Hallo ik was juist diegene die van het begin af aan riep dat er misschien niet eens een film komt en als er een film komt dat wij de inhoud eerst maar moeten afwachten.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:11 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wie is hier nou onwetend, de film is nog niet uitgezonden en jij 'denkt dat het wat verzen uit de Koran zijn'Weet jij veel.
Maar dan lees je verkeerd of verdraai jij het zelf. Ik stel:quote:Op maandag 3 maart 2008 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat is verdraaiing namelijk. Je suggereert alsof men puur en alleen zo reageert op deze film, omdat het een dergelijke film is. Oftewel, je poogt de gehele context waarin de reactie plaats vind weg te laten bij de discussie. Terwijl Xebro juist zegt dat men reageert op deze film (dus de rellen zijn een gevolg van deze film), maar dat gezien de overige omstandigheden niet zo heel vreemd is. Jij claimt dat er eerder is gezegd dat dit puur en alleen het gevolg is van bezetting van heilig land.
Er staat met zoveel woorden dat de film een katalysator is als reactie op westerse inmenging in islamitische landen (of binnen de moslimwereld, zoals je wilt).quote:Op zondag 2 maart 2008 23:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Eerder in deze topic werd al gesteld, dat de hele ophef niet zozeer over deze film gaat, maar over de 'onderdrukking van Irak en Afghanistan'.
De film wordt aangegrepen om flink te keer te gaan over de ongelovigen in heilig moslimland.
De ophef gaat wel om de film, dat is niet zo moeilijk om vast te stellen. De intensiteit van de reactie is echter een gevolg van eerder beleid en eerdere visies die er in die regio's bestaan over het Westen. Dit was ook goed zichtbaar tijdens de cartoonrellen. De landen waar de reacties het meest intens waren (verbrandingen/doden), waren landen die al instabiel waren, in een oorlogssituatie verkeerden of een extreem negatieve visie hadden van het westen. In de overige landen was er ook ophef, maar werd er netjes gedemonstreerd en ging er niets de fik in.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar dan lees je verkeerd of verdraai jij het zelf. Ik stel:
[..]
Er staat met zoveel woorden dat de film een katalysator is als reactie op westerse inmenging in islamitische landen (of binnen de moslimwereld, zoals je wilt).
Jij maakt, zoals gewoonlijk, de fout om angst voor extremistische reacties gelijk te stellen aan angst voor de islam .. en je vergeet, zoals gewoonlijk, dat er van de 1,2 miljard moslims nog geen 1% op stap gaat om ambassades in de fik steken nav een spotprent of een film .. de overgrote meerderheid blijft rustig thuis, die willen gewoon, net als wij, alleen maar in vrede levenquote:Op maandag 3 maart 2008 10:07 schreef damian5700 het volgende:
De angst die zij voelen voor de islam is pijnlijk zichtbaar. Het blijkt ook, dat deze progressieven totaal geen vertrouwen hebben in en zoveel angst hebben voor moslims.
Maar islam is toch vrede?
Dit beaam ik, maar wat is volgens jou nu precies de discrepantie waartegen jij ageert?quote:Op maandag 3 maart 2008 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De ophef gaat wel om de film, dat is niet zo moeilijk om vast te stellen. De intensiteit van de reactie is echter een gevolg van eerder beleid en eerdere visies die er in die regio's bestaan over het Westen. Dit was ook goed zichtbaar tijdens de cartoonrellen. De landen waar de reacties het meest intens waren (verbrandingen/doden), waren landen die al instabiel waren, in een oorlogssituatie verkeerden of een extreem negatieve visie hadden van het westen. In de overige landen was er ook ophef, maar werd er netjes gedemonstreerd en ging er niets de fik in.
De zin, 'de angst die zij voelen voor de extremistische reacties uit de islam is pijnlijk zichtbaar', loopt niet en dekt de lading niet, in mijn beleving.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij maakt, zoals gewoonlijk, de fout om angst voor extremistische reacties gelijk te stellen aan angst voor de islam .. en je vergeet, zoals gewoonlijk, dat er van de 1,2 miljard moslims nog geen 1% op stap gaat om ambassades in de fik steken nav een spotprent of een film .. de overgrote meerderheid blijft rustig thuis, die willen gewoon, net als wij, alleen maar in vrede leven
Het ging meer om een nuanceverschil, in mijn ogen claimde niemand dat deze ophef niet vanwege de film is ontstaan. Het kwam zo op mij over dat je dat suggereerdequote:Op maandag 3 maart 2008 12:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit beaam ik, maar wat is volgens jou nu precies de discrepantie waartegen jij ageert?
Ik ben blij, dat dit eindelijk uit de wereld is.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het ging meer om een nuanceverschil, in mijn ogen claimde niemand dat deze ophef niet vanwege de film is ontstaan. Het kwam zo op mij over dat je dat suggereerde
zou je dan ajb jouw angst niet op andere personen willen projecteren .. dat dekt de lading van hun reactie nl niet.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De zin, 'de angst die zij voelen voor de extremistische reacties uit de islam is pijnlijk zichtbaar', loopt niet en dekt de lading niet, in mijn beleving.
Daarom heb ik voor die woorden en opbouw gekozen.
quote:"Nederland staat voor vrijheid en respect. Mensen verdienen respect voor wat hen ten diepste beweegt, hun geloof, hun eigenheid. Grondwettelijke vrijheden dienen te worden verdedigd. Extremisme en terrorisme dienen te worden bestreden", aldus de premier in een verklaring.
Mooi zo, verbieden die onrust stokende rotzooi van Wilders.quote:
quote:Op maandag 3 maart 2008 13:33 schreef cyber_rebel het volgende:
En ga hem niet nog meer koren op de molen geven door een verbod.
quote:Op maandag 3 maart 2008 11:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat men dreigt met een verbod is allemaal volgens plan van Wilders.
Ik kies zelf mijn bewoordingen net zoals jij ervoor kiest hetgeen ik ter berde heb gebracht te omschrijven (of beter gezegd, natuurlijk, te veroordelen) als angst, dat ik op anderen projecteer.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:53 schreef moussie het volgende:
[..]
zou je dan ajb jouw angst niet op andere personen willen projecteren .. dat dekt de lading van hun reactie nl niet.
Balkenende bvb is niet bang voor de Islam, Balkenende is bang voor extremistische reacties en evtle economische gevolgen
[..]
dat Wilders strafrechtelijk zou moeten worden vervolgd bedoel je, om die landen daar duidelijk te maken dat de Nederlandse regering niet achter die film staat ?quote:Op maandag 3 maart 2008 13:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kies zelf mijn bewoordingen net zoals jij ervoor kiest hetgeen ik ter berde heb gebracht te omschrijven (of beter gezegd, natuurlijk, te veroordelen) als angst, dat ik op anderen projecteer.
Bovendien heb ik het niet enkel en alleen over hetgeen Balkenende heeft gezegd. 'Bijna alle intellectuelen en politiek-correcte multiculti's' slaat op meerder personen. Bijvoorbeeld de intellectueel Van Koningsveld.
Door hetgeen hij heeft geopperd in deze discussie moest ik wel wat breder gaan dan jouw gewenste bewoordingen.
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
dat Wilders strafrechtelijk zou moeten worden vervolgd bedoel je
En nu krijgen we weer dat spelletje waarin damian even laat blijken hoe stom de ander nou wel is omdat die moet navragen wat die dan wel bedoelt ?quote:
Ik vind het voetbalgeweld nu niet echt vergelijkbaar met geweld als gevolg van iemands mening op film.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:15 schreef Montov het volgende:
Nee, het is niet normaal, maar het is goed mogelijk als je kijkt naar de gevolgen van de cartoonrellen en na de al aanwezig ophef. Waarom suggereer je dat het verwachten van geweld gelijkstaat als een soort vergoeilijking? Het is niet alsof het aan zien komen van geweld nu is uitgevonden bij de film van Wilders; er zijn dagelijkse voorbeelden dat sommige situaties geweld opleveren. Zo zijn bepaalde voetbalwedstrijden risicovol en wordt er extra aandacht aan besteed, wordt de wedstrijd verschoven of zelfs geannuleerd. Dat maakt voetbalgeweld niet normaal, dat maakt niet elke supporter een verdachte en dat maakt niet dat geuite zorgen of verhoogde paraatheid het goedpraten is van eventuele gevolgen.
Plus regeringen, die miljoenen moslims vertegenwoordigen, die op gaan roepen tot boycots?quote:Op maandag 3 maart 2008 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij maakt, zoals gewoonlijk, de fout om angst voor extremistische reacties gelijk te stellen aan angst voor de islam .. en je vergeet, zoals gewoonlijk, dat er van de 1,2 miljard moslims nog geen 1% op stap gaat om ambassades in de fik steken nav een spotprent of een film .. de overgrote meerderheid blijft rustig thuis, die willen gewoon, net als wij, alleen maar in vrede leven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |