abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57186109
Dat klopt, maar om nu iedereen die het niet met je eens is als een trol te bestempelen isook nogal wat.
--
pi_57186231
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:15 schreef Rosite het volgende:
Het valt me op Johan, dat je sinds enige dagen hier voortdurend rotdingen over Renee aan het posten bent. Je doet door te schrijven "ze heeft wel eens wat voor ons gedaan" alsof je tot de binnenste kring van Netwerk behoort en sorry, maar dat geloof ik dus niet. Daarmee doe je alsof je dus alles zou weten wat betreft Netwerk en sorry, nee, ik denk niet dat dat zo is. Ik vermoed dat Renee wel eens geholpen heeft met een reportage, misschien meerdere en dan mag je je correspondent noemen. Renee zit op Curacao/Aruba, ik vermoed dat Netwerk bij haar informeert als ze een reportage maken in die hoek van de wereld. Ze is iemand die daar permanent woont en een basis heeft. Ik betwijfel haar contacten met Netwerk in het geheel niet. Ik heb eerder twijfels bij jou. Om niet te zeggen dat ik je helemal niet geloof en dat je alleen maar dit soort dingen, ononderbouwd, schrijft om Renee zwart te maken. Ze is vanaf juni 2005 met deze zaak bezig en weet er veel en veel meer van dan jij.
Kunnen we niet een topic beginnen "Wil de ware Renee of de ware Johan nu opstaan".
De ene reporter is zus en de andere reporter is zo, sommige zijn zeer integer, andere hangen tegen de riool-journalistiek aan. Ieder moet maar z'n eigen mening daarover vormen. Dat geldt voor Netwerk, PRDV en Renee of welke invalshoek ook. We zullen pas weten, wie het bij het rechte eind had als de waarheid ooit boven water komt. Degeen met de meeste harde bewijzen/aanwijzingen wint tussentijds.
Die verschillende invalshoeken zorgen er in ieder geval voor dat we allemaal ook zelf nadenken, voordat we maar klakkeloos aannemen, wie de misdaad heeft gepleegd en hoe.
Het lijkt me een beetje onzinnig om dat hier en nu uit te vechten.
pi_57186313
ach van mij hoeft niet iedereen het met me eens te zijn hoor
trol is meer beeldspraak
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_57186351
het is juist leuk al die theorieen en invals hoeken
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_57186839
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:41 schreef johan555 het volgende:
dat mailen ze mij ja .
en ik zou je adviseren Rosite eens wat beter te gaan lezen en
hier maar eens te beginnen Natalee Holloway (in the rebound)
Johan, ben je al iets verder nu met het herzien van je oorspronkelijke topic hier?
Inzake de rol van Pa van der Sloot, of ie nu wel of niet op die foto staat en of het wel alemaal daar in dat appartementje gebeurd is?
pi_57186947
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:37 schreef duikkie het volgende:

[..]

in de auto , onwel geworden en daarna door gebrek aan juiste medische zorg overleden, god god god moet ik dat nog uitleggen

en anders zet ik wel een streepje er tussen hoor , on-geluk dat natalee is overkomen
Ja, dat is beter. Dus rechtstreekse moord, door wie dan ook, laten we helemaal varen.
Ok, en denk je dat die Satish, die met de auto een meisje aanreed, dat dat er iets mee te maken heeft?
pi_57187469
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:48 schreef johan555 het volgende:
personal space ?
heb gewoon een tropic geopend net zoals hier
Op SM? Nou veel succes. Het is treurig, dat op dat forum alleen mensen worden toegelaten, die alleen mee willen denken in de richting van SM "Joran en z'n hele familie moeten hangen", willens en wetens. Als ik er niks geen tegenargumenten mag posten, wat heeft het dan voor zin, dat forum serieus te nemen. Jouw theorie zal daar zeker voedingsbodem vinden....zonder tegengas.

[ Bericht 0% gewijzigd door nickhs op 05-03-2008 23:49:55 ]
pi_57187662
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:41 schreef nickhs het volgende:

[..]

Op SM? Nou veel succes. Het is treurig, dat op dat forum alleen mensen worden toegelaten, die alleen mee willen denken in de richting van SM "Joran en z'n hele familie moeten hangen", willens en wetens. Als ik er niks geen tegenargumenten mag posten, wat heeft het dan voor zin, die serieus te nemen. Jouw theorie zal daar zeker voedingsbodem vinden....zonder tegengas.
En op FOK! mag iedereen zijn mening geven, mits respectvol en ontopic. Wees welkom hier dus .
bye
pi_57187694
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:19 schreef Confessions het volgende:

[..]

Obsessie misschien!?

DAGDROMEN OVER EEN ‘ONMOGELIJKE’ OPLOSSING….

Ook een misdaadverslaggever door wiens toedoen al eens eerder geruchtmakende moord- en verdwijningszaken zijn opgelost, dagdroomt nog wel eens over zaken die hij in zijn carriere graag zou willen oplossen. De harde werkelijkheid is dat dit meestal illusies zijn. De verdwijning van Natalee Holloway was aanvankelijk zo’n zaak.Nadat justitie de zaak had gesloten geloofde bijna niemand meer dat dit raadsel ooit zou worden opgehelderd. Maar op basis van 30 jaar journalistieke ervaring, mijn misdaadkennis en intuitie wist ik dat dit drama opgelost moest kúnnen worden. Maar dat is uiteraard makkelijker gedacht dan gedaan. Dat vertrouwen in een oplossing werd alleen maar bevestigd toen ik samen met redacteur/regisseur Kees van der Spek eind 2006 voor de eerste keer naar Aruba ging om de zaak te onderzoeken en we vele ongerijmdheden ontdekten. We maakten een onthullende, extra lange aflevering over de lotgevallen van Natalee en vanaf dat moment waren we allebei in de greep van Het Mysterie…

http://www.peterrdevries.nl/
Je slaat de plank helemaal goed. Precies zoals ik erover denk.

Peter is gefrustreerd dat hij deze "big case" niet op heeft kunnen lossen. Is een obsessie voor hem geworden. Frustraties dat Joran nog vrij rondloopt en in zijn handjes klapte. Dan maar publiekelijk te schande richten. "Letterlijk over lijken gaan". Wie al geen sympathie voor Joran had, zou het na de uitzending zeker niet krijgen. Getuige de doodsbedreigingen (nu nog steeds trouwens op diverse forums) Peter wil roem en want to be famous. Hij wilde al graag Amerika in. Deed een poging met de JFK case. Die zaak had hij ook zogezegd opgelost. Dit was iets te hoog gegrepen voor hem, want hij werd min of meer uitgelachen door de Amerikanen. Reken maar dat Beth en Peter veel contact met elkaar hebben, hun afkeer naar Joran sluit naadloos op elkaar aan. Zeker weten dat zij vooraf echt al ingelicht was over de op handen zijnde uitzending. Joran moet veel en veel meer weten over haar dochter. Dat kan ook een obsessie worden. Men wordt verblind en het vizier staat maar 1 kant op, en dat is de kant van Joran. Halverwege dit fragment van de link hieronder over de Deventer Moordzaak komt Peter aan het woord. Opmerkelijk dat hij beweert dat de Deventer moordzaak voor Maurice een obsessie is geworden en dat hij andere opties niet openhoudt. Eigenlijk beticht hij Maurice ergens van, wat hij zelf bij Joran heeft :-d
Reaktie Maurice: "Ja zo heeft iedereen een mening!!"
http://www.netwerk.tv/arc(...)Maurice_de_Hond.html
Self-fulfilling prophecy of ook wel het 'Pygmalion effect' genoemd is de tendens waarbij iemands verwachting specifiek gedrag uitlokt (zowel van die persoon als van anderen) dat deze verwachting bevestigt. Mensen regelen de zaken nog al eens zo dat hun eigen voorspellingen waarheid worden voor de buitenwereld. Er rommelt teveel aan deze zaak. Peter heeft op de cruciale moment in de uitzending, zoals het verhaal van de schoenen, de boot, de onwel worden van Natalee, etc. de audio net even die richting gegeven die nodig was. Joran heeft vast wel over Natalee gepraat, alleen niet op de manier zoals in de uitzending. Essentiele passages zijn door manipulatie versterkt, zodat de kijker nog meer afschuw zou krijgen en zou Peter zijn gelijk krijgen. Hij had immers al een gedachte hoe alles verlopen zou moeten zijn. De uitzending was dus min of meer "het gelijk" van Peter en het sterken van de "haat jegens Joran". Nu is Joran weer aan zet. Hij is door de uitzending zodanig gekrenkt en schaakmat gezet (Peter ging immers All-in), dat de reaktie van Joran op zich laat wachten, maar een reaktie gaat er zeker komen, alleen in welke vorm is mij niet duidelijk. Het kost mij al moeite om media te overtuigen van het bedrog m.b.t. het beeldmateriaal. Laat staan hoe moeilijk dit is voor een advocaat. Zie het maar eens te bewijzen dat er gesjoemeld is met de uitzending.

By the way "Wat een traag forum is dit zeg" Hebben jullie dat ook?

[ Bericht 2% gewijzigd door Supergroove op 06-03-2008 00:08:02 ]
pi_57188456
traag ? nee hoor geen last van
pi_57188744
Supergroove je bent er van overtuigd dat er gesjoemeld is met de tapes.
je hebt er veel tijd aan besteed. knap werk.
ik ga nog eens de hele tape bekijken met je hyves-pagina er naast.

maar waarom zou Peter R. er mee gaan sjoemelen? dan gaat hij toch enorm af?
als jij het al kan ontdekken dat gesjoemel zullen joran's advocaten dat zeker ook gaan gebruiken door een audio-video lab. er naar te laten kijken.

dat snapt Peter R. ook wel.

de volledige 20 uur zijn aan het OM op aruba overgedragen als ik het juist heb.
dat zijn dan 60 uur video en 20 uur audio, het waren 3 camera's volgens mij.
dus zonder cuts en al helemaal geen knips.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57188882
kijk eindelijk reclame
Op Fok Staat helemaal Bovenaan een speciaal topic over Nathalee met een link naar "Nathalee Holloway in the rebound".
Interessante posters zijn Johan555 en Observer777. De moeite waard om te lezen.
pi_57188983
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:44 schreef Caesu het volgende:
als jij het al kan ontdekken dat gesjoemel zullen joran's advocaten dat zeker ook gaan gebruiken door een audio-video lab. er naar te laten kijken.
"Als jij al"

Ik ben tot nu toe de enige, dus zo vanzelfsprekend is het niet. Zo'n zelfde reaktie als jij geven 6,99999 miljoen Nederlanders.
Visueel zichtbaar maken van knips is zeer moeilijk aan te tonen. Er is immers sprake van de aanwezigheid van rose ruis. Hier zitten alle frequenties in. Maak je het visueel, dan zul je voornamelijk uitschieters zien.
Knippen zouden daarmee gemaskeerd kunnen zijn. Een condensator mikrofoon binnenin de auto zal ongetwijfeld wat motorgeluid hebben opgepikt (die zijn immers heel gevoelig). Het draait dus voornamelijk om het gehoor en het creatief omspringen met E.Q. om enige knips te kunnen ontdekken. Er is echt over nagedacht hoor!!! Dit is geen kattenpis, maar professioneel werk die uitzending.
pi_57189243
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:06 schreef Supergroove het volgende:

[..]

"Als jij al"

Ik ben tot nu toe de enige, dus zo vanzelfsprekend is het niet. Zo'n zelfde reaktie als jij geven 6,99999 miljoen Nederlanders.
Visueel zichtbaar maken van knips is zeer moeilijk aan te tonen. Er is immers sprake van de aanwezigheid van rose ruis. Hier zitten alle frequenties in. Maak je het visueel, dan zul je voornamelijk uitschieters zien.
Knippen zouden daarmee gemaskeerd kunnen zijn. Een condensator mikrofoon binnenin de auto zal ongetwijfeld wat motorgeluid hebben opgepikt (die zijn immers heel gevoelig). Het draait dus voornamelijk om het gehoor en het creatief omspringen met E.Q. om enige knips te kunnen ontdekken. Er is echt over nagedacht hoor!!! Dit is geen kattenpis, maar professioneel werk die uitzending.
voorlopig ben je waarschijnlijk de enige die zoiets op internet gepost heeft inderdaad.
maar zou kunnen dat iemand hetzelfde ook op het spoor is maar het niet op internet zet.
maar ik denk dat je idd de enige bent. omdat ik het onwaarschijnlijk vind.

niet omdat ik te weinig van audio/video-techniek af weet maar vanwege mijn andere punten genoemd in mijn bericht waar jij op reageert.

probeer de tijd hieraan besteedt even te vergeten en reageer eens op die punten? wat vind je daar van?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57189364
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:44 schreef Caesu het volgende:
de volledige 20 uur zijn aan het OM op aruba overgedragen als ik het juist heb.
dat zijn dan 60 uur video en 20 uur audio, het waren 3 camera's volgens mij.
dus zonder cuts en al helemaal geen knips.

[ Bericht 31% gewijzigd door Supergroove op 06-03-2008 04:03:17 ]
pi_57189388
Okay vooruit dan!!

Wie zegt dat dit de originele tapes zijn? Staat er een datum ingebrand?
En uiteraard dat dezelfde zinnen weer terugkomen in die tapes. De editors hebben nu al een maand extra de tijd gehad die orginele tapes wat aan te passen hier en daar.
Alleen dit melden is voor mij echt geen overduidelijk bewijs dat er niet mee gesjoemeld zou zijn. Tevens is het O.M. corrupt naar mijn idee, dus dit kan er ook nog wel bij. Wel grappig dat men in dit digitale tijdperk nog steeds spreekt over tapes. Iedereen is bekend met kopieren. Hoe kun je als je Peter R. heet aantonen dat dit de originele mastertape is? Nee dat kan die niet. Bewerk de orginele, voeg nog wat extra omgevingslawaai toe, maskeer wat door Patrick nog wat overdubs te laten doen, gebruik quantize om audio synchroon te laten lopen met de mondbeweging, gebruik crossfades om knippen in elkaar over te laten lopen!!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door Supergroove op 06-03-2008 04:01:33 ]
pi_57189412
to Supergroove:
Echt,petje af voor je werk,ga zo door!!
Er is dus meer om te weten, en we hebben gekeken naar een 'verkorte' uitzending..dat idee had ik al temeer dat er iedere keer werd gerefereerd aan de 20 uur band die er was..ik heb wel het geloof dat de richting die Peter er aan geeft de juiste is..Joran/familie weet meer...

Caesu:Je zat vanaf het begin in de link met regering etc. op het goede pad..we wachten Nova af..

Johan555: Doorgaan met onderzoeken en herhalen...ik leg het je wel eens een keer uit...gewoon doorgaan en met Gielen en Renfro zit je juist..punt!!!!! (Volg het geld).
Observer: Well...you will read it all on SM I guess if something develops..I'm lurking here for now, but also on SM but there are many from NL who do post news so I guess no problem.

Het enige wat mij het meeste stoort in de hele zaak en wat staat of valt met deze zaak is:
language-taal-vertaling-taal
pi_57189702
NOOT: Hallo! Reaktie op stuk: trucage in beeld en geluid "Joran tapes"
Ik heb een foutje gemaakt in de bewoording van het rekken van audio. Dit moet natuurlijk Time stretching zijn. Wist ik veel dat mijn tekst ook op andere forums zou belanden.
Aangezien time-stretching nagenoeg niet te achterhalen zal zijn, blijft dit bij een speculatie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Supergroove op 06-03-2008 04:15:28 ]
pi_57189837
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:53 schreef mrBhimself het volgende:
Dat klopt, maar om nu iedereen die het niet met je eens is als een trol te bestempelen isook nogal wat.
kunnen we die ook sparen ??? die trollen en net als tegenwoordig bij AH ruilen voor andere die we nog niet hebben , bij hoeveel postings krijg je een trol ???
pi_57189861
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:21 schreef nickhs het volgende:

[..]

Ja, dat is beter. Dus rechtstreekse moord, door wie dan ook, laten we helemaal varen.
Ok, en denk je dat die Satish, die met de auto een meisje aanreed, dat dat er iets mee te maken heeft?
zoals ik simpele ziel het lees in de tape 29 juni 2005 , heeft satisch in het verleden een ongelukje veroorzaakt door een geheel ander meisje aan te rijden, daar toen geen politie bij is geweest, persoonlijk denk ik geval van door rijden nat ongeluk. en daar dreigt joran satisch mee, dat hij satisch nog kan laten zitten en dat hij zo niet over 8 dagen naar huis mag maar moet blijven ( in de nor)

verder denk ik dat ze er alle drie bij waren toen natalee onwel werd , ze stonden daarna over haar heen ( in tapes peter r vies) en wisten even niet wat te doen. toen in paniek gehandelt , en daar ben ik verder nog niet uit maar een mogelijkheid is dat natalee naar huize van de sloot is gesleept, of huize satisch/deepak of achter land daarom. verder weten we het verhaal weer door mis informatie hebben ze het lijk in de komende dagen ze hadden er tien gekregen het lichaam weg hebben gemaakt .
pi_57190794
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:50 schreef Supergroove het volgende:

[..]

Je slaat de plank helemaal goed. Precies zoals ik erover denk.

Peter is gefrustreerd dat hij deze "big case" niet op heeft kunnen lossen. Is een obsessie voor hem geworden. Frustraties dat Joran nog vrij rondloopt en in zijn handjes klapte. Dan maar publiekelijk te schande richten. "Letterlijk over lijken gaan". Wie al geen sympathie voor Joran had, zou het na de uitzending zeker niet krijgen. Getuige de doodsbedreigingen (nu nog steeds trouwens op diverse forums) Peter wil roem en want to be famous. Hij wilde al graag Amerika in. Deed een poging met de JFK case. Die zaak had hij ook zogezegd opgelost. Dit was iets te hoog gegrepen voor hem, want hij werd min of meer uitgelachen door de Amerikanen. Reken maar dat Beth en Peter veel contact met elkaar hebben, hun afkeer naar Joran sluit naadloos op elkaar aan. Zeker weten dat zij vooraf echt al ingelicht was over de op handen zijnde uitzending. Joran moet veel en veel meer weten over haar dochter. Dat kan ook een obsessie worden. Men wordt verblind en het vizier staat maar 1 kant op, en dat is de kant van Joran. Halverwege dit fragment van de link hieronder over de Deventer Moordzaak komt Peter aan het woord. Opmerkelijk dat hij beweert dat de Deventer moordzaak voor Maurice een obsessie is geworden en dat hij andere opties niet openhoudt. Eigenlijk beticht hij Maurice ergens van, wat hij zelf bij Joran heeft :-d
Reaktie Maurice: "Ja zo heeft iedereen een mening!!"
http://www.netwerk.tv/arc(...)Maurice_de_Hond.html
Self-fulfilling prophecy of ook wel het 'Pygmalion effect' genoemd is de tendens waarbij iemands verwachting specifiek gedrag uitlokt (zowel van die persoon als van anderen) dat deze verwachting bevestigt. Mensen regelen de zaken nog al eens zo dat hun eigen voorspellingen waarheid worden voor de buitenwereld. Er rommelt teveel aan deze zaak. Peter heeft op de cruciale moment in de uitzending, zoals het verhaal van de schoenen, de boot, de onwel worden van Natalee, etc. de audio net even die richting gegeven die nodig was. Joran heeft vast wel over Natalee gepraat, alleen niet op de manier zoals in de uitzending. Essentiele passages zijn door manipulatie versterkt, zodat de kijker nog meer afschuw zou krijgen en zou Peter zijn gelijk krijgen. Hij had immers al een gedachte hoe alles verlopen zou moeten zijn. De uitzending was dus min of meer "het gelijk" van Peter en het sterken van de "haat jegens Joran". Nu is Joran weer aan zet. Hij is door de uitzending zodanig gekrenkt en schaakmat gezet (Peter ging immers All-in), dat de reaktie van Joran op zich laat wachten, maar een reaktie gaat er zeker komen, alleen in welke vorm is mij niet duidelijk. Het kost mij al moeite om media te overtuigen van het bedrog m.b.t. het beeldmateriaal. Laat staan hoe moeilijk dit is voor een advocaat. Zie het maar eens te bewijzen dat er gesjoemeld is met de uitzending.

By the way "Wat een traag forum is dit zeg" Hebben jullie dat ook?
Ik denk dat jullie obsessie bij Peter R. de Vries ligt? Peter R. de Vries is met tig zaken bezig; heeft echt ook wel andere dingen aan zijn hoofd dan deze zaak. Zeker hij heeft een enorm ego & heeft zich in deze zaak vastgebeten....zoals hij met meerde zaken doet & heeft gedaan. En hoe zit het bijvoorbeeld met Endemol & SBS6? Zijn die ook obsessief tov Joran en deze zaak? Willen die ook ten koste van alles hier aan meewerken? Gesjoemel met die uitzending lijkt me echt niet aan de orde....maar goed; we houden het in de gaten!

Wat ik eigenlijk meer als kritiek punt ervaar in de tweede reportage van Peter R. de Vries: waar is het stuk van het verhaal dat er iets met Natalee bij Joran thuis gebeurd zou zijn gebleven? Dat bracht hij in zijn eerste reportage zeer uitgebreid...huiszoeking werd door rechter Bob de Wit aangepast toen ze voor de deur stonden en dit frustreerde de politie enorm. Daar werd de suggestie gewekt dat ze er van uit gingen dat er daar wat met Natalee gebeurd was. En het is natuurlijk ook raar dat zo'n huiszoekingsbevel ter plekke wordt aangepast; daar moet inderdaad wat achter zitten. Als je onschuldig bent, heb je niks te verbergen en mogen ze alles meenemen voor onderzoek; om alle speculatie voor te blijven toch? Maar waarom is dit gedeelte dan nu opeens niet meer aan de orde? Komt het nu niet meer uit?

Een theorie zou kunnen zijn dat Joran in paniek Natalee ergens heeft neergelegd, naar huis is gelopen / gerend, pappie / Freddy (vriend die dicht bij hem woont) heeft gewekt & dat ze / alleen / samen vervolgens Natalee zijn gaan halen & dat ze dus inderdaad in het huis is geweest (en niet eventueel alleen in het appartement van Joran).
Toch vind ik het raar dat Peter R. de Vries dit zeer stellig bracht in de eerste reportage en dit nu dus totaal ontbreekt in de tweede.....het klopt niet meer met zijn nieuwe bevindingen dus is het ook niet meer aan de orde?
pi_57191092
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:48 schreef johan555 het volgende:
personal space ?
heb gewoon een tropic geopend net zoals hier
Jahh, leek mij een aardige omschrijving. Door jou geopend, voor meer dan 50% door jou gevuld.. Interessant overigens wel hoor, Observer777 zichttbaar ook helemaal blij.. Voor de geinteresseerden : http://scaredmonkeys.net/index.php?topic=2669.100
------------------------------------------------------
Tja, en dan, gisteravond Jensen.. heeft dit nog iets opgeleverd voor de rechercheurs 'onder ons'? Wat een gezellige vertoning overigens, geweldig, de representanten van 'de' waarheid eindelijk bij elkaar, glimmend van trots, wow wat spannend, kom, laten we Joran eens even bellen... woeh, zal hij de de telefoon opnemen.. ?? Jaja, hij neemt op! Jongens, wat een gezellig samenzijn, ouwe-jongens-krentebrood..

Mijn grote mededogen gaat uit naar de moeder van Natalee. Zie hier de macht der wanhoop: wat moet het vreselijk zijn om jezelf [inmiddels helemaal kapot van alles wat je als moeder is overkomen], binnen een setting als deze terug te vinden...
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:41:53 #173
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_57191385
Moszkowicz 'bijna zeker' van zaak tegen Joran

donderdag 6 maart 2008 00:40

Advocaat Bram Moszkowicz is '85 tot 90 procent' zeker dat hij een civiele zaak tegen Joran van der Sloot gaat aanspannen namens Beth Twitty, de moeder van Natalee Holloway.

Dat zei hij in het tv-programma Pauw en Witteman.

Moszkowicz overweegt Joran civielrechtelijk te vervolgen ‘in het kader van een onrechtmatige daad'. Joran zou aangeklaagd kunnen worden voor zogenoemde shockschade: voor de psychische schade die hij de moeder van Natalee heeft toegebracht. Zij is volgens Moskowicz onder behandeling van een psychiater.

Bekentenis
Een andere mogelijkheid is om Joran te vervolgen voor het feit dat door zijn toedoen Beth Twitty tijdelijk als verdachte werd gezien. Daardoor heeft Joran haar schade berokkend.

Cruciaal in de zaak zal zijn hoe de rechter de uitspraken beoordeelt die Joran heeft gedaan in het tv-programma van Peter R. de Vries. Joran vertelde daarin dat Natelee in zijn armen is gestorven en dat hij daarna haar lichaam in zee heeft gedumpt. Voor Moszkowicz staat het overigens buiten kijf dat Joran heeft bekend.

Twitty zei in een van tevoren opgenomen interview dat ze wil voorkomen dat Joran nog meer slachtoffers maakt. Ze vertelde ook dat het ergste moment in de uitzending van De Vries was toen Joran nadeed hoe Natalee begon te trillen. ‘Toen wilde ik hem het liefst door het scherm trekken en vermoorden.’

Lees meer in het dossier Natalee Holloway

Door Anna Dijkman

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/195976/index.html
pi_57192023
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:04 schreef dcfv het volgende:

Wat ik eigenlijk meer als kritiek punt ervaar in de tweede reportage van Peter R. de Vries: waar is het stuk van het verhaal dat er iets met Natalee bij Joran thuis gebeurd zou zijn gebleven? Dat bracht hij in zijn eerste reportage zeer uitgebreid...huiszoeking werd door rechter Bob de Wit aangepast toen ze voor de deur stonden en dit frustreerde de politie enorm. Daar werd de suggestie gewekt dat ze er van uit gingen dat er daar wat met Natalee gebeurd was. En het is natuurlijk ook raar dat zo'n huiszoekingsbevel ter plekke wordt aangepast; daar moet inderdaad wat achter zitten. Als je onschuldig bent, heb je niks te verbergen en mogen ze alles meenemen voor onderzoek; om alle speculatie voor te blijven toch? Maar waarom is dit gedeelte dan nu opeens niet meer aan de orde? Komt het nu niet meer uit?

Een theorie zou kunnen zijn dat Joran in paniek Natalee ergens heeft neergelegd, naar huis is gelopen / gerend, pappie / Freddy (vriend die dicht bij hem woont) heeft gewekt & dat ze / alleen / samen vervolgens Natalee zijn gaan halen & dat ze dus inderdaad in het huis is geweest (en niet eventueel alleen in het appartement van Joran).
Toch vind ik het raar dat Peter R. de Vries dit zeer stellig bracht in de eerste reportage en dit nu dus totaal ontbreekt in de tweede.....het klopt niet meer met zijn nieuwe bevindingen dus is het ook niet meer aan de orde?
zoveel van de mijne scheelt het niet , maar peter r de vries heeft in zijn laatste "show" de versie van natalee bij huize sloot of deepak/satisch moeten verlaten anders klopt het verhaal niet bij wat joran in de auto vertelt natuurlijk niet. maar niemand houd de tijdlijn in de gaten lijkt het. om 1:15 weg bij CnC en om 2:30 was deepak al diep in gesprek op pc / begintijd pc aanzetten deepak nog steeds onbekend ook begint msn chessie met andere jongen. maar goed nemen we dik 1 UUR , dan kan je geen diepe kuil in graven ook al ben je met drie personen. 60 minuten die nacht ontbreken als je kwaad wil 2 UUR ( joran was om 3:30 thuis)
nou ken je een eind rijden in 1 uur , maar je moet ook terug, tenzij je al op weg was naar je huis , lees hier deepak/satisch of joran's huis. DUS voor mij is het logisch er moet al tijdens het rijden iets gebeurt zijn of op een verlaten parkeer plek in het achterland, en/of ze zijn met z'n drieen aan het rollebollen met natalee. dan doet natalee het niet meer, baterijen waren leeg. staan daar met z'n drieen een beetje beteuterd over heen te kijken, wat nu ??? joran schud en schop eens tegen natalee, nee echt jongens ze doet het niet meer !!!
SHIT,SHIT FUCKING BULLSHIT , dat dit ONS weer moet overkomen , ik denk zo'n 30 minuten of 20 minuten heb je hier wel voor nodig , dan zitten we zo rond 1:45, grotte paniek !!! JORAN zegt dat laatste was niet slim he SATISCH !! wat nu ?? hub de auto in met meid . nu ligt het eraan waar ze waren als bij deepak/satisch in de buurt waren , dumpen ze natalee bij hun anders wordt het joran's huis. zelf denk ik bij deepak/satisch , ze zetten joran af in de buurt van hollyday in hotel , loop jij verder maar naar huis JORAN , wij fixen het wel met dat meisje zegt deepak , deepak rijdt ergens heen , satisch met lichaam natalee ergens achter laten en deepak hub naar huis aan pc.

WAT SATISCH allemaal heeft moeten uitspoken weet dus iedereen pas achteraf,
JORAN loopt een beetje te panieken en belt wat rond // dit alleen als we ooit de telefoon gegevens mogen inzien was er wel een call rond 1:50 ??? van 8 minuten ??

zo zal het ongeveer gegaan zijn , je moet rekening houden dat het in 1 a 2 UUR afgehandelt moest worden. met z'n drieen konden ze niet meer doen , een beetje kuil graven kost ook tijd , ook al is het eiland klein , men kan niet 120 km/uur rijden om ergens even vlug te zijn. valt echt op hoor. Dat opbellen en dat er iemand moet komen kost ook tijd, of slaapt iedereen in aruba met z'n kleren aan om a la minuut lijken te kunnen wegmaken ??

Nee kwa tijd hadden de jongens niet veel mogelijkheden, natalee is op een andere dag voorgoed verdwenen en niet op die bewust 30 mei 2005
pi_57192669
Misschien hebben ze haar tijdelijk begraven ?En de volgende dag zijn gaan varen of zeilen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')