Balkie heeft in zin broek gepoept.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
Watskebeurt vandaag?
..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Balkie heeft in zin broek gepoept.
Cynici willen nog wel eens beweren dat politici geen problemen oplossen, maar ze juist creeren en/of in stand houden. Als je alle problemen oplost maak je jezelf namelijk overbodig, en dat kan niet de bedoeling zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef Taurus het volgende:
Nogmaals, grapjas, en duidelijk film-van-wilders-voorstander, mag ik van jou weten wat het nut is van deze film, waar Wilders gelijk in krijgt, én wat we gaan doen als Wilders gelijk krijgt? Als je wonden veroorzaakt, is het zeker als politicus wel zo lekker als je ook het verband er bij cadeau doet. Daar is een politicus voor. Beleid voeren, oplossingen bedenken, welstand verbeteren. Draagt Wilders daartoe bij hierdoor? Ik dacht het niet.
Wel interessant eigenlijk. Alsof iemand publiekelijk gaat verkondigen een film te maken waarin de look-alikes van de hele koninklijke familie in bloederige stukjes worden gehakt en die film op internet verspreiden. Dat heeft natuurlijk tot gevolg dat mensen de film proberen tegen te houden. En juist omdat er mensen zijn die de film willen tegenhouden omdat ze zich er door gekwetst voelen moet ik die film ook daadwerkelijk gaan maken en uitzenden alleen maar om een statement te maken over vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Niet uitzenden is toegeven aan extremisten; het signaal geven dat als men hard genoeg schreeuwt dat de westerse wereld zich wel aan hun waanideën conformeert.
Wilders heeft naar mijn idee een polariserende invloed, hij is steeds splijtend bezig,quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:12 schreef gronk het volgende:
..... maar aan de andere kant, Wilders staat nu ook niet echt bekend om z'n oplossingen, niet?
Als ik een voorspellinkje mag doen over de inhoud:quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:45 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Geen idee wat het nut is, want de inhoud is nog niet bekend. Aangezien onze vrijheid van meningsuiting is er in ieder geval GEEN reden hem niet uit te zenden.
We gaan hoe dan ook een zure sessie tegemoet. Korte termijn/Lange termijn is maar net hoe je het bekijkt. 5 jaar op zich lijkt me een zeer korte termijn, 5 jaar terreur en haat lijkt me een hele lange termijn. Ik ken verder de inhoud niet van de film, maar er lijkt nu geen weg meer terug. Het verstandigst was wellicht als er nooit sprake was geweest van een film. Dan hadden we deze discussie nog wat jaren kunnen uitstellen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:26 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Op korte termijn heeft wel uitzenden uiteraard meer nadelen dan niet uitzenden. Maar op de lange termijn zou niet uitzenden wel eens het begin van het einde kunnen betekenen voor de westerse wereld. Zeker als er nu, na alle commotie, bedreigingen en ander tumult besloten wordt om de film niet uit te zenden, geeft dat de islam het teken dat wij bereid zijn onze normen en waarden op te geven om mogelijke problemen te voorkomen. Dan moeten wij ons eens heel hard af gaan vragen hoeveel waarde wij hechten aan onze vrijheden (waar onze voorouders keihard voor hebben gevochten) en manier van leven. Ik denk dat beide het waard zijn om te verdedigen met alle noodzakelijke middelen.
Wilders is wel degelijk een intelligent man. Hij is net iets intelligenter dan zijn aanhang, en dat is het gevaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Stilletjes hoop ik dat Wilders *wel* een intelligente man is en een film heeft gemaakt over alle heisa over zijn film. Of dat ie zegt "de film is af. Maar dankzij de vrijheid van meningsuiting heb ik ook de keuze om de film niet uit te zenden. En die keuze volg ik"
Precies, het is 'm alleen om chaos te doen. Hoe meer hij/zij hoe radicaler het klimaat wordt en des te meer stemmen trekt hij. Hoe beter de integratie van moslims verloopt, des te minder stemmen. En daar heeft hij geen baat bij, dus kiest hij de voor hem beste aktie: polariseren de handel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:33 schreef barthol het volgende:
Wilders heeft naar mijn idee een polariserende invloed, hij is steeds splijtend bezig,
de wij-zij tegenstelling vergrotend.
Bepaald niet een bruggenbouwer of iemand die naar oplossingen of concensus zoekt.
Het vuur opstoken en zich dan beklagen, daar is hij goed in.
Nee, hij heeft een psychische stoornis en dient behandeld te worden. Iemand die zo egocentrisch is en anderen in zijn zelfdestructiedrang dreigt mee te nemen dient gedwongen opgenomen te worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Wilders is wel degelijk een intelligent man.
Of in plaats daarvan polariseert de wereld nog veel sneller en hebben we binnen enkele jaren een totale wij-zij oorlog waarin Nederland het middelpunt is en jarenlang het mikpunt is van de meest afschuwelijke aanslagen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:26 schreef Dhalsim het volgende:
Op korte termijn heeft wel uitzenden uiteraard meer nadelen dan niet uitzenden. Maar op de lange termijn zou niet uitzenden wel eens het begin van het einde kunnen betekenen voor de westerse wereld. Zeker als er nu, na alle commotie, bedreigingen en ander tumult besloten wordt om de film niet uit te zenden, geeft dat de islam het teken dat wij bereid zijn onze normen en waarden op te geven om mogelijke problemen te voorkomen. Dan moeten wij ons eens heel hard af gaan vragen hoeveel waarde wij hechten aan onze vrijheden (waar onze voorouders keihard voor hebben gevochten) en manier van leven. Ik denk dat beide het waard zijn om te verdedigen met alle noodzakelijke middelen.
Ja, en mensen met een psychische stoornis kunnen niet intelligent zijn? Ik verafschuw hem ook, net als jij wellicht. Maar als je het zo speelt dat je steeds groter wordende groep Nederlanders/mentaal geretardeerden achter je krijgt, tja. De denkbeelden zijn achterlijk, de man zelf niet me dunkt. Dat is ook het gevaar van dit soort demagogen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een psychische stoornis en dient behandeld te worden. Iemand die zo egocentrisch is en anderen in zijn zelfdestructiedrang dreigt mee te nemen dient gedwongen opgenomen te worden.
Hier in Nederland sluiten we gelukkig mensen niet op omdat hun (politieke) mening ons niet bevalt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een psychische stoornis en dient behandeld te worden. Iemand die zo egocentrisch is en anderen in zijn zelfdestructiedrang dreigt mee te nemen dient gedwongen opgenomen te worden.
Mooi!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Of in plaats daarvan polariseert de wereld nog veel sneller en hebben we binnen enkele jaren een totale wij-zij oorlog waarin Nederland het middelpunt is en jarenlang het mikpunt is van de meest afschuwelijke aanslagen.
Tja, als we toch aan het voorspellen zijn
Heeft Antoine Bodar jou vanavond toevallig op dit idee gebracht?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, ik had het eerder al in een ander topic geopperd, misschien leest hij hier mee.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heeft Antoine Bodar jou vanavond toevallig op dit idee gebracht?
Het is geen mening maar een ziekelijke obsessie, een geestesstoornis. De man moet geholpen worden, niet verafschuwd.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hier in Nederland sluiten we gelukkig mensen niet op omdat hun (politieke) mening ons niet bevalt.
Verander je onderschrift ff in 'ik schijt voor de islam'quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, ik had het eerder al in een ander topic geopperd, misschien leest hij hier mee.
Die diagnose staat nog niet op papier. Overigens vind ik de reactie van de politiek net zo "geestesziek". Ik ben politiek confuus.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is geen mening maar een ziekelijke obsessie, een geestesstoornis. De man moet geholpen worden, niet verafschuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |