Maar zou je ook z'n kop eraf hakken?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar, nou ff een stapje verder: stel dat je buurman weet dat je daar niet van gediend bent, en hij gaat expres voor jouw deur een collage ophangen van dat soort plaatjes. En als je 'm daarop aanspreekt dan houdt-ie hele zwamverhalen over 'vrijheid van meningsuiting' etc. Begint je dan je buurman niet een klein beetje een ontzettende lul te vinden?
Totaal irrelevant. Wat maakt het nou uit waar jij je beledigd door voelt of niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:06 schreef Gia het volgende:
Ik heb trouwens even gekeken op rotten.com, maar ik kan daar niks inzien dat mij beledigd. Sommige plaatjes zijn walgelijk, zoals dat gevreet aan een arm (of is het een been?) Dat hoef ik inderdaad niet te zien. En hang je het op dan is dat zeer confronterend, maar het is nog steeds niet beledigend.
Maar jij wil die moslims daar wel vertellen hoe hun moeten reageren op hetgeen er hier gezegd wordt, jij wil de mensen daar jouw gedragsregels opleggen .. belachelijk dat ze kwaad kunnen worden om iets wat jij niet als belediging zietquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:32 schreef Gia het volgende:
Er is dus een verschil tussen beledigen en iets als beledigend ervaren. Moslims kunnen Westerlingen geen gedragsregels op gaan leggen zodat iets wat wij doen voor hen niet beledigend is. Bekijk het eens even.
wat een 'lekker puh' zandbak niveau zegquote:Misschien veranderd de afbeelding van wat Mohammed voor moet stellen in de film, wel in de kop van Wilders. Morphing heet dat, geloof ik. Zou best leuk zijn, eigenlijk.
Is eigenlijk ook nog de vraag: Hoe weet je hoe mohammed eruit zag. Wie zegt dat de afbeelding die Wilders gebruikt mohammed is. Misschien is het wel de eerste de beste woestijnrat op papier, die hij door een shredder haalt.
En eigenlijk is dat op zich ook wel een goeie: Wilders die zegt "Oh, een afbeelding van Mohammed mag niet? Dan zullen we deze maar snel vernietigen."
Dan zal ik op wettelijke wijze proberen daar iets tegen te doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar, nou ff een stapje verder: stel dat je buurman weet dat je daar niet van gediend bent, en hij gaat expres voor jouw deur een collage ophangen van dat soort plaatjes. En als je 'm daarop aanspreekt dan houdt-ie hele zwamverhalen over 'vrijheid van meningsuiting' etc. Begint je dan je buurman niet een klein beetje een ontzettende lul te vinden?
Ik zeg nergens dat ze niet kwaad mogen worden, natuurlijk mogen ze dat wel. Maar ze mogen geen geweld gebruiken, omdat dat nu eenmaal volgens de wet niet mag. En ook volgens hun eigen wetten niet. De islam is toch een geweldloze, vredelievende godsdienst!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar jij wil die moslims daar wel vertellen hoe hun moeten reageren op hetgeen er hier gezegd wordt, jij wil de mensen daar jouw gedragsregels opleggen .. belachelijk dat ze kwaad kunnen worden om iets wat jij niet als belediging ziet
Denk dat ie wel op tv komt, op een dag. Zendtijd politieke partijen of zo?quote:
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:55 schreef Gia het volgende:
Maar goed, dan komt ie wel op internet. En dan hoeven moslims die daardoor gefrustreerd zouden kunnen raken niet eens te kijken. Wat je niet ziet kan je ook niet kwetsen, toch?
Het mooie is dat een paar van die fundi's de film zelf wel bekend gaan maken in de islamitische wereld, net als met die spotprenten. Gratis reclame over de hele wereld.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat ie wel op tv komt, op een dag. Zendtijd politieke partijen of zo?
Maar goed, dan komt ie wel op internet. En dan hoeven moslims die daardoor gefrustreerd zouden kunnen raken niet eens te kijken. Wat je niet ziet kan je ook niet kwetsen, toch?
Wat nou *gaap*. Dat is toch zo!!quote:
Tja, dan is dat niet de schuld van Wilders.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:58 schreef boyv het volgende:
[..]
Het mooie is dat een paar van die fundi's de film zelf wel bekend gaan maken in de islamitische wereld, net als met die spotprenten. Gratis reclame over de hele wereld.
tja, mensen zijn nu eenmaal emotionele wezens en geen machines die precies zo reageren als jij hun geprogrammeerd zou willen zien ..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze niet kwaad mogen worden, natuurlijk mogen ze dat wel. Maar ze mogen geen geweld gebruiken, omdat dat nu eenmaal volgens de wet niet mag. En ook volgens hun eigen wetten niet. De islam is toch een geweldloze, vredelievende godsdienst!
Die lacht erom en hoopt dat zijn meer radicale broeders en zusters ook eens gaan inzien dat de wereld niet alleen om hun draait.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:49 schreef moussie het volgende:
[..]
En ik vroeg het al eerder, ik herhaal mijn vraag : wat denk je dat er gebeurd met de gematigde moslim na het zien van deze bewuste en nadrukkelijke belediging door een politicus, met de moslim die tot nu toe niets op had met fundamentalistisch gedachtegoed ?
Als een simpele film ze tot extremisme zou duwen, waren ze blijkbaar toch al niet zo gematigd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:49 schreef moussie het volgende:
En ik vroeg het al eerder, ik herhaal mijn vraag : wat denk je dat er gebeurd met de gematigde moslim na het zien van deze bewuste en nadrukkelijke belediging door een politicus, met de moslim die tot nu toe niets op had met fundamentalistisch gedachtegoed ?
Niet alleen dat hoor, gewoon het geloof zelf. Maar ja ik denk dat niet alleen het radicale gedachtengoed de reden is dat er zoveel commotie over is ontstaan, ik bedoel Nederlanders zijn al vrij nuchter, ik denk juist dat het straatbeeld waarbij paar rellende jongere marokkanen en de media die er constant over zowat schreeuwt er meer voor heeft gezorgd dat we op dit punt zijn belandt. Ik heb me laten vertellen/inlezen dat in dergelijke culturen het normaal is dat jonglief niet wordt geremd en alles toelaten, dat die vrijheid en 'machtsverhouding' dan opeens helemaal gekrenkt lijkt te zijn wanneer ze ergens komen (bv school enzo), gevolg is dat ze groepjes gaan vormen en dan tjah....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:49 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, mensen zijn nu eenmaal emotionele wezens en geen machines die precies zo reageren als jij hun geprogrammeerd zou willen zien ..
Daarnaast, hoeveel moslim leven er ook alweer op deze planeet en hoe groot is het percentage daarvan dat dit soort gruwelijkheden pleegt ..die kleine minderheid is bepalend voor wat 'de moslim' is omdat die thuis hetzelfde boek heeft liggen ?
volgens mij had ik het over fundamentalisme, niet over extremisme .. een nogal belangrijk verschilquote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als een simpele film ze tot extremisme zou duwen, waren ze blijkbaar toch al niet zo gematigd.
Het is idd een cultuurverschil, maar dat heeft nou toevallig helemaal niets met de islam te maken, die jeugd is eerder 'van god los' ..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Niet alleen dat hoor, gewoon het geloof zelf. Maar ja ik denk dat niet alleen het radicale gedachtengoed de reden is dat er zoveel commotie over is ontstaan, ik bedoel Nederlanders zijn al vrij nuchter, ik denk juist dat het straatbeeld waarbij paar rellende jongere marokkanen en de media die er constant over zowat schreeuwt er meer voor heeft gezorgd dat we op dit punt zijn belandt. Ik heb me laten vertellen/inlezen dat in dergelijke culturen het normaal is dat jonglief niet wordt geremd en alles toelaten, dat die vrijheid en 'machtsverhouding' dan opeens helemaal gekrenkt lijkt te zijn wanneer ze ergens komen (bv school enzo), gevolg is dat ze groepjes gaan vormen en dan tjah....
Het probleem is inderdaad vooral dat er hier geen grote sociale controle van de clan is, zoals het in de thuislanden doorgaans wel is, in combinatie met het feit dat er niet bij de opvoeding betrokken wordt hoe een kind zich buitenshuis dient te gedragen, zoals dat hier bij autochtonen doorgaans wel het geval is.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is idd een cultuurverschil, maar dat heeft nou toevallig helemaal niets met de islam te maken, die jeugd is eerder 'van god los' ..
En jonglief wordt echt wel geremd hoor, in de thuislanden .. als die zich op straat misdraagt wordt die erop aangesproken door een voorbijganger, en dat daarbij een corrigerende tik wordt uitgedeeld schijnt heel normaal te zijn .. voor die mensen is onze onzinnige manier van aanpak niet te begrijpen, een kind dat iets fout doet moet je meteen corrigeren en niet uren later, als de ouders eindelijk eens thuis zijn
Dan gaat de gematigde moslim de straat op om te demonstreren tegen het gewelddadig misbruik van zijn geloof door extremistische geloofsgenoten en voor het recht op vrijheid van meningsuiting voor Wilders..........quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:49 schreef moussie het volgende:
(knip)
wat denk je dat er gebeurd met de gematigde moslim na het zien van deze bewuste en nadrukkelijke belediging door een politicus, met de moslim die tot nu toe niets op had met fundamentalistisch gedachtegoed ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |