witte sponsjes liggen. Misschien dat die bij jouw filiaal waren uitverkocht ofzo.
En waarom is een van die krengen al kaduuk?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ken het probleemquote:Op maandag 10 maart 2008 21:41 schreef ChrisJX het volgende:
Ik had nog nooit van witte wondersponsjes gehoord, maar ik wil ze nu ook
Lekker 's nachts posten zodat niemand het ziet heeft geen nut.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:04 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie dit topic en ik ga NIET reageren![]()
Maar... in de deka-zegelaktie ( ik doe ook NOOIT mee aan dat getrut) kreeg ik een busBlue Wonder
schoonmaakdoekjes cadeau.
Hij is nu al op en heb een 2e bus gekochtDoekjes
Na 3 poetsbeurten zijn ze al kaduukquote:
* Checkquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:16 schreef Greys het volgende:
Ja shit... nou ga ik vanmiddag dus het declutter-topic zoeken en mijn keukenkastjes met poetsmiddelen uitzoeken en reorganiseren enzo. Komt door dit topic, op een of andere magische wijze raak je daarvan in de poets-mood
[Hoe heette dat vliegende wijffie nou? Fly Lady!
Dat was een hele rage hier, iedereen ging ineens poetsen en declutteren
FOK! FlyLadies #7 We poetsen lekker door :)quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:16 schreef Greys het volgende:
[Hoe heette dat vliegende wijffie nou? Fly Lady!
Dat was een hele rage hier, iedereen ging ineens poetsen en declutteren
En daarom heb ik er dus ook altid minstens 10 op voorraadquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Het zijn dan ook * tromgeroffel* wegwerpsponsjes!![]()
![]()
Oeh, dat wou ik nog vragen:quote:Op maandag 10 maart 2008 00:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wonderdoekjes![]()
Je moet wel even opletten welke je koopt. De goede blijven een beetje aan je nagels haken terwijl je zelf niet eens wist dat je haaltjes had. Die maken streeploos schoon![]()
Ideaal voor RVS, tegels, spiegels, computerschermen, TV, ramen (nooit meer strepen!)
Hebben ze ook bij de Actionmaar ze hebben twee soorten dus je moet wel even oppassen welke je koopt. De een heeft een wat grovere structuur en is zachter dan de andere, en die andere moet je nu juist hebben.
![]()
* MinderMutsig morgen wondersponsjes gaat kopen
Die leken me altijd een beetje onzin
Voor het 'shinen' van je 'sink' zijn die wondersponsjes ook weer uitermate geschiktquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
* Check![]()
Ik doe het nog steeds(af en toe dan hè. Van de 86 mailtjes in de week volg ik misschien 1 of 2 op omdat het me wel een goed idee lijkt gezien de staat van mijn huis
)
Ik moet toegeven dat een geshinede (?) sink echt helpt om de rest van het huis ook netter te houden.Nu ik een vaatwasser heb blijft het aanrecht sowieso al netter, de sink shinen doe je dan ook sneller, en als je die lap toch in je handen hebt kan afstoffen er ook nog wel even bij.
De dagelijkse mailtjes over de was zorgen er ook voor dat ik zelden nog alles uit mijn kast in de was ligt maar de schone was komt nog steeds op een berg in de slaapkamer terecht.
Dan moet ik even kijken als ik bij de Action kom vandaag of morgen. Ik koop ze altijd op hoe ze eruit zien, niet op merk.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oeh, dat wou ik nog vragen:
Bij de Action hadden ze inderdaad twee Wonderdoekjes (nog wel een heleboel meer soortgelijke dingen, maar slechts twee heetten zo). Maar toen kwam ik er even niet uit welke jij dan zou bedoelen als de beste. Ik heb ze dus alletwee meegenomen.![]()
De ene is een Wonderdoekje dat ze in allerlei kleuren hadden, en de ander heette heel specifiek Wonderdoek Blauw (of Blue, of Blue Wonderdoek - zoiets).
Aan de structuur kan ik het namelijk niet goed zien.
Bijzonder is dat he... dat het om de HEB gaat, en daarna pas waar je het voor zou kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ha ik heb er 2 gehaald2 voor 99 cent bij kruidvat. Nu nog eens zien waar ik ze voor ga gebruiken
Nu wil ik ook van die wondersponsjes.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik krijg het nog druk bij de Action!
Wie weet komt een mens er zo wel achter dat ze jarenlang gehandicapt is geweest zonder die wondersponsjesquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijzonder is dat he... dat het om de HEB gaat, en daarna pas waar je het voor zou kunnen gebruiken
Ik heb ze nog niet gekocht, maar heb toch alvast maar mijn sink geshined. Uiteraard duurde dit veel en véél langer dan het zou duren met de wondersponsjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |