Hier ook, 't wordt een deel van mijn vakantie en ik hoop met 'n leuke groep te gaan. Maar nog niet 100% zeker dusquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:50 schreef AMDB het volgende:
Even een tvp, misschien binnenkort kaarten halen, nog niet 100% zeker tho.
http://www.festivalnoise.be/quote:Laatste Nieuws: Affiche Werchter in zeven jaar 500 procent duurder
Het artiestenbudget van Rock Werchter is de jongste zeven jaar met ongeveer 500 procent gestegen. Met dat cijfer probeert organisator Herman Schueremans de gigantische kritiek te ontzenuwen over de nieuwe prijsstijgingen voor zijn rockfestival.
Schueremans ligt onder vuur omdat de drankjes op de festivalweide deze zomer een halve euro duurder worden. Ook de prijs van een combiticket - 165 euro voor vier dagen - is voorwerp van publieke verontwaardiging.
Schueremans geeft toe dat zijn festival winstgevend blijft, maar ontkent dat Rock Werchter te duur zou zijn. Wel merkt Schueremans op dat de prijzen van de artiestengages in de rocksector al enkele jaren de pan uit swingen.
In 2001, toen Rock Werchter maar drie dagen duurde, bedroeg het totale artiestenbudget van het festival 1.300.000 euro. Vorig jaar was het bedrag dat werd uitgegeven aan de gages van de bands al gestegen tot 5.305.000 euro.
Een combiticket voor Rock Werchter blijft intussen, zeker in vergelijking met andere grote Europese muziekfestivals, relatief goedkoop. Voor drie dagen Glastonbury tel je 189 euro neer, voor drie dagen Reading 228 euro.
In de voorverkoop ja... maar daar ter plaatse niet.... alsof je vooraf al niet voldoende kwijt bent met de ticketprijs....quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:55 schreef Bayswater het volgende:
Waar zit Lowlands trouwens op met de bierprijs? Dat was in 2006 ook al 2,10.
Dan valt wellicht die 2,14 euro in de voorverkoop van Werchter nu nog wel mee.
Wel als er op beide podia niks is wat ik wil horen of zien. Het '"buitenleven"" hoort net zo goed bij een festival. Naast de geweldige concertmomenten heb ik buiten het terrein nog het meeste plezier gehad. Maar als jij dat niet begrijpt zul je waarschijnlijk ook wel niet dronken of stoned worden op een festival, daarvoor ga je tenslotte niet.....quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo goed eigenlijk, de muziek is helemaal vervormd daar en komt nauwelijks boven al het geroezemoes uit. Bovendien kan je volgens mij alleen de main-stage horen. Daarvoor ga je toch niet naar een festival?
quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:02 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wel als er op beide podia niks is wat ik wil horen of zien. Het '"buitenleven"" hoort net zo goed bij een festival. Naast de geweldige concertmomenten heb ik buiten het terrein nog het meeste plezier gehad. Maar als jij dat niet begrijpt zul je waarschijnlijk ook wel niet dronken of stoned worden op een festival, daarvoor ga je tenslotte niet.....
De line-up is momenteel ook meer gericht op een wat ouder publiek. Wellicht dat "De Schuer" bewust zijn doelgroep heeft gewijzigd.quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
In de voorverkoop ja... maar daar ter plaatse niet.... alsof je vooraf al niet voldoende kwijt bent met de ticketprijs....
Veel mensen (lees: jongeren, studenten) kunnen niet ineens zoveel geld missen! Dus die zijn gebonden aan de 2,5 die het op het terrein kost.
we zullen het zien... want ik zie het niet zo heel snel uitverkopen als er niet nog een paar klappers bijkomen. Persoonlijk zou ik het trouwens niet erg vinden als het niet uitverkoopt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:22 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De line-up is momenteel ook meer gericht op een wat ouder publiek. Wellicht dat "De Schuer" bewust zijn doelgroep heeft gewijzigd.
Nee, voor mij is muziek ook de prioriteit, maar het ging er even om naar aanleiding van de hoge prijzen dat ik vermeldde dat het buiten het terrein ook prima toeven is met lekkere biertjes tegen een normale prijs en beter eten dan op het terrein. Toen snapte iemand niet dat je buiten het terrein ging omdat je daar niets van de muziek hoorde en vond ik weer dat dat prima kon als er niks naar je gerief (mooi woord!) op het podium speelde. Dus als bijvoorbeeld op het hoofdpodium de Black Eyed Peas staan en in de tent Kate Nash bijvoorbeeld, dat het dan prima is om even buitengaats te gaan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Ik ga ook niet om dronken of stoned te worden.... ik ga voor de muziek en de sfeer. Die 2 dingen maken wat mij betreft een festival speciaal. De drank en de drugs zijn sfeerverhogend, maar zeker niet belangrijker dan de sfeer en de muziek. (drugs beperkt zich in mijn geval tot normale sigaretten...)
Nou, ik ben ook stokoud, maar vind het nog niet zo bijzonder hoor.....quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:22 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De line-up is momenteel ook meer gericht op een wat ouder publiek. Wellicht dat "De Schuer" bewust zijn doelgroep heeft gewijzigd.
Heb ze even een half uurtje beluisterd, erg leuk bandjequote:Op donderdag 6 maart 2008 09:14 schreef ruud.nl het volgende:
Modern Skirts treedt naar eigen zeggen op in de Pyramid Marquee
Ken ze niet.
Oasis, dayum!!!quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:15 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Heb ze even een half uurtje beluisterd, erg leuk bandje![]()
Ik gok trouwens op Oasis als afsluiter op de zondag
Vandaag ontvangen!quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:45 schreef tarzan1 het volgende:
Heeft iemand de accept giro toevallig al binne?
Dat vroeg ik me ook altijd af ja. Maar 4 jaar lang geen problemen mee gehad, dus ook nu vast niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:06 schreef Operc het volgende:
Ik ook, stond wel bij dat de reservering genoteerd is op 1 maar en dat er binnen 4 werkdagen betaald moet zijn, maar ik neem aan dat dat geld vanaf dat je het binnen hebt gekregen of...?
Wow dat is gaaf zeg. wij gaan 24 maart naar Londen om REMquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:56 schreef Bayswater het volgende:
Heb naar Londen moeten uitwijken om ze te zien, geweldig concert toen.
Hoezo gok je op Oasis? Omdat ze dan net een nieuw album uit hebben?quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:15 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Heb ze even een half uurtje beluisterd, erg leuk bandje![]()
Ik gok trouwens op Oasis als afsluiter op de zondag
Ze hebben in ieder geval iets goed te maken voor die keer dat ze niet kwamen opdagen op het laatste moment (1999? 2000?)quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:10 schreef Bayswater het volgende:
Manic Street Preachers spelen op een festival in Zwitserland 27-29 juni. Het zal toch niet gebeuren![]()
![]()
Ze staan nu ook al op Rock am Ring. Ze moeten nu wel komen, of wil de Schuer ze na dat debacle niet meer.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval iets goed te maken voor die keer dat ze niet kwamen opdagen op het laatste moment (1999? 2000?)
Laat maar komen!
quote:Op maandag 17 maart 2008 21:30 schreef peaceman het volgende:
Ik vind dat het wel erg lang duurt voor de tickets opgestuurd worden.... Het duurt natuurlijk nog wel even voor het festival gaat beginnen, maar toch.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:46 schreef ruud.nl het volgende:
Vorig jaar duurde het tot een paar weken voor het festival, dus raak niet in paniek als ze er volgende week nog niet zijn.
Ga gewoon naar Massive Attack en daarna weer richting Szigetquote:Op woensdag 19 maart 2008 02:22 schreef MaJo het volgende:
Ik zit ernstig te overwegen om ook naar Werchter te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |