abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57133630
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:40 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Ik wil dat jij mij 10 euro geeft anders ga ik rellen ... Jij zou dan die 10 euro aan mij geven op de rellen te voorkomen.

En dan neem je maar acties zoals de bewaking op de ambassades verhogen, maar niet een film vooraf verbieden.
Mwah dat eerste is waarschijnlijk duurder en lastiger en riskanter dan het tweede, ik denk graag efficient, en is slechts een kwestie van pure logica dat die film vooraf verbieden een stuk makkelijker is. Al wordt het steeds lastiger door al die huilie's hier die graag dramatiseren, en angst zaaien door te zeggen dat dit waarschijnlijk het topje van de ijsberg is en we binnen kort niet eens meer hoofddoekjes kunnen uitlachen of mohammed met bril en hazetanden kunnen tekenen. Stel je veur, afschuwelijk. Dan nog lijkt me overigens je eerste oplossing minder fijn.

En over je eerste vergelijking: ik vind jou geen reeele dreiging, dus dat tientje ga je zelf maar verdienen Onzinvergelijking natuurlijk.
pi_57133668
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, jammer is, dat dat een onoplosbaar probleem is, en Wilders niet.
[..]

Daarom lees ik hem ook niet. Ik zou dat de moslims ook willen aanraden als het gaat om die film, maar dat is helaas het (overigens onoplosbare) probleem met religie. Het is heilig.
[..]

Gelukkig niet Zou alleen maar meer rellen opleveren namelijk. Ik kijk graag naar wat er gebeurd, in plaats van wat zou moeten. De koran moet dus niet uit principiele redenen niet verboden worden, maar uit efficientie (angst, in jouw ogen waarschijnlijk). We willen namelijk geen rellen.
[..]

Als ik tegen getattooeerde asociale dudes wil zeggen dat tattoo's echt enorm lelijk zijn, en dat ik het daar niet mee eens ben, doe ik dat liever niet omdat zij niet nadenken en mij in elkaar zullen slaan. Lijkt me heel effectief.
Klopt helemaal, dat is ook de meest verstandige zet! Echter we kunnen jou niet verbieden dit toch tegen die dude te zeggen en die dude is wel strafbaar als hij jou in elkaar slaat. Tevens moet eventueel aanwezige politie in die situatie jou helpen en niet zeggen: "oh, eigen schuld". Hoe dom jouw actie ook geweest is...
pi_57133738
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:40 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Maar we sluiten de winkels niet! Dat is de maatregel die jij voorstelt!
Ja, inderdaad. Sluiten van winkels is exact hetzelfde en even erg als het niet tonen van een filmpje Flauw hoor, je kan best nadenken wat ik met die vergelijking bedoel. Het was bedoeld om aan te tonen dat het gevaar er is, constateren dat het een gevaar is is niet meer nodig. Het gaat er nu om wat we er tegen gaan, of nee, kúnnen doen. Dat filmpje verbieden of Wilders volledig aan zijn lot over laten lijkt me een makkelijke eerste stap, te meer omdat ik Wilders een lulhannes vind.
pi_57133799
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:46 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Klopt helemaal, dat is ook de meest verstandige zet! Echter we kunnen jou niet verbieden dit toch tegen die dude te zeggen en die dude is wel strafbaar als hij jou in elkaar slaat. Tevens moet eventueel aanwezige politie in die situatie jou helpen en niet zeggen: "oh, eigen schuld". Hoe dom jouw actie ook geweest is...

De jip-en-janneke vergelijkingen die ik maak moeten natuurlijk wel in de juiste context geplaatst worden. Ik dacht het er makkelijker op te maken, maar het is blijkbaar alleen maar lastiger. Die mannen in het buitenland zijn strafbaar als ze 'onze jongens' aanvallen, of als ze aanslagen willen plegen of wat ze dan ook kunnen doen. Maar gaan we ze straffen, ja? Nog een oorlogje dan maar? Als het om iets gaat op zo'n grote schaal en zo onbereikbaar en zo'n knullige holbewoner-samenleving, heb ik liever dat verbod. Zeker als het om een politicus gaat die zijn verantwoordelijkheid moet kennen. (laat ik het maar bij de realiteit houden)
pi_57133824
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Mwah dat eerste is waarschijnlijk duurder en lastiger en riskanter dan het tweede, ik denk graag efficient, en is slechts een kwestie van pure logica dat die film vooraf verbieden een stuk makkelijker is. Al wordt het steeds lastiger door al die huilie's hier die graag dramatiseren, en angst zaaien door te zeggen dat dit waarschijnlijk het topje van de ijsberg is en we binnen kort niet eens meer hoofddoekjes kunnen uitlachen of mohammed met bril en hazetanden kunnen tekenen. Stel je veur, afschuwelijk. Dan nog lijkt me overigens je eerste oplossing minder fijn.
Naja jij wilt een grondrecht opgeven om (mogelijke) relletjes te voorkomen, ik niet daar valt niet mee rover te discussieren lijkt me.
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57133911
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:52 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Naja jij wilt een grondrecht opgeven om (mogelijke) relletjes te voorkomen, ik niet daar valt niet mee rover te discussieren lijkt me.
Nouja, als het echt wettelijk onmogelijk is de film te verbieden (Wilders doet dit wel in zijn functie he, het is geen kunstenaar of vrijetijdsclown die iets roept) heb ik me daar maar bij neer te leggen, die vrijheid van meningsuiting mag natuurlijk niet 'opgegeven worden' en dat heb je me ook niet zien zeggen. Ik vind wel dat politici een verantwoordelijkheid dragen en dat best beoordeeld kan worden of zij dit nog op correcte wijze doen. Op het moment dat er een reeele dreiging ontstaat door 1 politicus, mogen hier best wat vraagtekens bij worden gezet.
  maandag 3 maart 2008 @ 19:56:31 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57133938
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:46 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Maar, mocht je inderdaad inelkaargeslagen worden door die dude, dan is het dus ook niet OK om vervolgens naar het huis van die dude te gaan en dat in de hens te steken. En dan niet te zeggen 'jah, dat kon-ie verwachten'. In plaats daarvan doe je dus netjes aangifte van mishandeling.

Ook mee eens?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57133961
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

De jip-en-janneke vergelijkingen die ik maak moeten natuurlijk wel in de juiste context geplaatst worden.
quote:
Ik dacht het er makkelijker op te maken, maar het is blijkbaar alleen maar lastiger. Die mannen in het buitenland zijn strafbaar als ze 'onze jongens' aanvallen, of als ze aanslagen willen plegen of wat ze dan ook kunnen doen. Maar gaan we ze straffen, ja? Nog een oorlogje dan maar? Als het om iets gaat op zo'n grote schaal en zo onbereikbaar en zo'n knullige holbewoner-samenleving, heb ik liever dat verbod. Zeker als het om een politicus gaat die zijn verantwoordelijkheid moet kennen. (laat ik het maar bij de realiteit houden)
Dat het gevaar er is lijkt me inderdaad duidelijk. Dat Wilders een lulhannes is hoeven we wat mij betreft ook geen discussie over te voeren.

Ik vind het alleen onwenselijk om een film -- voordat iemand hem heeft gezien -- te gaan verbieden omdat een stel baarden in een zandbak boos worden als we die film niet uitzenden. Zo werkt de Westerse wereld niet en bovendien voert dit (op langere) termijn de druk op verschillende bevolkingsgroepen in Nederland alleen maar meer op.
pi_57134029
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:55 schreef Taurus het volgende:

[..]
Ik vind wel dat politici een verantwoordelijkheid dragen en dat best beoordeeld kan worden of zij dit nog op correcte wijze doen. Op het moment dat er een reeele dreiging ontstaat door 1 politicus, mogen hier best wat vraagtekens bij worden gezet.
Misschien dat je wel Wilders wegens onverantwoordelijk gedrag uit zijn functie zou kunnen ontheven. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is...
pi_57134053
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar, mocht je inderdaad inelkaargeslagen worden door die dude, dan is het dus ook niet OK om vervolgens naar het huis van die dude te gaan en dat in de hens te steken. En dan niet te zeggen 'jah, dat kon-ie verwachten'. In plaats daarvan doe je dus netjes aangifte van mishandeling.

Ook mee eens?
Nee, je kan aangifte doen, niet het recht in eigen handen nemen....

dus?
  maandag 3 maart 2008 @ 20:01:43 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57134081
Het blijft natuurlijk debiel dat mensen bij kritiek (of belediging, whatever) aan het moorden slaan. Blijkbaar zijn er mensen die dat zo normaal vinden dat ze de vrijheid van meningsuiting willen aanpakken ipv het echte probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57134135
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:57 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

[..]

Dat het gevaar er is lijkt me inderdaad duidelijk. Dat Wilders een lulhannes is hoeven we wat mij betreft ook geen discussie over te voeren.

Ik vind het alleen onwenselijk om een film -- voordat iemand hem heeft gezien -- te gaan verbieden omdat een stel baarden in een zandbak boos worden als we die film niet uitzenden. Zo werkt de Westerse wereld niet en bovendien voert dit (op langere) termijn de druk op verschillende bevolkingsgroepen in Nederland alleen maar meer op.
Nouja, eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het wel meevalt met de reactie op de film en vind ik het alles behalve verstandig dat Balk zo zenuwachtig zit te doen, dat werkt elkaar alleen maar in de hand. Maar ik word wel moe van dat gepiep hier over dat die film móet, dat Wilders volkomen gelijk heeft, en dat we niet mogen 'zwichten'. Ik denk namelijk niet dat het hek van de dam is als er wel iets tegen die film gedaan zou worden. En met je laatste zin ben ik het eens, maar aan de andere kant is dat net zo goed speculeren als zeggen dat de film onvermijdelijk tot ellende leidt.
pi_57134156
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het blijft natuurlijk debiel dat mensen bij kritiek (of belediging, whatever) aan het moorden slaan. Blijkbaar zijn er mensen die dat zo normaal vinden dat ze de vrijheid van meningsuiting willen aanpakken ipv het echte probleem.
Als jij nou eens met een plan van aanpak voor dat echte probleem komt ben ik een en al oor beste Papierversnipperaar.
  maandag 3 maart 2008 @ 20:13:47 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57134383
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:00 schreef JedaiNait het volgende:

Nee, je kan aangifte doen, niet het recht in eigen handen nemen....

dus?
Prima.

OTOH, Ik kan me na TvG herinneren dat er toch mensen waren die het heft in eigen hand namen, door een moskee in de hens te steken. En ik heb in deze reeks ook al de nodige oproepen tot geweld gezien als wilders iets overkomt..

Prima als er mensen zijn die zich nu beroepen op de vrijheid van meningsuiting, maar dan moet je dus wel te allen tijde 'beschaafd' blijven. Lijkt mij.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 3 maart 2008 @ 20:15:09 #40
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57134408
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:45 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus jij stelt dat 'de angst die zij voelen voor de islam pijnlijk duidelijk is' terwijl jij nog niet eens weet waarop die angst gebaseerd is ?
Het enige, dat ik stel is dat zij (de multiculti's, de intellectuelen, de elite) duidelijk angstig zijn. Verder stel ik niets en wat post verder geef ik een aantal voorbeelden van hoe duidelijk het wel niet is.
quote:
ik weet het niet, ken dat stukkie niet .. als die het toevallig heeft over kritiek op andermans godsdienst zo ver mogelijk beperken sluit dat bij mijn mening aan, kritiek vanuit de eigen achterban is nl al moeilijk zat voor dogmatici, getuige onze eigen geschiedenis, laat staan als dat uit een ander geloof komt
Dit sluit niet bij mijn mening aan, maar ook daarover heb ik eerder al het een en ander uiteen gezet.
quote:
Daarnaast, mi valt een compilatie van wat bloederige beelden begeleidt van wat selectieve teksten met als afsluiting een bewuste belediging niet onder de noemer 'kritiek' ..
kijk, als die nou op het eind een leeg plaatje zou doen met een oproep aan alle gematigde moslims, iets in de trend van 'broeders, jullie geloof wordt gekidnapt, doe er wat aan' .. dat zou ik kritiek vinden .. maar zoals het tot nu toe is aangekondigd en de voorgeschiedenis kennende zit dat er wel niet in
Nu ja, misschien moet je maar eens deze hypothese bezoeken.
Wat Wilders zelf over de inhoud heeft gemeld valt in dezelfde categorie als bijvoorbeeld het boek Islamisten en naivisten. Het enige verschil zijn dan de bewegende beelden. De boodschap komt overeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 03-03-2008 20:20:35 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 3 maart 2008 @ 20:20:57 #41
pi_57134543
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als jij nou eens met een plan van aanpak voor dat echte probleem komt ben ik een en al oor beste Papierversnipperaar.
Gewoon "nee" zeggen tegen die geloofs fanaten. Ze hebben het recht om hun geloof te belijden. Punt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 3 maart 2008 @ 20:31:26 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57134822
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:15 schreef damian5700 het volgende:

Nu ja, misschien moet je maar eens deze hypothese bezoeken.
Interessante hypothese.
pi_57134847
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat niet om de vrijheid van meningsuiting van Wilders alleen. Als een film vantevoren verboden word (onder dreiging van geweld) dan komt de vrijheid van meningsuiting van iedereen in gevaar.
Laten we nu juist de laatste jaren zoveel vrijheid die erg belangrijk waren zonder een slag of stoot weg hebben gegeven, de nieuwe wetten die er doorheen zijn gejaagd die er voor zorgen dat de overheid meer en meer de burger in de gaten kan houden en kan controleren.

Nederland aan de top met zijn telefoons taps.
Chips in paspoort.
Verplicht vinger afdrukken bij een paspoort.
Vinger afdrukken die in de toekomst door de politie mag worden gebruikt.
Bewaren van internet gegevens voor vele jaren.
en ga zo maar door... allemaal dingen die onze vrijheid beperken.

Maar we maken ons wel druk om een persoon die tot nu toe niks anders heeft gedaan dan een bepaalde bevolkings te beledigen zonder er ook nog maar iets goeds gedaan te hebben. Laten die personen die zo voor wilders film is dan wel zo eerlijk zijn dat het hun alleen maar gaat om moslims te lopen te stangen en dat de reden niet is om iets te bereiken.

En het is niet dat wij zo ver zijn in onze ontwikkeling want laten we niet vergeten dat een groot deel van de Nederlandse bevolking vorige eeuw nog in plaggehutten woonden en dat die mentaliteit van die tijd er nog bij veel mensen nog in zit.
Op onbegeleid verlof...
  maandag 3 maart 2008 @ 20:43:37 #44
pi_57135110
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:33 schreef LaMaleta het volgende:

[..]
we
Hier stopte ik met lezen.

Ik spreek voor mezelf en wat andere mensen niet begrijpen of weten ben ik niet verantwoordelijk voor.
pi_57135169
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:33 schreef LaMaleta het volgende:

[..]
En het is niet dat wij zo ver zijn in onze ontwikkeling want laten we niet vergeten dat een groot deel van de Nederlandse bevolking vorige eeuw nog in plaggehutten woonden en dat die mentaliteit van die tijd er nog bij veel mensen nog in zit.
sinds de woningwet van 1901 zijn plaggenhutten verboden in nederland, slechts een handjevol mensen woonden in de vorige eeuw nog in deze hutten

wat voor mentaliteit schrijf jij deze plaggenhutten mensen toe? het waren vaak arme mensen /landarbeiders en die hadden nog nooit van de islaam gehoord
pi_57135360
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen.

Ik spreek voor mezelf en wat andere mensen niet begrijpen of weten ben ik niet verantwoordelijk voor.
Zoiets noem ik een zwakte gebod... een woordje gebruiken om niet op de inhoud in te gaan.
Op onbegeleid verlof...
pi_57135933
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

sinds de woningwet van 1901 zijn plaggenhutten verboden in nederland, slechts een handjevol mensen woonden in de vorige eeuw nog in deze hutten
Mijn eigen oma heeft nog in zo'n plaggehut gewoond, en met haar vele anderen. De plaggehutten waren misschien een beetje beter en luxer dan 2 eeuwen geleden. Maar het waren nog steeds plaggehutten waar men in veel gebieden in leefden. Als er een nieuwe wet komt betekend het nog niet dat die mensen gelijk een huis hebben.
quote:
wat voor mentaliteit schrijf jij deze plaggenhutten mensen toe? het waren vaak arme mensen /landarbeiders en die hadden nog nooit van de islaam gehoord
The old fasion moslim mentality... bijvoorbeeld
Op onbegeleid verlof...
  maandag 3 maart 2008 @ 21:26:24 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57136256
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 maart 2008 @ 21:31:09 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57136394
Het lijkt me een sterk hellend vlak als van overheidswegen op voorhand een film verboden wordt omdat men zich er wellicht aan zou kunnen storen.

Om maar niet te zeggen dat er aan het fundament van onze democratie geknaagd wordt....
  maandag 3 maart 2008 @ 21:33:49 #50
pi_57136491
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:52 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Zoiets noem ik een zwakte gebod... een woordje gebruiken om niet op de inhoud in te gaan.
Ik ben ook tegen andere vrijheidsinperkende maatregelen.

Zo goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')