Nou ja, precies. Dat gevoel kun je ook niet ontkennen, lijkt mij, hoe onzinnig het ook is...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach er zijn ook mensen bij wij je 'God' in dat verhaaltje kunt vervangen door een willekeurige voetbalclub.
Je krenkt mijn voetbalclub. Dat is verboden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach er zijn ook mensen bij wij je 'God' in dat verhaaltje kunt vervangen door een willekeurige voetbalclub. Het probleem ligt hem gewoon in de volstrekte afwezigheid van relativeringsvermogen en een irrationele geloof in een absolute waarheid.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.htmlquote:Voor Koenders heb ik een advies: Gij zult niet meewerken aan de uitroeiing van joden!
Ze zouden Johan Derksen eens moeten aanklagen voor godslastering.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:46 schreef Gabry het volgende:
[..]
Je krenkt mijn voetbalclub. Dat is verboden.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij bent dan ook geen gelovige. Denk ik.
Zolang het niet gericht is op zijn persoon dan vind ik het wel onzin ja. Want dan voel je je gekrenkt vanwege een aanval op iets anders. Wanneer iemand Sinterklaas aanvalt dan mag Sinterklaas een klacht indienen. Wanneer het om iets concreets gaat zoals een familielid dan kan ik daar iets meer begrip voor opbrengen. Maar ideeen of geloven krenken, nee.quote:En er zijn natuurlijk ook gelovigen die zich niet gekwetst voelen. Het punt is alleen dat ze zich inderdaad behoorlijk gekrenkt voelen. Dan kun je zeggen dat dat onzin is, dat dat niet zou moeten, goed, dat kan, maar dat verandert niet dat het gewoon wel zo is. Als zij dat althans zeggen.
En voor veel gelovigen zal god of hun geloof ongeveer net zo concreet zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:53 schreef Gabry het volgende:
Wanneer het om iets concreets gaat zoals een familielid dan kan ik daar iets meer begrip voor opbrengen.
Het verschil is dat alleen zij dat kunnen waarnemen. Het is voor een derde niet objectief bepaalbaar.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
En voor veel gelovigen zal god of hun geloof ongeveer net zo concreet zijn.
Wat niet? Geloof? Gevoel? Het gevoel beledigd te zijn om een familielid is net zo objectief.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:57 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het verschil is dat alleen zij dat kunnen waarnemen. Het is voor een derde niet objectief bepaalbaar.
We hebben het over het gekrenkt voelen door een aanval op iets anders dan jijzelf. Het verband tussen een familielid en de gekrenkte persoon. En het verband tussen de God en de gekrenkte persoon.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat niet? Geloof? Gevoel? Het gevoel beledigd te zijn om een familielid is net zo objectief.
Ja, dus? Ik kan ook een verband tussen mij en de koffie die ik zojuist gezet heb aantonen, daar gaat het lijkt mij niet om. Nou ja. Hoe dan ook, dit wordt te gortig zo. Punt: gevoel bestaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:02 schreef Gabry het volgende:
[..]
We hebben het over het gekrenkt voelen door een aanval op iets anders dan jijzelf. Het verband tussen een familielid en de gekrenkte persoon. En het verband tussen de God en de gekrenkte persoon.
Het verband tussen een familielid en een gekrenkt persoon kan een derde aanwijzen of aantonen; het zijn bloedverwanten.
Een god daarintegen bestaat volledig uit die persoon zijn persoonlijke belevenis.
Gevoel is een emergente eigenschap.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dus? Ik kan ook een verband tussen mij en de koffie die ik zojuist gezet heb aantonen, daar gaat het lijkt mij niet om. Nou ja. Hoe dan ook, dit wordt te gortig zo. Punt: gevoel bestaat.
Koffie kun je ook niet beledigen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dus? Ik kan ook een verband tussen mij en de koffie die ik zojuist gezet heb aantonen, daar gaat het lijkt mij niet om. Nou ja. Hoe dan ook, dit wordt te gortig zo. Punt: gevoel bestaat.
Ligt ook aan de persoon en de tijd lijkt me. Christenen hebben over het algemeen een tijd hun schouders opgehaald bij godslastering. Nu moslims er een groot probleem van maken voelen zij zich ook ineens gekrenkt en wordt er weer op elke persiflage aangeklaagd en fel gereageerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:13 schreef Gabry het volgende:
Ik zie ook niet in waarom mensen godslastering op hun eigen persoon moeten betrekken. Laatst had ik hier nog een discussie over. Die gast bleef maar herhalen dat je mensen 'in het diepste van hun geloof krenkte', maar ik snapte zijn redenatie niet.
Ik krijg zelfs koopsubsidie.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.Welkom in de wereld van de HRA.
Links lullen, links vullen natuurlijk.quote:
Zonder label.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Wel een huis met energielabel A neem ik aan?
Als altijd en daarna voorkomen dat er meer gebouwd gaat worden door regeltjes op te stellen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Links lullen, links vullen natuurlijk.
zakken vullen en slap lullen is toch rechts ?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Links lullen, links vullen natuurlijk.
Et tu, Paulus?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:08 schreef Autodidact het volgende:
Huiseigenaar. Auto. Vaste baan (8.30 - 17u). Vaste lasten.
Da's kut.
Nog erger, dan komen de kinderen ook nog eens in zicht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Nee dat heet een vriendin.
Heb je in de hand he. Het is geen natuurramp of zo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nog erger, dan komen de kinderen ook nog eens in zicht.
Als je het echt in de hand had dan zou je je uberhaupt niet tot zo'n burgelijk leventje laten verleiden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je in de hand he. Het is geen natuurramp of zo.
Welke helft gaat verdwijnen, die je hebt of die je nog mist?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:14 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb de helft, maar dat gaat allemaal verdwijnen.
Die ik heb.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welke helft gaat verdwijnen, die je hebt of die je nog mist?
Je gaat van een uitkering genieten, reizen, kluizenaar worden?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:14 schreef Autodidact het volgende:
Die ik heb.
Ben je van de mannenliefde gaan houden?quote:
Ik word schijtziek van het onduidelijke communiceren van ze.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ben je van de mannenliefde gaan houden?![]()
Nee, dan maar een bak
Je weet tog, vrouwen zijn van venus, mannen van mars.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van het onduidelijke communiceren van ze.
Doe maar een dubbele![]()
!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |