abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57167932
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 09:59 schreef Chewie het volgende:
Texas is nu toch definitief voor Clinton? Volgens de radio althans.
51% vs. 48%, zegt CNN nu, maar dat maakt niet uit, het is in feite 50/50, dat bedoel ik. Ik wist de exacte verhouding niet.
quote:
Dit zou wel eens een uitspraak kunnen zijn van Obam die tegen hem zou kunnen werken.
[..]

Niet een erg slimme uitspraak, geef je mee aan dat het niet meer uitmaakt waar op gestemd wordt.
Ik vind het geen domme uitspraak. Ze houden meer afgevaardigden en ze houden hun voorsprong. Waarmee Obama nogmaals zegt: we staan aan kop en we hebben nauwelijks verloren. Niet meer dan normaal, en zeker niet dom.
pi_57167947
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:00 schreef Monidique het volgende:
En McCain zal vandaag de steun krijgen van Hij Met Zo'n 20%-Goedkeuring Van Het Volk.
Ik dacht dat ie die al had?
pi_57167982
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik dacht dat ie die al had?
Nog niet officieel.
pi_57168012
Go Hillary Eindelijk weer twee zeges. De NOS was niet geheel onpartijdig vanmorgen tijdens het journaal. Wanneer zijn ze dat wel trouwens.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_57168015
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:02 schreef Monidique het volgende:

Ik vind het geen domme uitspraak. Ze houden meer afgevaardigden en ze houden hun voorsprong. Waarmee Obama nogmaals zegt: we staan aan kop en we hebben nauwelijks verloren. Niet meer dan normaal, en zeker niet dom.
Het is wel een domme uitspraak ook al omdat Obama enkele maanden geleden hetzelfde verwijt over kiesmannen tellen aan Clinton maakte.

Daarbij geeft hij zijn achterban aan dat de race volgens hem al gelopen is. Dat is in 2 gevallen dom, 1omdat de voorsprong zeer marginaal is en hij zijn achterban zo niet erg motiveert en 2 omdat Clinton de belangrijkste staten heeft gewonnen tot nu toe wat bij de superdelegates kan doorwerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2008 10:07:58 ]
pi_57168030
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is wel een domme uitspraak ook al omdat Obama enkele maanden geleden hetzelfde verwijt over kiesmannen tellen aan Hilary maakte.

Daarbij geeft hij zijn achterban aan dat de race volgens hem al gelopen is. Dat is in 2 gevallen dom, 1omdat de voorsprong zeer marginaal is en hij zijn achterban zo niet erg motiveert en 2 omdat Clinton de belangrijkste staten heeft gewonnen tot nu toe wat bij de superdelegates kan doorwerken.
Ik zie dat echt niet zo. Het was Obama's commentaar ná de verkiezingen. En gelijk heeft hij.
quote:
Sen. Barack Obama congratulated rival Sen. Hillary Clinton for her wins in Rhode and Island Ohio, but claimed that the path to the Democratic presidential nomination was still clear for his
campaign.

(...)
"We know this: No matter what happens tonight, we have nearly the same delegate lead as we had this morning, and we are on our way to winning this nomination," he said.
http://politicalticker.blogs.cnn.com/

Ik kan hier echt weinig doms in zien.
pi_57168062
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:00 schreef Monidique het volgende:
En McCain zal vandaag de steun krijgen van Hij Met Zo'n 20%-Goedkeuring Van Het Volk.
Na het horen van zijn "overwinningstoespraak" vraag ik me af of het uitmaakt welke democratische kandidaat het tegen hem opneemt. Je hoort regelmatig dat Obama de meeste kans zou maken maar ik kan me niet voorstellen dat de democraten uberhaupt van hem kunnen verliezen.
pi_57168065
Goed hoor, dat de Amerikaanse Rita Verdonk die nog vaker van standpunt wisselt dan Wouter Bos in het kwadraat nipt de staat Texas heeft gewonnen waar ze een maand geleden nog dik voor stond.

Obama blijft lekker voorstaan wat betreft delegates. De overwinning van Clinton in Texas had veel groter moeten zijn dan dat hij nu is. Ohio is geen verrassing.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2008 10:27:45 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:10:45 #234
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57168068
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 09:45 schreef Monidique het volgende:
Dat betekent in ieder geval dat Clinton doorgaat
De campagne gaat nog minstens 2 maanden door. Met een nog sterke Obama in Wyoming en Mississippi, en Clinton sterk in PA, wordt dinsdag 6 mei weer een belangrijke dag met voorverkiezingen in twee middelgrote staten (North Carolina en Indiana). Obama heeft daar nu ook nog een voorsprong.

Dus alles voor Clinton gaat afhangen of deze resultaten haar nu momentum gaat geven die ze nodig heeft om Obama te bedreigen. En in twee maanden is natuurlijk alles mogelijk, maar wanneer Obama North Carolina en Indiana wint is het alsnog over voor Clinton.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57168075
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Na het horen van zijn "overwinningstoespraak" vraag ik me af of het uitmaakt welke democratische kandidaat het tegen hem opneemt. Je hoort regelmatig dat Obama de meeste kans zou maken maar ik kan me niet voorstellen dat de democraten uberhaupt van hem kunnen verliezen.
Jemig, echt wel. Wat een oncharismatische zak aardappelen...
pi_57168077
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat dacht iedereen in 2004 ook toen Bush voor z'n tweede termijn ging...
pi_57168109
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie dat echt niet zo. Het was Obama's commentaar ná de verkiezingen. En gelijk heeft hij.
[..]

Je hoeft het niet met me eens te zijn op die 2 redenen maar dan nog is het niet slim om eerst Clinton aan te vallen over het aantal kiesmannen tellen (rijkrekenen) om het vervolgens zelf te gaan doen.
pi_57168137
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je hoeft het niet met me eens te zijn op die 2 redenen maar dan nog is het niet slim om eerst Clinton aan te vallen over het aantal kiesmannen tellen (rijkrekenen) om het vervolgens zelf te gaan doen.
Ik weet niet wat hij daarover heeft gezegd, ik zeg alleen dat ik deze uitspraken zeker niet dom vind. Heeft hij echter in het verleden Clinton aangevallen om iets soortgelijks, dan zou dat al heel wat dommer zijn, ja.
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:14:58 #239
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57168143
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Het is ook meer een voorbehoud dat de uitslag nog niet volledig bekend is en er schommelingen kunnen optreden. Ondanks eventuele schommelingen richting Clinton blijft Obama zijn grote voorsprong behouden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57168164
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Goed hoor, dat de Nederlandse Rita Verdonk die nog vaker van standpunt wisselt dan Wouter Bos in het kwadraat nipt de staat Texas heeft gewonnen waar ze een maand geleden nog dik voor stond.
De Nederlandse Rita Verdonk lijkt me gewoon Rita Verdonk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57168168
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat dacht iedereen in 2004 ook toen Bush voor z'n tweede termijn ging...
Maar Bush beschikt nog wel over een soort van charisma en is een bijhoorlijk sterke campagnevoerder. Dat kwam beter naar voren in zijn eerste campagne maar toch.
pi_57168211
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:14 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is ook meer een voorbehoud dat de uitslag nog niet volledig bekend is en er schommelingen kunnen optreden. Ondanks eventuele schommelingen richting Clinton blijft Obama zijn grote voorsprong behouden.
Een kleine 100 zou ik niet groot willen noemen. Obama blijft het probleem houden dat hij niet kan winnen in de staten die er echt toe doen en dat zou best van doorslag kunnen zijn als het op superdelegates aankomt.
pi_57168222
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar Bush beschikt nog wel over een soort van charisma en is een bijhoorlijk sterke campagnevoerder. Dat kwam beter naar voren in zijn eerste campagne maar toch.
Daar ben ik het wel mee eens. "Men" dacht (hoopte) dat Kerry zou winnen vanwege het beleid van George W. Bush en niet per se zijn (gebrek aan) charisme. Wat dat betreft had John Kerry niet echt een voorsprong, moet ik zeggen. Kijk je nu echter naar John McCain, dan zie je iemand zo sloom en onaantrekkelijk, dat je je begint af te vragen of hij niet in leven wordt gehouden.
pi_57168260
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een kleine 100 zou ik niet groot willen noemen. Obama blijft het probleem houden dat hij niet kan winnen in de staten die er echt toe doen en dat zou best van doorslag kunnen zijn als het op superdelegates aankomt.
Hij heeft 48% in Texas, dat is toch een ontzettend goed resultaat? Ja, Clinton heeft meer stemmen gekregen, maar dat betekent niet dat Obama een probleem had in Texas. In Ohio heeft hij verloren met 43%, dat is waar, maar Californië was ook 50/50 en voor de rest heeft Obama véél meer staten gewonnen en meer stemmen gekregen (denk ik) landelijk. Obama doet het helemaal niet slecht en hij doet het ook niet slecht in staten 'die er echt toe doen'.
pi_57168288
Great, houdt die ellende dan nooit op . The bitch is back.

De Amerikanen zullen nooit verstandig worden zullen we maar denken.
pi_57168346
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:19 schreef Monidique het volgende:
. Kijk je nu echter naar John McCain, dan zie je iemand zo sloom en onaantrekkelijk, dat je je begint af te vragen of hij niet in leven wordt gehouden.
Dat vraag ik me dus ook af en ik vraag me af of de republikeinse partij wel wil winnen. Zou best zo kunnen zijn dat ze in een door de democraten beheerst Washington wel een paar jaar de oppositie in willen om dan over 4 jaar met de volgende Bush op de proppen te komen.
pi_57168371
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af en ik vraag me af of de republikeinse partij wel wil winnen. Zou best zo kunnen zijn dat ze in een door de democraten beheerst Washington wel een paar jaar de oppositie in willen om dan over 4 jaar met de volgende Bush op de proppen te komen.
Een goede kans voor Mitt Romney om te zeggen, zie je wel, John McCain was geen echte conservatief en kon niet winnen, stem op mij.
pi_57168414
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen als Romney of Huckabee niet veel betere kansen hadden gehad, zo niet veel slechtere kansen. Ik zag zo bij de Republiekeinen ook niet direct een kandidaat die ik wel in staat had geacht het bijvoorbeeld van een Obama te winnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:29:49 #249
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57168420
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een kleine 100 zou ik niet groot willen noemen.
Het is dichterbij de 150 dan de 100, en met nog 600 delegates te verdelen is dat veel in een race met kleine verschillen. Het betekent dat Clinton de volgende voorverkiezingen met minimaal 60% - 40% moet winnen. Zelfs New York won ze niet met dergelijke cijfers.
quote:
Obama blijft het probleem houden dat hij niet kan winnen in de staten die er echt toe doen en dat zou best van doorslag kunnen zijn als het op superdelegates aankomt.
Iedere staat doet er toe lijkt me. Natuurlijk grote staten meer dan kleine staten, maar door groot te winnen in de kleinere staten heeft Obama wel meer kiezers, overall. En uiteindelijk is een grote staat alleen belangrijk omdat er veel mensen wonen: dat Obama meer kiezers heeft landelijk zegt dus genoeg.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57168425
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij heeft 48% in Texas, dat is toch een ontzettend goed resultaat? Ja, Clinton heeft meer stemmen gekregen, maar dat betekent niet dat Obama een probleem had in Texas. In Ohio heeft hij verloren met 43%, dat is waar, maar Californië was ook 50/50 en voor de rest heeft Obama véél meer staten gewonnen en meer stemmen gekregen (denk ik) landelijk. Obama doet het helemaal niet slecht en hij doet het ook niet slecht in staten 'die er echt toe doen'.
Ja, ik zeg ook niet dat Obama het slecht doet maar bij de echte verkiezingen hebben de democraten er ook niks aan als Obama het in de belangrijkste staten het niet zo slecht doet maar wel nipt verliest.

Maar ja zijn tegenstander is McCain en hoewel het vaker is voorgekomen dat de democraten een zekere overwinnig hebben verspeeld zal dat nu toch niet het geval zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')