abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57152128
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:49 schreef Montov het volgende:

[..]

De woorden "Ik ga je vermoorden" zijn net zomin ongewenst. Of een doorgeladen pistool, ondanks dat er fysiek niets aan het handje is. Dit soort intimidatie is ongewenst en strafbaar. Belediging is een milde vorm van dergelijke intimidatie, dus qua impact kan het dan ook daadwerkelijk schade hebben. Natuurlijk, sommige zijn erg snel beledigd of onterecht beledigd, maar dat kan je net zo goed stellen bij intimidatie: sommige mensen worden al bang wanneer 5 grote sterke Marokkanse jongeren op een pleintje staan. Het gaat dus om de intentie.
1. Hoe achterhaal je intentie?
2. Als beledigend kan ook kritiek ervaren worden, of humor, of esthetische zaken, kunst, een manier van kleden, enz. enz. Een belediging is geen intimidatie omdat het met name om de intenties van de beledigde persoon gaat. Kritiek hebben op religieuze gebruiken en voorschriften is in de ogen van veel mensen beledigend, maar kritiek op fascistische gebruiken en leerstellingen niet. In die zin kan het verbieden van beledigen dus leiden tot het verbieden van tegenspraak.
quote:
De pen kan sterker zijn dan het zwaard, en dan moet je ook de consequenties onder ogen zien.
Wie dreigt er nou in deze situatie? Wilders niet, maar bepaalde islamitische (terroristische) organisaties. Wie moet dan de consequenties van zijn handelen onder ogen zien? De persoon die heeft aangegeven kritiek op religie te willen uiten of de persoon die heeft aangegeven mensen te gaan doden?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57152190
Met een BoomBastic auto door Putten rijden op Zondag wekt ook wrijving op.
*****Kraak........
pi_57152248
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke vrijheid geven we dan helemaal op als we de Koran niet door het toilet kunnen spoelen?
Ik heb dat nou nog nooit als 1 van mijn grootste verworven vrijheden gezien toevallig.
De vrijheid om kritiek te uiten op de Koran, bedoel je? Of op de islam?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57152306
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:32 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Ja en op de zwarte kousen gereformeerden en alle religieuze achterhaalden.
*****Kraak........
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:39:17 #225
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57152392
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:26 schreef lightbearer het volgende:

[..]

1. Hoe achterhaal je intentie?
Daar zijn verschillende manieren voor. Er zijn wel vaker rechtszaken geweest over smaad, laster of belediging, dus dat is verder juridisch gedoe. Elke strafzaak moet worden bewezen, ondanks dat het soms lastig is.
quote:
2. Als beledigend kan ook kritiek ervaren worden, of humor, of esthetische zaken, kunst, een manier van kleden, enz. enz. Een belediging is geen intimidatie omdat het met name om de intenties van de beledigde persoon gaat. Kritiek hebben op religieuze gebruiken en voorschriften is in de ogen van veel mensen beledigend, maar kritiek op fascistische gebruiken en leerstellingen niet. In die zin kan het verbieden van beledigen dus leiden tot het verbieden van tegenspraak.
Volgens mij beoordeel je het nu weer op bais van impact en niet op basis van intentie, zoals het hoort.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57152445
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:32 schreef lightbearer het volgende:

[..]

De vrijheid van kritiek is er volgens mij wel. Ik kan die tenminste altijd ongestoord uiten. Maar als ik poep op een foto van Mohammed of de Koran door het toilet spoel en daarvan een filmpje op youtube zet heb ik waarschijnlijk een probleem. Dat is het soort 'vrijheid van meningsuiting' waar ik gelukkig niet zo aan hecht. Jij wel?
pi_57152514
De christelijke indoctrinie is zekers net zo erg als de Islam er nu ingestampt wordt.
Beide leidt tot niets hetzelfde patroon, mensen van onxe soort zijn beter.
*****Kraak........
pi_57153080
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:49 schreef Montov het volgende:

[..]
..
De pen kan sterker zijn dan het zwaard, en dan moet je ook de consequenties onder ogen zien.
Als je wordt aangevallen met een pen, en terugslaat met het zwaard, wens ik je de varkenshemel toe. Niets meer, niets minder.

Niets wat jij of ik schrijf kan een reactie met wapens rechtvaardigen. Of Wilders nou mijn moeder of jouw god beledigd, ik zal zijn recht daartoe altijd verdedigen.

(En dat staat dus los van de verachtelijke inhoud van wat hij roept op schrijft, het is irrelevant)

Als ik ietsschrijf wil ik best de consequentie onder ogen zien. Te weten een beledigende brief in het ergste geval. Fysiek geweld rechtvaardigen met een beroep op pennevruchten als aanleiding is echt een gotspe.
Ga fijn in een dictatuur of theocratie wonen als je daar achter staat, het past niet in een vrij land met vrijheid van meningsuiting.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_57153099
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:42 schreef SCH het volgende:

[..]

De vrijheid van kritiek is er volgens mij wel. Ik kan die tenminste altijd ongestoord uiten. Maar als ik poep op een foto van Mohammed of de Koran door het toilet spoel en daarvan een filmpje op youtube zet heb ik waarschijnlijk een probleem. Dat is het soort 'vrijheid van meningsuiting' waar ik gelukkig niet zo aan hecht. Jij wel?
Sommige vrijheid van meningsuiting vind ik ongewenst, ja. Kritiek op mij en mijn levensstijl ervaar ik als beledigend en ongepast. Verbieden dus, die zooi.
pi_57153408
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:39 schreef Montov het volgende:

Volgens mij beoordeel je het nu weer op bais van impact en niet op basis van intentie, zoals het hoort.
De impact die een opmerking op mij heeft is afhankelijk van mijn intenties. Beoordeel ik deze met een gevoel van minderwaardigheid ('ze moeten altijd mij / ons hebben') of juist meerderwaardigheid ('mijn ideeën zijn heilig, zij mogen er niets over zeggen') of laat ik deze opmerking van me afglijden / haal ik mijn schouders op ('hij zegt maar wat hij wil zeggen, het doet me niks').
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:28:43 #231
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57154244
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:20 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Als je wordt aangevallen met een pen, en terugslaat met het zwaard, wens ik je de varkenshemel toe. Niets meer, niets minder.
Ok...
quote:
Als ik ietsschrijf wil ik best de consequentie onder ogen zien. Te weten een beledigende brief in het ergste geval.
Nee, de consequentie is niet de reactie, maar de mogelijke impact. Dat je een reactie terug kan verwachten hoort bij provocatie, maar ik had het nu over belediging.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57156639
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Ok...
[..]

Nee, de consequentie is niet de reactie, maar de mogelijke impact. Dat je een reactie terug kan verwachten hoort bij provocatie, maar ik had het nu over belediging.
Ja, ik had het ook over belediging. En je mag er elke vorm van woordenspel voor in de plaats zetten.
pi_57156800
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij is niemand in ons land tegen vrijheid van meningsuiting.
Het begrip is alleen niet meer wat het is geweest. Vroeger betekende het dat je argumenten aandroeg en onderbouwde wat je zei en dat je dingen zei om anderen te overtuigen. Nu is de vrijheid van meningsuiting een soort vehikel geworden om zo hard en sterk mogelijk te kunnen roepen dat ander gek en fout is - dat is in ieder geval niet mijn opvatting van de vrijheid van meningsuiting. We moesten het maar eens herdefinieren.
Beperken bedoel je, zeg dat dan ook
pi_57157058
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:11 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Beperken bedoel je, zeg dat dan ook
Geherformuleerd.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:04:58 #235
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_57511303
Harry de Winter Rules!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:06:42 #236
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57511343
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:04 schreef Killaht het volgende:
Harry de Winter Rules!
Alleen staat ie met een bakkes vol tanden als-ie Hans Jansen tegenkomt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2008 @ 23:07:04 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57511350
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:04 schreef Killaht het volgende:
Harry de Winter Rules!
Als plaatjesdraaier?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')