Ja?quote:Op maandag 10 maart 2008 12:00 schreef Bluezz het volgende:
@ Tezz voor een snellere verbranding : tot 11 uur alleen maar fruit
En warm waterquote:Op maandag 10 maart 2008 13:35 schreef DarkElf het volgende:
zo zeiden ze toch ook ooit dat je op je nuchtere maag vers citroensap of grapefruitsap moest drinken voor een betere vetverbranding ofzo?
Het idee daar achter was toch dat je dan eerst met snelle suikers je spijsvertering in gang zet en daarna moest je brood e.d. eten voor de langzame verbranding?quote:Op maandag 10 maart 2008 13:11 schreef Bluezz het volgende:
Toen ik ooit de opleiding voedingsassistente deed (ik was een halve dieetiste toen) heb ik dat zo geleerd ja
In de jaren 80 was dat
Ik geloof dat ik zou gaan kotsen van twee glazen lauwwarm water op mijn nuchtere maagquote:Op maandag 10 maart 2008 13:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
warm water op je nuchtere maag zorgt voor een goede doorloop van de darmen
een glas is genoeg hoorquote:Op maandag 10 maart 2008 13:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zou gaan kotsen van twee glazen lauwwarm water op mijn nuchtere maag
Zo, dan ga ik nu weer aan het werk na een lange maar gezellig lunch! Straks squashen en (alweer!) uit eten.quote:Er wordt veel gesproken en geschreven over voeding en gezondheid. Zoveel dat het voor de meeste mensen steeds moeilijker wordt om te bepalen wat gezond is en wat niet. En dat is jammer, want er is best veel bekend over voeding.
Martijn Katan beschrijft in Wat is nu gezond? wat er wetenschappelijk vaststaat over voeding en gezondheid. Hij loopt met de lezer de dag door en geeft aan wat bewezen gezond is, wat absoluut een fabel is en waarvan niet bekend is wat het doet omdat er nog geen grondig wetenschappelijk onderzoek naar is verricht.
Dit is een eerlijk boek dat lezers ingrediënten in handen geeft waarmee ze zelf de kans op een gezonder leven kunnen vergroten. Want wat er wél bekend is over voeding kan al veel uitmaken voor je gezondheid. Bovendien kun je je moeite en kosten besparen als je alleen die dingen doet waarvan bewezen is dat ze werken.
De auteur
Martijn Katan, hoogleraar voedingsleer aan de Vrije Universiteit van Amsterdam, is een van de meest gerespecteerde en meest geciteerde voedingsonderzoekers ter wereld. HIj is lid van de Gezondheidsraad, schreef mee aan het invloedrijke advies over voeding van de Wereld Gezondheids Organisatie en is als enige voedingswetenschapper verkozen tot lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.
Wie wat is?quote:
Nou, ik pas. Ben al blij dat ik tegenwoordig yoghurt met muesli door mn strot krijg, 's morgens.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:59 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik weet dat het werkt , maar dat weet ik uit een ver verleden
PM het even door. En schrijf ff een verslagje van het etentje gisterquote:Op maandag 10 maart 2008 14:50 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nu het boek vanMartijn Katan aan het lezen over wat nu gezond is. Zal eens kijken wat hij zegt over fruit.
Volgens mij is het iets over suikers en dat veel suikers per definitie niet goed zijn. Owja, en als je geen zin hebt om te ontbijten, dan moet je dat vooral niet doen.
[..]
Zo, dan ga ik nu weer aan het werk na een lange maar gezellig lunch! Straks squashen en (alweer!) uit eten.
Owja, DH en CF: Ik weet wie het is!
Ik log niet in op mn werk.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:07 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
PM het even door. En schrijf ff een verslagje van het etentje gister
Zeg, nu ben ik nieuwschierig!quote:Op maandag 10 maart 2008 15:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik log niet in op mn werk.Kan ik het mailen naar je MSN adres?
Jij ging toch het verslag schrijven?
Ik moet ook eens risotto maken. Is dat moeilijk?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
Kom je de volgende keer als je er bent bietenrisotto eten?
Mijn bezoek aan het Haagse was erg gezellig!quote:Op maandag 10 maart 2008 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
Nynke! Hoe was je bezoek aan het Haagse?
Kom je de volgende keer als je er bent bietenrisotto eten?
ik ga zo eens boodschappen doen voor het avondeten; na al dat zware, vele eten van dit weekend wil ik graag iets lichts en gezonds vanavond. Iemand een goed idee?
Mail het maar door.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik log niet in op mn werk.Kan ik het mailen naar je MSN adres?
Jij ging toch het verslag schrijven?
Mr CF heeft een verstuikte duim, dus die kan niet tikkenquote:Op maandag 10 maart 2008 16:42 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Mail het maar door.
Ik dacht dat Mr. CF dat ging doen
'Even' doorgelezen. Daar staan wel heel lekkere recepten inquote:Op maandag 10 maart 2008 15:49 schreef ColdFeet het volgende:
MM: Risotto
(eigen topic promoten, huh)
Ik heb altijd als stelregel; ik ga niet rennen voor openbaar vervoer, dat verrek ik gewoonquote:Op maandag 10 maart 2008 19:56 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb daar ook wel respect voor, laatst moest ik een stukje sprinten om de bus te halen, 't is nu bijna een week later en ik heb nog steeds flinke spierpijn in m'n bovenbenen..
Succes! Ik zit vanavond erg lui op de bank, tis vrouwenavond op tv! Greys anatomy, julia's tango, heerlijk!quote:
Ik MOEST die bus hebben anders zou ik te laat in het ziekenhuis zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:59 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik heb altijd als stelregel; ik ga niet rennen voor openbaar vervoer, dat verrek ik gewoon
ten eerste de accountant van m'n ouders..quote:Op maandag 10 maart 2008 22:06 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen (zoveel terug)
* Gooit Steer weer terug richting de boeken!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, jullie moeten me hier wegschoppen want ik moet studeren.
... ik las richting de hoerenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:13 schreef AKnynke het volgende:
[..]
* Gooit Steer weer terug richting de boeken!
Wa tis het stil hier trouwens!
Speaking of hoeren..ik heb smakelijk gelachen om de hoerenbuurt in Den Haag! Ongeloofelijk, alleen maar mannen op straat! Op de wallen zie je tenmninste nog vrouwelijke toeristen!quote:
Ik ben een tijdje geleden op de Walleng eweest, ge-wel-dig, we hebben ons kostelijk geamuseerdquote:Op maandag 10 maart 2008 22:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Speaking of hoeren..ik heb smakelijk gelachen om de hoerenbuurt in Den Haag! Ongeloofelijk, alleen maar mannen op straat! Op de wallen zie je tenmninste nog vrouwelijke toeristen!
Zo, ik ga op bed denk ik. Morgen weer een werkdag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |