De vrijheid van kritiek is er volgens mij wel. Ik kan die tenminste altijd ongestoord uiten. Maar als ik poep op een foto van Mohammed of de Koran door het toilet spoel en daarvan een filmpje op youtube zet heb ik waarschijnlijk een probleem. Dat is het soort 'vrijheid van meningsuiting' waar ik gelukkig niet zo aan hecht. Jij wel?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:32 schreef lightbearer het volgende:
[..]
De vrijheid om kritiek te uiten op de Koran, bedoel je? Of op de islam?
Als je wordt aangevallen met een pen, en terugslaat met het zwaard, wens ik je de varkenshemel toe. Niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:49 schreef Montov het volgende:
[..]
..
De pen kan sterker zijn dan het zwaard, en dan moet je ook de consequenties onder ogen zien.
Sommige vrijheid van meningsuiting vind ik ongewenst, ja. Kritiek op mij en mijn levensstijl ervaar ik als beledigend en ongepast. Verbieden dus, die zooi.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:42 schreef SCH het volgende:
[..]
De vrijheid van kritiek is er volgens mij wel. Ik kan die tenminste altijd ongestoord uiten. Maar als ik poep op een foto van Mohammed of de Koran door het toilet spoel en daarvan een filmpje op youtube zet heb ik waarschijnlijk een probleem. Dat is het soort 'vrijheid van meningsuiting' waar ik gelukkig niet zo aan hecht. Jij wel?
De impact die een opmerking op mij heeft is afhankelijk van mijn intenties. Beoordeel ik deze met een gevoel van minderwaardigheid ('ze moeten altijd mij / ons hebben') of juist meerderwaardigheid ('mijn ideeën zijn heilig, zij mogen er niets over zeggen') of laat ik deze opmerking van me afglijden / haal ik mijn schouders op ('hij zegt maar wat hij wil zeggen, het doet me niks').quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:39 schreef Montov het volgende:
Volgens mij beoordeel je het nu weer op bais van impact en niet op basis van intentie, zoals het hoort.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:20 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Als je wordt aangevallen met een pen, en terugslaat met het zwaard, wens ik je de varkenshemel toe. Niets meer, niets minder.
Nee, de consequentie is niet de reactie, maar de mogelijke impact. Dat je een reactie terug kan verwachten hoort bij provocatie, maar ik had het nu over belediging.quote:Als ik ietsschrijf wil ik best de consequentie onder ogen zien. Te weten een beledigende brief in het ergste geval.
Ja, ik had het ook over belediging. En je mag er elke vorm van woordenspel voor in de plaats zetten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:28 schreef Montov het volgende:
[..]Ok...
[..]
Nee, de consequentie is niet de reactie, maar de mogelijke impact. Dat je een reactie terug kan verwachten hoort bij provocatie, maar ik had het nu over belediging.
Beperken bedoel je, zeg dat dan ookquote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand in ons land tegen vrijheid van meningsuiting.
Het begrip is alleen niet meer wat het is geweest. Vroeger betekende het dat je argumenten aandroeg en onderbouwde wat je zei en dat je dingen zei om anderen te overtuigen. Nu is de vrijheid van meningsuiting een soort vehikel geworden om zo hard en sterk mogelijk te kunnen roepen dat ander gek en fout is - dat is in ieder geval niet mijn opvatting van de vrijheid van meningsuiting. We moesten het maar eens herdefinieren.
Geherformuleerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:11 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Beperken bedoel je, zeg dat dan ook
Alleen staat ie met een bakkes vol tanden als-ie Hans Jansen tegenkomt.quote:
Als plaatjesdraaier?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |