Niet verbazingwekkend: Ik ookquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:15 schreef pfaf het volgende:
Kile op m'n Linuxmachine en TeXnicCenter op de Windowsbak.
en voor documentclass{report}? want ik snap dit soort code gewoon niet...Als ik dit invoer en het stukje over mainmatter verwijder (zit niet in report) verwijder ik inderdaad het stukje Chapter 1, maar dan komt er geen 1. voor mijn chapter titel te staan...(kan dat gewoon in de titel zetten, maar krijg dan een dubbele 1 in de indexquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:03 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Dan moet je zelf je chapterhoofden gaan definieren. Is zat over te vinden, ik heb de mijne ook ergens van het net geplukt.
Als je bijvoorbeeld dit in je preamble zet
[ code verwijderd ]
dan krijg je "1. Hoofdstuk een" als het goed is. De mijne is wat hipper maar de definitie ziet er ook ongeveer zo uit.
Doet WinEdt niet ongeveer al die dingen? Inline spell checker, ref completion, forward dvi (heel handig).quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:50 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Niet verbazingwekkend: Ik ook
Behalve dan dat ik tegenwoordig vrijwel uitsluitend onder Linux werk. De combo Kile/KDVI/JabRef werkt fantastisch, met reference/citation completion, forward dvi, project management, en Kile die zelf verzint hoe vaak er gecompileerd moet worden. Eigenlijk mis ik alleen nog een goede inline spellchecker.
Windows komt pas weer binnen als Kile (en ook amarok) daar werken.
Je zou naar de package chngpage kunnen kijken (al eerder genoemd in deze topic), je zou zelf met behulp van de list-omgeving kunnen prutsen. Het LaTeX commando quotation doet dat ook (in class.dtx staat de definitie van deze omgeving):quote:Op zondag 20 april 2008 14:01 schreef Adjeuj het volgende:
Ik heb er weer een (zucht):
kun je lokaal de breedte van je tekst definieren. Ik wil binnen een pagina met \textwidth 5in een stukje maken dat maar 3.5in is, maar dat stukje moet wel over meerdere pagina's verdeeld kunnen worden. Het gebruik van een parbox of minipage gaat dus niet, want als ie dan moet splitsen verplaatst ie het begin van dat stukje naar een nieuwe pagina.
Ik denk dat dit wel moet kunnen, maar ik kan er niks over vinden (de inspiratie voor goeie zoektermen ontbreekt me).
| 1 2 3 4 5 6 7 | {\list{}{\listparindent 1.5em% \itemindent \listparindent \rightmargin \leftmargin \parsep \z@ \@plus\p@}% \item\relax} {\endlist} |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \let\endoldthebibliography=\endthebibliography \renewenvironment{thebibliography}[1]{% \begin{oldthebibliography}{#1}% \setlength{\parskip}{6pt}% \setlength{\itemsep}{0ex}% }% {% \end{oldthebibliography}% } |
Maar wat daaronder staat lukt me niet :quote:Inside whatever texmf directory you have chosen, create the sub-sub-sub-directories texmf/tex/latex/beamer and texmf/tex/latex/pgf and texmf/tex/latex/xcolor place all files in these directories.
quote:Finally, you need to rebuild TeX's filename database. This done by running the command texhash or mktexlsr (they are the same). In MikTeX, there is a menu option to do this.
krijg ik ook die "entering extended mode"quote:\documentclass{beamer}
\usepackage{beamerthemesplit}
\title{Example Presentation Created with the Beamer Package}
\author{Till Tantau}
\date{\today}
\begin{document}
\frame{\titlepage}
\section[Outline]{}
\frame{\tableofcontents}
\section{Introduction}
\subsection{Overview of the Beamer Class}
\frame
{
\frametitle{Features of the Beamer Class}
\begin{itemize}
\item<1-> Normal LaTeX class.
\item<2-> Easy overlays.
\item<3-> No external programs needed.
\end{itemize}
}
\end{document}
Ik moet hem zelf afsluitenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:12 schreef Iblis het volgende:
Sluit TeX wel af? Of moet je zelf TeX afsluiten?
Het is vrij oud, inderdaad.quote:Ik kan zo niets bedenken. Misschien is de rest van je Tex-installatie vrij oud en dat er iets hopeloos misgaat, maar toch… het voorbeelddocument werkt hier prima (onder OS X).
Maar zoals ik al zei : ik heb dit nog niet gedaan, weet niet hoe het moet :quote:Die site is verder nl. prima. Ik gebruik Miktex verder niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar ook de installatieinstructies lijken me verder niet onjuist.
Hoe juist? Waar?quote:Finally, you need to rebuild TeX's filename database. This done by running the command texhash or mktexlsr (they are the same). In MikTeX, there is a menu option to do this.
Maar hoe dan? Hoe "start" ik miktex eigenlijk?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:19 schreef Iblis het volgende:
Ik dacht ook dat je onder MikTeX automatisch packages kon installeren
Distro?quote:, en ik kan me niet voorstellen dat de package niet in recente versies van deze distro zit.
Geen idee… dat zal een MikTeX gebruiker moeten antwoorden, ik heb alleen ervaring met Unix-machines wat TeX betreft.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:20 schreef zuiderbuur het volgende:
Maar hoe dan? Hoe "start" ik miktex eigenlijk?
Distributie, verzameling van TeX-benodigdheden.quote:Distro?
Ik vind modern CV wel okay. Verder kun je de opties in de FAQ bekijken.quote:Op zondag 18 mei 2008 00:09 schreef Wouser het volgende:
Vraagje zijn er ook mensen die hun CV in latex hebben gemaakt?
Je kunt met \phantom{-} een spatie opnemen die net zo breed is als een ‘-’. Phantom drukt de tekst van het commando niet af, maar zet daarvoor in de plaats een witruimte die net zo breed is. Ik denk dat dat het makkelijkste is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb een tabel met Day -1, Day 0 etc. door die "-" staan de D's van Days niet onder elkaar, hoe krijg je een forced spatie, of hoe je 't wil noemen van 1 character?
De caption package kan onderschriften veranderen. Verder kun je fancyhdr gebruiken voor de kopteksten. Wat bedoel je overigens met standaardprocedure?quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:33 schreef Norrage het volgende:
Hoe kan ik lettertypes en font size en zo veranderd van onderschriften bij plaatjes en dergelijken?
En hoe kan ik headings (dus dat bovenaan een pagina de hoofdstuktitel staat) plaatsen bij de report class? De standaard procedure schijnt niet te werken :/
Hoe wil je dit? Ik neem aan dat je nu voorpagina maakt met \author, \title, \date, etc, en dan een \maketitle commando doet? Het handigste is dan meestal om zelf een voorpagina te maken. Dus door \centerline{Supervisor: Foo Bar} te doen bijvoorbeeld, en dan aan het eind van de pagina eventueel een \clearpage te doen.quote:En hoe kan ik extra titels (zoals supervisor en zo) toevoegen aan de voorpagina? want daar geeft ie ook steeds errors bij mij
Ik zou Average volume change verandere in "Avg. delta-teken Volume", iig vind ik nu al die witruimte wel lelijk staanquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is fantastisch, thanx.
\begin{headings}quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
De caption package kan onderschriften veranderen. Verder kun je fancyhdr gebruiken voor de kopteksten. Wat bedoel je overigens met standaardprocedure?
[..]
Hoe wil je dit? Ik neem aan dat je nu voorpagina maakt met \author, \title, \date, etc, en dan een \maketitle commando doet? Het handigste is dan meestal om zelf een voorpagina te maken. Dus door \centerline{Supervisor: Foo Bar} te doen bijvoorbeeld, en dan aan het eind van de pagina eventueel een \clearpage te doen.
Aangezien je niet zegt wat je doet en mijn glazen bol vandaag bij de revisie is kan ik niet precies vertellen hoe je die errors kunt verhelpen.
Je hebt de free math font survey. Wil je stijlen echt aanpassen zul je b.v. memoir moeten nemen, en anders dan hebben packages wel voorbeelden in de documentatie, zoals packages om de headings aan te passen. Ook KOMA classes zijn wel vergezeld van voorbeelden.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bestaat er een site met latex-stijlen en daarbij gewoon een printscreen van een voorbeeld-output hoe 't eruit komt te zien. Ik vind stijlen genoeg voor een master thesis maar heb niet echt zin om ze allemaal te gaan installeren, uitproberen etc..
| 1 2 3 4 5 6 | \item WO Niveau \item minstens 4 jaar werkervaring \item leidinggevende capaciteiten \item bereidheid tot het verstrekken van een VOG \end{itemize} |
En als je het lijstje uit het totale verslag haalt, dan werkt het wel weer? En kun je een specifieke item identificeren die schuld is aan dit geheel?quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:12 schreef znarch het volgende:
Waarschijnlijk simpele maar enorm vage error weer:
[ code verwijderd ]
De error:
! LaTeX Error: Something's wrong--perhaps a missing \item.
Ik snap er niets meer van![]()
Het stomme is:
Als ik het itemize lijstje in een nieuwe texfile zet, doet hij het wel, alleen in het totale verslag doet hij het niet.
Als ik ze eruit haal doet hij het weer wel inderdaad. Zet ik ze er weer in krijg ik deze error. Erg vreemd aangezien het ook zeker niet de eerste itemize is die in het verslag voorkomt :Squote:Op woensdag 11 juni 2008 12:20 schreef Iblis het volgende:
[..]
En als je het lijstje uit het totale verslag haalt, dan werkt het wel weer? En kun je een specifieke item identificeren die schuld is aan dit geheel?
Zoals je het presenteert zie ik er niets fouts aan. Er kan een rottige interactie zijn met een stuk ervoor. Het beste wat je nu kunt doen is alles proberen weg te halen wat de fout niet doet weggaan (b.v. alles na de itemize) en dan eens alles ervoor, en dan proberen de usepackages die overbodig zijn weg te halen. Totdat je een zo klein mogelijk document overhoudt dat nog steeds die fout heeft. Als je dat in z'n geheel kunt tonen dan is er misschien wat over te zeggen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:26 schreef znarch het volgende:
[..]
Als ik ze eruit haal doet hij het weer wel inderdaad. Zet ik ze er weer in krijg ik deze error. Erg vreemd aangezien het ook zeker niet de eerste itemize is die in het verslag voorkomt :S
Huh, maar hoe kan dat interacteren met dat itemize lijstje?quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:43 schreef znarch het volgende:
Na wat zoekwerk blijkt het te worden veroorzaakt door een stuk tekst met een tabbing envoirment, na deze eruit gehaalt te hebben is de fout weg. Probleem is wel dat hij er uiteindelijk wel inmoet dus dat wordt ff zoeken hoe het nu precies komt
| 1 2 3 4 5 6 | [img] text blok blok blok |
| 1 2 3 4 5 6 | [img] text blok blok blok |
| 1 2 3 4 5 | [img] text blok blok blok |
Gebruik minipages of een tabular*-omgeving, daarvan kun je de breedte opgeven (b.v. \begin{tabular*}{\textwidth}{l r} – dat geeft twee kolommen, eentje links en eentje rechts uitgelijnd.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:38 schreef Slarioux het volgende:
Grote kick!
Ik heb een voorblad met een titel, plaatje, text (in het midden). Daaronder heb ik drie blokjes tekst, rechts uitgelijnd met flushright. Die wil ik eigenlijk links en rechts hebben:
Nu:
[ code verwijderd ]
Als ik dat probeer met bijvoorbeeld flushleft krijg ik dit:
[ code verwijderd ]
Niet erg mooi dus. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om zoiets te doen:
[ code verwijderd ]
Iemand tips of trucs?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \voffset \oddsidemargin \evensidemargin \headheight \textheight \marginparsep \footskip \hoffset \paperwidth |
Ik ga me inlezen, thxquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:31 schreef Iblis het volgende:
Gebruik de package geometry en niet de zaken die jij aangeeft. Geometry houdt dingen veel scherper in balans. Verder, wat bedoel je met hoofdstuktekst en paragrafen? De titels als ‘Chapter 1‘ en ‘Section 1’ en dergelijek? Je kunt daarvoor deze FAQ doorlezen. Ook de links zijn nuttig! Memoir geeft je veel controle. Als je dat niet wilt gebruiken is de manier van de in de FAQ genoemde Vincent Zoonekynd het handigst denk ik.
Open een Terminal, type kpsewhich --expand-var '$TEXMFHOME' en je krijgt zoiets:quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:10 schreef znarch het volgende:
Is hier iemand die weet hoe je met mactex en texshop zelf packages kunt installeren ? Ik heb al 100 guides doorgelezen maar kom er echt niet aan uit |:(
| 1 2 | /Users/JOUWUSERNAME/Library/texmf |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |