1 2 3 4 5 | a x_i & \leq b & & i\in I \\ \intertext{Bladiebladiebla} a x_i + c y_i & \leq b & & i\in I \end{align} |
Dit kan, maar ik zou het niet aanraden. Ik zou überhaupt het gebruik van eqnarray of eqnarray* niet aanraden. Deze kent een groot aantal beperkingen. Lees ook het MathMode document (overigens ook een mooie voor de OP) van Herbert Voß.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:11 schreef Adjeuj het volgende:
Ik zou een \begin{eqnarray*} gebruiken, dan moet je je commentaar wel tussen \text{} zetten aangezien je in math-mode zit. Door op verschillende plaatsen &'s te zetten (max 2 per regel), bijvoorbeeld om het = teken wordt dan alles onder elkaar uitgelijnd. Wel de regels afbreken met een \, net als in een gewoon array dus.
Dat komt omdat je [\code] moet gebruiken ipv [/code]...quote:Op maandag 24 maart 2008 11:15 schreef Falcon4ever het volgende:
om een vage reden werken de code tags niet ...
Vragen die met TeX en LaTeX te maken hebben worden hier beantwoord. TeX wordt uitgesproken als Tech, vandaar, TeXneuten en TeXnische vragen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:24 schreef GoodGawd het volgende:
Kan iemand me vertellen waar het hier hoofdzakelijk over gaat?
Technische vragen?
Nope. Zie ook de openingspost:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:54 schreef GoodGawd het volgende:
Oh zoDus niet iets over een verbrandingsmotor of iets dergelijks
quote:LaTeX wordt vooral gebruikt om wetenschappelijke teksten op te maken. Middels BibTeX kunnen wetenschappelijke referentielijsten aan een LaTeX-document worden toegevoegd.
1 2 3 4 5 6 | \flushleft \includegraphics[scale=0.75]{./figs/rugfac} \flushright \includegraphics[scale=0.75]{./figs/tno} \end{figure} |
quote:* Highheels, sexkleding
lingerie, sexspeeltjes, sexpoppen romantisch tot extreem, DVD's, enz
www.shopcentra.nl
* romantische sexy lingerie
uitdagende kleding, genotsverhogend mooie sexspeeltjes, latex, goedkoop
www.eroticwebshop.nl
wat staat ie toch vol met enge formulesquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Zo! Ik kom me even verkneukelen over mijn LaTeX projectje van vanavond.... via hyperref, urlbst en een klein eigen scriptje (om sommige rare doi's goed te krijgen in de tekst) is het me dan toch eindelijk gelukt om klikbare doi's in mijn referentielijst te krijgen. Dus dat vanaf het tegenkomen van een referentie in 2 clicks de pdf van het artikel kan hebben (als je digitaal aan het lezen bent natuurlijk).
www.phys.uu.nl/~heus/thesis.pdf voor het resultaat.
Dat is wel erg vet hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Zo! Ik kom me even verkneukelen over mijn LaTeX projectje van vanavond.... via hyperref, urlbst en een klein eigen scriptje (om sommige rare doi's goed te krijgen in de tekst) is het me dan toch eindelijk gelukt om klikbare doi's in mijn referentielijst te krijgen. Dus dat vanaf het tegenkomen van een referentie in 2 clicks de pdf van het artikel kan hebben (als je digitaal aan het lezen bent natuurlijk).
Hij is deftigquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Mm, dat moet dus EDIT zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:58 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Dat heb ik al wel vaker gezien, maar dan moet je wel de romeinse paginanummers verwijderen, want die geven juist aan het eigenlijke report nog niet begonnen is. Of je moet ze uit de contents weghalen, een van de twee. Bij mij staat ie ervoor, met romeinse cijfers. En dus niet in de contents. Simpel gezegd: als ik iets relevant genoeg vind om in de contents te staan, dan hoort het in mn verslag en niet in de algemene dingen (preface, abstract, summary, etc.).
Overigens zie ik meestal de summary helemaal achteraan, maar ik denk/gok dat je universiteit daar eisen voor zal hebben.
Ook snap ik je linker- en rechtermargin niet, maar dat zul je vast nog wel aanpassen. En hij is nog niet af, maar dat wist je vast al.
Het onderwerp heb ik heel lang geleden nog eens een spreekbeurt over gedaan, geinig.
