Opvliegersquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat was even minder vanmiddag ja![]()
Gelukkig hoef ik maar ruim 5 minuten te fietsen, maar dat wachten op zo'n koud station is ook![]()
Maar goed, lekker warm binnen met een wijntje en opvliegers![]()
Voorbereidingen voor het etentje morgen zijn al in volle gang![]()
Natuurlijk! !quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Jij bent trouwens vast middenaanvaller of niet?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Serieus NIET leuk. Ik HAAT hormonen
We zitten hier niet in TTKquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef SHE het volgende:
Ik schaam me voor het verkeerd typen van IJmuiden
En Aziatische keuken![]()
Ik ben er nog mee in de worstel; de complexe simpliciteit is gewoonweg orgastisch. Je waant je een chef-kok soms.
Ik heb het bijna een jaar uitsluitend gekookt tot manlief me smeekte om burgers en bonen, maar ik zou het zo weer doen! Het is zooo fantastisch.
Lievelein, tnxx *zoemmmmmmt*quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:27 schreef Leintjeuh het volgende:
Bluezz, dikke kus voor jou. En wat positieve Zen-net-geyoga'd-energie
kom ook naar de CUL-SC-meetquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Je mag best een maaltijd voor mij koken hoor SOL
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:40 schreef SHE het volgende:
Heb je een halfbloedje????
Dus jij geniet van pijite elke dag!
Maar eh, is natuurlijk niet helemaal eerlijk; die keuken geven ze zo strikt door in de familie, daar kan je nauwelijks tegenop boksen.
Ik geef me dan ook snel gewonnen hoor.
Het is wel een keuken die je echt kan ownen als je een pinda in huis hebt
Je bent immers geen 18 meer he?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:42 schreef AKnynke het volgende:
Ik ga naar bed. Tis verdorie vrijdagavond!
Weltrusten allemaal!
Paar jaartjes ouder!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:43 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Je bent immers geen 18 meer he?
Dat is zo mogelijk nog hemelser. Ik ben dol op exotische mormels. SOL ( whehehe sol ) heeft dubbel zon in huis.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]een halve pinda heh, en de andere helft is antilliaans
Hij heeft een Indische moeder en een Antiliaanse vader. Het Indische bloed stroomt vooral bij hem, met het Antiliaanse heeft hij niet veel mee, volgens mij, behalve dan dat hij van zon en luieren houdtquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:40 schreef SHE het volgende:
Heb je een halfbloedje????
Dus jij geniet van pijite elke dag!
Maar eh, is natuurlijk niet helemaal eerlijk; die keuken geven ze zo strikt door in de familie, daar kan je nauwelijks tegenop boksen.
Ik geef me dan ook snel gewonnen hoor.
Het is wel een keuken die je echt kan ownen als je een pinda in huis hebt
Werk voor mij is op dit moment werkelijk "killing", hobbies? Ik kan er ff de tijd niet voor creeeren...deze pinda houdt van pencak silat en kyukushin ...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:45 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Paar jaartjes ouder!![]()
Maar, 55 uur in de week werken en minstens 6 uur sporten hakt er op vrijdag wel in eigenlijk....
Gezondheid. Tissue nodig?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:47 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Werk voor mij is op dit moment werkelijk "killing", hobbies? Ik kan er ff de tijd niet voor creeeren...deze pinda houdt van pencak silat en kyukushin ...
maar dat is op vaste tijden en dan ben ik meestal nog maar net thuis...
Dat moest ik toch ff googelen..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:47 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Werk voor mij is op dit moment werkelijk "killing", hobbies? Ik kan er ff de tijd niet voor creeeren...deze pinda houdt van pencak silat en kyukushin ...
maar dat is op vaste tijden en dan ben ik meestal nog maar net thuis...
Asian cooking is een gevoel, niet een recept..is mijn ervaring, jarenlang meegekeken over de schouders van oma en tantens en moeder...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:48 schreef SHE het volgende:
Ik heb een timorese vriendin, maar no way in hell dat ik voor haar kook.
Ik ben best een tough cookie, maar tegen indo's leg ik het af.
Ze zijn ook krankzinnig kritisch..en laat ik nu niet tegen kritiek kunnen
Dat dan wel, maar ik kan haar niet ff ongenadig neerrossenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:51 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat moest ik toch ff googelen..
Ach, ik zit hier en daar ook nog eens in een commissie voor m'n volleybal vereniging, en probeer een sociaal leven te hebben, maar het wordt gewoon moeiljker!
Ach, je hebt SoL toch?
Dan ben ik dus best een btje een heldquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:48 schreef SHE het volgende:
Ik heb een timorese vriendin, maar no way in hell dat ik voor haar kook.
Ik ben best een tough cookie, maar tegen indo's leg ik het af.
Ze zijn ook krankzinnig kritisch..en laat ik nu niet tegen kritiek kunnen
Volgens mij kan ze wel tegen een stootje!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:52 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Dat dan wel, maar ik kan haar niet ff ongenadig neerrossen
Ahem.....quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:53 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Volgens mij kan ze wel tegen een stootje!
Trimakasiquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:54 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Goesso.....Hormat (met gevouwen handen ofcourse)
Ik weet het, maar het strookt niet met mijn ziekelijke drang naar perfectie, waarbij ik de neiging heb het gevoel ondergeschikt te maken aan het streven.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:52 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Asian cooking is een gevoel, niet een recept..is mijn ervaring, jarenlang meegekeken over de schouders van oma en tantens en moeder...
En op mijn Azie reizen....voel ik me thuis en herken zo goed als alles.... (en ik eet ook zo goed als alles)
Zie!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:55 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Ahem.....![]()
Laten we dat maar ff niet doen....kan beter lief tegen haar zijn, je kent SoL nog niet, dat mens is levensgevaarlijk
Slaap lekker Nynk (selamat tidur)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Zie!
Goed, ik ging naar bed. Morgen is het werderom vroeg dag....Trusten allemaal!
Perfectionisme...hmmm....jezelf in de weg staan, terwijl het zo heerlijk is om dat niet te hoeven ....quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het strookt niet met mijn ziekelijke drang naar perfectie, waarbij ik de neiging heb het gevoel ondergeschikt te maken aan het streven.
Daarmee verpest ik een hoop.
Maar ooit, als ik groot ben, zal ik het onder de knie krijgen.
Zeker wel. Ik wil nog weleens een flinke show off zijn in de dingen die ik beheers.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:53 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Dan ben ik dus best een btje een held
foto's zijn geupload, zal ff foto-verslagje maken
Misschien volgend jaarquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:56 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Sama Sama
Damnzzz...ik wil weer naar Indonesie....
Als je er maar geen pindasaus bij serveert, maar kroepoek, lontong en ketjapsaus...komt alles goed...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik wil nog weleens een flinke show off zijn in de dingen die ik beheers.
Beheers ik het niet, dan doe ik er niet eens iets mee uit angst te falen/niet goed genoeg te zijn,
Ik zou met mijn grote muil die lef dus best weleens willen hebben.
Als ik haar mijn sate kambing laat proeven, gaan de vlaggen uit
Voor mij al iets te lang gelee weer, maar het is als fietsen, je verleert het niet (althans niet helemaal)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Misschien volgend jaar, ik heb dit jaar besloten om gewoon mijn p te halen in dit jaar want anders kon ik mee met een aantal mensen van Pencak Silat.
klopt, het is " het lef" dus aanwijzend is het "dat lef" en ik ken een gozer die heet Dethlefquote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:00 schreef SHE het volgende:
'die lef'? ik lijk wel dronken...![]()
'dat lef' volgens mij
Alleen die onderste zin, is dat eigenlijk niet van toepassing op (bijna) alle oosterse (vecht)sporten?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:02 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Voor mij al iets te lang gelee weer, maar het is als fietsen, je verleert het niet (althans niet helemaal)
Ik zie het als dansen, ritmiek, timing, perfectie in beweging en coordinatie, beheersing en (innerlijke)kracht.
Een soort van meditatie, die ontlaadt en oplaadt.
Bij ons ligt het accent nu weer op de olaraga. En ook meditatie door gebruik van Tenaga Dalam doen we ook jaquote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:02 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Voor mij al iets te lang gelee weer, maar het is als fietsen, je verleert het niet (althans niet helemaal)
Ik zie het als dansen, ritmiek, timing, perfectie in beweging en coordinatie, beheersing en (innerlijke)kracht.
Een soort van meditatie, die ontlaadt en oplaadt.
Yep, ik heb daarnaast ook nog tai chi gedaan in de harde en zachte vorm, idem gevoel en filosofie...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Alleen die onderste zin, is dat eigenlijk niet van toepassing op (bijna) alle oosterse (vecht)sporten?
Ik heb verschillende stijlen beoefend, draak, lotus, tijger, wesp en ook (jawel: Karatekid I) de kraanvogel.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Bij ons ligt het accent nu weer op de olaraga. En ook meditatie door gebruik van Tenaga Dalam doen we ook ja
Wij eindigen er meestal meequote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:07 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Ik heb verschillende stijlen beoefend, draak, lotus, tijger, wesp en ook (jawel: Karatekid I) de kraanvogel.
Meditatie was altijd een belangrijk deel, we startten ermee en we eindigden ermee.
Solly, deze pinda dlagen maatje Mquote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:14 schreef Stereotomy het volgende:
CNK, Tai Chi pak kopen? Mijn kopers zijn of te groot of laten niets meer van zich horen.
Je moet het dus gewoon doen!! Niet denken aan falen en niet goed genoeg te zijnquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Beheers ik het niet, dan doe ik er niet eens iets mee uit angst te falen/niet goed genoeg te zijn,
Ik zou met mijn grote muil die lef dus best weleens willen hebben.
Als ik haar mijn sate kambing laat proeven, gaan de vlaggen uit
heb niet zoveul meerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:13 schreef borisz het volgende:
ZIjn we weer
SOL schenk jij iets lekkers in ?
Hij is nu volop aanwezig hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Navond allen!
Even een vroagje tussendoor: Is Euc- nooit meer online?
SHE!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:16 schreef SHE het volgende:
Ik had voor de down-time een hele reply getypt maar die is nu dus foetsie.
Ja, ik weet dat ik dat moet doen, maar het is vaak moeilijker iets af te leren dan aan te leren. En mijn ouders hebben mij helaas precies het verkeerde voorbeeld gegeven. Iets is OF fantastisch, OF het is flauwecul![]()
Ik word wel heel opgewonden van je foto-strip. Het gekunstel met goede, eerlijke producten kan me echt een kirrende puber maken.
De fles arachideHad elke moeder dat maar in de keuken.
leuk om te horenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:14 schreef Bluezz het volgende:
SOL, lekkere strip, iets om deze week ff na te maken![]()
Maar dan wel op mijn manier.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:14 schreef Bluezz het volgende:
SOL, lekkere strip, iets om deze week ff na te maken![]()
hier hetzelfde..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:17 schreef cul_non_kul het volgende:
pfff ik kon nun heule tijd nie op forum komen
Ik had weleens van arachide olie gehoord, maar wist absoluut niet wat het was tot vandaagquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:16 schreef SHE het volgende:
Ik had voor de down-time een hele reply getypt maar die is nu dus foetsie.
Ja, ik weet dat ik dat moet doen, maar het is vaak moeilijker iets af te leren dan aan te leren. En mijn ouders hebben mij helaas precies het verkeerde voorbeeld gegeven. Iets is OF fantastisch, OF het is flauwecul![]()
Ik word wel heel opgewonden van je foto-strip. Het gekunstel met goede, eerlijke producten kan me echt een kirrende puber maken.
De fles arachideHad elke moeder dat maar in de keuken.
Ze heten Jorrit en Asherquote:
het laatste vrees ikquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
hier hetzelfde..
kunnen de mods Danny niet een beetje aansporen om er servers bij te kopen? of worden ze dan weer allemaal gebanned?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
SOL!to you too!
@Euc_: gelukkig ben je weer boven water
CF Bienvenuequote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:24 schreef ColdFeet het volgende:
Goeienavond! Risotto met gorgonzola achter de kiezen en een paar flinke bellen chardonnay.
Tijd om de compu aan te slingeren en weer even fijn aanmijn afstudeerscriptie te gaan werkenIk ben te suf om nog te gaan matlabben.
Ik ga zo even terugkijken voor de fotostrip van SoL
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:26 schreef golfer het volgende:
Als je dan toch op de Indo-toer gaat heb ik nog een lekker verfrissend ideetje voor je qua snoepen.
Iets wat ik vroeger 's avonds laat nog wel eens naar binnen werkte:
Granny Smits appels schillen en in partjes en dan dopen in een mengsel van zelfgemaakte sambal met soja er doorheen.
Jammie.
Je hebt een baan in America gewonnen? Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:23 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ze heten Jorrit en Asher
We waren naar de Ho(e)recava geweest, overigens ook alleen maar gegaan omdat ik in de finale zit van de Misset Horeca Kennisquiz, die had ik gewonnen en daarmee een baan in de USA, en dat moesten we uiteraard vieren
Nog altijd heul zielig single, gaat wel echt weer eens tijd worden
Ai, dat klinkt erg lekker. Doe er ook nog even een recptje voor sambal bij, dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:26 schreef golfer het volgende:
Als je dan toch op de Indo-toer gaat heb ik nog een lekker verfrissend ideetje voor je qua snoepen.
Iets wat ik vroeger 's avonds laat nog wel eens naar binnen werkte:
Granny Smits appels schillen en in partjes en dan dopen in een mengsel van zelfgemaakte sambal met soja er doorheen.
Jammie.
quote:
Dan vergeef ik het je, maar je begrijpt dat yama nu is bezoedeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:23 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ze heten Jorrit en Asher
We waren naar de Ho(e)recava geweest, overigens ook alleen maar gegaan omdat ik in de finale zit van de Misset Horeca Kennisquiz, die had ik gewonnen en daarmee een baan in de USA, en dat moesten we uiteraard vieren
Nog altijd heul zielig single, gaat wel echt weer eens tijd worden
Begin maar vast met vertellenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef SHE het volgende:
Oh god, arachide, rijstolie, palmolie...ik kan je er echt uren over vertellen.
Ziek, maar functioneel
laatstgenoemde is dan weer niet zo heel gezond, maar arachide is echt zo fijn in de keuken. Zoveel onverzadigde vetzuren
En je kan er alles mee, eitje bakken, roerbakken, frituren..the works.
Wat mij betreft komt het nog boven de olijfolie.
Nou, dan ben ik wel benieuwd naar de palmolie. Ik heb nl altijd geleerd dat het ongezond is, maar om de een of andere reden zie ik altijd wel immense potten van dat spul verleidelijk naar me kijken in de natuurvoedingswinkel. Het heeft een rare kleur, vind ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef SHE het volgende:
Ziek, maar functioneel
laatstgenoemde is dan weer niet zo heel gezond, maar arachide is echt zo fijn in de keuken. Zoveel onverzadigde vetzuren
Al meer dan een maand geleden hoorquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je hebt een baan in America gewonnen? Gefeliciteerd!
Ik gebruik tegenwoordig vaak rijstolie, dat kan nog heter worden dan pinda(arachide)olie en de smaak overheerst niet, dat vind ik altijd zo jammer van olijfolie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef SHE het volgende:
Ziek, maar functioneel
Oh, dat had ik dan gemist..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:30 schreef Euc- het volgende:
[..]
Al meer dan een maand geleden hoor
Maar bedankt
Voor wat betreft het frituren bij mij ook... het spettert niet en het spattert nietquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef SHE het volgende:
Ziek, maar functioneel
Nooit geweest, maar ben niet zo een fan van indonesisch eten, is er een 2e deur waar ik doorheen kan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan vergeef ik het je, maar je begrijpt dat yama nu is bezoedeld.
In het kader van dit topic; weleens bij de Spandershoeve in Hilversuck gegeten?
Zo niet, dan toch, met mij en mij alleen.
De tweede deur heeft wellicht als bestemming het onbestemde, het niet vastomlijnde...en daardoor het avontuur, pionierschap, ontdekking en verrijking.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:33 schreef Euc- het volgende:
[..]
Nooit geweest, maar ben niet zo een fan van indonesisch eten, is er een 2e deur waar ik doorheen kan?![]()
Nou kijk GMTA.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwoordig vaak rijstolie, dat kan nog heter worden dan pinda(arachide)olie en de smaak overheerst niet, dat vind ik altijd zo jammer van olijfolie.
GMTA^2quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Voor vleesfondue is er geen betere olie dan ossewit in elk geval.
Have you been drinking again?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:35 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
De tweede deur heeft wellicht als bestemming het onbestemde, het niet vastomlijnde...en daardoor het avontuur, pionierschap, ontdekking en verrijking.
Just a little bit...maar ik zit ff lekker met gedachtenkronkels...mag wel toch? FF chill...quote:
ieuwwww....vleesfondue doe je in bouillonquote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Voor vleesfondue is er geen betere olie dan ossewit in elk geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |