Lijkt mij geen goed plan, alhoewel ik wel een korte handleiding hierover had gevonden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:59 schreef DroogDok het volgende:
Je zou het zelf toch ook kunnen doen?
Lijkt me opzich wel interessant, zou ook best eens hond of kat willen proeven
Cuy heet dat ras.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef huhggh het volgende:
Ik had gelezen dat ze in Peru een ras voor consumptie gebruiken die uit 3 andere rassen voortkomt.
Iemand hier met bruikbare tips?
PS: ik wil er best foto's van maken, maar ik ga het niet zelf bereiden.
Maar voor foto's moet ik wel wat te eten hebben natuurlijk, dus wie kan mij hiermee op weg helpen naar een flexibele restaurant die dit zou kunnen/willen?
Ik zal een dezer dagen eens vragen bij wat dieren-speciaalzaken hoe je aan dat ras kan komen.quote:
In Ecuador is Cuy gewoon de algemene naam voor cavia. Volgens mij is het dus geen ras-specifieke naam.quote:
Weinig verschil tussen een cavia of een konijn qua aanbaarheidsfactor. Maar konijn vind ik lekkerder smaken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:21 schreef ivetje het volgende:
Volgens mij is het verboden in Nederland, dus een restaurant vinden wat het maakt wordt lastigDaarnaast zijn caafjes gewoon veel te lief om op te eten
Maar ik heb hier thuis geen 3 konijnen in ee hok zittenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Weinig verschil tussen een cavia of een konijn qua aanbaarheidsfactor. Maar konijn vind ik lekkerder smaken.
Ook niks mis met paard.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:26 schreef ivetje het volgende:
[..]
Maar ik heb hier thuis geen 3 konijnen in ee hok zittenEn konijnen vind ik toch wat minder liev
Ik eet ook geen paard overigens.
Oeww, kijk die oortjes!! Die worden lekker knapperig als je ze opbakt!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:55 schreef ivetje het volgende:
Dit zou je toch voor geen goud willen opetenNee, zelfs als het het laatste is wat er te eten is op de wereld...ik zou het niet kunnen
[ afbeelding ]
Dquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:21 schreef ivetje het volgende:
Volgens mij is het verboden in Nederland, dus een restaurant vinden wat het maakt wordt lastigDaarnaast zijn caafjes gewoon veel te lief om op te eten
Hond is typische winterkost.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:28 schreef Aoristus het volgende:
Als je zoiets gevonden hebt, ik wil ook mijn tanden wel eens in een hond zetten. Misschien is daar ook een adresje voor
Waarom zou het verboden zijn?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:21 schreef ivetje het volgende:
Lijkt me sterk, omdat cavia's uit Zuid-Amerika komen, en er nog niet veel contact was met Zuid-Amerika in die tijd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat Jezus en zijn discipelen bij het laatste avondmaal ook cavia aten. Ik weet niet of dit klopt of een fabeltje was, maar dan zou je je in goed gezelschap bevinden![]()
In een kerk ergens in Peru (Arequipa als ik het me goed herinner) hangt een oud schilderij waarop het Heilig Avondmaal staat afgebeeld. Daarop staat inderdaad afgebeeld dat er cavia wordt gegeten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat Jezus en zijn discipelen bij het laatste avondmaal ook cavia aten. Ik weet niet of dit klopt of een fabeltje was, maar dan zou je je in goed gezelschap bevinden![]()
chickin' in the basket!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:11 schreef Flatline____ het volgende:
[ afbeelding ]
Typisch een klusje voor de Swedish Chef
True. Maar het lijkt me niet bij voorbaat heel lekker, cavia. Te klein, ofzo.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:39 schreef Muck het volgende:
[..]
chickin' in the basket!
maar even ontopic... ik eet ook paard, koe, lieve aaibare lammetjes, biggetjes en kalfjes, dus cavia zou ik ook zo proberen hoor
het lijkt mij ook niet erg lekker hoor, te weinig vlees aan teveel botjes en volgens mij veel peesjes enzoquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar het lijkt me niet bij voorbaat heel lekker, cavia. Te klein, ofzo.
Wat denk je nou zelf!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Misschien een nieuw "kunstprojectje" voor die ene, hoe heet ze ook alweer, Tinkebell of iets.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
koop een cavia, maak filmpje en post hetmoet je eens zien wat het hier teweegbrengt
Nederland is dan ineens te klein
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef NED het volgende:
[..]
Misschien een nieuw "kunstprojectje" voor die ene, hoe heet ze ook alweer, Tinkebell of iets.
Je weet wel, die met die handleiding hoe je van je eigen kat een handtasje kon maken![]()
!
Ik krijg een idee voor een leuke meet als ik dit leesquote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:57 schreef huhggh het volgende:
Duidelijke titel lijkt mij.
Wie zou mij opweg kunnen helpen in mijn zoektocht naar een restaurant , of andere eetgelegenheid in Nederland, waar ik een cavia kan eten?
In Peru is het normaal om dat te eten, maar aangezien Peru te ver is zoek ik in Nederland zelf naar mogelijkheden hiervoor.
Helaas kan ik op internet niks vinden om dit in ons land ergens te kunnen eten.
Als niemand het hier weet zou ik nog een willekeuruge kok van een restaurant kunnen opbellen om te vragen of dit op verzoek anders zou kunnen.
De vraag is dan natuurlijk of zo'n kok ook weet hoe die een cavia goed moet bereiden.
Wie zou mij hiermee op weg kunnen helpen? Alvast bedankt.
Dat is volgens mij geen capibara hoor. Die zien er heel anders uit. Dit is een capibarquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:54 schreef Muck het volgende:
zeg ColdFeet, van een capibara kun je dan volgens mij wel weer een aardige steak snijden[ afbeelding ]
Volgens mij is dat hezelfde dierquote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:22 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij geen capibara hoor. Die zien er heel anders uit. Dit is een capibar
[ afbeelding ]
Wel in F&F posten dan eejquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
koop een cavia, maak filmpje en post hetmoet je eens zien wat het hier teweegbrengt
Nederland is dan ineens te klein
Wat jij postte was/ is een wombat, een compleet ander dier dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:23 schreef tonks het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hezelfde dieren anders ziet hij er nog niet 'heel anders' uit.
Uhm...check z'n neus + bek eens. Dat ziet er toch heel anders uit. En het is idd een Wombat wat er gepost was. Kijk maarquote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:23 schreef tonks het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hezelfde dieren anders ziet hij er nog niet 'heel anders' uit.
Capibara's zijn tof.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:48 schreef ivetje het volgende:
Maar goed, verder maar weer OT. Wilde dit alleen even recht zetten aangezien de Capibara 1 van mijn favo dieren is
Haha, ik ookquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Capibara's zijn tof.
Als ik in de dierentuin ben, ga ik altijd even kijken of ze capibara's hebben.
OK sorryquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:48 schreef ivetje het volgende:
[..]
Uhm...check z'n neus + bek eens. Dat ziet er toch heel anders uit. En het is idd een Wombat wat er gepost was. Kijk maar![]()
[ afbeelding ]
Het is niet eens familie van elkaar. De Wombat is een buideldier en de Capibara is een knaagdier. De grootste ter wereld overigens.
Maar goed, verder maar weer OT. Wilde dit alleen even recht zetten aangezien de Capibara 1 van mijn favo dieren is
En Capibara's staan ook wel bekend als waterhaas. Dus dan is de weg naar de pan wat korter mischien.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:52 schreef _Arual_ het volgende:
Ach, bij Burgers hoorde ik een man zeggen dat een capibara een vogelbekdier zonder vogelbek was...
Om in de CUL-sferen te blijven: 'Vroegah' toen de christenen Amerika koloniseerden, werd er opeens een regel ingevoerd dat er niet altijd vlees gegeten mocht worden. De plaatselijke bevolking vroeg of ze wel capibara's mochten eten op die dag: dat zijn waterdieren. De Europeanen begrepen het verkeerd, dachten dat capibara's vissen waren - en vis mocht wel gegeten worden.
Sla je slag eens als je in de diereentuin bent, of mogen ze niet meer bewegenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:33 schreef RedGuy het volgende:
Als we dan toch afwijken, ik zou wel eens Giraffe willen proberen te eten.
wat n fukking onzin. Koeien zijn ook lief.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:21 schreef ivetje het volgende:
Je hebt ook een restaurant waar ze je meegebrachte verse mensen placenta marineren en bakken en dan feestelijk opdienen zodat je hem met het hele gezin gezellig kan opeten bij wijze van baby shower.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:32 schreef huhggh het volgende:
Maar denken julie dat het zeer vreemd zou zijn als ik aan een kok, of chef-kok, zou vragen om dit voor mij te bereiden?
Krijgen deze mensen wel eens vreemde verzoeken van gasten?
Wellicht op dit forum wat (chef-)koks die hier wat over kunnen delen?
Leef,quote:Op maandag 24 maart 2008 08:51 schreef Leef het volgende:
[..]
Je hebt ook een restaurant waar ze je meegebrachte verse mensen placenta marineren en bakken en dan feestelijk opdienen zodat je hem met het hele gezin gezellig kan opeten bij wijze van baby shower.
Ik dacht dat dat een soort onsmakelijke 1 april grap was ofzo, maar het is echt waar. Ik heb het zien gebeuren op televisie, kort voor ik naar de wc moest om over te geven.
Dus als dat kan, kan een cavia vast ook nog wel ergens.
Waarom eet jij wat je eet?quote:Op maandag 24 maart 2008 13:14 schreef Leef het volgende:
Ik weet zo geen restaurant wat dat doet.
Als ik het zou doen (en ik heb geen idee waarom jij per se een cavia moet eten) zou ik een vakman van een slager opzoeken en hem vragen om advies.
Ik weet wel een paar goeie slagers in de randstad als ik je daarmee kan helpen. Pm me dan maar.
Een betere vraag is waarom eet ik niet wat ik niet eet.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:36 schreef huhggh het volgende:
Waarom eet jij wat je eet?
Eten is nu eenmaal een subjectieve keuze.
Ik kies er simpelweg voor omdat ik het nog niet eerder gegeten heb.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:21 schreef RijstNatie het volgende:
Waar is Biancavia nou?
Opzouten met die immigrantenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
En struisvogels worden geloof ik in NL ook gefokt voor de vleesconsumptie..
Ja dat klopt, er zijn heuse struisvogelfarms.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
En struisvogels worden geloof ik in NL ook gefokt voor de vleesconsumptie..
Struisvogelquote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat klopt, er zijn heuse struisvogelfarms.
Op uitzendinggemist.nl kun je de serie: " kijk een koe ' opzoeken, daarin komt ook een struisvogelfarm in voor.
Die mensen aten alles met struisvogel.
Ik geloof dat Siberie een beetje te koud voor ze is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:03 schreef Morwen het volgende:
als je perse cavia wil eten ga dan in de bergen van Siberie Peru wonen ofzo......
Tja, voor mij hoeft het ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:31 schreef Morwen het volgende:
[..]
StruisvogelIk kan er niet aan wennen, vogels sowieso, dat geflapper, hoop gedoe weinig vlees.
Wat een eng figuur ben jijquote:Op maandag 24 maart 2008 17:36 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waarom eet jij wat je eet?
Eten is nu eenmaal een subjectieve keuze.
Ik kies er simpelweg voor omdat ik het nog niet eerder gegeten heb.
Ik ga dus echt geen vogelvlees eten, vogels worden gevangen en gedood door andere vogels en heel afentoe door een roofdier op de grond. De mens moet met de poten van vogels afblijven, mijn mening. Struisvogels moeten echt neergehaald worden voor consumptie en waarom? Een struisvogel is een wild dier, een koe niet. Nouja, krom misschien, maar laat wilde dieren lekker met rust.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tja, voor mij hoeft het ook niet.
Maar het begint vrij algemeen te worden.
Er wordt in de lokale supermarkt "gewoon" struisvogelbiefstuk verkocht..
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:44 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik ga dus echt geen vogelvlees eten, vogels worden gevangen en gedood door andere vogels en heel afentoe door een roofdier op de grond. De mens moet met de poten van vogels afblijven, mijn mening. Struisvogels moeten echt neergehaald worden voor consumptie en waarom? Een struisvogel is een wild dier, een koe niet. Nouja, krom misschien, maar laat wilde dieren lekker met rust.
een kip is geen vogel?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:03 schreef Morwen het volgende:
...... Hier eten we koe, varken, kip, schaap enzo. Desnoods paard, konijn, hert. Struisvogel vind ik ook zo'n kansloos product, die beesten leven hier niet. Hou je gewoon bij de fauna van je eigen land.
Hier snap ik niets van????? Elke vogel die we eten is in gevangenschap gefokt, dus tenzij jij je eigen eenden en duiven schiet heb je daar weinig last van???quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:44 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik ga dus echt geen vogelvlees eten, vogels worden gevangen en gedood door andere vogels en heel afentoe door een roofdier op de grond.
Omdatze lekker zijn mischien? Als je zoveel moeite hebt met vlees, wordt dan vegetarier.quote:De mens moet met de poten van vogels afblijven, mijn mening. Struisvogels moeten echt neergehaald worden voor consumptie en waarom?
Wild is lekker.quote:Een struisvogel is een wild dier, een koe niet. Nouja, krom misschien, maar laat wilde dieren lekker met rust.
Ik heb kat op, delicatesse in Helmond (waar een kennis woont)quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:59 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me opzich wel interessant, zou ook best eens hond of kat willen proeven
Ieder dier is van oorsprong wild natuurlijk, en een struisvogel van een struisvogelfarm is net zo wild als een koe op de boerderij.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:44 schreef Morwen het volgende:
Een struisvogel is een wild dier, een koe niet. Nouja, krom misschien, maar laat wilde dieren lekker met rust.
Kat?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:24 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik heb kat op, delicatesse in Helmond (waar een kennis woont)Da's gewoon in NL ja
Ja, kat. Smaakt naar konijn, en ziet er klaargemaakt ook vrijwel hetzelfde uit qua botten en structuur van het vlees.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kat?![]()
Overigens, roofdieren (katten dus ook) smaken toch niet echt lekker?
Ongetwijfeld. Maar dit is een leuk topic en kan erg handig worden voor mij. Als er tenminste iemand mij kan vertellen waar ik waterkonijn zou kunnen eten. Oud Vlaams recept. Lijkt me extreem smakelijk.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En Capibara's staan ook wel bekend als waterhaas. Dus dan is de weg naar de pan wat korter mischien.
Nou ja in Vlaanderen dan dus.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ongetwijfeld. Maar dit is een leuk topic en kan erg handig worden voor mij. Als er tenminste iemand mij kan vertellen waar ik waterkonijn zou kunnen eten. Oud Vlaams recept. Lijkt me extreem smakelijk.
Conceptrestaurant, heb er nog nooit belgisch personeel kunnen ontdekkenquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:15 schreef Leef het volgende:
In Amsterdam heb je www.restaurantlieve.nl, misschien weten die meer.
Dakhazen zeiden ze in de oorlog.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:24 schreef CraZaay het volgende:
Ik heb kat op, delicatesse in Helmond (waar een kennis woont)Da's gewoon in NL ja
Ja, het is een "traditie" die is ontstaan tijdens de oorlog. Ik ken een gezin wat regelmatig konijn eet, terwijl ik weet dat papa stiekem kat staat te kokenquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:37 schreef Leef het volgende:
[..]
Dakhazen zeiden ze in de oorlog.
Niet vragen wat het is of van welke buurvrouw die was, gewoon je bord leegeten.
Morgen eten we weer dakhaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |