abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:33:41 #141
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57185449
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:22 schreef koffiegast het volgende:

[..]

stel je voor, dat ze opeens zo beledigd zouden voelen en hun standpunt zegt dat ze geweld mogen gebruiken. Raketten worden vervolgens naar Nederland geschoten, ben benieuwd hoe de rest van de wereld zou reageren ;s
Ja, stel je eens voor dat je vriendin verkracht werd. Mijn god, als ik me druk moet gaan maken over elk hypothetisch scenario, al dan niet met moslims, dan heb ik geen leven meer.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:50:28 #142
3542 Gia
User under construction
pi_57186007
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:33 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, stel je eens voor dat je vriendin verkracht werd. Mijn god, als ik me druk moet gaan maken over elk hypothetisch scenario, al dan niet met moslims, dan heb ik geen leven meer.
Precies, dus waar maakt het kabinet zich eigenlijk druk over?
pi_57186083
Op Nova zegt voorzitter Max van Weezel, na overleg, dat de film, als eerste, in Nieuwspoort vertoond mag worden als het nergens anders kan en onder voorwaarden, eind maart. Wel even beveiliging bekijken. Alle omroepen durven het niet aan. Hij stelt zelfs discussies en een filmfestival voor, met bv Egyptische films rondom dit gebeuren. Gezellig!

[ Bericht 9% gewijzigd door Suko op 05-03-2008 22:58:52 (typo) ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:04:04 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57186424
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:52 schreef Suko het volgende:
Op Nova zegt voorzitter Max van Weezel, na overleg, dat de film, als eerste, in Nieuwspoort vertoond mag worden als het nergens anders kan en onder voorwaarden, eind maart. Wel even beveiliging bekijken. Alle omroepen durven het niet aan. Hij stelt zelfs discussies en een filmfestival voor, met bv Egyptische films rondom dit gebeuren. Gezellig!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Donald Duck held woensdag 5 maart 2008 @ 23:12:12 #145
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57186697
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:22 schreef koffiegast het volgende:
stel je voor, dat ze opeens zo beledigd zouden voelen en hun standpunt zegt dat ze geweld mogen gebruiken. Raketten worden vervolgens naar Nederland geschoten, ben benieuwd hoe de rest van de wereld zou reageren ;s
Ze hebben niet de millitaire capaciteit om op die manier aan te vallen. En een Navo land aanvallen is het stomste wat je kunt doen. Want dan treedt het belangrijkste Navo artikel in werking: 'een aanval op een van de lidstaten zal worden beschouwd als een aanval op allen'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:15:12 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57186779
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze hebben niet de millitaire capaciteit om op die manier aan te vallen. En een Navo land aanvallen is het stomste wat je kunt doen. Want dan treedt het belangrijkste Navo artikel in werking: 'een aanval op een van de lidstaten zal worden beschouwd als een aanval op allen'
Van http://www.dumpert.nl/med(...)t_voor_korannen.html
quote:
Zucht. Vormen de Nederlandse moslims een militaire macht die sterker is dan de Nederlandse? Nee. Zijn ze verenigd in een groep die de bestaande macht omver wil werpen? Nee. Hebben ze een politieke partij opgericht om hun eenduidige tirannieke visies aan de Nederlanders op te leggen? Alweer nee.

Is de Nederlandse militaire macht groter dan die van Nederlandse moslims? Ja. Zijn moslimhaters verenigd in een groep die een coherente visie op de islam heeft? Ja. Hebben moslimhaters een politieke partij om hun moslimhaat in te ventileren en om te proberen die zoveel mogelijk in politieke macht om te zetten? Ja.
Bon. Dus, wie heeft d'r in dit kutlandje nou werkelijk reden om zich zorgen te maken? Hrm?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:20:40 #147
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57186909
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2008 @ 23:58:24 #148
862 Arcee
Look closer
pi_57187912
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Tja... Als ze al panisch op een Deense cartoon reageren... Hoe zullen ze reageren op een verbrande Koran..?
Net zoals wij zouden reageren op het verbranden van een boek van Maarten 't Hart?

Nee, waarschijnlijk niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57187920
Even mijn ergernissen over en visie op dit hele gebeuren samengevat:

WAT wil Wilders nou bereiken met Fitna en WAT is daar in vredesnaam het NUT van?

Dat (bepaalde) moslims als heethoofden kunnen reageren op elke belediging van de Islam, dat weten we al. Daar hebben we geen Fitna voor nodig. Genoeg voorbeelden, neem alleen al de recente Deense cartoonrellen. Deze film gaat door een nog breder publiek gezien worden en zal daarom niet voor minder opschudding en onrust zorgen, daar hoef je geen expert voor te zijn.

De enige manier waarop dit mijns inziens nog 'gered' kan worden is dat het net als de donorshow van BNN een soort van grap blijkt te zijn. Helemaal geen Fitna, maar kijk eens hoe de wereld op zijn kop staat voordat er ook maar 1 seconde van uitgezonden is?! Wilders heeft zijn punt in zekere zin toch al aangetoond en ik vind niet dat daar nog een film voor nodig is, die alleen maar voor opschudding en grote onrust zal zorgen. Helaas denk ik trouwens dat de film er gewoon komt, Wilders is geen BNN.

Het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat de pleuris niét uit zal breken. Natuurlijk zijn wij als land militair gezien sterker dan de meeste Arabische landen en zal het niet tot een 'conventionele' oorlog komen. Plus hier zijn nog altijd veel meer niet-moslims dan moslims. Maar wat heb je eraan als er in Egypte een KLM toestel in de brand staat? Wat hebben we aan een boycot op Nederlandse export? Wat hebben we eraan als Nederlanders vermoord worden, hier of ergens in een Islamitisch land? Is dat Wilders zijn doel? Wat is het NUT hiervan?? Hij probeert iets aan te tonen wat we allemaal toch al weten...

Ik ben iemand die altijd voor vrijheid van meningsuiting is, maar in dit geval schiet Wilders daar aan voorbij. Dit is opzettelijk hele volken tegen je in het harnas jagen en geweld uitlokken. En niet alleen geweld tegen zichzelf in de vorm van bijvoorbeeld een aanslag, maar (heel) Nederland wordt daar straks de dupe van.

Je weet toch dat dit gaat gebeuren en daarvoor heb je die film niet nodig...

Ik hou mijn hart vast

Samenvatting:
De inhoud van Fitna spreekt toch voor zich, niets nieuws.
We weten al dat er ellende van gaat komen en wat is het nut hier van?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 6 maart 2008 @ 00:01:09 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57187989
quote:
Wat is het NUT hiervan??
Vrijheid van meningsuiting, jeweets.
pi_57188088
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:01 schreef gronk het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting, jeweets.
ONZ is niet hier...
Nu graag nog een inhoudelijke reactie
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 6 maart 2008 @ 07:15:45 #153
3542 Gia
User under construction
pi_57189933
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:58 schreef Fyodor het volgende:
We weten al dat er ellende van gaat komen en wat is het nut hier van?
Dus, omdat er gedreigd wordt met acties, moeten we de film maar verbieden?
En wat als er daarna geëist wordt dat topless zonnen verboden moet worden, omdat dat tegen hun boekje is? Of abortus? Homohuwelijk? Allemaal in strijd met de regels van de heilige koran. Gewoon maar hun zin geven, want stel je voor dat er anders acties komen!!

Als we hier aan toegeven, kan iedere cabaretier op zijn tenen gaan lopen, want verkeerde opmerkingen over de islam of de Koran kunnen tot acties leiden.

Nee, de islam is hún geloof. Als zij zich graag willen houden aan de regels van een boekje, binnen de grenzen van de wet van het land waar zij wonen, dan gaan ze hun gang maar. Maar het boekje is voor ons, Nederlanders, niet heilig en we hoeven ons al helemaal niet te houden aan de regels die daar in staan.

Dus, wij mogen zo'n boekje verbranden, als we dat zouden willen, wij mogen tekeningen maken van mohammed en verder mogen wij onze westerse vrijheden en verworvenheden koesteren.
pi_57189977
quote:
De kans op een aanslag in Nederland is reëel te noemen. Dat zegt het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) donderdag in het Algemeen Dagblad.

Het NCTb heeft het dreigingsalarm opgeschroefd naar het op één na hoogste niveau. Tjibbe Joustra, landelijk terreurbestrijder, zou het dreigingsniveau hebben opgeschroefd van 'beperkt' naar 'substantieel'.

Aanleiding is aangekondigde anti-Koranfilm van Geert Wilders en het verlengen van de Uruzgan-missie, aldus het AD.
Het angst en paniek zaaien gaat nog een stapje verder . Te triest.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_57189985
Misschien een gat in de markt.........

WC papier met koranteksten op de markt brengen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 07:33:47 #156
3542 Gia
User under construction
pi_57190021
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 07:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

Een Afgaanse vlag als deurmat?

Moet je eens opletten hoe snel de politie voor je deur, naast die mat, staat!
  donderdag 6 maart 2008 @ 08:24:05 #157
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_57190362
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 07:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

Zou dat eigenlijk mogen ?
mai pen rai
pi_57190529
nog zo'n staaljte polariseren, opdat we allemaal naar Wilders kunnen wijzen.

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=33487

sukkels
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57190665
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 08:39 schreef milagro het volgende:
nog zo'n staaljte polariseren, opdat we allemaal naar Wilders kunnen wijzen.

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=33487

sukkels
Voor het nageslacht:
quote:
Boerka-film 101 blijkt boerenbedrog

Woensdag 5 maart 2008
101tv heeft in een onlangs gepubliceerd filmpje een verslaggever in boerka de straat op gestuurd om te testen hoe Amsterdammers op haar reageren. De beelden die het jongerenkanaal liet zien, komen echter niet overeen met de werkelijkheid, blijkt uit opnamen van AT5.
De vrouw laat op de Nieuwendijk een zak sinaasappels vallen. In normale, Nederlandse kledij wordt ze door veel mensen geholpen. Maar als de boerka aangaat, lijkt iedereen haar voorbij te lopen.
Uit beelden van AT5 blijkt echter dat een opnameleider voorbijgangers sommeert om door te lopen "in verband met de opnames".
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2008 @ 08:54:49 #160
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_57190697
quote:
'Fitna komt niet op tv'

AMSTERDAM - De anti-Koranfilm van Geert Wilders wordt niet op de Nederlandse televisie uitgezonden. Volgens de Volkskrant wil geen enkele omroep medewerking verlenen.
Chris Heijmans

De krant meldt dat de PVV-leider zelf ook niet meer gelooft in een tv-uitzending van Fitna, de film die een kwartier zou duren. De eis van Wilders dat zijn film integraal wordt uitgezonden, wordt door geen enkele zender ingewilligd.

Herrman van Gelderen van Netwerk zegt in de Volkskrant: "We zijn zeer huiverig voor een integrale uitzending van de film. Dat doen we niet met filmpjes van CDA of VVD, en ook niet met de PVV. Nog los van het feit dat we ook erg huiverig zijn voor het aanzetten tot haat of discriminatie."

Bron nu.nl
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')