Waar? Reddelicious, Almere Centrum
Wanneer? 31 januari
Wat at je? Vooraf voor mij sushi en sashimi, voor vriendlief gevulde portobello met geitenkaas op een bedje van spinaziesalade. Als hoofdgerecht allebei hertenbiefstuk met gemarineerde Akkerman champignons en toe allebei chocolade-espressomousse met chocolate-chip cookies en pecannotenijs (oorspronkelijk was dit overigens met advokaatijs, maar dat lusten we beiden niet)
Impressie? Het restaurant is heel erg leuk ingericht, heel modern en hip en vooral heel rood. Wel mijn smaak

De bediening was prima, aardige dames, alleen soms duurde het wel wat lang voordat er bv. nieuw drinken kwam. Nu liepen ze ook maar drie in de bediening in een vol restaurant, dus het werd ze wel vergeven
De voorgerechten vielen ons allebei een beetje tegen. Bij de sushi/sashimi is veel aandacht besteed aan de compleetheid (gember,wasabi, groene viseitjes, zeewier, een of ander bloemetje om smaak te neutraliseren, twee soorten sojasaus), maar de rest viel een beetje tegen. De sashimi was: één plakje vis en één grote garnaal, de sushi bestond uit drie, nogal smakeloze, rolletjes met drie verschillende vullingen. Ik proefde het verschil niet eens en vind eerlijk gezegd de sushi van AH lekkerder....
Het voorgerecht van mijn vriend was niet heel erg warm, waardoor de geitenkaas slechts gedeeltelijk gesmolten was en de portobello lauw. Vinden wij allebei wat minder. De spinaziesalade was erg lekker, hoewel naar mijn zin iets te zout.
De hertenbiefstuk was prima! Lekker mals, precies goed gebakken, helemaal lekker. De salade die erbij werd geserveerd was ook erg lekker (hoewel m'n vriend het wat bitter vond) en de aardappeltjes uit de oven waren verrukkelijk! De gemarineerde champignons waren lekker, maar niet bijzonder en af en toe ook erg zout. De gegrilde groenten die erbij werden geserveerd waren érg lekker, hoewel de courgette misschien íets langer had gemogen.
Het toetje was best lekker, maar véél en zwaar! De mousse was echt enorm zwaar en machtig, ook niet heel luchtig en eigenlijk was het bolletje ijs erbij echt too much. Maar goed, het ijs was wel érg lekker, dus ik heb ook van het ijs gesmuld
Alles wordt overigens leuk opgediend op langwerpige borden of speciale schaaltjes. Ook de theedozen zien er erg leuk uit. Altijd een pluspunt als daar aandacht aan wordt besteed! Oh, en bitterkoekjes bij de koffie en thee is ook lekkerrrrr
Kosten? 77,50
Cijfer? Een 7,5. Absoluut lekker, gezellig, maar verder niet heel bijzonder qua eten en er kan hier en daar wel wat worden verbeterd, dus geen 8.