abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:06:52 #1
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57071522
Dat Wilders niet helemaal spoort op sommige punten daar zijn zelfs de grootste medestanders het wel over eens echter ik krijg nu steeds meer het gevoel dat vooral de veelal links georienteerde media nogal erg snel de een na andere krantenkop lulraak de ether ingooit ten einde de druk op Geert Wilders z'n anti-Islam film verder op te voeren.

Even een korte greep uit de afgelopen 24 uur: CDA minister Verhage waarschuwt voor eventuele gevolgen. Wilders zegt in duidelijke bewoording: Krijg het heen en weer. De geluiden uit het Kabinet zijn van dien aard dat Verhagen de wind van voren krijgt. Gek genoeg uren later geeft minister-president Balkenende een persconferentie waar hij nu namens het hele Kabinet spreekt en Wilders opnieuw verzoekt deze film niet uit te brengen omdat er levens mee gemoeid zijn. Weer wat uren later meldt minister Koenders dat hij niet naar Somalië gaat vanwege ernstige bedreigingen aan zijn adres en op de koop toe meldt men dat de geluiden van allerlei overheidsinstanties nu wel erg de nadruk leggen op direct gevaar voor Nederland, Nederlanders in het buitenland en wat al niet meer.

Raar dat al deze gebeurtenissen zo plotseling snel achter elkaar komen terwijl weken hiervoor al bekend was dat Wilders zijn film eraan zat te komen en je helemaal niets hoorde van een mogelijk gevaar dan een enkele verontwaardigde extreem gelovige die toch al tegen de algehele westerse samenleving was. Even los van het gegeven dat Wilders als Kamerlid en Nederlands Staatsburger gewoon zijn recht als burger uitoefend datgeen te doen wat hij goed dunkt,lijkt het wel dat de geschiedenis zich herhaalt. Herhaalt zul je zeggen? Ja herhaalt. In 2001/2002 hadden we de Fortuyn era en toen waren er ook heel veel mensen die moord en brand schreeuwden en van alles erbij haalden om de persoon Fortuyn belachelijk te maken en als racistisch en een gevaar voor de samenleving te bestempelen. Bedoel de krantenkoppen kan een ieder zich nog wel herinneren. Kortom het demoniseren was begonnen. Ik denk dat hier meer aan de hand is en het andermaal een samenwerking is tussen sommige linkse media en de politiek om het gevaar nog groter te maken en op te blazen zodat de massa - wij dus de gewone burger - zich tegen Wilders keert en hij mischien wel bakzeil haalt als blijkt dat de men in the street hem niet meer moet.

Immers waar maken wij ons druk om. Het zijn niet de regeringen van moslim-landen waar wij in het westen zaken mee doen die ons bedreigen. Het zijn bepaalde extreme groeperingen die puur en alleen de extreme Sharia-cultuur willen invoeren en zelfs in hun eigen land zoals Pakistan,Egypte,Saudie Arabie als een gevaar worden gezien.M.a.w het zij veelal die 'warlords' die in eigen land ook als uitschot worden gezien die onze media en overheidsdiensten stelselmatig als bron aanhalen om het gevaar te overdrijven. Niet de moderne moslim of de regeringen van die landen. Waarom hebben we anders op CNN of zo geen officieel persbericht gezien van desbetreffende land waar wij als Nederland worden bedreigd?

Ik zeg dat de oproep van dit Nederlands Kabinet belachelijk is. Belachelijk omdat dit andermaal bevestigd dat men laf en huichelachtig is en niet de rug recht durft te houden als het gaat om het verdedigen van de Nederlandse principes en waarden waarvoor velen eeuwen geleden het leven hebben gelaten. Liever hetgeen waar anderen over klagen als lastig betitelen en nog liever wegpraten of afstand van nemen dan dat men de rug recht houdt en duidelijk maakt dat men ons niet valt te sollen. En stel dat een of andere gek een bom laat afgaan. Gaan we dan nog harder schreeuwen of wegrennen en Wilders de schuld blijven geven of nog beter rondjes lopen op straat met banners die zeggen " wij willen vrede " Want laten we wel zijn: Nederland is erg goed in het principieel lullen maar als het erop aankomt dan zijn het angsthazen eerste klas en gelijk de hoofdreden van vele overlastgevende Marokkanen waarom ze veelal geen angst voor onze straffen hebben omdat ze weten dat "kazen" nooit blijven staan en wegrennen als het erop aankomt. Nee, dan kan men een voorbeeld nemen hoe men het in Turkije oplost. " Wat ons bedreigen? " Wat? bomaanslagen plegen? " Hup militaire inval en even een mores leren en schijt aan allerlei Europese regelgeving die dat zou verhinderen. " Dit is ons land en wie ons uitdaagt zal het weten " is het devies. Nee hoor, niet Nederland. Die kruipt liever angstig in zijn schulp en verzint weer een excuus waarom men plotseling niet meer zo principieel en volmondig is.

Nederland wordt overheerst door linkse knuffelaars die altijd met het meelijwekkende voorkomen van daders begaan zijn,als eerste het vingertje naar hen weet te wijzen als die ook maar iets hardhandiger wil optreden maar nooit willen worden afgerekend als het erop aankomt. Nederland het land dat na het debacle in de moslim enclave in Srebrenica nooit een excuus heeft aangeboden voor de dood van vele burgers die dachten beschermd te worden,Nederland het land wat door een minister-president en dienst Kabinet wordt vertegenwoordigd die bij een bezoek aan Bush als een stel kleuters, beverig en vol ontzag ja en amen zeggen en ons wel in een oorlog weten te brengen die de onze niet was. Maar eigen burgers beschermen tegen extreme uitwassen is er niet bij. Te lastig, te moeilijk, ach, we praten liever over de laatste show van Dancing Queen of hoe gezellig het weer was op de Meubelboulevard.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_57071625
Opmerkelijk: juist de 'linkse' PvdA nam het hier op voor het vrije woord tegen het CDA. Dus hoe 'links' is het nu echt om je af te zetten tegen kritische geluiden?

Overigens vind ik dat het CDA net zo goed het volste recht heeft Wilders een advies te geven. Hij wordt niet vervolgd of gedwongen, maar slechts vriendelijk verzocht zijn verstand te laten spreken en zich te realiseren dat niet iedereen zo goed beveiligd wordt als hij.
pi_57071991
Op wat voor personferentie roept de regering Wilders op de film niet uit te brengen?
In het meest recente artikel op nu.nl - van nog geen uur geleden - staat het volgende:

"Balkenende deed evenwel geen oproep aan Wilders om zijn film niet uit te zenden."

En zo hoort het ook.

Edit:
"Geert Wilders zei vrijdag in een vraaggesprek met NU.nl kwaad te zijn door het gebrek aan steun van zijn politieke collega's in Den Haag."

Dan heeft Wilders gewoon pech gehad.
Het is zijn goed recht om de film te maken en uit te zenden. De regering mag hem daarin niet hinderen - en doet dat dus ook niet. Maar het is evenmin de taak van de regering om onverstandige maar legale handelingen expliciet te ondersteunen.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2008 22:31:50 ]
pi_57072185
Erg domme OP. Het is juist de PvdA die Wilders NIET de mond wil snoeren, het zijn de werkgevers (VNO-NCW) die zelfs de film willen laten verbieden (zie NOVA nu)

Ik wordt echt zóóó ontzettend moe van dit gebash op links.

Het is v*rd*mm* de PvdA die pal staat voor de democratie en de f*ck*ng werkgevers die de democratie de prullenbak in willen mieteren, enkel en alleen omdat het 'de belangen van het bedrijfsleven schaadt'. Rot toch op meneer Wientjes, verhuis toch naar Nigeria!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57072324
Als bedrijven kapot gemaakt worden door de PVV is dat slecht voor Nederland en vooral slecht voor die landen zelf, bovendien is het heel erg logisch dat VNO-NCW opkomt voor hun leden toch? De FNV stelt ook wel eens belachelijke eisen. Dat is altijd zo bij belangenorganisaties.

Maar idd, stomme OP die veel te veel in links/rechts denkt en ook doet alsof alles draait om het islamdebat. Alsof het allesbepalend is.
pi_57072359
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:38 schreef sneakypete het volgende:
Als bedrijven kapot gemaakt worden door de PVV is dat slecht voor Nederland en vooral slecht voor die landen zelf, bovendien is het heel erg logisch dat VNO-NCW opkomt voor hun leden toch? De FNV stelt ook wel eens belachelijke eisen. Dat is altijd zo bij belangenorganisaties.

Maar idd, stomme OP die veel te veel in links/rechts denkt en ook doet alsof alles draait om het islamdebat. Alsof het allesbepalend is.
De FNV is soms onredelijk ja maar heeft geen schijt aan de democratie. Sterker nog: ze schermen ermee dat de vakbeweging democratie mede mogelijk heeft gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57072428
Dat komt vooral omdat democratie vaak in het voordeel van de minderbedeelden is, die dan een alternatieve stem voor hun portemonnee krijgen(waar ik overigens vóór ben).

Wil echter niet zeggen dat dat ALTIJD tot het eerlijkste resultaat leidt.
pi_57072503
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:42 schreef sneakypete het volgende:
Dat komt vooral omdat democratie vaak in het voordeel van de minderbedeelden is, die dan een alternatieve stem voor hun portemonnee krijgen(waar ik overigens vóór ben).

Wil echter niet zeggen dat dat ALTIJD tot het eerlijkste resultaat leidt.
Niet helemaal waar: door de macht van het getal redeneerden nogal wat radicaal linkseren voor een totale revolutie, dus helemaal geen democratie. Als het echt alleen was te doen om 'het stemmen voor je eigen portemonnee' en alleen dat, dan spraken we nu Russisch .
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:46:23 #9
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57072522
Een volk dat voor tirannen zwicht verliest meer dan lijf en goed, dan dooft het licht.
Pugna Pro Patria
pi_57072572
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:46 schreef Jurgen21 het volgende:
Een volk dat voor tirannen zwicht verliest meer dan lijf en goed, dan dooft het licht.
Juist ja, verlaat dus je anti-revolutionaire geloof
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:48:58 #11
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57072577
Gezien de belangen van VNO-NCW een logische oproep.

Het CDA valt wel door de mand (alweer?), JUIST Balkenende behoort de rechten van Wilders expliciet te verdedigen (zeg maar, zoals Denemarken met haar cartoonisten omgaat)... PvdA handelt gewoon prima m.i.

Wat links hier mee te maken heeft is mij een raadsel. Ja, als de MP een persconferentie geeft, zenden ze het uit, en aangezien het een 'hot topic' betreft, live. Wow. Nieuws.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57072598
Leuke uitspraak maarre jij was toch juist CDA'er?
Die partij die oproept tot fatsoen ipv lef (in het algemeen niet alleen in deze kwestie)?

Ik vind Geert Wilders ook een Tiran die een bedreiging vormt voor het recht op godsdienstvrijheid.
En na een debat waarin de PVV pleit voor het moeilijjker maken van abortus ben ik er al helemaaaal klaar mee. Hoe NIET-VRIJ is de PVV
pi_57072618
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:48 schreef Xtreem het volgende:
Gezien de belangen van VNO-NCW een logische oproep.

Het CDA valt wel door de mand (alweer?), JUIST Balkenende behoort de rechten van Wilders expliciet te verdedigen (zeg maar, zoals Denemarken met haar cartoonisten omgaat)... PvdA handelt gewoon prima m.i.

Wat links hier mee te maken heeft is mij een raadsel. Ja, als de MP een persconferentie geeft, zenden ze het uit, en aangezien het een 'hot topic' betreft, live. Wow. Nieuws.
Wat ben jij als corpsbal weer mild. Wil jou wel horen als de FNV oproept tot de revolutie. VNO is echt een boevenclub, een schande. Autoritair zooitje.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:51:07 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57072622
Misschien gaat het er meer om om Wilders uit te schakelen dan om te zwichten onder dreiging. Maar ik vind mijn vrijheden veel belangrijker dan Wilders of een religie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57072657
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ben jij als corpsbal weer mild. Wil jou wel horen als de FNV oproept tot de revolutie. VNO is echt een boevenclub, een schande. Autoritair zooitje.
Vraag me nog steeds af wat jij bent.

Zeker een student uit de middenklasse, richting: iets 'met mensen'
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:54:34 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57072704
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij kunt echt niet discussieren zonder persoonlijke sneren he?
Thucydides
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:56:19 #17
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_57072742
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Misschien gaat het er meer om om Wilders uit te schakelen dan om te zwichten onder dreiging. Maar ik vind mijn vrijheden veel belangrijker dan Wilders of een religie.
Amen.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:57:50 #18
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57072787
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:49 schreef sneakypete het volgende:
Leuke uitspraak maarre jij was toch juist CDA'er?
Die partij die oproept tot fatsoen ipv lef (in het algemeen niet alleen in deze kwestie)?

Ik vind Geert Wilders ook een Tiran die een bedreiging vormt voor het recht op godsdienstvrijheid.
En na een debat waarin de PVV pleit voor het moeilijjker maken van abortus ben ik er al helemaaaal klaar mee. Hoe NIET-VRIJ is de PVV
Ik ben een fatsoensrakker en een moraalridder ja. Ik zou nooit een dergelijke film maken of mensen ertoe aanzetten dergelijk films te maken. Maar als Wilders persé die film wil maken en uitzenden en hij binnen de grenzen van de wet blijft, dan moeten we als Nederlanders zijn recht op vrije meningsuiting verdedigen en ons niet laten chanteren door een stel oververhitte islamitische beroepsdemonstranten in Verweggistan. Laat het maar eens tot de moslims doordringen dat wij sowieso niet zwichten voor dreigementen, zelfs al zijn we zelf nog zo tegen het uitzenden van de film.
Pugna Pro Patria
pi_57072859
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:57 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik ben een fatsoensrakker en een moraalridder ja. Ik zou nooit een dergelijke film maken of mensen ertoe aanzetten dergelijk films te maken. Maar als Wilders persé die film wil maken en uitzenden en hij binnen de grenzen van de wet blijft, dan moeten we als Nederlanders zijn recht op vrije meningsuiting verdedigen en ons niet laten chanteren door een stel oververhitte islamitische beroepsdemonstranten in Verweggistan. Laat het maar eens tot de moslims doordringen dat wij sowieso niet zwichten voor dreigementen, zelfs al zijn we zelf nog zo tegen het uitzenden van de film.
Goed overwogen standpunt, maarre (ja daar gaattie weer). CDA toch? Het CDA dat als eerste Wilders namens het kabinet oproept de film NIET uit te zenden?

Ben je het nu dus eens met je partij of niet?

En dat je een fatsoensrakker bent zal me wat, uiteindelijk zijn we allemaal klootzakken, jij ook
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:03:29 #20
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57072927
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:00 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Goed overwogen standpunt, maarre (ja daar gaattie weer). CDA toch? Het CDA dat als eerste Wilders namens het kabinet oproept de film NIET uit te zenden?

Ben je het nu dus eens met je partij of niet?

En dat je een fatsoensrakker bent zal me wat, uiteindelijk zijn we allemaal klootzakken, jij ook
Ik vind zowel de oproep van Van Geel als die van Balkenende ongepast. De opmerkingen van Balkenende kan ik nog enigszins plaatsen, aangezien hij als als hoogste dienaar van de Kroon het algemeen belang dient en onrust dient te voorkomen. Maar Pieter van Geel had z'n mond moeten houden.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:05:16 #21
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_57072969
Dat iraanse parlementslid net in nova. Ik geloof niet dat uw regering er alles aan doet om de film te verbieden want dat kunnen ze wel.

Slaap lekker verder, pfffff. Als je het niet wilt snappen...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:06:53 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57073007
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:46 schreef Jurgen21 het volgende:
Als wij vergeten wat vergeven is, is alles vergeefs geweest.

Maar tegenwoordig zit daar een taboe op.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:09:20 #23
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_57073065
Moslims moeten gewoon es relativeren, haal je schouders op en ga over tot de orde van de dag.
Triest volk als je een proleet als Wilders de aandacht geeft die hij niet waard is.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:09:57 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57073073
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:09 schreef Klummie het volgende:
Moslims moeten gewoon es relativeren, haal je schouders op en ga over tot de orde van de dag.
Triest volk als je een proleet als Wilders de aandacht geeft die hij niet waard is.
Relativeren, dát zouden meer mensen moeten doen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57073135
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:09 schreef Klummie het volgende:
Ja ALLE moslims moeten leren relativeren want het zijn ALLEMAAL extremisten. Kijk effe hoe je jezelf tegenspreekt. Natuurlijk zit er een zooi gekken bij maar denk effe na voor je veralgemeniseert.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:14:17 #26
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_57073161
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Relativeren, dát zouden meer mensen moeten doen.
Exact, extremisme in welke vorm dan ook heeft nog nooit tot iets goeds geleid.
pi_57073211
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef Klopkoek het volgende:
Erg domme OP. Het is juist de PvdA die Wilders NIET de mond wil snoeren, het zijn de werkgevers (VNO-NCW) die zelfs de film willen laten verbieden (zie NOVA nu)

Ik wordt echt zóóó ontzettend moe van dit gebash op links.

Het is v*rd*mm* de PvdA die pal staat voor de democratie en de f*ck*ng werkgevers die de democratie de prullenbak in willen mieteren, enkel en alleen omdat het 'de belangen van het bedrijfsleven schaadt'. Rot toch op meneer Wientjes, verhuis toch naar Nigeria!
klopt, ondanks dat ik zeker nietlinks ben ben ik het in dit geval helemaal met je eens. wat me erg opvalt is dat vanuit nederland, maar ook de rest van de wereld druk wordt uitgeoefend op wilders, terwijl eigenlijk druk uitgevoerd moet worden op de moslims, met het vriendelijke verzoek VREEDZAME demonstraties te houden mochten ze daar behoefte aan hebben.
nee
pi_57073758
Wat ik altijd zo frappant vind is dat die moslims en met name ook de machthebbers uit de Islamitische wereld niet in staat zijn om de uitspraken en daden van het individu Wilders te scheiden van het land of volk als geheel. Alsof heel Nederland achter Wilders staat (ik dan weer wel).

Die lui zijn sowieso snel op hun pikkie getrapt daar...
Over 20 jaar zouden we kunnen terugkijken en de problemen van nu weglachen... óf we zitten in een loopgraaf de laatste restanten autochtoon Nederland te verdedigen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:46:55 #29
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57073999
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef Klopkoek het volgende:
het zijn de werkgevers (VNO-NCW)
Laten we even voorop stellen dat heel Den Haag een grote incestueuze pot nat is die een hekel hebben aan alles en iedereen die hun rust verstoort...
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:24 schreef Igen het volgende:
"Balkenende deed evenwel geen oproep aan Wilders om zijn film niet uit te zenden."
echt, sommige mensen...

Ik verbiedt het je niet maar als je dit doet dan.....
Zo heb je meteen een basis om als er gezeik komt de schuld meteen bij Wilders te leggen.

Niet meer dan logisch om het zo te spelen; je haalt een wit voetje bij de Wilders-hater door Geertje te waarschuwen en als er gezeik komt heb je jezelf al ingedekt en kan je je politieke vijand om de oren slaan met I told you so.. Drie winmomenten en het kost je niks. Inkoppertje.
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:39 schreef Klopkoek het volgende:
De FNV is soms onredelijk ja maar heeft geen schijt aan de democratie.
Daarom veto-en ze de PVDA kandiaatkamerleden ook...

Verder is de hele ophef over een filmpje van een paar minuten dat nog niemand gezien heeft ronduit belachelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Napalm op 01-03-2008 00:53:12 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57074748
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:32 schreef mztq het volgende:
Wat ik altijd zo frappant vind is dat die moslims ...

niet in staat zijn ...

het individu te scheiden van het land of volk als geheel.

Wat klopt er hier niet?
pi_57074815
quote:
Wat klopt er hier niet?
Met ''die lui' bedoel ik de machthebbers van de Islamitische landen en het overgrote deel van de bevolking aldaar. Je begrijpt zelf ook wel wat ik bedoel.
Er bestaan wel gematigde moslims maar geen gematigde Islam.
Over 20 jaar zouden we kunnen terugkijken en de problemen van nu weglachen... óf we zitten in een loopgraaf de laatste restanten autochtoon Nederland te verdedigen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:50:45 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57078259
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens mij snap jij de betekennis van deze zin niet

Zeker als je zelf fan bent van een politieke stroming die hele groepen burgers trianiseerd en onderdrukt en met revoluties die boel om ver werpt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:19:55 #33
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57080003
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij de betekennis van deze zin niet

Zeker als je zelf fan bent van een politieke stroming die hele groepen burgers trianiseerd en onderdrukt en met revoluties die boel om ver werpt.
Maar tenminste wel zónder de hulp van de CIA
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57101792
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah, lang leve het doorbraakgedachtegoed na de oprichting van de PvdA?
Sociaal-democraten niet langer uitsluitend atheistisch (SDAP, tot 1946)

Tegenwoordig zijn het meer suicidale sociaal-democraten.
Sportieve inbreng
pi_57101829
Maar nog veel erger is die lafbek van een Bakellende, met zijn knikkende knietjes en ja, die afgang in het Witte Huis; je schaamt je Nederlander te zijn.
En dat voor de schurk Bush en consorten.
Sportieve inbreng
  zondag 2 maart 2008 @ 12:46:08 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57101972
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:36 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ah, lang leve het doorbraakgedachtegoed na de oprichting van de PvdA?
quote:
Bos: PvdA valt terug in oude foute gewoonten

PvdA-leider Wouter Bos maakt zich zorgen over de terugval van zijn partij in 'oude mechanismen'. 'Problemen vooral niet bespreken en oplossen. Net als vóór 2002.'

Dat zegt Bos zaterdag in een interview met de Volkskrant. Het moet allemaal scherper. Hij moet scherper, de PvdA moet scherper, het debat over integratie moet scherper, aldus de PvdA-leider en vice-premier.

‘In het debat over integratie hoor ik voortdurend mensen roepen dat er minder gepolariseerd moet worden. Ongelooflijk. Mijn stelling is: ophouden met dat gezeur over de toon van het debat!’ zegt Bos.

'Essentiële dimensie'
De PvdA-leider heeft ook kritiek op zichzelf. Hij vindt dat hij te veel is gericht op harmonie en compromissen. ‘Daarmee loop ik het risico een essentiële dimensie van het debat over te slaan. En ik loop het risico minder ver te komen.’

Bos wil dat veranderen. ‘Ik zeg dit niet voor niets. Ik vind het belangrijk dat het kabinet nu meldt: de burqa is onwenselijk en wordt met het oog op de openbare orde verboden. Ik weet ook wel dat het om 150 gevallen in Nederland gaat. Wat telt is de normstelling.’

Handen schudden
Ook heeft de PvdA-leider gesproken met zijn partijgenoot Job Cohen (burgemeester van Amsterdam) over de uitspraken die Cohen kort geleden deed over het wel of niet schudden van handen.

‘Mensen in dienst van de overheid moeten staan voor de gelijkheid van man en vrouw. Dat betekent dat je elkaar de hand schudt. Over die norm moet geen misverstand bestaan, dat vindt Job ook.’ Op de vraag of Bos Cohen de les heeft gelezen, antwoordt Bos: ‘Ik heb met Job gesproken.’
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 2 maart 2008 @ 17:11:42 #37
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57107867
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

[..]

Bron
Wouter Bos... Hij kan mooi ouwehoeren, maar als ie écht zo slim is wat doet ie dan bij de PvdA?

Owja, met de wind meewaaien natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57108843
Het hele gedoe laat wel duidelijk zien we er werkelijk bang is voor de Islam. En dat is niet rechts.
pi_57109884
Dit:
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het hele gedoe laat wel duidelijk zien we er werkelijk bang is voor de Islam. En dat is niet rechts.
Plus:
de TT

Wie heeft het bizarre idee gehad om ALLES wat niet Wilders is "links" te noemen!?
pi_57109969
quote:
Wat ik altijd zo frappant vind is dat die moslims en met name ook de machthebbers uit de Islamitische wereld niet in staat zijn om de uitspraken en daden van het individu Wilders te scheiden van het land of volk als geheel. Alsof heel Nederland achter Wilders staat (ik dan weer wel).

Herman Finkers: "Italianen he .... Italiaanse mannen ... en dan vooral dikke Italiaanse mannen ... zulke dikke Italiaanse mannen met een snor ... die hebben altijd zo gauw vooroordelen!"

Niet alle moslims zijn fanatieke idioten.
  zondag 2 maart 2008 @ 19:05:02 #41
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57110365
quote:

Zie ook even de reactie van Egypte aangaande het filmfestival.
Thucydides
  zondag 2 maart 2008 @ 19:08:27 #42
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57110451
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
Oh nee? Ik zie toch echt vooral het CDA hun broek helemaal volschijten door die film. Terwijl pvda/sp/gl zich niet echt drukmaken. Dus wie is er werkelijk bang volgens jou? Of is dit weer een simpele manier om te proberen links te bashen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 2 maart 2008 @ 19:15:33 #43
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57110611
Nou ja, even los gezien van het punt dat Verhage en Balkenende zich ongeloofelijk laf opstellen. Wilders maakt het zijn tegenstanders ook wel erg makkelijk. Het zou mooi zijn als de PVV Wilders kon vervangen door een getalenteerde politicus.

Ik steun zijn standpunten vaak wel. Zoals nu met die film, natuurlijk, ik steun vrijheid van meningsuiting volledig. Hij hoeft absoluut niet in te gaan op de eisen van wie dan ook.

Maar! Waarom moet hij in hemelsnaam een film maken? En waarom een shock-film. Als politicus moet je je diplomatiek opstellen en dien je zoveel mogelijk vrienden te maken. Dit is absoluut niet diplomatiek. In mijn ogen is dat behoorlijk strijdig met zijn functie als politicus.

De media en andere partijen vallen wel vaak over Wilders. Maar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Fortuyn, vraagt Wilders er wel om. Hij roept het over zich af. Vergelijkbaar met hoe Marokkanen zichzelf steeds in negatief daglicht weten te stellen. Om daar dan over te zeuren is in mijn ogen vrij onterecht, want ze demoniseren namelijk zichzelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gabry op 02-03-2008 19:27:21 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57110944
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:15 schreef Gabry het volgende:
want ze demoniseren namelijk zichzelf.
Nee hoor... mensen zoals jij doen dat demoniseren met "ze" ..
Jij grijpt "wangedrag" van enkelen en groepjes om een gehele bevolkingsgroep negatief af te schillderen..
Je hebt het niet over met name genoemde individuen..maar je praat over "ze" ...
In enkele buitenlanden hebben diverse zeurpieten het nu ook over "ze".. bedoelend, " ze maken een film tegen ons"... en ze =die Nederlanders..
  zondag 2 maart 2008 @ 19:35:42 #45
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57110994
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij grijpt "wangedrag" van enkelen en groepjes om een gehele bevolkingsgroep negatief af te schillderen..
In enkele buitenlanden hebben ze het nu ook over "ze".. ze bedoelen dan " ze maken een film tegen ons"... en ze =die Nederlanders..
Maar ze bieden mij wel een uitstekende gelegenheid om hen te demoniseren. En dat is mijn punt. Vaak is het gewoon scoren voor een open doel.

Als iemand zich absurd gedraagt dan zal een ander daar ongetwijfeld kritiek op uiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 02-03-2008 19:46:59 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zondag 2 maart 2008 @ 19:38:01 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57111048
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:15 schreef Gabry het volgende:
Nou ja, even los gezien van het punt dat Verhage en Balkenende zich ongeloofelijk laf opstellen. Wilders maakt het zijn tegenstanders ook wel erg makkelijk. Het zou mooi zijn als de PVV Wilders kon vervangen door een getalenteerde politicus.

Ik steun zijn standpunten vaak wel. Zoals nu met die film, natuurlijk, ik steun vrijheid van meningsuiting volledig. Hij hoeft absoluut niet in te gaan op de eisen van wie dan ook.

Maar! Waarom moet hij in hemelsnaam een film maken? En waarom een shock-film. Als politicus moet je je diplomatiek opstellen en dien je zoveel mogelijk vrienden te maken. Dit is absoluut niet diplomatiek. In mijn ogen is dat behoorlijk strijdig met zijn functie als politicus.

De media en andere partijen vallen wel vaak over Wilders. Maar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Fortuyn, vraagt Wilders er wel om. Hij roept het over zich af. Vergelijkbaar met hoe Marokkanen zichzelf steeds in negatief daglicht weten te stellen. Om daar dan over te zeuren is in mijn ogen vrij onterecht, want ze demoniseren namelijk zichzelf.
Dat demoniseren van de media is echt grotelijks overdreven. Zowel Fortuyn als Wilders profiteerden grotelijks van de media. Ik heb zelfs een publicatie gelezen waarin met kwantitatieve methoden wordt geobserveerd dat juist de PvdA een hoop rommel in 2002 over zich heen kreeg.

http://hij.sagepub.com/cgi/content/abstract/11/2/86
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 2 maart 2008 @ 21:06:46 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57112941
quote:

Jij wint de interne tegenspraak-prijs van 2008 alvast.
pi_57113119
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In enkele buitenlanden hebben diverse zeurpieten het nu ook over "ze".. bedoelend, " ze maken een film tegen ons"... en ze =die Nederlanders..
Net als Wilders dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')