abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57224034
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_57224107
Verrassende ontwikkeling.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:32:18 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57224117
Wat was iedereen blij toen Cruijff zou komen...

Jullie gaan weer lekker op dezelfde voet verder als de afgelopen 10 jaar.
pi_57224138
ZONDAG WINNEN.
pi_57224147
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Again, op het moment dat Cruijff de hervormingen doorvoert is HIJ verantwoordelijk.
Dus als iets niet gaat zoals hij het voorstelt, wordt hij straks verantwoordelijk geacht voor iets wat ie zelf anders zou willen doen.
Ik vind het een moedig besluit van Cruijf.. Spijtig, dat wel. Maar als iemand tegen jou zegt dat je de vrije hand hebt en vervolgens gaat iemand er meteen tegenin, dan zou ik ook zeggen "dikke lul, 3 bier. Doe het dan lekker zelf."
pi_57224176
quote:
Johan Cruijff geeft Ajax-opdracht terug (3)

EREDIVISIE

N i e u w bericht, meer informatie door hele bericht

AMSTERDAM (ANP) - Johan Cruijff heeft geen trek meer in een tijdelijke functie als hervormer van het technische beleid bij Ajax. De legendarische nummer 14 liet vrijdag in een persverklaring aan het ANP weten dat hij zijn recente opdracht van de ledenraad teruggeeft.

Volgens Cruijff is tussen hem en de nieuwe technische staf onder leiding van bondscoach Marco van Basten, die komende zomer aantreedt in de ArenA, een te groot verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd. Het probleem spitst zich toe op de jeugdopleiding waarvoor Cruijff dratische maatregelen wil nemen.

Cruijff: ,,Er is sprake van een professioneel verschil van mening en niet van een conflict op het persoonlijke vlak. Omdat ik de jeugdopleiding snel op het niveau wil hebben dat bij Ajax hoort, moet er drastisch worden ingegrepen. Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt, alleen wordt mijn visie niet gedeeld door de mensen die het moeten uitvoeren.''

Daar hield Cruijff het vrijdagmiddag bij. Volgens een woordvoerder van de Johan Cruyff Foundation zouden er geen verdere mededelingen volgen.

Van Basten, die al jaren tot de intieme vriendenkring van Cruijff behoort, liet woensdag bij de presentatie van zijn technische staf voor het komende seizoen nog weten dat zijn grote leermeester waarschijnlijk nog voor het einde van deze maand met aanbevelingen zou komen voor het technische beleid van Ajax.

,,Johan heeft zich even teruggetrokken'', zei Van Basten bij die gelegenheid. ,,Maar hij is druk bezig. Hij praat nu met mensen en zal dan een analyse maken over hoe hij denkt dat het technische beleid van Ajax er moet gaan uitzien. Of Johan daarna ook bij Ajax betrokken blijft? Ik ken Johan zo goed dat ik hem geen klankbord wil noemen. We hebben regelmatig contact en daardoor kan ik altijd mijn voordeel met zijn mening doen.''
Cruijff gaf maandag in zijn wekelijkse column in De Telegraaf duidelijk aan dat hij het niet eens was met het gedwongen vertrek van algemeen directeur Maarten Fontein. Deze topman van Ajax werd zondag op non-actief gezet door de raad van commissarissen van Ajax wegens zware kritiek op diens functioneren in het recente rapport-Coronel. Fontein ging woensdag akkoord met een vertrekregeling.

,,Ik had gehoopt, dat alles voor tenminste een paar weken alleen op het voetbal gefocust zou zijn'', betoogde Cruijff maandag. ,,Ik vind het jammer dat het de club niet is gelukt om de interne problemen over de competitie heen te tillen. Hopelijk zal het de stijgende prestatielijn van het eerste elftal niet beïnvloeden.''
Erelid Johan Cruijff verklaarde zich op 19 februari tijdens een vergadering van de ledenraad van Ajax bereid om het voetbaltechnische beleid van de Amsterdamse club vorm te geven. Tot ieders verrassing woonde hij deze bijeenkomst bij. Tijdens het beraad bespraken de leden het rapport van de commissie-Coronel, waarin felle kritiek staat op het technisch beleid van de laatste jaren. Het bestuur onder leiding van voorzitter John Jaakke treedt nog voor het einde van dit seizoen af, zo liet Ajax na afloop van de vergadering van de ledenraad weten.
pi_57224186
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]
Beetje voorbarig om al 100% achter Cruijff te staan, zonder uberhaupt te weten wat het meningsverschil was en met wie.
pi_57224191
Het fijne weten we vooralsnog niet.. dus ben benieuwd...
pi_57224193
Zoals in het andere topic ook gezegd:

Ik snap niet dat Cruijff eerst Van Basten aanstelt (of in ieder geval het advies geeft tot), maar dan later gaat zeuren dat juist Van Basten niet eens is met de visie over de jeugdopleiding (zoals schijnt te zijn). Dat klopt toch ergens niet.
pi_57224199
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:32 schreef Zwansen het volgende:
Wat was iedereen blij toen Cruijff zou komen...

Jullie gaan weer lekker op dezelfde voet verder als de afgelopen 10 jaar.
Optyften

Ach, dan maar zonder Cruiff en verder gaan met de punten uit het rapport.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  Forum Admin vrijdag 7 maart 2008 @ 16:35:58 #11
35723 crew  GGMM
pi_57224204
Cruyff
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_57224213
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Beetje voorbarig om al 100% achter Cruijff te staan, zonder uberhaupt te weten wat het meningsverschil was en met wie.
Ja, ongelooflijk zelfs. Cruijff heeft een domme fout gemaakt door er zo snel in te stappen. Hij komt even binnen lopen en haakt biljkbaar alweer af bij het eerste de beste meningsverschilletje.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:37:00 #13
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_57224223
OK, ondertussen is er het nodige veranderd wat mijn inzichten betreft. Het eerste bericht had het over een verschil van inzicht met de technische staf, daarom dacht ik dat Van Basten er bij betrokken was.
Maar ondertussen zou het dus om de jeugdopleiding gaan, lijkt mij niet dat dat met Van Basten te maken heeft.

En ja, als het klopt dat hij een plan heeft, maar dat 'men' het niet wil uitvoeren, dan kan ik mij ook wel voorstellen dat je de opdracht weer teruggeeft.

Misschien doet hij dit ook wel weer met opzet, om zo de druk bij de huidige beleidsmakers op te voeren?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_57224229
Nou dat was dat dan weer, had wel verwacht dat het niet helemaal zonder slag of stoot zou gaan maar dit is wel heel snel.
AFC Ajax
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:37:41 #15
68638 Zwansen
pi_57224241
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Optyften

Ach, dan maar zonder Cruiff en verder gaan met de punten uit het rapport.
Geef toe, een hoop Ajacieden dachten dat Cruijff alles wel weer op orde zou krijgen. Helaas.
pi_57224282
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Geef toe, een hoop Ajacieden dachten dat Cruijff alles wel weer op orde zou krijgen. Helaas.
Niet alleen Ajacieden, maar dit laat weer zien dat hij een grote bek heeft zolang hij er maar niets mee te maken is. Maar bij het eerste weerwoord zijn taak neer legt
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:39:31 #17
82589 S-Two
barba macacu
pi_57224287
Ach ja, het zou ook eens een keer zonder conflicten gaan bij ajax .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_57224296
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Net zo voorbarig als de mensen die in het vorige topic zeiden dat Cruijff mocht oprotten Je hebt gelijk maar ik vond het een mooi stukje tegengas.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:40:32 #19
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_57224314
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

een hoop wel, maar nog veel meer waren toch een stuk voorzichtiger.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_57224368
Even logisch dus.. er is een tijdje geleden een nieuwe strategie ingezet om de jeugdopleiding weer op orde te krijgen.. hier zijn ze nu een jaar of 2 mee bezig dacht ik.. (dit kunnen we afleiden uit het gebeuren rondom Koster.. daarin werd ook gezegd dat hij een hand zou hebben in nieuwe jeugdopleidingdbeleid)

Cruijff heeft daar blijkbaar dus een ander idee over.. de vraag is dus.. wat is er nu gebeurd..
pi_57224401
Zouden die twee jeugdspelers van Barca nu ook niet meer naar Amsterdam verkassen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:44:37 #22
68638 Zwansen
pi_57224402
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:39 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Niet alleen Ajacieden, maar dit laat weer zien dat hij een grote bek heeft zolang hij er maar niets mee te maken is. Maar bij het eerste weerwoord zijn taak neer legt
Tja. Ze wilden toch dat er iets ging veranderen bij Ajax? Geef Cruijff dan de volledige ruimte. Verpest ie het dan kun je het in elk geval op hem afschuiven.

Nu blijven ze doormodderen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:44:50 #23
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_57224407
Ja hoor, dit soort dingen kunnen ook alleen bij Ajax gebeuren

We zijn vervloekt
Jawel, je keek.
pi_57224443
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:36 schreef SCH het volgende:

Ja, ongelooflijk zelfs. Cruijff heeft een domme fout gemaakt door er zo snel in te stappen. Hij komt even binnen lopen en haakt biljkbaar alweer af bij het eerste de beste meningsverschilletje.
Hij is gevraagd een advies te geven. Dat heeft hij gedaan, waarna de mensen die het moeten uitvoeren het naast zich neerleggen. Wat moet hij verder dan nog doen?
Woo-loo-loo!
pi_57224449
Er is overigens een apart topic over de zaak Cruijff
Johan Cruijff geeft Ajax-opdracht terug #2
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')