Tof onderwerp.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Daar zijn packages voor. Ik denk dat de makkelijkste keuze ledpar is. Die pagina is gewijd aan het zetten van kritische edities voor teksten (dus alle tekstvarianten, veel voetnoten, et cetera), dat is iets wat je niet nodig hebt, maar ledpar vergemakkelijkt het zetten van parallelle teksten.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:45 schreef pfaf het volgende:
Haai, ik wil twee teksten naast elkaar hebben, over meerdere pagina's verspreid. ( Een Duitse tekst en daarnaast de vertaling ) Als ik de linker kolom 'volgetypt' heb moet de tekst op de volgende pagina dus ook op de linker kolom verder gaan!Iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja: hoe?
Als het teveel rompslomp oplevert zou een onderscheid tussen even en oneven pagina's ook een mogelijkheid zijn. Dus de Duitste tekst die enkel op oneven pagina's komt en de Nederlandse op even.
Nog geen simpele klus overigens, per alinea de teksten verdelen.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:24 schreef pfaf het volgende:
Parallel werkt prima. Bedankt!
Hoe is je oorspronkelijke tekst opgebouwd? Met PERL of AWK moet het wel mogelijk zijn om alinea's te herkennen en automatisch op te delen en te voorzien van de nodige LaTeX-tags. Dan is het de vraag of de vertaling en het origineel de zelfde aliniëring aanhouden. Je kunt b.v. tegelijkertijd je script laten tellen hoeveel alinea's je hebt per hoofdstuk, als het verschillend is zou je dan eens kunnen gaan kijken.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nog geen simpele klus overigens, per alinea de teksten verdelen.
Dat is inderdaad een idee waar ik nog niet aan gedacht had, ondanks m'n repeterende, macro-achtige knip- en plakwerk.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoe is je oorspronkelijke tekst opgebouwd? Met PERL of AWK moet het wel mogelijk zijn om alinea's te herkennen en automatisch op te delen en te voorzien van de nodige LaTeX-tags. Dan is het de vraag of de vertaling en het origineel de zelfde aliniëring aanhouden. Je kunt b.v. tegelijkertijd je script laten tellen hoeveel alinea's je hebt per hoofdstuk, als het verschillend is zou je dan eens kunnen gaan kijken.
Pfafke! Jou kom ik ook overal op dit forum tegen....quote:Op woensdag 2 april 2008 10:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tof onderwerp.
En songteksten natuurlijk. Je thesis met de Flaming Lips beginnen levert sowieso een voldoende op.
Stromingsleerdeskundigen met een goed ontwikkelde muzieksmaak die graag ter ontspanning sporten en sport kijken.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:23 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Pfafke! Jou kom ik ook overal op dit forum tegen....
Ik vond vooral de tegenstelling tussen de tekst van de Lips en die van Spinvis wel aardig.
Die had ik gezien, was gewoon benieuwd welke jullie zelf gebruikenquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:14 schreef Iblis het volgende:
In de de vorige topic is al wat aan bod geweest, verder zou ik even in de Free Math Font Survey kijken.
Thijs, wil je niet liever clickable titels? Ik vind die losse DOI-vermelding eerlijk gezegd erg "lelijk" (excusez le mot), en je kunt heel eenvoudig de titel van het artikel klikbaar maken. Dit heeft als extra voordeel dat er geen uiterlijke verschillen zijn tussen de elektronische en de papieren versie zijn. Dan hoef je dus geen 2 aparte versies te maken en kun je de elektronische versie gewoon uitgeprint inleveren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Heb ik over zitten denken.... maar die losse DOI-vermelding komt meer en meer in zwang in de literatuurlijsten bij ons, en ze zijn natuurlijk ook handig als iemand met de papieren versie een artikel op wil zoeken. Ben met je eens dat de layout nog enige aandacht vergt - komt nog. Maar dank voor de suggestie, ik zal het in de puzzel meenemen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:30 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Thijs, wil je niet liever clickable titels? Ik vind die losse DOI-vermelding eerlijk gezegd erg "lelijk" (excusez le mot), en je kunt heel eenvoudig de titel van het artikel klikbaar maken. Dit heeft als extra voordeel dat er geen uiterlijke verschillen zijn tussen de elektronische en de papieren versie zijn. Dan hoef je dus geen 2 aparte versies te maken en kun je de elektronische versie gewoon uitgeprint inleveren.
Het mooiste is dat je urlbst helemaal niet nodig hebt, en feitelijk is het doodeenvoudig.. En je links hoeven dan niet per se DOI's te zijn, aangezien je de inhoud van de link niet ziet, zoals met HTML dus. Bijvoorbeeld deze link stuurt je naar de frontpage, maar je ziet het achterliggende adres niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |