abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57099621
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

een film maken die kritsche kantekenen plaatst bij bepaalde aspecten van een religie

dat is misbruik maken ???

nou.. sorry hoor... ik wacht eerst de film wel of.. en oordeel dan pas of hij misbruik maakt van zijn recht op meningsuitting

vind je een beetje voorbarig
Je vind mij voorbarig, kan dat bij Wilders? Voorbarig zijn? Alsof wij van Wilders enigszins normaal kritisch-onderbouwde zaken hebben vernomen sinds hij een eigen partij heeft? Noem je dat voorbarig?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57099627
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

tja..en dan zie ik vooral het belang van bescherming van de vrijheid van meningsuitting en het niet toegeven aan geweldsdreigingen.. omdat anders het eind zoek is

ik ben bereid op korte termijn ongemakken voor lief te nemen

als we daarmee langetermijn belangen kunnen veilig stellen
Ik vind het zo'n onzin dat wanneer we zo'n film verbieden het eind zoek is op het gebied van 'vrijheid van meningsuiting'. In Nova kwam geloof ik iemand met een goed punt daarover: demonstraties worden in Nederland soms verboden omdat het onrust zou veroorzaken, en dit kán niet verboden worden? Misschien nu niet meer nee, nu er allemaal zieligerds zijn gaan discussieren over de inhoud van dat eeuwige vrijheid van meningsuiting, nu moeten we er principieel wel aan toegeven omdat er anders dáár weer gezeik over komt. Maar wat mij betreft zegt Balkenende nu eindelijk eens dat die film niet uitgezonden mag worden, en als Wilders het toch doet op basis van de rechten die hij heeft, handen af van Wilders dan. Zoek het lekker uit, neem de verantwoordelijkheid op je. Tis toch te belachelijk voor woorden dat het hele kabinet weer negatief in de picture is als die clown weer allerlei geks uit haalt Met z'n 'hij kan de pot op', zo'n kerel neem je toch niet meer serieus, hou toch op.
pi_57099632
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je vind mij voorbarig, kan dat bij Wilders? Voorbarig zijn? Alsof wij van Wilders enigszins normaal kritisch-onderbouwde zaken hebben vernomen sinds hij een eigen partij heeft? Noem je dat voorbarig?
ja, beoordeel de film op zijn inhoud

en dat is nu nog niet mogelijk, omdat we de film nog niet gezien hebben
pi_57099722
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

een film maken die kritsche kantekenen plaatst bij bepaalde aspecten van een religie

dat is misbruik maken ???

nou.. sorry hoor... ik wacht eerst de film wel of.. en oordeel dan pas of hij misbruik maakt van zijn recht op meningsuitting

vind je een beetje voorbarig
tja, had Wilders dat ook maar gedaan, wachten tot die film klaar is ipv voorbarig en nogal provocatief een tipje van de sluier te lichten

en kritische kanttekeningen .. ?
'Op het eind krijgen we een plaatje van Mohammed en daar gebeurt iets mee, ik zeg nog niet wat' zei die zo ongeveer .. wil jij even aanwijzen welk gedeelte hiervan 'kritische kanttekening' is .. ?
pleased to meet you
pi_57099739
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:17 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, had Wilders dat ook maar gedaan, wachten tot die film klaar is ipv voorbarig en nogal provocatief een tipje van de sluier te lichten

en kritische kanttekeningen .. ?
'Op het eind krijgen we een plaatje van Mohammed en daar gebeurt iets mee, ik zeg nog niet wat' zei die zo ongeveer .. wil jij even aanwijzen welk gedeelte hiervan 'kritische kanttekening' is .. ?
oh jij weet blijkbaar meer over de inhoud van de film dan ik

mijn mening hoor je als ik de film ook gezien heb

maar dat terzijde

ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat het recht om de koran te publiseren en te lezen

direct te linken is met het recht van wilders om een film te publiseren die we dan kunnen zien

zijn twee kanten van dezelfde medaille
  zondag 2 maart 2008 @ 10:24:04 #46
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57099785
quote:
Op zondag 2 maart 2008 05:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik vind dat hij zijn tijd nuttig besteed. ik vind niet dat hij moslims zwart maakt maar enkel de waarheid over de islam meld goed dat er iemand is die de nederlandse bevolking wakker schud
De waarheid? Welke waarheid, hou toch op man!
90% van wat hij zegt is werkelijk totale onzin, echt, de man houdt zich momenteel alleen bezig met onrust stoken. Met politiek voeren heeft het al lang niets meer te maken.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 2 maart 2008 @ 10:25:58 #47
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57099812
quote:
parool.nl
Wilders voert de kijkers in de film door de Koran. Aan de hand van teksten die hij met documentaire beelden illustreert, wil Wilders aantonen dat 'die verschrikkelijke Koran geen dode letter is, maar dat de islam ons onze vrijheid kan kosten als we er niets tegen ondernemen'.
Nou de inhoud van de film laat zich wel een beetje raden. Laat de angst regeren.
Probleem is echter dat hij de gehele islam op de korrel neemt. En via geëxtrapoleerde stellingen zijn gelijk probeert te halen.

Al er een film komt over het christendom met KKK-beeldmateriaal. Slaat dat natuurlijk ook als een tang op een varken.

Dit heeft denk ik meer te maken met een stukje tunnelvisie. De enigste manier om te toetsen of zijn visie klopt komt echter niet van de film zelf af.... daarvoor is deze te kort en zeer eenzijdig belicht. Maar door een dialoog. Ben daarom ook zeer benieuwd wat zijn opstelling zal zijn na het vertonen van deze film.
Als die film gebruikt wordt als eye-opener voor een verdere dialoog waarin hij zelf ook deelneemt heb er ik niet zoveel bezwaar tegen. Pas dan komen de voor en tegenstellingen pas goed uitgewerkt aan bod.
Als hij zich hierna ontwijkend opstelt voor een verdere dialoog kun je die film plaatsen onder de noemer van propaganda, en daar ben ik heel wat minder over te spreken.
pi_57099819
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

oh jij weet blijkbaar meer over de inhoud van de film dan ik

mijn mening hoor je als ik de film ook gezien heb

maar dat terzijde

ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat het recht om de koran te publiseren en te lezen

direct te linken is met het recht van wilders om een film te publiseren die we dan kunnen zien

zijn twee kanten van dezelfde medaille
zou je dan in dat geval Wilders niet aan willen raden met zijn film hetzelfde te doen als hij met de Koran wil doen .. verscheuren ?
pleased to meet you
  zondag 2 maart 2008 @ 10:29:01 #49
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57099845
quote:
Op zondag 2 maart 2008 06:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik sprak laatste een mede-student van Turkse afkomt, hij verteld mij dat hij het in principe best eens is met Wilders en hij zegt ook meerdere Turken te kennen die er net zo over denken. Geloof is iets wat je thuis of in het gebedshuis uitoefent, maar niet in de politiek, openbare instellingen of via uiterlijke kenmerken zoals hoofddoeken. Ik kan mij eigenlijk best goed in dat standpunt vinden, zorg er voor dat er ruimte is voor geloofsbelijdenis maar beperk dat tot het prive-domein.
Ja, maar goed, Turkije zal ook niet gaan klagen over de film, die hebben een bijzonder goed staatssysteem (op dat vlak dan).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_57099923
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:26 schreef moussie het volgende:

[..]

zou je dan in dat geval Wilders niet aan willen raden met zijn film hetzelfde te doen als hij met de Koran wil doen .. verscheuren ?
nee.. ik ben tegen cencuur..

koran moet kunnen.. net zo als andere uittingen.. omdanks het feit dat ik bepaalde inhoud van de koran beledigend vind

ik vind niet dat omdat ik iets beledigend vind, dat het dan maar verscheurt moet worden
pi_57099976
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:26 schreef moussie het volgende:

[..]

"U mag zeggen wat u wil en ik hoef het daarbij niet eens te zijn, maar ik zal tot de dood vechten om het recht dat u mag zeggen wat u wil te verdedigen".
pi_57100006
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou de inhoud van de film laat zich wel een beetje raden. Laat de angst regeren.
Probleem is echter dat hij de gehele islam op de korrel neemt. En via geëxtrapoleerde stellingen zijn gelijk probeert te halen.
Jep.
quote:
Al er een film komt over het christendom met KKK-beeldmateriaal. Slaat dat natuurlijk ook als een tang op een varken.
Maar ik zie dan nog geen rellen in de achterlanden van Amerika, of Nederland. Ook zie ik dan geen woedende christenen de straat opgaan om de dood van Geert Wilders te eisen. Kortom; de reactie van de doelgroep lokt natuurlijk ook bepaalde acties van Wilders uit.
quote:
Dit heeft denk ik meer te maken met een stukje tunnelvisie. De enigste manier om te toetsen of zijn visie klopt komt echter niet van de film zelf af.... daarvoor is deze te kort en zeer eenzijdig belicht. Maar door een dialoog. Ben daarom ook zeer benieuwd wat zijn opstelling zal zijn na het vertonen van deze film.
Eens. Maar hoeveel zullen er zijn die die dialoog aangaan, en hoeveel zullen er zijn die met geweld willen proberen Geert Wilders het zwijgen op te doen leggen?
quote:
Als die film gebruikt wordt als eye-opener voor een verdere dialoog waarin hij zelf ook deelneemt heb er ik niet zoveel bezwaar tegen. Pas dan komen de voor en tegenstellingen pas goed uitgewerkt aan bod.
Als hij zich hierna ontwijkend opstelt voor een verdere dialoog kun je die film plaatsen onder de noemer van propaganda, en daar ben ik heel wat minder over te spreken.
En zelfs al zou het propaganda zijn, de reactie van de moslimwereld is alsnog buiten alle proportie op deze film.
pi_57100009
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"U mag zeggen wat u wil en ik hoef het daarbij niet eens te zijn, maar ik zal tot de dood vechten om het recht dat u mag zeggen wat u wil te verdedigen".
behalve als je uit de Koran citeert, want die moet verscheurt ..

maar ja, ik zei al vaker dat Wilders uit naam van de vrijheid al onze vrijheden zit te verkwanselen
pleased to meet you
pi_57100067
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:43 schreef moussie het volgende:

[..]

behalve als je uit de Koran citeert, want die moet verscheurt ..
Alsnog mag hij dat zeggen. Dat is het grootste goed. Net zoals dat profeten imo mogen zeggen dat homo`s varkens zijn en ze dood moeten.
quote:
maar ja, ik zei al vaker dat Wilders uit naam van de vrijheid al onze vrijheden zit te verkwanselen
En JP Balkenende, die oproept tot zelfcensuur, die verkwanselt niet onze vrijheden?
pi_57100087
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsnog mag hij dat zeggen. Dat is het grootste goed. Net zoals dat profeten imo mogen zeggen dat homo`s varkens zijn en ze dood moeten.
[..]
eh nee dus.. oproepen tot geweld mag niet binnen de grenzen van meningsuiting

pi_57100176
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

eh nee dus.. oproepen tot geweld mag niet binnen de grenzen van meningsuiting

Dus, de vrijheid van meningsuiting is niet eindeloos.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57100205
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo zou het eigenlijk wel moeten zijn.
pi_57100215
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

nee zeker niet

de vraag is of die film van wilders valt binnen de grenzen van meningsuiting

en die afweging /beoordeling.. wil ik pas maken als ik de film gezien heb
pi_57100265
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:43 schreef Scorpie het volgende:
Eens. Maar hoeveel zullen er zijn die die dialoog aangaan, en hoeveel zullen er zijn die met geweld willen proberen Geert Wilders het zwijgen op te doen leggen?
Moslims hebben meerdere keren gepoogd om de dialoog aan te gaan met Wilders, je kan onmogelijk stellen dat ze dat niet hebben gedaan of dat ze de dialoog weigeren. Een slecht excuus is dan ineens te gaan wijzen naar bepaalde groeperingen in het buitenland die deze dialoog niet (meer) wensen.
quote:
En zelfs al zou het propaganda zijn, de reactie van de moslimwereld is alsnog buiten alle proportie op deze film.
Dat ligt eraan in welke context je deze reactie plaatst, gezien de ontwikkelingen van de laatste 7 jaar. Hoe je het nu wend of keert, deze woede-uitingen zijn echt niet slechts gebaseerd op deze film. Jij weet net zo goed als ik, dondersgoed dat men niet zo positief denkt over de gemiddelde westerling (ongeacht deze film er zou zijn of niet). En dan zie ik de anti-islamieten alweer aan komen hollen met "ja maar dat komt door de Koran! Ze zien ons als ongelovigen!", alleen is dat makkelijk te pareren met het feit dat bijvoorbeeld er niet zo gedacht wordt over Aziaten (bijv Chinezen, Japanners etc).
Allah Al Watan Al Malik
pi_57100268
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo zou het eigenlijk wel moeten zijn.
Kan niet, dan is het in feite dat persoon A alles mag zeggen wat ze wil en persoon B heeft daar niets over te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2008 11:04:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')