Doodsbenauwd? Sommige wel, maar iedereen kan zich wel bedenken dat deze film hoogstwaarschijnlijk negatieve gevolgen gaat krijgen: rellen, boycot, of iets dergelijks. Zelfs WIlders beaamt dat door bij de vooraankondiging te zeggen dat de gevolgen vergelijkbaar of zelfs erger zullen worden dan de cartoonrellen. Nu neem ik wel aan dat hij dat soort gevolgen negatief ziet die je liever niet hebt. Mijn aanname dat Wilders en achterban niet hopen op rellen en geweld lijkt mij toch niet vreemd.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:07 schreef damian5700 het volgende:
Het is onbegrijpelijk dat anno 2008 bijna alle intellectuelen en politiek-correcte multiculti's doodsbenauwd zijn voor de gevolgen van een religie kritische film, die niet eens is uitgezonden.
Angst voor genoeg gekke individuen die voor slachtoffers kunnen zorgen. Waarom deze generalisatie van jou? Alsof angst voor een brand in een Gronings gehucht zou zeggen dat je angst hebt voor Groningers, om even een voorbeeld te noemen.quote:De angst die zij voelen voor de islam is pijnlijk zichtbaar. Het blijkt ook, dat deze progressieven totaal geen vertrouwen hebben in en zoveel angst hebben voor moslims.
Maar islam is toch vrede?
Precies, zo'n verbod is niet alleen onwenselijk, maar ook helpt het nog niet eens. Dat is overigens niet vreemd, want vrijheid laat zich niet vangen in een verbod, tenzij je een politiestaat hebt.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:32 schreef _Qmars_ het volgende:
Ongelooflijk. Alsof die film niet op internet verschijnt. Iedereen kan vanuit zijn thuiscomputer dit ding op Youtube knallen![]()
Ik zie dat nergens staan. Knap staaltje verdraaiing!quote:Op zondag 2 maart 2008 23:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Eerder in deze topic werd al gesteld, dat de hele ophef niet zozeer over deze film gaat, maar over de 'onderdrukking van Irak en Afghanistan'.
De film wordt aangegrepen om flink te keer te gaan over de ongelovigen in heilig moslimland.
-edit- Nutteloosquote:Op maandag 3 maart 2008 11:32 schreef nozem het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen deze film echt gaat hebben. Als ik kennis neem van alle commotie er omheen, moet er haast wel iets op til zijn. Maar ik geloof niet in:
- Explosieve toename van geweld tegen Nederlanders in Afghanistan en Midden-Oosten
- Massale boycot van Nederlandse producten
- Flinke toename van spanning en conflict in eigen land
- Instortende beurzen
Wie wel?
Maar waarom? Is dat zo normaal dan? Wanneer je ergens niet achterstaat, ga je maar rellen?quote:Op maandag 3 maart 2008 10:23 schreef Montov het volgende:
maar iedereen kan zich wel bedenken dat deze film hoogstwaarschijnlijk negatieve gevolgen gaat krijgen: rellen, boycot, of iets dergelijks.
quote:
Dat men dreigt met een verbod is allemaal volgens plan van Wilders.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een lafbekken zeg. En zo'n preventief verbod is gewoon absoluut onwettelijk, ook al zijn er dreigingen.
En die film komt toch wel uit. Als het niet op TV is, dan nog altijd wel op internet.
Het establishment is tegen die film, dus om die reden ben ik al voor die film.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:45 schreef nozem het volgende:
Och, mocht de pleuris uitbreken, dan vertrek ik naar Canada ofzo. Ik voel me niet geroepen de zogenaamde vrijheid van meningsuiting hier te verdedigen.
Ik denk dat er in landen als Iran, SA, Egypte, Syrie, Afghanistan en Irak misschien hier een daar een vlag in de fik gaat, wat demonstratietjes hier en daar. En thats it.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:32 schreef nozem het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen deze film echt gaat hebben. Als ik kennis neem van alle commotie er omheen, moet er haast wel iets op til zijn. Maar ik geloof niet in:
- Explosieve toename van geweld tegen Nederlanders in Afghanistan en Midden-Oosten
- Instortende beurzen
Wie wel?
Geweld tegen Nederlanders in het MO misschien.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:32 schreef nozem het volgende:
- Instortende beurzen
Wie wel?
Gister op tv waren een stuk of duizend man in Afganistan aan het demonstreren. Maar goed, er leven miljoenen mensen en die waren nog lang niet op de been.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat er in landen als Iran, SA, Egypte, Syrie, Afghanistan en Irak misschien hier een daar een vlag in de fik gaat, wat demonstratietjes hier en daar. En thats it.
Dat denk ik ook. Maar het is wel het beeld dat je krijgt wanneer je 'een rondje media' doet deze morgen. Paniekzaaiers.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
De situatie die je hierboven schetst is wat overdreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |