wat fijn om te horen dat alles naar wens is verlopen...
en ik herken het wel, zoals boven al gezegd gelukkig niet met een van mijn ouders, maar wel met 3 van mijn grootouders...
opa had al 10 jaar parkinson, en was lichamelijk op, gebroken en stuk.. maar geestelijk nog zo wijs en goed..

Het was een bevrijding voor hem en heb er dan ook totaal vrede mee gehad.
Mijn oma (zijn vrouw) is helaas ineens erg ziek geworden en was het binnen 3 weken over, maar het idee dat ze, als ze het overleefd had, naar een verzorgingshuis zou moeten ('tussen al die oude vrouwtjes') maakte haar al ziek.. Ik heb een prachtig mooi en gezellig sterfbed meegemaakt.. Herinneringen opgehaald, gelachen en een traan gelaten toen ze haar laatste adem uit blies, maar meer van opluchting dan van verdriet.. dat ze eindelijk bij haar geliefde man terug was..
Mijn andere opa was zo dement als een deur en ziek... geen traan gelaten.. vond het goed zo voor hem... hij had al jaren geen menswaardig bestaan meer... en dit was genoeg..
Ik vind het prachtig van je dat je met je moeder bent meegegaan, en het getuigt van een diepgaande liefde die je maar zelden uitgeoefend ziet op dit niveau.. Erg mooi, dapper en ja.. wow.. dat je dit hebt durven doen... je moeder tot op het laatst begeleiden naar haar nieuwe 'verblijf'..
Gecondoleerd, geniet van je gezin en het leven
Ik vind je een heel dapper en goed mens, als ik dit zo lees