abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:35:42 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57069262
quote:
Fitna (film)
Regie : Geert Wilders
Productie : Geert Wilders
Script : Geert Wilders
Uitgebracht : maart 2008
Genre : korte film
Lengte : 15 minuten
Land : Nederland

Geert Wilders, de maker van de film

Fitna (Arabisch: فتنة), ook wel de Koranfilm van Geert Wilders genoemd, is een vijftien minuten durende Nederlandse korte film, die, na enig uitstel, waarschijnlijk zal verschijnen in maart 2008.

Fitna betekent beproeving en is een zeer breed begrip. Oorspronkelijk betekende het begrip letterlijk het in het vuur verhitten van goud en zilver om dat op echtheid te toetsen. In de Koran wordt het woord gebruikt om het gevaar te omschrijven dat moslims terugkeren naar het veelgodendom of het heidendom. Zo is iemand die fitna zaait in de ogen van moslims een groter kwaad dan een moordenaar. In het algemeen staat fitna voor 'het kwaad'.[1][2] De film zal in ieder geval verschijnen op het internet, op de website fitnathemovie.com. Of de film ook te zien zal zijn op de publieke omroep is nog niet bekend.[3]

Commotie

Nog voordat de film is verschenen, zorgt deze voor veel commotie in de moslimwereld. Zo heeft Iran laten weten, dat er consequenties zullen volgen mocht de film daadwerkelijk worden uitgezonden.[4] In Pakistan werd de beveiliging van Nederlandse diplomatieke vestigingen en bedrijven aanzienlijk opgevoerd uit angst voor woedende moslims.[5] De Arabisch-Europese Liga kondigde aan met een "tegenfilm" te komen.[6] De islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir besloot naar aanleiding van het nieuws over de productie van de film folders uit te delen tegen "lasterwerk van de islam".[7] De Taliban dreigt met aanvallen op de Nederlandse soldaten in Afghanistan. [8]Ook de politiek roerde zich. De Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) sprak van "een forse crisissituatie".[9] Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vroeg burgemeesters extra alert te zijn in verband met de film.[10] Fitna kreeg echter ook bijval. Zo noemde Minister Ella Vogelaar (PvdA) de film goed voor het integratiedebat.[11][12]

Televisiemakers Ersin Kiris en Vincent van der Lem maakten De Tegenfilm, een 28-minuten durend verslag waarin Kiris op zoek gaat naar "de grenzen van vrijheid van meningsuiting". [13]

Egypte weerde de kinderfilm Waar is het Paard van Sinterklaas? op het filmfestival van Cairo.[14]

Bronnen, noten en/of referenties:

1. Fitna is 'het kwaad', BN/De Stem, 9 februari 2008
2. Koranfilm Wilders heet Fitna, NU.nl, 9 februari 2008
3. Koranfilm Wilders komt op internet, NU.nl, 5 januari 2008
4. 'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders', NU.nl, 22 januari 2008
5. Koranfilm: Pakistan beveiligt Nederlanders, Elsevier, 8 februari 2008
6. Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders, NU.nl, 17 januari 2008
7. Islamitische beweging foldert tegen ‘laster', NRC.nl, 28 december 2007
8. Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film, NU.nl, 28 februari 2008
9. 'Koranfilm zorgt voor forse crisissituatie', NU.nl, 18 januari 2008
10. Minister vraagt burgemeesters alert te zijn om Koranfilm, NU.nl, 16 januari 2008
11. Vogelaar: Koranfilm goed voor integratiedebat, Elsevier, 29 januari 2008
12. Geert Wilders' koranfilm: alle ophef en paniek, Maartje Willems, Elsevier, 23 januari 2008
13. http://www.mtnl.nl/read/tegenfilm-infox
14. Nederland vraagt Egypte opheldering over boycot, Trouw, 28 februari 2008
---------------------------------
Opm DH : Wikipedia.... you got to love it.

[ Bericht 49% gewijzigd door Drugshond op 29-02-2008 21:01:35 ]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:36:35 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57069293
WW IV
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57069475
Ik blijf stiekem hopen dat de film van Wilders de hoax van 2008 wordt. Als opvolger van de Donorshow uit 2007.
pi_57069544
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:41 schreef 6liNes het volgende:
Ik blijf stiekem hopen dat de film van Wilders de hoax van 2008 wordt. Als opvolger van de Donorshow uit 2007.
ik hoop met je mee!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:48:32 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57069680
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:35 schreef Drugshond het volgende:
Hier weer verder..... ff kijken of we een OP kunnen maken.
Doe een leuk filmpje in de OP.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:52:27 #6
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57069779
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:41 schreef 6liNes het volgende:
Ik hoop dat er eerst nog flink wat heisa gestampt word in de moslim landen, alvorens de film getoond wordt!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:55:56 #7
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_57069854
Uitzenden die film.... Hoe heviger de reacties van extremisten, hoe meer Wilders zijn gelijk krijgt... Jah dat kost dan slachtoffers aan Nederlandse zijde....
Het blijkt dan maar weer dat er altijd eerst iets ergs moet gebeuren voor we ingrijpen.
Een film mag immers nooit een reden zijn voor zoveel ophef. Dat dit nu het geval is hoort natuurlijk nooit een reden te zijn hem dan uit schijterigheid maar niet uit te zenden en daarmee de extremisten ook nog hun gelijk te geven.

Maargoed naar mijn mening zijn we toch al te laat en zal het uiteindelijk toch (ook al kan het nog wel wat jaren duren) uitlopen op een "echte" oorlog. Dan kan het beter nu gebeuren naar aanleiding van wat spotprenten en een filmpje. Zij pikken dit immers niet van "ons". wij pikken echter veel te veel van dat klootjesvolk al jaren te lang. Jarenlange terreur, aanslagen, vrouwenonderdrukking, martelingen, etc etc...

Het is tijd om in te grijpen.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_57069855
2 mensen die mee hebben gespeeld hebben in de tegenfilm, kunnen niet meer naar school vanwege bedreigingen.
pi_57069895
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:55 schreef hardstyle_babbels het volgende:

Maargoed naar mijn mening zijn we toch al te laat en zal het uiteindelijk toch (ook al kan het nog wel wat jaren duren) uitlopen op een "echte" oorlog. Dan kan het beter nu gebeuren naar aanleiding van wat spotprenten en een filmpje. Zij pikken dit immers niet van "ons". wij pikken echter veel te veel van dat klootjesvolk al jaren te lang. Jarenlange terreur, aanslagen, vrouwenonderdrukking, martelingen, etc etc...

Als zij zich niet mogen bemoeien met ons, waarom maak jij je dan druk over de situatie aldaar? Pot - ketel verhaal. Aan dit soort domme reacties gaat Nederland een zware dobber krijgen.
pi_57069991
Die film hoeft niet een meer uitgezonden te worden.
Zijn punt is nu wel heel duidelijk gemaakt.
Van Balkenende moeten wij verdraagzaam zijn richting de islam, terwijl het hele kabinet het in hun broek doen voor diezelfde islam.

"niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen"
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 29 februari 2008 @ 21:02:03 #11
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57070111
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:00 schreef gebruikersnaam het volgende:
Die film hoeft niet een meer uitgezonden te worden.
Zijn punt is nu wel heel duidelijk gemaakt.
Van Balkenende moeten wij verdraagzaam zijn richting de islam, terwijl het hele kabinet het in hun broek doen voor diezelfde islam.

"niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen"
tjeezes, ze doen het niet in hun broek voor de islam, ze doen het in hun broek over de individuele en economische gevolgen

Het verbaasd me toch altijd weer hoe mensen dat onder 1 pet krijgen .. aan de ene kant maar schelden over hoe achterlijk 'ze' daar nou wel niet zijn maar aan de andere kant een beschaving verwachten die boven die van onze bondgenoten uitstijgt
pleased to meet you
  vrijdag 29 februari 2008 @ 21:10:50 #13
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_57070187
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:57 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als zij zich niet mogen bemoeien met ons, waarom maak jij je dan druk over de situatie aldaar? Pot - ketel verhaal. Aan dit soort domme reacties gaat Nederland een zware dobber krijgen.
Quote je nu verkeerd? Je conclusie heeft totaal geen betrekking op wat ik hierboven typ...
Ik maak me niet druk over de situatie daar, meer over de situatie hier...

Het feit blijft dat ze zich daar druk maken over spotprenten en filmpjes... en wij ons kennelijk niet druk maken over de dingen die er daar echt toe doen. Heeft dus te maken met de wereld op zijn kop, en niks met een pot/ketel.

Kap overigens a.u.b. direct met gedoe over dom bla bla... Als je het op een fatsoenlijke manier verder niet kunt doen... Ga dan naar tmf chat.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 21:17:14 #14
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_57070347
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:06 schreef moussie het volgende:

[..]

tjeezes, ze doen het niet in hun broek voor de islam
Nee dat zou ook wel heel raar zijn een regering met PvdA erbij die bang is voor de islam...:')

Tuurlijk schijten ze hem hard... Daarom wordt het tijd voor een persoonlijkheid als primier.

edit: Lees in deze context moslim extremisten ipv islam.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
pi_57070914
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:10 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Kap overigens a.u.b. direct met gedoe over dom bla bla... Als je het op een fatsoenlijke manier verder niet kunt doen... Ga dan naar tmf chat.
quote:

wij pikken echter veel te veel van dat klootjesvolk al jaren te lang. Jarenlange terreur, aanslagen, vrouwenonderdrukking, martelingen, etc etc...
blabla.

Verder ga jij er vanuit dat heftige reacties een positieve uitwerking hebben op Nederland? Ik zie nergens een argument waarom die film zou moeten worden uitgezonden, of wil je gewoon provoceren.
pi_57070962
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:42 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

[..]

blabla.

Verder ga jij er vanuit dat heftige reacties een positieve uitwerking hebben op Nederland? Ik zie nergens een argument waarom die film zou moeten worden uitgezonden, of wil je gewoon provoceren.
Niet uitzenden is toegeven aan extremisten; het signaal geven dat als men hard genoeg schreeuwt dat de westerse wereld zich wel aan hun waanideën conformeert.
pi_57071547
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Niet uitzenden is toegeven aan extremisten; het signaal geven dat als men hard genoeg schreeuwt dat de westerse wereld zich wel aan hun waanideën conformeert.
Is inderdaad zo, maar hier valt gewoon niets te winnen. Niet uitzenden heeft nadelen, wel uitzenden heeft nadelen. M.i. zijn de nadelen van het wel uitzenden het grootst. Ik waarborg liever de economie en de levens van onze militairen, dan dat ik als Nederlander problemen blootleg die allang bekend zijn.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:20:18 #18
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_57071883
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:42 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

[..]

blabla.

Daar ga ik direct niet vanuit.

Waarom heeft een film argumenten nodig om te worden uitgezonden. Normaliter zouden er eerder argumenten moeten zijn met waarom hij niet kan worden uitgezonden. Al helemaal over een film waar feitelijk nog niks over bekend is.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:25:10 #19
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_57072018
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:07 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Is inderdaad zo, maar hier valt gewoon niets te winnen. Niet uitzenden heeft nadelen, wel uitzenden heeft nadelen. M.i. zijn de nadelen van het wel uitzenden het grootst. Ik waarborg liever de economie en de levens van onze militairen, dan dat ik als Nederlander problemen blootleg die allang bekend zijn.
Dat is dan jouw mening... ik waarborg liever onze vrijheid van meningsuiting.

Ik verkies vrijheid boven welvaart om het maar even plat te zeggen.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:25:52 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57072034
Balkenende net zien stotteren op het journaal. Wat is en blijft het toch een Droopey...
Is alleen herkozen omdat hij de mensen bang wist te maken dat de HRA afgeschaft zou worden.
The End Times are wild
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:26:20 #21
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_57072048
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:07 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Op korte termijn heeft wel uitzenden uiteraard meer nadelen dan niet uitzenden. Maar op de lange termijn zou niet uitzenden wel eens het begin van het einde kunnen betekenen voor de westerse wereld. Zeker als er nu, na alle commotie, bedreigingen en ander tumult besloten wordt om de film niet uit te zenden, geeft dat de islam het teken dat wij bereid zijn onze normen en waarden op te geven om mogelijke problemen te voorkomen. Dan moeten wij ons eens heel hard af gaan vragen hoeveel waarde wij hechten aan onze vrijheden (waar onze voorouders keihard voor hebben gevochten) en manier van leven. Ik denk dat beide het waard zijn om te verdedigen met alle noodzakelijke middelen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_57072117
quote:
Uitzenden die film.... Hoe heviger de reacties van extremisten, hoe meer Wilders zijn gelijk krijgt... Jah dat kost dan slachtoffers aan Nederlandse zijde....
Het blijkt dan maar weer dat er altijd eerst iets ergs moet gebeuren voor we ingrijpen.
Een film mag immers nooit een reden zijn voor zoveel ophef. Dat dit nu het geval is hoort natuurlijk nooit een reden te zijn hem dan uit schijterigheid maar niet uit te zenden en daarmee de extremisten ook nog hun gelijk te geven.

Gefeliciteerd, je hebt me aan het huilen gekregen.
pi_57072197
quote:

Is dit 'n grapjespost?

Nogmaals, grapjas, en duidelijk film-van-wilders-voorstander, mag ik van jou weten wat het nut is van deze film, waar Wilders gelijk in krijgt, én wat we gaan doen als Wilders gelijk krijgt? Als je wonden veroorzaakt, is het zeker als politicus wel zo lekker als je ook het verband er bij cadeau doet. Daar is een politicus voor. Beleid voeren, oplossingen bedenken, welstand verbeteren. Draagt Wilders daartoe bij hierdoor? Ik dacht het niet.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:37:27 #24
92279 N.icka
Windforce 11
pi_57072296
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef Taurus het volgende:

[..]

Is dit 'n grapjespost?

Nogmaals, grapjas, en duidelijk film-van-wilders-voorstander, mag ik van jou weten wat het nut is van deze film, waar Wilders gelijk in krijgt, én wat we gaan doen als Wilders gelijk krijgt? Als je wonden veroorzaakt, is het zeker als politicus wel zo lekker als je ook het verband er bij cadeau doet. Daar is een politicus voor. Beleid voeren, oplossingen bedenken, welstand verbeteren. Draagt Wilders daartoe bij hierdoor? Ik dacht het niet.
Ik wil die film wel zien hoor , geen idee wat het nut van de film is , maar dat kan ik ook niet beoordelen voordat ik hem gezien heb he?

Dus kom maar op met die film , misschien vind ik hem wel erg mooi , misschien walg ik er van

Maar eerst zien en dan pas oordelen
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:45:08 #25
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_57072489
quote:

[..]

Is dit 'n grapjespost?

Geen idee wat het nut is, want de inhoud is nog niet bekend. Aangezien onze vrijheid van meningsuiting is er in ieder geval GEEN reden hem niet uit te zenden.
Hij krijgt gelijk in het feit dat dus echt blijkt dat het volk (extremisten etc) niks kunnen verdragen, agressief etc zijn.
Wat we gaan doen zal alleen de tijd uitwijzen. Wellicht dat meer stemmen in dit geval tot actie overgaan van Wilders kan leiden. Wellicht dat Wilders het niet kan waarmaken. Wellicht dat Wilders wordt vermoord. Iedereen heeft over deze vraag iig al wel een mening die nergens echt op gebasseerd kan zijn.
Met zijn one-issue partij zou hij daar misschien wat aan toe kunnen dragen.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
pi_57072497
Jan Peter kan blij zijn, in het Europese Kalifaat krijgt hij zeker een bevoorrechtte positie. Walgelijk persoontje.
pi_57072690
Watskebeurt vandaag?
I´m back.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:59:32 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57072826
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
Watskebeurt vandaag?
Balkie heeft in zin broek gepoept.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:00:16 #29
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_57072845
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Balkie heeft in zin broek gepoept.
..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 23:12:20 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57073118
quote:

Cynici willen nog wel eens beweren dat politici geen problemen oplossen, maar ze juist creeren en/of in stand houden. Als je alle problemen oplost maak je jezelf namelijk overbodig, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje sterk, en ik heb zelf 't idee dat het heel moeilijk is voor politici om te ontstijgen aan 'het systeem van de haagse kaasstolp' en de rol die ze daarin opgelegd krijgen, maar aan de andere kant, Wilders staat nu ook niet echt bekend om z'n oplossingen, niet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Moderator zaterdag 1 maart 2008 @ 00:21:06 #31
8781 crew  Frutsel
pi_57073502
Wilders heeft wel oplossingen, al zijn ze ietwat radicaal
Wil je ze eens proberen? Daarna kunnen we alsnog oordelen of ie d'r bekend om komt te staan
pi_57073761
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wel interessant eigenlijk. Alsof iemand publiekelijk gaat verkondigen een film te maken waarin de look-alikes van de hele koninklijke familie in bloederige stukjes worden gehakt en die film op internet verspreiden. Dat heeft natuurlijk tot gevolg dat mensen de film proberen tegen te houden. En juist omdat er mensen zijn die de film willen tegenhouden omdat ze zich er door gekwetst voelen moet ik die film ook daadwerkelijk gaan maken en uitzenden alleen maar om een statement te maken over vrijheid van meningsuiting.

Ik zie hier toch een rare logische kronkel. De hele film is totaal overbodig. De enige reden van Wilders is provoceren. Nu is provoceren an sich prima, maar het gaat Nederland miljoenen euro's kosten in de vorm van beveiliging, boycots e.d.

Het enige doel van de film is een statement maken dat wij in Nederland het recht hebben om anderen te beledigen. Ik vind het een duur grapje in ieder geval. Een duur grapje van mijn belastingcenten. Ik heb liever dat dat geld gebruikt wordt om mensen die in Nederland de wet overtreden hard aan te pakken. Haatzaaiende imams, kutmarokkanen... dat soort dingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_57073768
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 23:12 schreef gronk het volgende:
..... maar aan de andere kant, Wilders staat nu ook niet echt bekend om z'n oplossingen, niet?
Wilders heeft naar mijn idee een polariserende invloed, hij is steeds splijtend bezig,
de wij-zij tegenstelling vergrotend.
Bepaald niet een bruggenbouwer of iemand die naar oplossingen of concensus zoekt.
Het vuur opstoken en zich dan beklagen, daar is hij goed in.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_57073894
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:45 schreef hardstyle_babbels het volgende:

Geen idee wat het nut is, want de inhoud is nog niet bekend. Aangezien onze vrijheid van meningsuiting is er in ieder geval GEEN reden hem niet uit te zenden.
Als ik een voorspellinkje mag doen over de inhoud:
Lekker onheilspellende muziek met mooie plaatjes van hoe slecht de Koran wel niet is. En uiteraard Het Provocerende Moment. Het moment waar iedereen bang voor is. Een Koran die in de fik vliegt bijv. Het moment dat Wilders perse in zijn film wilde hebben om zijn echte doel te bereiken. De rest er om heen is bijzaak. Iedereen weet immers al lang waar de Koran in de praktijk voor staat.

Stilletjes hoop ik dat Wilders *wel* een intelligente man is en een film heeft gemaakt over alle heisa over zijn film. Of dat ie zegt "de film is af. Maar dankzij de vrijheid van meningsuiting heb ik ook de keuze om de film niet uit te zenden. En die keuze volg ik"

Maar goed, ik schat Wilders niet echt hoog in, temeer zijn bewoordingen 'de fascistische Koran en de barbaar Mohammed', extra bitter de pers ingespuugd. En het laatste doet ie zowiezo niet , want dat wordt niet uitgelegd als statement maar als zwakte.
pi_57073910
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:26 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Op korte termijn heeft wel uitzenden uiteraard meer nadelen dan niet uitzenden. Maar op de lange termijn zou niet uitzenden wel eens het begin van het einde kunnen betekenen voor de westerse wereld. Zeker als er nu, na alle commotie, bedreigingen en ander tumult besloten wordt om de film niet uit te zenden, geeft dat de islam het teken dat wij bereid zijn onze normen en waarden op te geven om mogelijke problemen te voorkomen. Dan moeten wij ons eens heel hard af gaan vragen hoeveel waarde wij hechten aan onze vrijheden (waar onze voorouders keihard voor hebben gevochten) en manier van leven. Ik denk dat beide het waard zijn om te verdedigen met alle noodzakelijke middelen.
We gaan hoe dan ook een zure sessie tegemoet. Korte termijn/Lange termijn is maar net hoe je het bekijkt. 5 jaar op zich lijkt me een zeer korte termijn, 5 jaar terreur en haat lijkt me een hele lange termijn. Ik ken verder de inhoud niet van de film, maar er lijkt nu geen weg meer terug. Het verstandigst was wellicht als er nooit sprake was geweest van een film. Dan hadden we deze discussie nog wat jaren kunnen uitstellen.
pi_57073928
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:40 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Stilletjes hoop ik dat Wilders *wel* een intelligente man is en een film heeft gemaakt over alle heisa over zijn film. Of dat ie zegt "de film is af. Maar dankzij de vrijheid van meningsuiting heb ik ook de keuze om de film niet uit te zenden. En die keuze volg ik"
Wilders is wel degelijk een intelligent man. Hij is net iets intelligenter dan zijn aanhang, en dat is het gevaar.
pi_57073936
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:33 schreef barthol het volgende:
Wilders heeft naar mijn idee een polariserende invloed, hij is steeds splijtend bezig,
de wij-zij tegenstelling vergrotend.
Bepaald niet een bruggenbouwer of iemand die naar oplossingen of concensus zoekt.
Het vuur opstoken en zich dan beklagen, daar is hij goed in.
Precies, het is 'm alleen om chaos te doen. Hoe meer hij/zij hoe radicaler het klimaat wordt en des te meer stemmen trekt hij. Hoe beter de integratie van moslims verloopt, des te minder stemmen. En daar heeft hij geen baat bij, dus kiest hij de voor hem beste aktie: polariseren de handel.

Good old Pimmetje kwam tenminste nog met een generaal pardon alvorens te willen beginnen met puinruimen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:44:12 #38
195784 tzja
anonymous
pi_57073955
Vandaag bij Paul en Witteman echt zielig om die van aartsen te zien.
Wat een laffe schijtmongool, hoe meer ik die lafbekken zie hoe meer een schurfthekel krijg aan de gevestigde politieke partijen.
In Dutch the term lol translates to "fun" and the term "Lul" is slang for dick. So when the two forms are combined it must be having fun whilst being a dick...truly the lulz have existed long before interweb...
http://encyclopediadramatica.com/
pi_57073981
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:42 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Wilders is wel degelijk een intelligent man.
Nee, hij heeft een psychische stoornis en dient behandeld te worden. Iemand die zo egocentrisch is en anderen in zijn zelfdestructiedrang dreigt mee te nemen dient gedwongen opgenomen te worden.
pi_57073992
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:26 schreef Dhalsim het volgende:
Of in plaats daarvan polariseert de wereld nog veel sneller en hebben we binnen enkele jaren een totale wij-zij oorlog waarin Nederland het middelpunt is en jarenlang het mikpunt is van de meest afschuwelijke aanslagen.

Tja, als we toch aan het voorspellen zijn
pi_57074020
Wilders steekt het vuur aan en sommige moslims dragen zelf het brandhout aan.
pi_57074035
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, hij heeft een psychische stoornis en dient behandeld te worden. Iemand die zo egocentrisch is en anderen in zijn zelfdestructiedrang dreigt mee te nemen dient gedwongen opgenomen te worden.
Ja, en mensen met een psychische stoornis kunnen niet intelligent zijn? Ik verafschuw hem ook, net als jij wellicht. Maar als je het zo speelt dat je steeds groter wordende groep Nederlanders/mentaal geretardeerden achter je krijgt, tja. De denkbeelden zijn achterlijk, de man zelf niet me dunkt. Dat is ook het gevaar van dit soort demagogen.
pi_57074045
quote:

[..]

Hier in Nederland sluiten we gelukkig mensen niet op omdat hun (politieke) mening ons niet bevalt.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:49:48 #44
195784 tzja
anonymous
pi_57074047
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Of in plaats daarvan polariseert de wereld nog veel sneller en hebben we binnen enkele jaren een totale wij-zij oorlog waarin Nederland het middelpunt is en jarenlang het mikpunt is van de meest afschuwelijke aanslagen.

Tja, als we toch aan het voorspellen zijn
Mooi!

Kunnen we eindelijk afrekenen met ze.
Zullen we ze laten zien wie de baas is op aarde.
Kill em all!
In Dutch the term lol translates to "fun" and the term "Lul" is slang for dick. So when the two forms are combined it must be having fun whilst being a dick...truly the lulz have existed long before interweb...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:50:38 #45
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57074057
quote:

[..]

Heeft Antoine Bodar jou vanavond toevallig op dit idee gebracht?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57074121
Als je door je geestelijk ziekte anderen in gevaar dreigt te brengen word je opgeborgen in een kliniek om wat aan je probleem te gaan doen, tenminste, dat gebeurt bij iedere geesteszieke behalve Wilders lijkt het. Dat Nederland al een tijdje het toneel is van deze malloot is tot daar aan toe, maar nu hij Nederland ook internationaal schade dreigt toe te brengen lijkt het mij tijd om eens in te grijpen.
pi_57074129
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Heeft Antoine Bodar jou vanavond toevallig op dit idee gebracht?
Nee, ik had het eerder al in een ander topic geopperd, misschien leest hij hier mee.
pi_57074155
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hier in Nederland sluiten we gelukkig mensen niet op omdat hun (politieke) mening ons niet bevalt.
Het is geen mening maar een ziekelijke obsessie, een geestesstoornis. De man moet geholpen worden, niet verafschuwd.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:57:31 #49
195784 tzja
anonymous
pi_57074162
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, ik had het eerder al in een ander topic geopperd, misschien leest hij hier mee.
Verander je onderschrift ff in 'ik schijt voor de islam'
pi_57074177
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is geen mening maar een ziekelijke obsessie, een geestesstoornis. De man moet geholpen worden, niet verafschuwd.
Die diagnose staat nog niet op papier. Overigens vind ik de reactie van de politiek net zo "geestesziek". Ik ben politiek confuus.
pi_57074249
quote:
Het is natuurlijk ideaal om aan de tafel te gaan zitten met een kopje thee à la Job Cohen om vervolgens te praten en de problemen op te lossen. De afgelopen 20, 30 jaar hebben echter aangetoond dat deze manier niet werkt, de problemen op het gebied van met name de Islam zijn alleen maar groter geworden. Je kan namelijk wel tolerant lopen doen tegen zij die niet-tolerant zijn tot je een ons weegt maar dat lost niets op. De maatschappelijke problemen worden er alleen maar groter op omdat je de niet-toleranten de ruimte geeft om zich dieper te nestelen in je maatschappij.

Vaak zeggen mensen dat Wilders alleen maar roept. Dat is natuurlijk niet zo. Wilders heeft wel degelijk oplossingen. Natuurlijk zijn die oplossingen soms wat radicaal (niet extreem) maar ze zijn mijn inziens wel nodig om deze ontwrichte maatschappij een duw in de goede richting te geven.

Overigens zie ik die film niet als een provocatie of belediging naar de Islam toe (ze kunnen er wel aanstoot aan nemen), dat is Wilders' doel helemaal niet. Wilders wil deze film laten zien om aan te tonen dat de Koran (volgens hem) een facistisch boek is en zo de mensen laten inzien dat zijn standpunten de moeite waard zijn.
Over 20 jaar zouden we kunnen terugkijken en de problemen van nu weglachen... óf we zitten in een loopgraaf de laatste restanten autochtoon Nederland te verdedigen.
pi_57074363
Gewoon opsluiten die Wilders. Loopt de boel weer op te hitsen en brengt daardoor indirect levens in gevaar. Verbieden die film.

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57074379
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:49 schreef tzja het volgende:

[..]

Mooi!

Kunnen we eindelijk afrekenen met ze.
Zullen we ze laten zien wie de baas is op aarde.
Kill em all!
Ik heb een andere wij-zij tegenstelling.

'Zij' zijn voor mij de extremisten en de fanatici, onder welke groep ze ook vallen,
of het nu moslims of christenen zijn, burgers of politici. Wat dat betreft schaar ik
Wilders in de zelfde groep als fanatieke moslimfundalisten, of fanatieke christen-
fundamentalisten, of rednecks die haat prediken tegen groepen die hun niet aanstaan.

Toch een heel ander slag mensen dan de meer gematigden en meer nuancerende en
relativerende mensen waarmee ik me toch meer verbonden voel, of ze nu moslim,
christelijk of -net zoals ik- niet gelovig zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_57074427
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:12 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon opsluiten die Wilders. Loopt de boel weer op te hitsen en brengt daardoor indirect levens in gevaar. Verbieden die film.

Ik vind het nogal schokkend om te horen en te lezen dat er veel mensen in Nederland zijn die hem willen verbieden om gebruik te maken van zijn grondwettelijke recht om zijn mening te uiten op een manier die hij wil. Had ik eigenlijk niet verwacht in Nederland en ik vind het zorgwekkend. Het niet met hem eens zijn is prima, afkeuren hoe hij zijn mening naar voor brengt ook prima, maar hem verbieden zijn mening te verkondigen gaat veel en veels te ver. Mocht hij op een strafbare wijze zijn mening naar voren brengen dan kan aangifte worden gedaan en dan kan de rechter daarover oordelen.
pi_57074438
ZOMGWTFBBQZORZ!!!!

Ik bedenk me net dat Wilders de Antichrist is en eerst begint bij de moslims zegmaar (want daar is hij anti tegen zegmaar).
Die worden dan zo boos dat ze Nederland in een oorlog storten en vervolgens gaat Geert een film maken over Cristenen en dan heb de WO3 compleet!!!!

zaterdag 1 maart 2008 @ 01:20:43 #56
195784 tzja
anonymous
pi_57074458
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:13 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik heb een andere wij-zij tegenstelling.

'Zij' zijn voor mij de extremisten en de fanatici, onder welke groep ze ook vallen,
of het nu moslims of christenen zijn, burgers of politici. Wat dat betreft schaar ik
Wilders in de zelfde groep als fanatieke moslimfundalisten, of fanatieke christen-
fundamentalisten, of rednecks die haat prediken tegen groepen die hun niet aanstaan.

Toch een heel ander slag mensen dan de meer gematigden en meer nuancerende en
relativerende mensen waarmee ik me toch meer verbonden voel, of ze nu moslim,
christelijk of -net zoals ik- niet gelovig zijn.
De gematigden zullen het altijd afleggen tegen de fanatieke.
Simpel gezegd maar o zo waar.

Bovendien moet er gewoon een eind worden gemaakt aan het bijgeloof dat geloof heet.
En aangezien de islam nogal hardnekkig vasthoudt aan het fabeltje van 'allah' zal dat er als eerste aan moeten geloven.
pi_57074459
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind het nogal schokkend om te horen en te lezen dat er veel mensen in Nederland zijn die hem willen verbieden om gebruik te maken van zijn grondwettelijke recht om zijn mening te uiten op een manier die hij wil. Had ik eigenlijk niet verwacht in Nederland en ik vind het zorgwekkend. Het niet met hem eens zijn is prima, afkeuren hoe hij zijn mening naar voor brengt ook prima, maar hem verbieden zijn mening te verkondigen gaat veel en veels te ver. Mocht hij op een strafbare wijze zijn mening naar voren brengen dan kan aangifte worden gedaan en dan kan de rechter daarover oordelen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:21:21 #58
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57074467
Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal geen film is.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57074472
quote:

[..]

Ik vind het nogal schokkend om te horen en te lezen dat er veel mensen in Nederland zijn die hem willen verbieden om gebruik te maken van zijn grondwettige recht om zijn mening te uiten op een manier die hij wil. Had ik eigenlijk niet verwacht in Nederland en ik vind het zorgwekkend.
Ik vind het zorgwekkender dat jij de levens van misschien duizenden of meer Nederlanders op het spel wil zetten voor een kinderachtig spelletje ''hoe ver kan ik de vrijheid van meningsuiting rekken en strekken, enkel om te schokeren en provoceren zonder dat er ook maar 1 serieuze poging tot discussie vanuit gaat.''
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57074475
quote:

[..]

Ik vind het nogal schokkend om te horen en te lezen dat er veel mensen in Nederland zijn die hem willen verbieden om gebruik te maken van zijn grondwettelijke recht om zijn mening te uiten op een manier die hij wil.
Onnodig mensen gaan beledigen is nergens voor nodig en gewoon not done imo, al helemaal niet als je daardoor levens in gevaar brengt. Hij weet donders goed waar hij mee bezig is, triest gewoon!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:22:52 #61
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57074484
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:21 schreef Gabry het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal geen film is.
Maar misschien komt dat doordat er.. erm.. geen film is.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57074488
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Onnodig mensen gaan beledigen is nergens voor nodig, al helemaal niet als je daardoor levens in gevaar brengt. Hij weet donders goed waar hij mee bezig is, triest gewoon!!
Wie beslist dan wat onnodig is en wat beledigend is?
pi_57074494
quote:
enkel op te schokeren en provoceren zonder dat ook maar 1 serieuse poging tot discussie vanuit gaat.
Mensen die helemaal hysterisch worden van een cartoon kun je geen discussie mee voeren dunkt me.
pi_57074500
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:23 schreef NED het volgende:

[..]

Mensen die helemaal hysterisch worden van een cartoon kun je geen discussie mee voeren dunkt me.
Heel de Nederlandse moslimgemeenschap stond op het dorpsplein met hooivorken en fakkels inderdaad.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:25:35 #65
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57074516
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Onnodig mensen gaan beledigen is nergens voor nodig en gewoon not done imo, al helemaal niet als je daardoor levens in gevaar brengt. Hij weet donders goed waar hij mee bezig is, triest gewoon!!
Je kan roepen (typen, zoals je wilt) zoveel je wilt, maar dat zal helemaal niets veranderen.
pi_57074529
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:20 schreef tzja het volgende:

[..]

Hmmm, dat vraag ik me af.

De fanatici zoeken elkaar op en bevechten elkaar en aan het eind zijn er alleen maar verliezers.
De gematigden zijn eerder geneigd elkaar op te zoeken en elkaar te versterken.

Maar toegegeven... de fanatici kunnen harder schreeuwen.

pi_57074536
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik vind het zorgwekkender dat jij de levens van misschien duizenden of meer Nederlanders op het spel wil zetten voor een kinderachtig spelletje ''hoe ver kan ik de vrijheid van meningsuiting rekken en strekken, enkel om te schokeren en provoceren zonder dat er ook maar 1 serieuze poging tot discussie vanuit gaat.''
Vergeet ook de economie niet. En dat allemaal om stemmers te winnen bij het SBS6 publiek.
pi_57074538
quote:

[..]

De vrijheid van meningsuiting rekken? Allerlei personen, religies, groepering zijn het onderwerp van heftige kritiek en 'beledigingen'.

Nee, we moeten niet zwichten voor bedreigingen en geweld hoe ernstig dat ook is.

Nogmaals erg zorgwekkend en griezelig dat veel mensen in Nederland daar toch voorstander van zijn.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:27:50 #69
195784 tzja
anonymous
pi_57074541
quote:

[..]

Daar ga je de fout in.
Je doet alsof het Wilders schuld is als er strakt aanslagen of wat dan ook gepleegd worden.
Het is de fout van de moslim-extremisten en van niemand anders.

Hoor wat je zegt.
Iemand is het niet eens met jou geloof of standpunten dus moet maar vermoordt worden?
belachelijk!
pi_57074547
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:20 schreef tzja het volgende:

[..]

Bovendien moet er gewoon een eind worden gemaakt aan het bijgeloof dat geloof heet.
En aangezien de islam nogal hardnekkig vasthoudt aan het fabeltje van 'allah' zal dat er als eerste aan moeten geloven.
Ook als de gematigden met heel veel meer zijn?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 01:28:55 #71
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57074554
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Heel de Nederlandse moslimgemeenschap stond op het dorpsplein met hooivorken en fakkels inderdaad.
Maar wat wil jij nu? Dat Balkenende naar het klemmende advies van Iran luistert en Wilders het gevang in gooit?
pi_57074563
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wie beslist dan wat onnodig is en wat beledigend is?

Een heel geloof achterlijk noemen is gewoon niet nodig en daar beledig je miljoenen mensen mee.
Prima als dat je mening is, maar als publiek politiek figuur hoef je daar geen provocerende film over te gaan maken als je weet wat voor reacties zoiets teweeg brengt.

Wilder doet niets anders dan dag in dag uit Moslims bashen, en wat schiet hij ermee op? Wat is de winst die hij boekt? 0,0
Hij zorgt alleen maar voor onrust en spanning tussen bevolkingsgroepen, daar zit IK iig niet op te wachten.

Echt..
Wat een josti is die Wilders..
pi_57074571
Jongens, we doen onze plicht als Nederlanders.

Al sinds het ontstaan van Nederland is NL een land geweest die tegen de stroom inging, uiteindelijk volgde de rest (van het Westen) en werd het een standaard:

-onze manier van handel voeren
-NL, het eerste Spaans-onderdrukte land dat zich vrijvocht van de Spaanjaarden;
-het manifest dat daarop volgde en wat een blauwdruk is geworden van de 'Declarance of Independance' van Amerika
-de Beeldenstorm
-revolutionaire vrijheden van expressie (waardoor NL het toevluchtsoord werd van Europa samen met Amerika)
-prostitutie-beleid
-soft-drugs beleid

En ga zo maar door.

Dit is gewoon een logisch vervolg van onze culturele erfenis. NL zal het lontje wederom aansteken, misschien zal dat niet meteen een positieve uitwerking hebben, maar op lange termijn zal het van belang zijn geweest. Als je in NL woont, zal je ook de NLse manier van doen dienen te aanvaarden. Wat mijn betreft zijn we het onze voorvaderen verplicht.
pi_57074577
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je kan roepen (typen, zoals je wilt) zoveel je wilt, maar dat zal helemaal niets veranderen.
pi_57074579
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 01:27 schreef tzja het volgende:

[..]

Daar ga je de fout in.
Je doet alsof het Wilders schuld is als er strakt aanslagen of wat dan ook gepleegd worden.
Het is de fout van de moslim-extremisten en van niemand anders.

Hoor wat je zegt.
Iemand is het niet eens met jou geloof of standpunten dus moet maar vermoordt worden?
belachelijk!
Het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van degene die dergelijke daden plegen. Maar je hoeft het niet uit te lokken door constant de boel op te ruien in de media over je film. Hou dan gewoon je mond en breng de film uit als het je daarom te doen is. We zijn maar een heel klein land, ook wij moeten onze plaats in de wereld kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')