abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:55:14 #201
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57305544
Ik begrijp dat het weer lachen gieren brullen is?
Confidence through competence
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:56:32 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57305570
Gooi open die geldsluizen!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_57305628
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:54 schreef gronk het volgende:
Dollar -1 cent, terwijl dit haast schreeut om de kreet 'government bail-out' . [afbeelding]
hebben ze dan echt niet door dat die klap die komt alsmaar groter wordt?
pi_57305649
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:56 schreef Perrin het volgende:
Gooi open die geldsluizen!
200 miljard scheelt 1 cent wisselkoers.. dan moeten ze nog 10.000 miljard drukken om op pariteit uit de komen. Dat moet nog net lukken voordat Bush vertrekt, in biljetten van een miljoen.

FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 14:02:00 #205
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57305662
Klinkt gewoon als een groep wanhopige mensen eigenlijk... als je de huidige beurs zou moeten typeren als mens, dan is hij manisch depressief .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57305699
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:02 schreef freud het volgende:
Klinkt gewoon als een groep wanhopige mensen eigenlijk... als je de huidige beurs zou moeten typeren als mens, dan is hij manisch depressief [afbeelding].
zacht uitgedrukt
pi_57305806
Olie heeft even op 109,72 gestaan, nu een terugval naar 108...

Dow Jones opening call: +280... jawel... dit vraagt om een leuke put optie
pi_57305839
olie damn... maar goed, de dollar stond dan ook niet echt heel hoog zeg maar
pi_57308991
Het feestje van de stieren begint toch een beetje een zielig feestje te worden vandaag
  FOK!fotograaf dinsdag 11 maart 2008 @ 17:07:33 #210
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57309083
Pff, die steun van de andere banken zeg... Hoever willen ze die ballon opblazen zeg!!

* freud steekt vingers in oren en verschanst zich met conserven, water en batterijen in de kelder
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57309828
ligt het nu aan mij, of is deze gezamelijke actie (waarin ook onderling geswapt wordt) van de centrale banken eerder een signaal dat er op de achtergrond iets in elkaar geklapt is? een groterd die insolvent blijkt ofzo?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_57309977
Mwah weet ik niet, het zou kunnen maar het lijkt me vooral om de rust in zijn algemeenheid in de financiële markten te herstellen. Maar op Wall Street is het feestje nauwelijks nog begonnen of de stoelen worden alweer opgeruimd. Van de 280 pnt is de helft nog over. Heuh.
pi_57310136
Kan iemand mij uitleggen waarom de fed dollars aan de ecb verstrekt?
Of te wel wat houden de 'currency swap lines' in?

http://www.fd.nl/csFdArti(...)diteit_te_garanderen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:14:27 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57311756
Is dit een voorbode van minder renteverlagingen?
Iedereen rekent nu op 0,75% verlaging volgende week maar dat zou wel eens minder kunnen worden.

De FED weet natuurlijk ook wel dat ze de dollar aan het slopen zijn. Het tijdelijk verhogen van liquiditeit op een alternatieve manier zoals deze is misschien wel beter.

Ik denk dat deze nieuwe approach ook minder inflatoir werkt dan renteverlagingen.

[ Bericht 12% gewijzigd door SeLang op 11-03-2008 19:19:59 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57312349
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:03 schreef Basp1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de fed dollars aan de ecb verstrekt?
Of te wel wat houden de 'currency swap lines' in?

http://www.fd.nl/csFdArti(...)diteit_te_garanderen
naar wat ik hieruit: http://en.wikipedia.org/wiki/Term_auction_facility begrijp, is het de bedoeling om de dollarliquiditeit te bevorderen
quote:
As part of an effort to increase dollar liquidity around the world, the Fed coordinated with other central banks to lend simultaneously to depository institutions outside of its jurisdiction, which it cannot lend to directly. On December 11th, the ECB held a simultaneous auction, in dollars, and awarded $10 billion at the rate determined by the Fed's auction.[6] To facilitate the provision of U.S.-dollar liquidity by these other central banks, the Fed arranged currency swap lines with the ECB and the SNB in amounts of $20 billion and $4 billion, respectively.
pi_57313144
quote:
Bush stottert en struikelt naar het eind

Hoe is het deze dagen eigenlijk met president Bush? Weinig van hem gehoord de laatste tijd. Volgens de Washington Post gaat de president, die volgend jaar januari vertrekt, door het leven als lame duck.

De grote en kleine kwesties in zijn eigen land en de rest van de wereld lijken hem weinig meer te interesseren. Op een vraag of Turkije zich snel uit Irak moest terugtrekken, kwam hij niet verder dan een vaag 'zo snel mogelijk'. Toen de journalist doorvroeg hij dagen of weken bedoelde, hakkelde de president nogmaals 'zo snel mogelijk'.

Ook met een vraag over olie, toch één van de stokpaardjes van de familie Bush, wist de president geen raad. "Je voorspelt een olieprijs van meer dan vier dollar per vat?", vroeg hij verbaasd. Het nieuws zong al dagen rond en alle grote nieuwsmedia hadden erover gerapporteerd. Het leek niet te doorgedrongen in het Witte Huis.

Voor de Washington Post was het geblunder van Bush aanleiding om Bush af te schilderen als lame duck, zoals een krachteloze en machteloze president vaak wordt genoemd aan het eind van zijn ambtstermijn.
Bron: NOS / Amerika Kiest
pi_57313183
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:14 schreef SeLang het volgende:
Is dit een voorbode van minder renteverlagingen?
Iedereen rekent nu op 0,75% verlaging volgende week maar dat zou wel eens minder kunnen worden.

De FED weet natuurlijk ook wel dat ze de dollar aan het slopen zijn. Het tijdelijk verhogen van liquiditeit op een alternatieve manier zoals deze is misschien wel beter.

Ik denk dat deze nieuwe approach ook minder inflatoir werkt dan renteverlagingen.
Mee eens al is het wel zo dat diegene die VEEL te veel risico hebben genomen, weer uit de wind worden gehouden. Waardoor het credo toch blijft: neem zoveel mogelijk risico. Speel niet op safe. Als het mis gaat is de redding nabij. Blaas maar op die ballon. Als je even buiten adem bent, blazen wij wel verder

Dow +333 punten as we speak...
pi_57313401
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:40 schreef simmu het volgende:
naar wat ik hieruit: http://en.wikipedia.org/wiki/Term_auction_facility begrijp, is het de bedoeling om de dollarliquiditeit te bevorderen
Dank je

Op die wikisite staat ook nog een gehele verwijzing naar : http://en.wikipedia.org/wiki/Currency_swap
quote:
Uses
Currency swaps are often combined with interest rate swaps. For example, one company would seek to swap a cash flow for their fixed rate debt denominated in US dollars for a floating-rate debt denominated in Euro. This is especially common in Europe where companies "shop" for the cheapest debt regardless of its denomination and then seek to exchange it for the debt in desired currency
Moeten ik hieruit opmaken dat de fed verwacht door de aankomende renteverlaging veel bedrijven hun uitstaande leningen in dollar leningen willen gaan omzetten vanwegen de lage rente.

Waarbij ik ook even wil opmerken dat de nieuwe fed leningen wat ik uit dat FD artikel haal respectievelijk het volgende zal zijn:
quote:
De Fed gaat maximaal $ 200 mrd in de markt pompen
quote:
De ECB zal voor een bedrag tot $ 30 mrd aan dollars verstrekken, de SNB $ 6 mrd. Dit is een verhoging met respectievelijk $ 10 mrd en $ 2 mrd.
De Bank of England gaat voglende week GBP 10 mrd
Dus het 20 voudige voor de amerikaanse markt, en voor europa ook 50% meer dan de keer die men noemde in die wiki qoute van simmu.
pi_57314419
+417 hahahahaha wat een grap.
pi_57314808
Grootste procentuele stijging op Wall Street van de afgelopen vijf jaar.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:19:40 #221
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57314883
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Grootste procentuele stijging op Wall Street van de afgelopen vijf jaar.
Serieus?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57315001
Yep, 3.6, 3.8 en 4.0 procent voor respectievelijk de Dow, S&P en Nasdaq. En de futures stijgen nabeurs doodleuk nog (licht) door.
Zoals het er nu naar uitziet zullen de Europese beurzen met een winst van bijna 2% gaan openen morgenochtend.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:42:09 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57315389
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:13 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Mee eens al is het wel zo dat diegene die VEEL te veel risico hebben genomen, weer uit de wind worden gehouden. Waardoor het credo toch blijft: neem zoveel mogelijk risico. Speel niet op safe. Als het mis gaat is de redding nabij. Blaas maar op die ballon. Als je even buiten adem bent, blazen wij wel verder

Dow +333 punten as we speak...
Gedeeltelijk mee eens, maar het is natuurlijk geen echte bail-out.

De verliezen die banken hebben op mortgage backed securities e.d. zijn nog steeds voor hun eigen rekening. De FED zorgt er nu alleen voor dat het financiele systeem niet meer helemaal op slot zit doordat niemand elkaar meer vertrouwt. Met AAA rated securities als collateral kan men nu bij de FED treasuries lenen die wel door iedereen worden vertrouwd en dus kunnen worden verhandeld. Zo voorkomen ze dat het financiele systeem vastloopt.

Er is natuurlijk een (vrij kleine) kans dat bij een faillisement van een of meer van die instellingen de FED blijft zitten met die securities. Maar omdat er maar voor 90% van de waarde van die AAA rated securities kan worden geleend is zelfs dan de kans klein dat de FED verliest.

Het goede van deze actie is ook dat de waarde van al die securities gewoon door de markt zal blijven worden bepaald. Er waren ook mensen die ervoor hadden gepleit dat de FED die dingen direct zou overnemen. Dat gebeurt gelukkig niet.

Dus deze actie van de FED voorkomt NIET dat instellingen moeten blijven afschrijven. Het voorkomt NIET dat mensen problemen blijven hebben met hun hypotheek. Het voorkomt NIET dat de economie evt verder verslechtert.

Het voorkomt WEL (of tenminste het helpt voorkomen) dat het financiele systeem volkomen vastloopt. Het voorkomt ook firesales van instellingen die verder gezond zijn maar kampen met korte termijn liquiditeits problemen.

Naar mijn mening is de hoofd taak van een centrale bank het garanderen van prijsstabileit. 'Bail-out' van bedrijven is geen taak is van de FED en naar mijn mening is ook twijfelachtig of een centrale bank zich bezig moet houden met het het stimuleren van economische groei als dat strijdig is met de taak van prijsstabiliteit garanderen. Maar zorgen dat het financiele systeem blijft draaien is in ieder geval WEL een taak van de FED. Ik denk dat de actie van vandaag een van de beste dingen is die de FED had kunnen doen in deze situatie. Ik vind het dus een goede actie.
Mijn reisverslagen
pi_57315862
Ja, ik vind het in principe ook een goede move, maar de begrippen "AAA rating" en "waarde" zijn wel gedevalueerd.
quote:
Will the Fed's Latest Effort Mean a Smaller Rate Cut?

The Federal Reserve and other central banks teamed up to get hundreds of billions of dollars in fresh funds to cash-starved credit markets, allowing financial firms to use securities backed by home mortgages as collateral for central bank loans.

Stocks surged, bonds fell and the long-suffering U.S. dollar rose in reaction to the moves, a sign financial markets saw the plan as a viable remedy to ease a crisis that has threatened world economic growth.

Still, two questions emerged: will the Fed's latest action be enough to ease the credit crisis and will it mean a smaller interest-rate cut at next week's policy meeting?

In the latest effort to ease a credit contraction that has disrupted global finance, the Fed, Bank of Canada, Bank of England, European Central Bank and Swiss National Bank announced a series of aggressive measures to boost liquidity. It was the second time in three months that central banks from around the globe had launched coordinated efforts.

"In the near term, the Fed and global central banks have provided the thing everyone needed, and that's cash,'' said Martin Blum, head of emerging markets research at UniCredit in Vienna. "The actions ... deal with this issue by making it easier for banks to get cash, and that's important.''

The Fed expanded its securities lending program, offering up to $200 billion of highly-liquid U.S. Treasuries to primary dealers, secured for 28 days. It also significantly expanded the types of securities that can be used as collateral for loans. In effect, the plan allows banks to exchange unwanted mortgage notes for easy-to-sell government securities.

However, the U.S. central bank also said it would not accept private mortgage-backed securities that credit ratings agencies had put under review for possible downgrades.

That takes a bite out of the eligible debt, although the Fed said there may be as much as $1 trillion that would qualify for the auctions.

The Fed's moves came after some huge holders of mortgage-linked debt received demands for more cash as the value of the securities they held plunged. Investors, paralyzed by fears of a market shutdown, have shunned large sectors of the debt market, causing prices to tumble and leaving many offers for sales unfilled.

The action came on the back of an announcement from the Fed on Friday that it would expand auctions of short-term cash to $100 billion in March and launch a series of repurchase agreements expected to be worth $100 billion, bringing the total of recently announced actions to a hefty $400 billion.

Smaller Rate Cut?

The Fed has shaved 2.25 percentage points from benchmark interest rates since mid-September in an effort to offset the impact of the credit tightening. Economists widely expect at least another half-point reduction when the Fed's policy-setting committee meets next week.

But Goldman Sachs economist Jan Hatzius said the latest steps from the Fed make a more aggressive cut less likely.

"This announcement makes clear that Fed officials are pulling out all the stops they can think of to deal with financial stress through the increased provision of liquidity into the system,'' he wrote in a note to clients. "To the extent they see this as substituting for rate cuts, this should reduce the probability of a 75 basis point rate cut next Tuesday.''

As part of the latest effort, the European Central Bank said it would auction up to $15 billion for a term of 28 days, the Swiss National Bank said it would auction $6 billion and the Bank of Canada said it would it provide about $4 billion.

Despite the positive market reaction, some analysts questioned whether the latest round of central bank efforts would have much staying power. Earlier efforts by the Fed and its counterparts were successful in reviving markets for a short time, only to see them unravel again when the next bout of credit turmoil emerged.

"This Fed action is good for a day or two,'' said Michael Cheah, senior portfolio manager at AIG SunAmerica Asset Management in Jersey City, New Jersey.

"There are three problems in the market. One is the price of money, then liquidity and counterparty risk. The Fed can do all it can in the first two areas by trying to reduce (interest rates) and the price of money. However, these moves are not going to mitigate the counterparty risk,'' he said.

Banks have essentially lost faith in each other after seven months of market unrest, making them reluctant to lend money to one another and driving up borrowing costs for the consumers and companies that power the world economy.

The Fed said its new lending facility will operate through weekly auctions that will start on March 27. It also said it was increasing existing currency swap lines with the ECB and SNB, allowing those two central banks to offer more U.S. dollars in their respective markets.

The U.S. Federal Reserve and other central banks teamed up to get hundreds of billions in fresh funds to cash-starved credit markets, allowing financial firms to use home mortgages as collateral.
Bron: CNBC
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:28:35 #225
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57316793
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:42 schreef SeLang het volgende:

Met AAA rated securities als collateral kan men nu bij de FED treasuries lenen die wel door iedereen worden vertrouwd en dus kunnen worden verhandeld. Zo voorkomen ze dat het financiele systeem vastloopt.
Erm, ik mag hopen dat ze niet alle types 'AAA'-rated securities voor 90% aannemen. Kijk maar eens op mark-it, voor de gein naar index AAA-07-2.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:15:52 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57318112
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Erm, ik mag hopen dat ze niet alle types 'AAA'-rated securities voor 90% aannemen. Kijk maar eens op mark-it, voor de gein naar index AAA-07-2.
Ze accepteren alleen de AAA die niet onder review staan.
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:43:20 #227
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57320014
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:15 schreef SeLang het volgende:
Zelfs dat is nogal dubieus... Fitch, S&P en Moody's ratings mogen tegenwoordig wel met een korreltje zout genomen worden.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:47:53 #228
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57320113
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Krugman is daar vrij duidelijk over.
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:21:37 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57320455
Ja, leuk artikel, maar het is niet duidelijk of de genoemde securities onder review staan of niet.
En van diegenen die niet onder review staan is er nog steeds niets aan de hand zolang minder dan 10% binnen 28 dagen default. Zelfs in de huidige situatie lijkt me dat niet zo waarschijnlijk.

Natuurlijk is dit nogal een dramatische stap (nooit eerder gebeurd), maar ik denk dat ze niet zoveel keuze hebben omdat het complete banksysteem min of meer disfunctioneel is geworden. Op deze manier geven ze het nog een kans om het door de markt zelf te laten oplossen, want zoals het nu is opgezet draait uiteindelijk toch nog iedereen gewoon voor zijn eigen shit op, zoals het hoort. Ze lossen alleen het liquiditeitsprobleem tijdelijk op. Daarom vind ik het best een goede poging.

Als dit faalt dan krijg je waarschijnlijk een vorm van nationalisatie. Dat wil je echt niet.
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:39:45 #230
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57320574
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:21 schreef SeLang het volgende:
Ze lossen alleen het liquiditeitsprobleem tijdelijk op. Daarom vind ik het best een goede poging.
Of ze bieden de underwriters de mogelijkheid om vast te houden aan de AA en AAA ratings die ze eigenlijk helemaal niet verdienen. De rationalisering die zich in deze markt nog moet voltrekken wordt zo eigenlijk van de hand gedaan.
pi_57321234
Aziatische beurzen staan in de plus, zo'n twee procent, maar dat is toch wat minder dan verwacht.
Bij opening waren de winsten nog drie procent.
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 07:26:50 #232
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57321335
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja, ik vind het in principe ook een goede move, maar de begrippen "AAA rating" en "waarde" zijn wel gedevalueerd.
[..]

Bron: CNBC
quote:
Stocks surged, bonds fell and the long-suffering U.S. dollar rose in reaction to the moves, a sign financial markets saw the plan as a viable remedy to ease a crisis that has threatened world economic growth.
Of gewoon wanhopige mensen die elke scheet met de wind mee zien als teken dat alles goed gaat komen en ze hun baan behouden

Optimistisch nieuws verslaan is geen gekke actie tijdens een recessie, maar dit gaat best ver. En veel mensen denken inet meer voor zichzelf tegenwoordig, dus dit soort kreten zijn mooie fopspenen om de burger rustig te houden .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:27:56 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57322398
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:39 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Of ze bieden de underwriters de mogelijkheid om vast te houden aan de AA en AAA ratings die ze eigenlijk helemaal niet verdienen. De rationalisering die zich in deze markt nog moet voltrekken wordt zo eigenlijk van de hand gedaan.
Die rationalisering wordt uitgesteld, maar gaat uiteindelijk wel plaatsvinden.

Ik vind het ook allemaal niet fraai. De FED en andere financiele authoriteiten hebben dit probleem zelf gecreeerd en hadden het nooit zover moeten laten komen. Maar nu het hele systeem in gevaar is heeft de FED denk ik weinig keus meer. Wat zou jij NU doen als je de FED was?
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:41:07 #234
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57322554
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:27 schreef SeLang het volgende:
Die rationalisering wordt uitgesteld, maar gaat uiteindelijk wel plaatsvinden.

Ik vind het ook allemaal niet fraai. De FED en andere financiele authoriteiten hebben dit probleem zelf gecreeerd en hadden het nooit zover moeten laten komen. Maar nu het hele systeem in gevaar is heeft de FED denk ik weinig keus meer. Wat zou jij NU doen als je de FED was?
Dat zijn altijd de mooie vragen Het is makkelijk om te kritiseren maar verdomd moeilijk om met een goede oplossing te komen. Persoonlijk ben ik voorstander van het doorbijten voor het grotere goed. Volatiliteit moet je niet altijd proberen te onderdrukken en misschien is het op de lange termijn beter om nu de verliezen te incasseren.
pi_57324148
quote:
Wat zou een overheid ermee moeten dan? Ik zie het nut niet, behalve verder uitstel, bedrog met cijfers e.d.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:23:49 #238
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:30:30 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57324300
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:22 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Wat zou een overheid ermee moeten dan? Ik zie het nut niet, behalve verder uitstel, bedrog met cijfers e.d.
Ik denk 2 dingen... ratings... en tijd inkopen... want ook met 200 miljard koop je ongeveer 3 mnd in... maar of het genoeg is.
Ergens wel opvallend... de AAA-rated organisaties kunnen hun sub-prime (toxic) investeringen overboeken naar de FED. Wat feitelijk verschuiven van de balans is voor betere kwartaalcijfers (= minder afboekingen).
Maar goed... ratings gelooft geen hond meer. Zeker niet buiten Amerika. De cijfers zullen wel beter zijn... maar de pijn is noch immer aanwezig... en de Amerikaanse belastingbetaler betaald het verschil.
pi_57324480
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik denk 2 dingen... ratings... en tijd inkopen... want ook met 200 miljard koop je ongeveer 3 mnd in... maar of het genoeg is.
Ergens wel opvallend... de AAA-rated organisaties kunnen hun sub-prime (toxic) investeringen overboeken naar de FED. Wat feitelijk verschuiven van de balans is voor betere kwartaalcijfers (= minder afboekingen).
Maar goed... ratings gelooft geen hond meer. Zeker niet buiten Amerika. De cijfers zullen wel beter zijn... maar de pijn is noch immer aanwezig... en de Amerikaanse belastingbetaler betaald het verschil.
Maar die 200 miljard worden na die 28 dagen toch weer ingetrtokken en blijven dezelfde problemen bestaan.

Het gaat dus puur om het oppoetsen van de kwartaalcijfers en daarna mag het weer negatief zijn en wordt er opnieuw rond 10 juni zo'n lenig uitgezet dan zal die waarschijnlijk 400 miljard bedragen.
pi_57325316
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die 200 miljard worden na die 28 dagen toch weer ingetrtokken en blijven dezelfde problemen bestaan.

Het gaat dus puur om het oppoetsen van de kwartaalcijfers en daarna mag het weer negatief zijn en wordt er opnieuw rond 10 juni zo'n lenig uitgezet dan zal die waarschijnlijk 400 miljard bedragen.
dat zou me wat zijn.. maar het klinkt wel logisch eigenlijk ja...
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:49:59 #242
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57328933
nieuw intradayrecord: 1,5505....weer een barriere verder, alweer onder de 1,55 overigens nu.
pi_57330407
ik wil graag meningen of ik het nu goed begrijp met die acties van de centrale banken.

ik heb het idee dat wat ze doen analoog is aan het volgende: stel, iemand heeft een betaalrekening en een creditcard daaraan gekoppeld en zit krap bij kas. om nu toch gewoon zn dingen te kunnen kopen doettie het volgende: cash pinnen met de credicard, dat storten op de rekening, en als aan het einde van de maand de creditcard afgerekend wordt, herhaal je dat proces, net zolang tot het vakantiegeld komt.....

oversimplificatie wellicht, maar dat is wat ik ervan meekrijg. strookt ook met http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:12:19 #245
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57330461
Het doet mij een beetje denken aan de stunt die ik in m'n studententijd uithaalde met 2 postbank- en een ABN-amro-rekening, waarbij ik door handig geld te jongleren van de ene naar de andere rekening op 2 van de drie continu rood kon staan
pi_57330682
Hmmm, 1.55, niet te wènâg.

Nou eind van de week 420 in Amsterdam
pi_57331520
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:12 schreef gronk het volgende:
Het doet mij een beetje denken aan de stunt die ik in m'n studententijd uithaalde met 2 postbank- en een ABN-amro-rekening, waarbij ik door handig geld te jongleren van de ene naar de andere rekening op 2 van de drie continu rood kon staan
Haha, die is wel strak bedacht
pi_57332505
quote:
FRANKFURT - De Europese Centrale Bank heeft geen ruimte om de rente te verlagen. Inflatiedruk kan er zelfs toe leiden dat de rente zal worden verhoogd.

Dat zei Axel Webel, president van de Duitse Bundesbank en bestuurslid van de Europese Centrale Bank (ECB), dinsdag na de presentatie van de jaarcijfers van de Bundesbank.

"Het is helemaal niet zeker dat de gemiddelde inflatie zal afzwakken in 2008", aldus Weber. Hij noemde de almaar stijgende olieprijs als belangrijke opdrijver van de inflatie.

In tegenstelling tot zijn Portugese collega Vitor Constancio, is Weber niet pessimistisch over de economische groei in Europa dit jaar.

Inflatie

Weber, een invloedrijk lid van de ECB, uit vaker zijn zorgen over een te hoge inflatie, terwijl sommige andere raadsleden zich meer met de economische groei bezighouden.

De kwestie onderstreept het dilemma waar de ECB in verkeert. Sinds juni vorig jaar houdt de centrale bank de rente constant op 4 procent, aangezien het een balans probeert te vinden tussen het gevaar voor hoge inflatie en het gevaar van lagere economische groei door de verslechterde Amerikaanse economie.
Bron

Veel mannen dromen over het ... van een mooie vrouw, deze man droomt over een renteverhoging, veel verder dan dromen zal het in geen van deze gevallen komen. Wel geeft het maar weer aan dat men vóór de zomer nergens meer op hoeft te hopen ook weer voeding voor de eurospeculanten.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:04:55 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57332881
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:30 schreef Drugshond het volgende:
Niet dus.

Er wordt helemaal niets overgeboekt naar de FED, die slechte securities blijven gewoon op hun eigen balans staan.
Het enige verschil is dat die securities momenteel niet verhandelbaar zijn en dat daarom de FED tijdelijk toestaat om met die securities als onderpand treasuries (dus zeg maar staatsobligaties) van de FED te lenen die wel goed verhandelbaar zijn. Zo blijft er liquiditeit bestaan in het systeem.

Dit is dus alleen maar een tijdelijk lapmiddeltje maar het voorkomt dus niet dat die banken uiteindelijk nog steeds dezelfde onvermijdelijke afschrijvingen moeten doen en voor hun eigen verliezen opdraaien.

Pas als de FED direct die securities overneemt of een aantal banken nationaliseert, dan draait de Amerikaanse belastingbetaler er voor op. Maar zoals het nu is geregeld dus niet. Iedereen draait gewoon nog steeds voor zijn eigen shit op.
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2008 @ 19:31:19 #250
862 Arcee
Look closer
pi_57333486
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Grumpey het volgende:
nieuw intradayrecord: 1,5505....weer een barriere verder, alweer onder de 1,55 overigens nu.
155.16 om 18:57 uur.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')