Ze accepteren alleen de AAA die niet onder review staan.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Erm, ik mag hopen dat ze niet alle types 'AAA'-rated securities voor 90% aannemen. Kijk maar eens op mark-it, voor de gein naar index AAA-07-2.
Zelfs dat is nogal dubieus... Fitch, S&P en Moody's ratings mogen tegenwoordig wel met een korreltje zout genomen worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:15 schreef SeLang het volgende:
Ze accepteren alleen de AAA die niet onder review staan.
Krugman is daar vrij duidelijk over.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ze accepteren alleen de AAA die niet onder review staan.
Of ze bieden de underwriters de mogelijkheid om vast te houden aan de AA en AAA ratings die ze eigenlijk helemaal niet verdienen. De rationalisering die zich in deze markt nog moet voltrekken wordt zo eigenlijk van de hand gedaan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:21 schreef SeLang het volgende:
Ze lossen alleen het liquiditeitsprobleem tijdelijk op. Daarom vind ik het best een goede poging.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja, ik vind het in principe ook een goede move, maar de begrippen "AAA rating" en "waarde" zijn wel gedevalueerd.
[..]
Bron: CNBC
Of gewoon wanhopige mensen die elke scheet met de wind mee zien als teken dat alles goed gaat komen en ze hun baan behoudenquote:Stocks surged, bonds fell and the long-suffering U.S. dollar rose in reaction to the moves, a sign financial markets saw the plan as a viable remedy to ease a crisis that has threatened world economic growth.
Die rationalisering wordt uitgesteld, maar gaat uiteindelijk wel plaatsvinden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:39 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Of ze bieden de underwriters de mogelijkheid om vast te houden aan de AA en AAA ratings die ze eigenlijk helemaal niet verdienen. De rationalisering die zich in deze markt nog moet voltrekken wordt zo eigenlijk van de hand gedaan.
Dat zijn altijd de mooie vragenquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:27 schreef SeLang het volgende:
Die rationalisering wordt uitgesteld, maar gaat uiteindelijk wel plaatsvinden.
Ik vind het ook allemaal niet fraai. De FED en andere financiele authoriteiten hebben dit probleem zelf gecreeerd en hadden het nooit zover moeten laten komen. Maar nu het hele systeem in gevaar is heeft de FED denk ik weinig keus meer. Wat zou jij NU doen als je de FED was?
Wat zou een overheid ermee moeten dan? Ik zie het nut niet, behalve verder uitstel, bedrog met cijfers e.d.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:14 schreef pberends het volgende:
RTL Z video: Fed-actie is allereerste begin van nationalisatie hypotheek- schulden
Ik denk 2 dingen... ratings... en tijd inkopen... want ook met 200 miljard koop je ongeveer 3 mnd in... maar of het genoeg is.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Wat zou een overheid ermee moeten dan? Ik zie het nut niet, behalve verder uitstel, bedrog met cijfers e.d.
Maar die 200 miljard worden na die 28 dagen toch weer ingetrtokken en blijven dezelfde problemen bestaan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk 2 dingen... ratings... en tijd inkopen... want ook met 200 miljard koop je ongeveer 3 mnd in... maar of het genoeg is.
Ergens wel opvallend... de AAA-rated organisaties kunnen hun sub-prime (toxic) investeringen overboeken naar de FED. Wat feitelijk verschuiven van de balans is voor betere kwartaalcijfers (= minder afboekingen).
Maar goed... ratings gelooft geen hond meer. Zeker niet buiten Amerika. De cijfers zullen wel beter zijn... maar de pijn is noch immer aanwezig... en de Amerikaanse belastingbetaler betaald het verschil.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die 200 miljard worden na die 28 dagen toch weer ingetrtokken en blijven dezelfde problemen bestaan.
Het gaat dus puur om het oppoetsen van de kwartaalcijfers en daarna mag het weer negatief zijn en wordt er opnieuw rond 10 juni zo'n lenig uitgezet dan zal die waarschijnlijk 400 miljard bedragen.
Haha, die is wel strak bedachtquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:12 schreef gronk het volgende:
Het doet mij een beetje denken aan de stunt die ik in m'n studententijd uithaalde met 2 postbank- en een ABN-amro-rekening, waarbij ik door handig geld te jongleren van de ene naar de andere rekening op 2 van de drie continu rood kon staan
Bronquote:FRANKFURT - De Europese Centrale Bank heeft geen ruimte om de rente te verlagen. Inflatiedruk kan er zelfs toe leiden dat de rente zal worden verhoogd.
Dat zei Axel Webel, president van de Duitse Bundesbank en bestuurslid van de Europese Centrale Bank (ECB), dinsdag na de presentatie van de jaarcijfers van de Bundesbank.
"Het is helemaal niet zeker dat de gemiddelde inflatie zal afzwakken in 2008", aldus Weber. Hij noemde de almaar stijgende olieprijs als belangrijke opdrijver van de inflatie.
In tegenstelling tot zijn Portugese collega Vitor Constancio, is Weber niet pessimistisch over de economische groei in Europa dit jaar.
Inflatie
Weber, een invloedrijk lid van de ECB, uit vaker zijn zorgen over een te hoge inflatie, terwijl sommige andere raadsleden zich meer met de economische groei bezighouden.
De kwestie onderstreept het dilemma waar de ECB in verkeert. Sinds juni vorig jaar houdt de centrale bank de rente constant op 4 procent, aangezien het een balans probeert te vinden tussen het gevaar voor hoge inflatie en het gevaar van lagere economische groei door de verslechterde Amerikaanse economie.
Niet dus.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:30 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel opvallend... de AAA-rated organisaties kunnen hun sub-prime (toxic) investeringen overboeken naar de FED. Wat feitelijk verschuiven van de balans is voor betere kwartaalcijfers (= minder afboekingen).
155.16 om 18:57 uur.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:49 schreef Grumpey het volgende:
nieuw intradayrecord: 1,5505....weer een barriere verder, alweer onder de 1,55 overigens nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |