abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57120989
Een preventief verbod op die film?

Ik vraag me af waarom het kabinet er nog zit als ze toch vanuit het buitenland gestuurd worden.

Een paar demonstranten in Afghanistan die worden opgehitst door hun moefti, een egyptenaar die de baas is van een museum en een paar boeven in het parlement van Iran / Syrie / Afghanistan maken blijkbaar de dienst uit in Nederland.

Nederlandse militairen sterven in Afghanistan om vrijheid en vrede te brengen, terwijl we het hier in Nederland mogen inleveren. Als Chavez slim is pakt hij nu de Antillen, met Balkenende als leider zal hij niets hoeven te verwachten.
  maandag 3 maart 2008 @ 10:07:36 #222
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57121361
Het is onbegrijpelijk dat anno 2008 bijna alle intellectuelen en politiek-correcte multiculti's doodsbenauwd zijn voor de gevolgen van een religie kritische film, die niet eens is uitgezonden.
De angst die zij voelen voor de islam is pijnlijk zichtbaar. Het blijkt ook, dat deze progressieven totaal geen vertrouwen hebben in en zoveel angst hebben voor moslims.
Maar islam is toch vrede?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 3 maart 2008 @ 10:23:20 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57121649
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:07 schreef damian5700 het volgende:
Het is onbegrijpelijk dat anno 2008 bijna alle intellectuelen en politiek-correcte multiculti's doodsbenauwd zijn voor de gevolgen van een religie kritische film, die niet eens is uitgezonden.
Doodsbenauwd? Sommige wel, maar iedereen kan zich wel bedenken dat deze film hoogstwaarschijnlijk negatieve gevolgen gaat krijgen: rellen, boycot, of iets dergelijks. Zelfs WIlders beaamt dat door bij de vooraankondiging te zeggen dat de gevolgen vergelijkbaar of zelfs erger zullen worden dan de cartoonrellen. Nu neem ik wel aan dat hij dat soort gevolgen negatief ziet die je liever niet hebt. Mijn aanname dat Wilders en achterban niet hopen op rellen en geweld lijkt mij toch niet vreemd.

quote:
De angst die zij voelen voor de islam is pijnlijk zichtbaar. Het blijkt ook, dat deze progressieven totaal geen vertrouwen hebben in en zoveel angst hebben voor moslims.
Maar islam is toch vrede?
Angst voor genoeg gekke individuen die voor slachtoffers kunnen zorgen. Waarom deze generalisatie van jou? Alsof angst voor een brand in een Gronings gehucht zou zeggen dat je angst hebt voor Groningers, om even een voorbeeld te noemen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 maart 2008 @ 10:42:21 #224
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57121985
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:32 schreef _Qmars_ het volgende:

Ongelooflijk. Alsof die film niet op internet verschijnt. Iedereen kan vanuit zijn thuiscomputer dit ding op Youtube knallen
Precies, zo'n verbod is niet alleen onwenselijk, maar ook helpt het nog niet eens. Dat is overigens niet vreemd, want vrijheid laat zich niet vangen in een verbod, tenzij je een politiestaat hebt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57122711
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Eerder in deze topic werd al gesteld, dat de hele ophef niet zozeer over deze film gaat, maar over de 'onderdrukking van Irak en Afghanistan'.
De film wordt aangegrepen om flink te keer te gaan over de ongelovigen in heilig moslimland.
Ik zie dat nergens staan. Knap staaltje verdraaiing!
Allah Al Watan Al Malik
pi_57122926
Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen deze film echt gaat hebben. Als ik kennis neem van alle commotie er omheen, moet er haast wel iets op til zijn. Maar ik geloof niet in:

- Explosieve toename van geweld tegen Nederlanders in Afghanistan en Midden-Oosten
- Massale boycot van Nederlandse producten
- Flinke toename van spanning en conflict in eigen land
- Instortende beurzen

Wie wel?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_57122984
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:32 schreef nozem het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen deze film echt gaat hebben. Als ik kennis neem van alle commotie er omheen, moet er haast wel iets op til zijn. Maar ik geloof niet in:

- Explosieve toename van geweld tegen Nederlanders in Afghanistan en Midden-Oosten
- Instortende beurzen

Wie wel?
-edit- Nutteloos

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 03-03-2008 16:02:17 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 3 maart 2008 @ 11:37:53 #228
3542 Gia
User under construction
pi_57123028
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:23 schreef Montov het volgende:

maar iedereen kan zich wel bedenken dat deze film hoogstwaarschijnlijk negatieve gevolgen gaat krijgen: rellen, boycot, of iets dergelijks.
Maar waarom? Is dat zo normaal dan? Wanneer je ergens niet achterstaat, ga je maar rellen?
pi_57123044
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]
-edit-

Ik heb niet om Geert Wilders gevraagd. Ik heb niet om die film gevraagd. Ik heb niet om extremistische moslims gevraagd. Ik weiger om partij te trekken voor wie dan ook. Ik wil gewoon mijn leventje leiden, net als het gros van de mensen om mij heen.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 03-03-2008 16:03:02 ]
  Donald Duck held maandag 3 maart 2008 @ 11:39:16 #230
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57123060
Wat een lafbekken zeg. En zo'n preventief verbod is gewoon absoluut onwettelijk, ook al zijn er dreigingen.
En die film komt toch wel uit. Als het niet op TV is, dan nog altijd wel op internet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57123078
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 03-03-2008 16:04:11 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_57123105
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een lafbekken zeg. En zo'n preventief verbod is gewoon absoluut onwettelijk, ook al zijn er dreigingen.
En die film komt toch wel uit. Als het niet op TV is, dan nog altijd wel op internet.
Dat men dreigt met een verbod is allemaal volgens plan van Wilders.
  maandag 3 maart 2008 @ 11:43:45 #233
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57123169
Dhimmi, heet dat tegenwoordig.

NSB is zooo passé
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57123205
Och, mocht de pleuris uitbreken, dan vertrek ik naar Canada ofzo. Ik voel me niet geroepen de zogenaamde vrijheid van meningsuiting hier te verdedigen.

Het 'Hell's Angels' voorbeeld vond ik wel sterk. Maar laten we eerst maar eens die film afwachten.
pi_57123240
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:45 schreef nozem het volgende:
Och, mocht de pleuris uitbreken, dan vertrek ik naar Canada ofzo. Ik voel me niet geroepen de zogenaamde vrijheid van meningsuiting hier te verdedigen.
Het establishment is tegen die film, dus om die reden ben ik al voor die film.
  Donald Duck held maandag 3 maart 2008 @ 11:49:14 #236
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57123284
Als er echt de pleuris uitbreekt in Nederland, moet gewoon het leger ingezet worden. Dan wordt het zo de kop ingedrukt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57123328
quote:

- Instortende beurzen

Wie wel?
Ik denk dat er in landen als Iran, SA, Egypte, Syrie, Afghanistan en Irak misschien hier een daar een vlag in de fik gaat, wat demonstratietjes hier en daar. En thats it.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57123343
quote:

- Instortende beurzen

Wie wel?
Geweld tegen Nederlanders in het MO misschien.
Maar denk niet dat onze beurzen instorten als ze daar wat Nederlandse producten boycotten.

De situatie die je hierboven schetst is wat overdreven.

Ok, maar jij denkt er dus net zo over.
pi_57123366
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat er in landen als Iran, SA, Egypte, Syrie, Afghanistan en Irak misschien hier een daar een vlag in de fik gaat, wat demonstratietjes hier en daar. En thats it.
Gister op tv waren een stuk of duizend man in Afganistan aan het demonstreren. Maar goed, er leven miljoenen mensen en die waren nog lang niet op de been.
pi_57123386
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

De situatie die je hierboven schetst is wat overdreven.
Dat denk ik ook. Maar het is wel het beeld dat je krijgt wanneer je 'een rondje media' doet deze morgen. Paniekzaaiers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')