Ik zit te kijken om dit horloge aan te schaffen, weet iemand een betrouwbare verkoper die een leuke discount op dit klokje geeft?quote:
Als je zo graag een reactie wilt, dan bij deze:quote:Op zondag 27 april 2008 14:37 schreef xs2ddup het volgende:
Wat vinden jullie nou van mijn nieuwe aanwinst? ...wordt mijn inzending (bovenaan deze pagina (8)) zomaar genegeerd?
Okee dat moet te doen zijnquote:Op maandag 28 april 2008 16:09 schreef Adsum het volgende:
Die Date komt uit de jaren '60 ofzo, weil geil met de riveted band!
Datejust of Date uit '87 kost tussen de ¤ 1250,- en ¤ 1750,- globaal...
Ik wil ook nog een Datejust uit '87, misschien dit jaar, anders volgend jaar wel!
Neen, telefoon foto is alleen een beetje brakjes.quote:
Geen idee, weet niet eens wat deze kost. Vader kwam hem toevallig tegen, lag al een paar jaar in de kast.... (gelukkig heeft hij hem gevondenquote:Op maandag 28 april 2008 16:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik wil zo iets maar dan uit 1987
hoeveel moet ik sparen
Als ik het goed zie is het alleen de sluiting die kapot is, en niet de hele band...wellicht scheelt dat...een tweede hands RLX sluiting moet toch te vinden zijn...quote:Op maandag 28 april 2008 17:35 schreef Teije het volgende:
Zal morgen eens langs een horloge reperatie winkel gaan, hopelijk kunnen die er nog wat van maken. Iig bedankt Adsum.
Het is inderdaad alleen de sluiting. Even afwachten wat de horloge maker zegt, en dan eventueel op jacht voor een nieuwe sluiting.quote:Op maandag 28 april 2008 20:28 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het alleen de sluiting die kapot is, en niet de hele band...wellicht scheelt dat...een tweede hands RLX sluiting moet toch te vinden zijn...
quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:24 schreef SeLang het volgende:
Mijn horloge (Oris, met eenvoudig ETA uurwerkje) loopt absurd nauwkeurig op dit moment.
Toen ik hem net had gekocht liep hij ongeveer 4 sec per dag te snel. Nu, na 1,5 jaar loopt hij per week minder dan een seconde fout. Hij is dus iets langzamer gaan lopen. Ik ben benieuwd hoe dat zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Ik gok dat hij over 1,5 jaar 4 sec per dag te langzaam loopt
[ afbeelding ]
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:00 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
ik vind hem mooi selang! hoe duur was ie? en waar te kopen?
Bedankt. A.s. zaterdag ga ik een middagje 'horloge passen' om me te orienteren en om uiteindelijk de knoop door te hakken. Ik neem deze mee in overweging.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef SeLang het volgende:
Was €700 ongeveer, gekocht toen ik in Taiwan woonde. Maar zou hier ongeveer hetrzelfde moeten kosten.
Eén van de goedkoopste horloges met maanfase, en waarbij de maansfase 'vrij' is (niet gecombineerd met secondenwijzer).
Maar geeft hij echt de maanfase aan (1 cyclus in 29,5 dag) of is het een dag/nachtaanduiding?quote:Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef SeLang het volgende:
Was €700 ongeveer, gekocht toen ik in Taiwan woonde. Maar zou hier ongeveer hetrzelfde moeten kosten.
Eén van de goedkoopste horloges met maanfase, en waarbij de maansfase 'vrij' is (niet gecombineerd met secondenwijzer).
Jazeker! Echte maanfase, geen dag/nacht aanduidingquote:Op woensdag 30 april 2008 19:56 schreef Adsum het volgende:
Maar geeft hij echt de maanfase aan (1 cyclus in 29,5 dag) of is het een dag/nachtaanduiding?
dat kan een arme student al ik niet affordenquote:Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef SeLang het volgende:
'arme student' is echt een fabeltje zoals al eerder gezegd. Er lopen genoeg studenten rond met iets moois aan de pols.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:48 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
dat kan een arme student al ik niet afforden
voor horloge ga ik max 200e
quote:Op donderdag 1 mei 2008 10:58 schreef Mr.G het volgende:
[..]
'arme student' is echt een fabeltje zoals al eerder gezegd. Er lopen genoeg studenten rond met iets moois aan de pols.
Als je even goed spaart voor iets moois loont dat. Tot 200e heb je echt niet veel spannende dingen, tot 400 a 500e ligt dit al heel anders.
En als man zijnde is een horloge een van de weinige sieraden waar je mee weg komt, dus in principe ook wel een investering waard.
als die Omega een Pro was geweest had ik hem naar de bovenste foto geschopt...maar voor deze keer vergeef ik je...quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:09 schreef Adsum het volgende:
Weer een excuus van een arme student om zijn mooie horloges te showen![]()
[ afbeelding ]
En mijn andere, wat minder mooie:
[ afbeelding ]
De Vostok is er al lang niet meer, is een foto van ergens in 2005
Ach, dan is ie iig ruim op tijd binnen voor de volgende, moet je maar denkenquote:Op donderdag 1 mei 2008 15:33 schreef ForrestX het volgende:
[..]
als die Omega een Pro was geweest had ik hem naar de bovenste foto geschopt...maar voor deze keer vergeef ik je...
Mijn Orange Moster heeft het niet gehaald om voor K-dag binnen te zijn...
Bummerquote:Op donderdag 1 mei 2008 15:33 schreef ForrestX het volgende:
[..]
als die Omega een Pro was geweest had ik hem naar de bovenste foto geschopt...maar voor deze keer vergeef ik je...
Mijn Orange Moster heeft het niet gehaald om voor K-dag binnen te zijn...
Zo staat ie anders wel te koopquote:Op donderdag 1 mei 2008 17:02 schreef Adsum het volgende:
Dat is geen Orange Monster, deze wel:
[ afbeelding ]
De bezels in jouw post en jouw link verschillen van elkaar.quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:55 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Zo staat ie anders wel te koop
Zie ook,
http://www.wristwatchrevi(...)-aka-orange-monster/
Als je 4 a 5 jaar doet met een bandje is dat wel heel erg lang. Ik zou adviseren een nieuw bandje te bestellen gezien de ouderdom van de band.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:53 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een beetje een probleem met mijn diesel horloge. Ik heb hem nu een jaar of 4/5 ofzo. En het leren bandje begint bruin te worden aan de binnenkant en bij de gaatjes waar ik hem altijd door doe begint het zelfs een beetje open te schreuren zeg maar. Kan ik dit nog verhelpen met spul ofzo??
Ik heb het horloge vandaag bij de juwelier gezien en inderdaad het horloge is mooier als op de fotoquote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben vanochtend bij wat juweliers geweest om te kijken voor mijn nieuwe horloge.
Na diverse klokjes bekeken en gepast te hebben bleven er uiteindelijk 2 over waartussen het zou gaan: de Tissot Le Locle met powerreserve en een Maurice Lacroix uit de Masterpiece collectie.
De uiteindelijke keuze was niet eens zo heel moeilijk, want sinds ik dat bewuste horloge op internet had gezien, was ik er eigenlijk al verliefd op.
[ afbeelding ]
Dit is hem uiteindelijk geworden! De Maurice Lacroix ML101
In het echt nog vele malen mooier dan op de foto!
Het horloge heeft een schitterende gequillocheerde (spelling??) wijzerplaat, een lichtbruine soepele krokodillen lederen band met vouwsluiting en een zichtbodem, waardoor het hele mooie 29 steens Peseux handopwindmechaniek (ik meen Cal.7001 maar dat weet ik niet zeker) te zien is.
Nu moet ik alleen nog 3,5 heeeeeeeeeeele lange weken door zien te komen.
Leuk, of niet echt boeiend?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bij het Parool zat deze zaterdag een horloge bijlage!
Vind je dat al aan de prijs...quote:Op zondag 4 mei 2008 15:10 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Als je 4 a 5 jaar doet met een bandje is dat wel heel erg lang. Ik zou adviseren een nieuw bandje te bestellen gezien de ouderdom van de band.
Maar let wel, diesel bandjes zijn aardig aan de prijs, die rekenen tegenwoordig makkelijk tussen de 40 a 50 euro voor een bandje.
Aangezien een Diesel 100e nieuw kost vind ik dat veel ja.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:09 schreef Adsum het volgende:
[..]
Vind je dat al aan de prijs...
Breitling croco ¤ 350,-, Audemars Piguet croco ¤ 380,-...
Bij elke dealer die het merk verkoopt. Ik zou Siebel juweliers bij deze willen aanraden om hun goede service.quote:
Tnx. Dat was ook eigenlijk mijn idee. Mijn vriendin gaat morgen wel ff kijken bij de siebel. Daar heb ik hem volgens mij ook gekocht.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:38 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Aangezien een Diesel 100e nieuw kost vind ik dat veel ja.
[..]
Bij elke dealer die het merk verkoopt. Ik zou Siebel juweliers bij deze willen aanraden om hun goede service.
Een Diesel vergelijken met Breitling en Audemarsquote:Op zondag 4 mei 2008 19:09 schreef Adsum het volgende:
[..]
Vind je dat al aan de prijs...
Breitling croco ¤ 350,-, Audemars Piguet croco ¤ 380,-...
Die is mooi!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben vanochtend bij wat juweliers geweest om te kijken voor mijn nieuwe horloge.
Na diverse klokjes bekeken en gepast te hebben bleven er uiteindelijk 2 over waartussen het zou gaan: de Tissot Le Locle met powerreserve en een Maurice Lacroix uit de Masterpiece collectie.
De uiteindelijke keuze was niet eens zo heel moeilijk, want sinds ik dat bewuste horloge op internet had gezien, was ik er eigenlijk al verliefd op.
[ afbeelding ]
Het horloge heeft een schitterende gequillocheerde (spelling??) wijzerplaat, een lichtbruine soepele krokodillen lederen band met vouwsluiting en een zichtbodem, waardoor het hele mooie 29 steens Peseux handopwindmechaniek (ik meen Cal.7001 maar dat weet ik niet zeker) te zien is.
Mooi dingquote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind deze erg mooi (met maanfasequote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:45 schreef Elegy het volgende:
[..]
Die is mooi!
Ik heb ook een MlC, wel een wat eenvoudigere uit de Les Classiques serie:
[ afbeelding ]
Voor mij waren de maanfase, de witte wijzerplaat met romeinse cijfers en de stalen kast icm zwarte krokoband de doorslaggevende factor, dat vind ik erg mooi, tijdloos klassiekquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi ding
[..]
Ik vind deze erg mooi (met maanfase)
Maar helaas wel quartz, dus voor mij geen optie
Die is ook erg mooi! Alleen jammer (naar mijn mening) dat het quartz is, maar je moet ergens beginnen nietwaar? (en gezien je post over JLC en VC komt dat wel goedquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:45 schreef Elegy het volgende:
[..]
Die is mooi!
Ik heb ook een MlC, wel een wat eenvoudigere uit de Les Classiques serie:
[ afbeelding ]
bronquote:
Unieke Horloge veiling
Horlogeliefhebbers opgelet! Op zondag 25 mei zal voor de tweede keer een bijzondere horloge- en klokkenveiling plaatsvinden in het Machinegebouw op de Westergasfabriek in Amsterdam. Deze op locatie te houden veiling zal enige nostalgie met zich meebrengen. Op het meer dan honderd jaar oude fabrieksterrein zal er weer 'gewoon' met de hand geboden moeten worden.
De veiling is een initiatief van Bobb's Heritage. De naam is te danken aan de legendarische juwelierszaak uit de Utrechtsestraat. BOBB Juwelier was een begrip in Amsterdam en eigenaar Rob Moerenburg is een expert als het gaat om antieke polshorloges en sieraden. Helaas sloot BOBB Juwelier zijn deuren in 1998, echter de vraag naar gebruikte polshorloges bleef de afgelopen jaren stijgen.
Aangezien enkele grote veilinghuizen hun activiteiten in Nederland staken en de gemiddelde startprijs boven de ¤ 4000 moet reiken, is deze veiling een mooi alternatief. Bobb's Heritage hanteert een beginprijs van ¤ 250.
Een unieke kans op een bijzonder horloge. Van 10.00 tot 13.00 uur zijn de kijkuren en om 14.00 uur begint de veiling. Kijk op bobbsheritage.nl voor meer info.
Niet te modern, een beetje klassiek, Breitlings etc vind ik erg mooi, maar die zijn helaas iets te duur....quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:37 schreef Bierkameel het volgende:
Define mooi?
Klassiek, modern, vierkant, rond? hoe weten wij nou wat jij mooi vind.
Als je geluk hebt op www.horlogewereld.nlquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:41 schreef MFPascal het volgende:
Iemand had het laatst over die Seiko 5, en dat je met dat horloge dus voor slechts 50 eu een automatic heb. Heb ff rondgekeken, en zag o.a. seiko5.nl. Vind het toch wel een erg cool horloge voor erbij, uiterlijk is niet verkeerd. Las ook op een forum dat mensen wel te spreken waren over die site en de bijbehorende verkoper. Nu verkoopt hij niet alle modellen, en mij spreken de volgende modellen het meest aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met name de bovenste 2. Iemand een idee waar ik die nog zou kunnen kopen?
Thanksquote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:13 schreef StateOfMind het volgende:
Mooie klok!
Na 3 lange weken wachten is het bijna zover: morgen of dinsdag kan ik eindelijk mijn Maurice Lacroix Masterpiece Peseux 7046 ophalen![]()
Damn wat is wachten toch vreselijk
In het echt is het uurwerk nog vele, vele malen mooier! Ik heb het exemplaar met blauwe wijzers ipv de zwarte en een (licht)bruine krokodillen lederen band.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:27 schreef allsystemshalt het volgende:
Even Teasen,
[ afbeelding ]
![]()
Ook een mooi uurwerk
Die is mooi!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zwijmel![]()
![]()
Dank je!quote:
Dan zou ik dáár gelijk voor doorsparen. De Tissot is mooi (hoewel ik hem zónder Power Reserve mooier vind) maar de meeste Meistersinger-bezitters die ik ken zijn dat nu niet meer... Ze waren vrij snel op het horloge (en de matige afwerking van die ene wijzer) uitgekeken...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:20 schreef StateOfMind het volgende:
Bovenaan de wishlist prijkt een IWC Portugieser 500107 met wite wijzerplaat![]()
![]()
De IWC is (helaas) een 10-jaren plan; ik heb maar een bescheiden salaris helaas. Maar die komt er wel. Tusendoor wil ik mijn collectie wel uit blijven breiden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:22 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Dan zou ik dáár gelijk voor doorsparen. De Tissot is mooi (hoewel ik hem zónder Power Reserve mooier vind) maar de meeste Meistersinger-bezitters die ik ken zijn dat nu niet meer... Ze waren vrij snel op het horloge (en de matige afwerking van die ene wijzer) uitgekeken...
Ha Steefquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:30 schreef Adsum het volgende:
500107 is beregeil, imho de op 1 na mooiste Port (na de Perpetual in roségoud). Over een jaar of 2-3 heb ik 'm ook, 100% zeker!
same here !quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:30 schreef Adsum het volgende:
500107 is beregeil, imho de op 1 na mooiste Port (na de Perpetual in roségoud). Over een jaar of 2-3 heb ik 'm ook, 100% zeker!
Haalbaar of niet, ze blijven superquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ha Steef![]()
De Portugieser Perpetual (I en II, maar ook de Da Vinci Perpetual) zijn idd absolute topklokken, maar van een absoluut onhaalbare (voor mij althans) prijsklasse.
8800 euro is (op termijn) nog wel op te brengen. De Portugieser chrono is wat dat betreft 'aantrekkelijker' geprijsd, maar ik zou dan toch doorsparen voor de 500107.
IWC vond ik vroeger van foto's 'wel aardig', maar sinds ik ze in het echt gezien heb:
-edit: by the way: jouw foto (van DZVL) van de Portugieser, Portugieser Perpetual II en de Da Vinci Perpetual is al sinds maanden mijn buraeublad![]()
Stoerquote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:58 schreef Kogando het volgende:
Kalashnikov AK-1000
[ afbeelding ]
Nr. 274 van de 1000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |