abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57480013
Ik was vergeten te vermelden dat de tekst 'bladiebladiebla' uit meerder regels commentaar bestaat. \text werkt dan niet. Align doet in principe hetzelfde als eqnarray alleen werkt het beter als er meerdere dingen onder elkaar uitgelijnd moeten worden.

Ik heb het probleem overigens al opgelost :), door (binnen de align omgeving) \intertext{} te gebruiken voor commentaar!

Het wordt dan:
1
2
3
4
5
\begin{align}
a x_i & \leq b & & i\in I \\
\intertext{Bladiebladiebla}
a x_i + c y_i & \leq b & & i\in I
\end{align}

@Asjeuj, toch bedankt :P.
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:40:25 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57480191
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:11 schreef Adjeuj het volgende:
Ik zou een \begin{eqnarray*} gebruiken, dan moet je je commentaar wel tussen \text{} zetten aangezien je in math-mode zit. Door op verschillende plaatsen &'s te zetten (max 2 per regel), bijvoorbeeld om het = teken wordt dan alles onder elkaar uitgelijnd. Wel de regels afbreken met een \, net als in een gewoon array dus.
Dit kan, maar ik zou het niet aanraden. Ik zou überhaupt het gebruik van eqnarray of eqnarray* niet aanraden. Deze kent een groot aantal beperkingen. Lees ook het MathMode document (overigens ook een mooie voor de OP) van Herbert Voß.

Beter is om gewoon \align te gebruiken in combinatie met een \intertext{…} commando dat hiervoor bedoeld is. \text kan overigens ook, dat hangt een beetje van de lengte af. Zie §37.2 van het hiervoor genoemde Mathmode-document. Dit commando staat ook in de User’s Guide voor de AMSMath package beschreven.

[edit]
Mooi te laat dus, maar het MathMode-document verdient wel vermelding, want er staan wat tips in over wat je allemaal kunt in MathMode en welke dingen je moet vermijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iblis op 19-03-2008 17:46:27 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57575354
Ik zit met een probleem, momenteel gebruik ik in m'n verslag verschillende figuren gemaakt in PStricks. De huisstijl stylsheet is echter gemaakt voor pdflatex (met dvi/ps worden de voorpagina's niet weergegeven). Maar pdflatex accepteert mijn pstricks code niet. Is er een eenvoudige manier om dit in windows/winedt te fixen?
Ik heb van 't net al wat mogelijkheden geprobeert zoals deze:

[code]
\documentclass{article}
\usepackage{hyperref,graphicx,ps4pdf}
\PSforPDF{\usepackage{pstricks,pst-plot}}
\begin{document}
\title{Example for the usage of ps4pdf}\maketitle\centering
\PSforPDF{
\begin{pspicture}(-5,-5)(5,5)
\rput(0,0){\psovalbox{That would be some complicated graphic.}}
\end{pspicture}
}%% End of PSforPDF.
\par\hypertarget{Target}{That's the target.}
\newpage
\hyperlink{Target}{That's the link.}
\end{document}
[\code]

Alleen geeft hij geeft hij hier geen ovaal/tekening weer.

*edit*
om een vage reden werken de code tags niet ...

*edit 2*
@ hieronder, ik heb gewoon op 't code knopje gedrukt... en \ werkt ook niet...

[ Bericht 2% gewijzigd door Falcon4ever op 24-03-2008 11:39:36 ]
pi_57575608
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:15 schreef Falcon4ever het volgende:
om een vage reden werken de code tags niet ...
Dat komt omdat je [\code] moet gebruiken ipv [/code]...

Verder kan ik je niet helpen

edit: ik zie [/code] wel goed is, naja dan weet ik het ook niet...

[ Bericht 6% gewijzigd door JedaiNait op 24-03-2008 14:57:33 ]
  maandag 24 maart 2008 @ 14:43:33 #55
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57579057
Ik heb geen idee met pstricks voor PDF, nooit geprobeerd, maar misschien dat pdftricks het proberen waard is als je dat nog niet hebt gedaan. (Misschien komt datgene wat je doet wel uit die package, dan heb ik niets gezegd. )
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57579136
even een tvp
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:24:31 #57
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57601958
Kan iemand me vertellen waar het hier hoofdzakelijk over gaat?

Technische vragen?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:32:53 #58
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57602151
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 16:24 schreef GoodGawd het volgende:
Kan iemand me vertellen waar het hier hoofdzakelijk over gaat?

Technische vragen?
Vragen die met TeX en LaTeX te maken hebben worden hier beantwoord. TeX wordt uitgesproken als Tech, vandaar, TeXneuten en TeXnische vragen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:54:59 #59
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57602578
Oh zo Dus niet iets over een verbrandingsmotor of iets dergelijks
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:13:44 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57602983
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 16:54 schreef GoodGawd het volgende:
Oh zo Dus niet iets over een verbrandingsmotor of iets dergelijks
Nope. Zie ook de openingspost:
quote:
LaTeX wordt vooral gebruikt om wetenschappelijke teksten op te maken. Middels BibTeX kunnen wetenschappelijke referentielijsten aan een LaTeX-document worden toegevoegd.
pi_57650122
Ik wil op de voorpagina van mijn scriptie twee logos (een van uni en een van stagebedrijf). Deze wil ik naast elkaar, maar het ene logo wil ik aan de linkerkant van de pagina en de andere aan de rechterkant. Ik gebruik de volgende code:

1
2
3
4
5
6
\begin{figure}[h!]
   \flushleft
   \includegraphics[scale=0.75]{./figs/rugfac}
   \flushright
   \includegraphics[scale=0.75]{./figs/tno}
\end{figure}

Nu staan de logos inderdaad wel links en rechts, maar niet op dezelfde hoogte (onder elkaar zeg maar),

Hoe fix ik dit?
pi_57650250
Ik meen dat er een graphicsarray in LaTeX bestaat..
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_57650286
Ja, je kan in je figure gewoon een array maken. En dan met includegraphics de plaatjes in het array zetten.

EDIT: ik bedoel een table. Als je array gebruikt moet je er $'s omheen zetten.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:50:44 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57650472
Een \hspace{\fill} tussen beide includgraphics zou ook moeten werken. (Dus geen flushleft en flushright).
pi_57650527
Die tabel lukt me niet, maar \hspace werkt perfect! Bedankt!
pi_57650611
Die google ads zijn ook leuk bij dit topic:
quote:
* Highheels, sexkleding
lingerie, sexspeeltjes, sexpoppen romantisch tot extreem, DVD's, enz
www.shopcentra.nl
* romantische sexy lingerie
uitdagende kleding, genotsverhogend mooie sexspeeltjes, latex, goedkoop
www.eroticwebshop.nl
pi_57660375
je zou subfig zonder caption kunnen proberen of minipage
pi_57664010
Zo! Ik kom me even verkneukelen over mijn LaTeX projectje van vanavond.... via hyperref, urlbst en een klein eigen scriptje (om sommige rare doi's goed te krijgen in de tekst) is het me dan toch eindelijk gelukt om klikbare doi's in mijn referentielijst te krijgen. Dus dat vanaf het tegenkomen van een referentie in 2 clicks de pdf van het artikel kan hebben (als je digitaal aan het lezen bent natuurlijk).

www.phys.uu.nl/~heus/thesis.pdf voor het resultaat.
pi_57664676
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Zo! Ik kom me even verkneukelen over mijn LaTeX projectje van vanavond.... via hyperref, urlbst en een klein eigen scriptje (om sommige rare doi's goed te krijgen in de tekst) is het me dan toch eindelijk gelukt om klikbare doi's in mijn referentielijst te krijgen. Dus dat vanaf het tegenkomen van een referentie in 2 clicks de pdf van het artikel kan hebben (als je digitaal aan het lezen bent natuurlijk).

wat staat ie toch vol met enge formules ,
pi_57665079
Vind je? Behalve hoofdstuk 2 (saai, overslaan) en 3.6 (mooi, maar technisch) vind ik het eigenlijk vooral plaatjes kijken wat ik doe.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:21:50 #71
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_57669349
quote:

Dat is wel erg vet hoor tvp naar dit topic en bovenstaande post om dit zelf ook te proberen
pi_57677370
quote:

Hij is deftig maar ik snap niet waarom je verwijst naar de samenvattingen in je inhoudspagina wanneer deze voor je inhoudspagina staan dit hoort namelijk niet zover ik weet, normaliteit verwijs je alleen naar zaken die zich achter de inhoudsopgave bevinden en niet ervoor. Je verwijst ook nooit naar je voorwoord in een verslag om een vb te noemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wouser op 28-03-2008 18:15:42 ]
pi_57678708
Zie beneden.

[ Bericht 54% gewijzigd door Adjeuj op 28-03-2008 19:11:28 ]
pi_57679014
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:58 schreef Adjeuj het volgende:

[..]

Dat heb ik al wel vaker gezien, maar dan moet je wel de romeinse paginanummers verwijderen, want die geven juist aan het eigenlijke report nog niet begonnen is. Of je moet ze uit de contents weghalen, een van de twee. Bij mij staat ie ervoor, met romeinse cijfers. En dus niet in de contents. Simpel gezegd: als ik iets relevant genoeg vind om in de contents te staan, dan hoort het in mn verslag en niet in de algemene dingen (preface, abstract, summary, etc.).
Overigens zie ik meestal de summary helemaal achteraan, maar ik denk/gok dat je universiteit daar eisen voor zal hebben.

Ook snap ik je linker- en rechtermargin niet, maar dat zul je vast nog wel aanpassen. En hij is nog niet af, maar dat wist je vast al.

Het onderwerp heb ik heel lang geleden nog eens een spreekbeurt over gedaan, geinig.
Mm, dat moet dus EDIT zijn
pi_57682553
Dank voor het commentaar

De links-rechts marge is gewoon een foutje, die moeten gelijk zijn (Moet van de drukker). Over de inhoudsopgave had ik wat dat betreft gewoon nog niet heel erg nagedacht, en wat dat aangaat de layout van mijn voorganger overgenomen. Even over nadenken, even een paar boeken nakijken en dan denk ik dat tie uit de inhoudsopgave wegvalt.

Een samenvatting hoort wat mij betreft vooraan. In een wetenschappelijk artikel komt dat ding ook altijd in het begin. En waarom zou je een samenvatting geven voor iemand die het hele boekwerk al door heeft genomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')