Vind je dat al aan de prijs...quote:Op zondag 4 mei 2008 15:10 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Als je 4 a 5 jaar doet met een bandje is dat wel heel erg lang. Ik zou adviseren een nieuw bandje te bestellen gezien de ouderdom van de band.
Maar let wel, diesel bandjes zijn aardig aan de prijs, die rekenen tegenwoordig makkelijk tussen de 40 a 50 euro voor een bandje.
Aangezien een Diesel 100e nieuw kost vind ik dat veel ja.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:09 schreef Adsum het volgende:
[..]
Vind je dat al aan de prijs...
Breitling croco ¤ 350,-, Audemars Piguet croco ¤ 380,-...
Bij elke dealer die het merk verkoopt. Ik zou Siebel juweliers bij deze willen aanraden om hun goede service.quote:
Tnx. Dat was ook eigenlijk mijn idee. Mijn vriendin gaat morgen wel ff kijken bij de siebel. Daar heb ik hem volgens mij ook gekocht.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:38 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Aangezien een Diesel 100e nieuw kost vind ik dat veel ja.
[..]
Bij elke dealer die het merk verkoopt. Ik zou Siebel juweliers bij deze willen aanraden om hun goede service.
Een Diesel vergelijken met Breitling en Audemarsquote:Op zondag 4 mei 2008 19:09 schreef Adsum het volgende:
[..]
Vind je dat al aan de prijs...
Breitling croco ¤ 350,-, Audemars Piguet croco ¤ 380,-...
Die is mooi!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben vanochtend bij wat juweliers geweest om te kijken voor mijn nieuwe horloge.
Na diverse klokjes bekeken en gepast te hebben bleven er uiteindelijk 2 over waartussen het zou gaan: de Tissot Le Locle met powerreserve en een Maurice Lacroix uit de Masterpiece collectie.
De uiteindelijke keuze was niet eens zo heel moeilijk, want sinds ik dat bewuste horloge op internet had gezien, was ik er eigenlijk al verliefd op.
[ afbeelding ]
Dit is hem uiteindelijk geworden! De Maurice Lacroix ML101
In het echt nog vele malen mooier dan op de foto!
Het horloge heeft een schitterende gequillocheerde (spelling??) wijzerplaat, een lichtbruine soepele krokodillen lederen band met vouwsluiting en een zichtbodem, waardoor het hele mooie 29 steens Peseux handopwindmechaniek (ik meen Cal.7001 maar dat weet ik niet zeker) te zien is.
Nu moet ik alleen nog 3,5 heeeeeeeeeeele lange weken door zien te komen.
Mooi dingquote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben vanochtend bij wat juweliers geweest om te kijken voor mijn nieuwe horloge.
Na diverse klokjes bekeken en gepast te hebben bleven er uiteindelijk 2 over waartussen het zou gaan: de Tissot Le Locle met powerreserve en een Maurice Lacroix uit de Masterpiece collectie.
De uiteindelijke keuze was niet eens zo heel moeilijk, want sinds ik dat bewuste horloge op internet had gezien, was ik er eigenlijk al verliefd op.
[ afbeelding ]
Dit is hem uiteindelijk geworden! De Maurice Lacroix ML101
In het echt nog vele malen mooier dan op de foto!
Het horloge heeft een schitterende gequillocheerde (spelling??) wijzerplaat, een lichtbruine soepele krokodillen lederen band met vouwsluiting en een zichtbodem, waardoor het hele mooie 29 steens Peseux handopwindmechaniek (ik meen Cal.7001 maar dat weet ik niet zeker) te zien is.
Nu moet ik alleen nog 3,5 heeeeeeeeeeele lange weken door zien te komen.
Ik vind deze erg mooi (met maanfasequote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:45 schreef Elegy het volgende:
[..]
Die is mooi!
Ik heb ook een MlC, wel een wat eenvoudigere uit de Les Classiques serie:
[ afbeelding ]
Voor mij waren de maanfase, de witte wijzerplaat met romeinse cijfers en de stalen kast icm zwarte krokoband de doorslaggevende factor, dat vind ik erg mooi, tijdloos klassiekquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi ding
[..]
Ik vind deze erg mooi (met maanfase)
Maar helaas wel quartz, dus voor mij geen optie
Die is ook erg mooi! Alleen jammer (naar mijn mening) dat het quartz is, maar je moet ergens beginnen nietwaar? (en gezien je post over JLC en VC komt dat wel goedquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:45 schreef Elegy het volgende:
[..]
Die is mooi!
Ik heb ook een MlC, wel een wat eenvoudigere uit de Les Classiques serie:
[ afbeelding ]
bronquote:
Unieke Horloge veiling
Horlogeliefhebbers opgelet! Op zondag 25 mei zal voor de tweede keer een bijzondere horloge- en klokkenveiling plaatsvinden in het Machinegebouw op de Westergasfabriek in Amsterdam. Deze op locatie te houden veiling zal enige nostalgie met zich meebrengen. Op het meer dan honderd jaar oude fabrieksterrein zal er weer 'gewoon' met de hand geboden moeten worden.
De veiling is een initiatief van Bobb's Heritage. De naam is te danken aan de legendarische juwelierszaak uit de Utrechtsestraat. BOBB Juwelier was een begrip in Amsterdam en eigenaar Rob Moerenburg is een expert als het gaat om antieke polshorloges en sieraden. Helaas sloot BOBB Juwelier zijn deuren in 1998, echter de vraag naar gebruikte polshorloges bleef de afgelopen jaren stijgen.
Aangezien enkele grote veilinghuizen hun activiteiten in Nederland staken en de gemiddelde startprijs boven de ¤ 4000 moet reiken, is deze veiling een mooi alternatief. Bobb's Heritage hanteert een beginprijs van ¤ 250.
Een unieke kans op een bijzonder horloge. Van 10.00 tot 13.00 uur zijn de kijkuren en om 14.00 uur begint de veiling. Kijk op bobbsheritage.nl voor meer info.
Niet te modern, een beetje klassiek, Breitlings etc vind ik erg mooi, maar die zijn helaas iets te duur....quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:37 schreef Bierkameel het volgende:
Define mooi?
Klassiek, modern, vierkant, rond? hoe weten wij nou wat jij mooi vind.
Als je geluk hebt op www.horlogewereld.nlquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:41 schreef MFPascal het volgende:
Iemand had het laatst over die Seiko 5, en dat je met dat horloge dus voor slechts 50 eu een automatic heb. Heb ff rondgekeken, en zag o.a. seiko5.nl. Vind het toch wel een erg cool horloge voor erbij, uiterlijk is niet verkeerd. Las ook op een forum dat mensen wel te spreken waren over die site en de bijbehorende verkoper. Nu verkoopt hij niet alle modellen, en mij spreken de volgende modellen het meest aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met name de bovenste 2. Iemand een idee waar ik die nog zou kunnen kopen?
Thanksquote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:13 schreef StateOfMind het volgende:
Mooie klok!
Na 3 lange weken wachten is het bijna zover: morgen of dinsdag kan ik eindelijk mijn Maurice Lacroix Masterpiece Peseux 7046 ophalen![]()
Damn wat is wachten toch vreselijk
In het echt is het uurwerk nog vele, vele malen mooier! Ik heb het exemplaar met blauwe wijzers ipv de zwarte en een (licht)bruine krokodillen lederen band.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:27 schreef allsystemshalt het volgende:
Even Teasen,
[ afbeelding ]
![]()
Ook een mooi uurwerk
Die is mooi!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zwijmel![]()
![]()
Dank je!quote:
Dan zou ik dáár gelijk voor doorsparen. De Tissot is mooi (hoewel ik hem zónder Power Reserve mooier vind) maar de meeste Meistersinger-bezitters die ik ken zijn dat nu niet meer... Ze waren vrij snel op het horloge (en de matige afwerking van die ene wijzer) uitgekeken...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:20 schreef StateOfMind het volgende:
Bovenaan de wishlist prijkt een IWC Portugieser 500107 met wite wijzerplaat![]()
![]()
De IWC is (helaas) een 10-jaren plan; ik heb maar een bescheiden salaris helaas. Maar die komt er wel. Tusendoor wil ik mijn collectie wel uit blijven breiden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:22 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Dan zou ik dáár gelijk voor doorsparen. De Tissot is mooi (hoewel ik hem zónder Power Reserve mooier vind) maar de meeste Meistersinger-bezitters die ik ken zijn dat nu niet meer... Ze waren vrij snel op het horloge (en de matige afwerking van die ene wijzer) uitgekeken...
Ha Steefquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:30 schreef Adsum het volgende:
500107 is beregeil, imho de op 1 na mooiste Port (na de Perpetual in roségoud). Over een jaar of 2-3 heb ik 'm ook, 100% zeker!
same here !quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:30 schreef Adsum het volgende:
500107 is beregeil, imho de op 1 na mooiste Port (na de Perpetual in roségoud). Over een jaar of 2-3 heb ik 'm ook, 100% zeker!
Haalbaar of niet, ze blijven superquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ha Steef![]()
De Portugieser Perpetual (I en II, maar ook de Da Vinci Perpetual) zijn idd absolute topklokken, maar van een absoluut onhaalbare (voor mij althans) prijsklasse.
8800 euro is (op termijn) nog wel op te brengen. De Portugieser chrono is wat dat betreft 'aantrekkelijker' geprijsd, maar ik zou dan toch doorsparen voor de 500107.
IWC vond ik vroeger van foto's 'wel aardig', maar sinds ik ze in het echt gezien heb:
-edit: by the way: jouw foto (van DZVL) van de Portugieser, Portugieser Perpetual II en de Da Vinci Perpetual is al sinds maanden mijn buraeublad![]()
Stoerquote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:58 schreef Kogando het volgende:
Kalashnikov AK-1000
[ afbeelding ]
Nr. 274 van de 1000.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |