abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 maart 2008 @ 12:54:24 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57195241
KLopt ja , hier heb ik wel wat aan tnx

Die eerste Ua=10 kan vergeten worden was gedeelte van de vorige opgave.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57209614
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:09 schreef teletubbies het volgende:
Als voor aftelbaar veel complexe getallen z1,z2,.. geldt |zi-zj|
is geheel voor alle i,j dan liggen ze allemaal op 1 rechte lijn.

Is er hint hoe dit misschien aangepakt kan worden? Ik dacht zelf aan cirkeltjes met gehele stralen om ieder van die getallen of bijv bewijzen uit het ongerijmde, toch telkens kom ik vast te zitten.

Alvast bedankt
als |zi-zj| is geheel voor alle i,j dat houdt in dat: het imaginaire gedeelte wegvalt in de aftrekking. Neem bijv zi=a+bi en zj=c+di dan |zi-zj| is een geheel getal d.e.s.d.a. di=bi
Omdat dit voor alle zi's geldt, zijn dus alle imaginaire gedeeltes van de complexe getallen gelijk. En in het complexe vlak is dit dus een horizontale rechte lijn door een bepaalde y-waarde
pi_57209784
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:55 schreef marleenhoofd- het volgende:

[..]

als |zi-zj| is geheel voor alle i,j dat houdt in dat: het imaginaire gedeelte wegvalt in de aftrekking. Neem bijv zi=a+bi en zj=c+di dan |zi-zj| is een geheel getal d.e.s.d.a. di=bi
Omdat dit voor alle zi's geldt, zijn dus alle imaginaire gedeeltes van de complexe getallen gelijk. En in het complexe vlak is dit dus een horizontale rechte lijn door een bepaalde y-waarde
Neem eens z1= 4 en z2= 3 * i
pi_57209846
2e orde taylorreeks formule op het punt (0,0) bij de formule: f(x,y)=e^(-x^2-y^2)cos(xy)
ik snap spontaan niet meer hoe ik een taylorreeksontwikkeling moet maken:')

en een stukje uit een andere som: ik moet z schrijven als een functie van x en y:
xy + z +3xz^5=4
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:03:57 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57209926
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:55 schreef marleenhoofd- het volgende:
als |zi-zj| is geheel voor alle i,j dat houdt in dat: het imaginaire gedeelte wegvalt in de aftrekking. Neem bijv zi=a+bi en zj=c+di dan |zi-zj| is een geheel getal d.e.s.d.a. di=bi
Als zi = 7 + 6i, en zj = 4 + 2i, dan zi - zj = 3 +4i. En |3 + 4i| = 5? Of mis ik nu iets grandioos?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57209932
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:00 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Neem eens z1= 4 en z2= 3 * i
Het gaan niet over de verzameling van alle complexe getallen, het gaat over een deelverzameling daarvan, anders zou de hele vraag grote onzin zijn. Dus alle complexen getallen die als verzameling aan bovenstaande voldoen, liggen op een lijn in het complexe vlak.(en dat zijn alle getallen waarvan de imaginaire waardes hetzelfde zijn) Elke horizontale lijn vormt zo een eigen deelverzameling;)
pi_57209960
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als zi = 7 + 6i, en zj = 4 + 2i, dan zi - zj = 3 +4i. En |3 + 4i| = 5? Of mis ik nu iets grandioos?
het geldt idd niet voor alle complexe getallen, maar de getallen waarvoor het wel geldt, liggen op een lijn
pi_57210158
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:55 schreef marleenhoofd- het volgende:
. Neem bijv zi=a+bi en zj=c+di dan |zi-zj| is een geheel getal d.e.s.d.a. di=bi
Het doet er niet toe wat je wil bewijzen, je hebt dit geschreven als argumentatie, terwijl ik (en iemand anders ook al) zeggen dat dat niet klopt.

Werkelijk, ik begrijp het allemaal niet hoor.
pi_57210237
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:01 schreef marleenhoofd- het volgende:
2e orde taylorreeks formule op het punt (0,0) bij de formule: f(x,y)=e^(-x^2-y^2)cos(xy)
ik snap spontaan niet meer hoe ik een taylorreeksontwikkeling moet maken:')
Alsjeblief
quote:
en een stukje uit een andere som: ik moet z schrijven als een functie van x en y:
xy + z +3xz^5=4
Ik denk niet dat dat je zal lukken.
pi_57210705
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:11 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Het doet er niet toe wat je wil bewijzen, je hebt dit geschreven als argumentatie, terwijl ik (en iemand anders ook al) zeggen dat dat niet klopt.

Werkelijk, ik begrijp het allemaal niet hoor.
maar t klopt wel:')
de vraag is namelijk als dat geldt, dan liggen die punten op een rechte lijn.. en dat is zo:)
weltrusten
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:44:35 #54
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57211076
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:30 schreef marleenhoofd- het volgende:

[..]

maar t klopt wel:')
de vraag is namelijk als dat geldt, dan liggen die punten op een rechte lijn.. en dat is zo:)
weltrusten
Ik ben nog steeds niet overtuigd. Als de reële delen gelijk zijn (en je een verticale lijn hebt), dan wil het toch ook? Ik vind je gebruik van desda hoogst verwarrend. En zelfs al is het imagainere deel gelijk, neem (1 + 3i) en (1 + 3i), dan kun je nog hebben dat de modulus niet-geheel is. Dus ik zie echt niet waar je die desda vandaan tovert.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57211717
Van de duizend studenten die zowel het tentamen wiskunde als het tentamenstatistiek hebben gedaan, is gegeven dat 600 studenten zijn geslaagd voorwiskunde, 650 zijn er geslaagd voor statistiek en 400 studenten zijn voor beide vakken geslaagd.

(a) Hoeveel studenten hebben geen van beide vakken gehaald?
(b) Hoeveel studenten hebben slechts ´e´en van de twee vakken gehaald?

Ik begrijp niet hoe ik dit soort problemen op moet lossen (nooit goed geweest in kansrekening). Iemand die het wel weet? Bij voorbaat dank.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 01:25:04 #56
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_57212925
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
Van de duizend studenten die zowel het tentamen wiskunde als het tentamenstatistiek hebben gedaan, is gegeven dat 600 studenten zijn geslaagd voorwiskunde, 650 zijn er geslaagd voor statistiek en 400 studenten zijn voor beide vakken geslaagd.

(a) Hoeveel studenten hebben geen van beide vakken gehaald?
(b) Hoeveel studenten hebben slechts ´e´en van de twee vakken gehaald?

Ik begrijp niet hoe ik dit soort problemen op moet lossen (nooit goed geweest in kansrekening). Iemand die het wel weet? Bij voorbaat dank.
Heb ik nou teveel bier op of kun je gewoon uittellen dat het er resp. 150 en 450 zijn?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 7 maart 2008 @ 01:28:24 #57
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_57212961
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Als de reële delen gelijk zijn (en je een verticale lijn hebt), dan wil het toch ook? Ik vind je gebruik van desda hoogst verwarrend. En zelfs al is het imagainere deel gelijk, neem (1 + 3i) en (1 + 3i), dan kun je nog hebben dat de modulus niet-geheel is. Dus ik zie echt niet waar je die desda vandaan tovert.
Respect voor je geduld bij het antwoorden op zulke onzin .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:11:56 #58
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57216370
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
Van de duizend studenten die zowel het tentamen wiskunde als het tentamenstatistiek hebben gedaan, is gegeven dat 600 studenten zijn geslaagd voorwiskunde, 650 zijn er geslaagd voor statistiek en 400 studenten zijn voor beide vakken geslaagd.

(a) Hoeveel studenten hebben geen van beide vakken gehaald?
(b) Hoeveel studenten hebben slechts ´e´en van de twee vakken gehaald?

Ik begrijp niet hoe ik dit soort problemen op moet lossen (nooit goed geweest in kansrekening). Iemand die het wel weet? Bij voorbaat dank.
Je kunt het uittekenen met behulp van Venn-diagrammen, als je wilt, of, als je (zoals je zegt) kansrekening wilt gebruiken, dan kan het ook – maar dat is een omslachtige manier. Misschien is dat wel de eigenlijke bedoeling, maar handig is het niet. Zoals keesje zegt, je kunt het gewoon uittellen. Als je aangeeft met welke methode je denkt dat het opgelost moet worden (b.v. het staat in een hoofdstuk met kansrekening, of verzamelingenleer) dan kunnen we misschien de oplossing geven die het boek verwacht.

Er zijn 400 studenten die voor zowel statistiek, als voor wiskunde zijn geslaagd. Dus er zijn 600 - 400 = 200 studenten die alléén voor wiskunde zijn geslaagd, en 650 - 400 = 250 die alléén voor statistiek zijn geslaagd.

(a) De groep die niets heeft gehaald bestaat dus uit 1000 - 400 (beide vakken) - 200 (alleen wiskunde) - 250 (alleen statistiek) = 150.

(b) Dat zijn er dus 200 + 250 = 450.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57218894
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Als de reële delen gelijk zijn (en je een verticale lijn hebt), dan wil het toch ook? Ik vind je gebruik van desda hoogst verwarrend. En zelfs al is het imagainere deel gelijk, neem (1 + 3i) en (1 + 3i), dan kun je nog hebben dat de modulus niet-geheel is. Dus ik zie echt niet waar je die desda vandaan tovert.
uhmm ik geloof dat ik niet geheel bekend ben met de term modulus (heeft niets met modulo te maken lijkt me)??.. en ik zie idd in dat mijn verhaal niet helemaal klopt sorry daarvoor, omdat de reele delen van de getallen natuurlijk geen gehele getallen hoeven te zijn.. Dit zou er op moeten wijzen dat het deel kleiner dan 1 (achter de komma) van alle getallen ook hetzelfde moet zijn. Dan krijg je dus allemaal punten die op een lijn liggen, maar de lijn is niet 'dicht' met punten zeg maar..
als alle reele delen gelijk zijn wil het niet bijv: |1+3i-(1+2i)|=i en i is geen geheel getal.?

[ Bericht 2% gewijzigd door marleenhoofd- op 07-03-2008 12:22:16 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:57:57 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57219766
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:14 schreef marleenhoofd- het volgende:
als alle reele delen gelijk zijn wil het niet bijv: |1+3i-(1+2i)|=i en i is geen geheel getal.?
Nee, dan wil het ook niet inderdaad. Daar was ik even wat onduidelijk, wat ik bedoelde te zeggen: Als jij een horizontale lijn hebt waarvoor geldt dat alle punten op gehele afstanden van elkaar liggen dan kun je die lijn draaien zonder dat de punten onderling qua afstand veranderen. Je zou 'm dus ook verticaal kunnen draaien, zodat alle reële delen gelijk zijn. En dan zou je stelling ook moeten gelden. Jouw redenering moet dus ook willen als alle reële delen gelijk zijn als ze in eerste instantie zou kloppen.

Maar ik zie het probleem, namelijk dat jij denkt dat de de absolute waarde of modulus van een complex getal complex is als deze een complex element bevat. En dat is pertinente onzin. De absolute waarde is altijd een reëel getal. |i| = 1. En in z'n algemeenheid: |a + bi| = √ (a2 + b2).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57225326
In de statistiek, waarom is er ook al weer een verschil tussen (st.d.) s en s2?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 7 maart 2008 @ 17:27:44 #62
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57225343
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:26 schreef crossover het volgende:
In de statistiek, waarom is er ook al weer een verschil tussen (st.d.) s en s2?
Omdat zolang s!=0 en s!=1 geldt dat s en s² niet hetzelfde zijn, of begrijp ik de vraag verkeerd?
Als s=3 dan s²=9, dus zijn ze niet gelijk aan elkaar.

Of doel je op het verschil tussen σ² en s²? In dat geval: doe wat trekking uit een normale verdeling met verwachting 0 en σ²=1. Hier heb je er een paar (afgerond): 0.7143, 1.6236, -0.6918, 0.8580 en 1.2540. s² is nu 0.7772. Doe je weer een trekking, krijg je een andere waarde van s². Terwijl de onderliggende verdeling, met de σ², niet veranderd is.

[ Bericht 10% gewijzigd door GlowMouse op 07-03-2008 17:32:55 ]
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_57225632
Ik bedoel tijdens het uitrekenen van de standaarddeviatie, is het omdat de gemiddelde afwijking van het gemiddelde 0 is als het niet gekwadrateerd wordt?
Ik moet er weer even inkomen zeg
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_57225915
Okay, dat is dan weer een iets te ingewikkelde uitleg
Maar ik snap het al. Om het de st.d. te berekenen moet je alle waarden kwadrateren om de negatieven eruit te halen.

Hoe maak je trouwens die afbeeldingen met die formules?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:07:37 #65
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57226147
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:55 schreef crossover het volgende:
Hoe maak je trouwens die afbeeldingen met die formules?
Met Tex via de URL in de TS. Tex kost je een uurtje om te leren hoe je formules typt (en als je er verslagen in wilt typen wat meer), maar het is een hele nuttige investering als je ooit iets met wiskunde doet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_57232399
R (als vectorruimte over zichzelf ) en Rn zijn niet homeomorf als n>=2.
Ik weet dat wat ik nu ga zeggen meer algebra is dan topologie, maar kun je als volgt beredeneren:
R heeft geen niet triviale deelruimten. Maar als n>=2 dan zijn er wel niet triviale deelruimten, dus ze kunnen niet gelijk zijn....is dit uit te drukken in topologische termen?
verlegen :)
pi_57232513
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:35 schreef teletubbies het volgende:
R (als vectorruimte over zichzelf ) en Rn zijn niet homeomorf als n>=2.
Ik weet dat wat ik nu ga zeggen meer algebra is dan topologie, maar kun je als volgt beredeneren:
R heeft geen niet triviale deelruimten. Maar als n>=2 dan zijn er wel niet triviale deelruimten, dus ze kunnen niet gelijk zijn....is dit uit te drukken in topologische termen?
Geen idee. Handiger is: R min een punt is niet samenhangend, Rn min een punt is dat wel.
pi_57232928
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:39 schreef thabit het volgende:

[..]

Geen idee. Handiger is: R min een punt is niet samenhangend, Rn min een punt is dat wel.
wegsamenhangend?
verlegen :)
pi_57235125
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:57 schreef teletubbies het volgende:

[..]

wegsamenhangend?
Ik denk dat hij gewoon samenhangend bedoelde, maar met padsamenhangendheid geldt eenzelfde onderscheid.
pi_57242891
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:55 schreef crossover het volgende:
Okay, dat is dan weer een iets te ingewikkelde uitleg
Maar ik snap het al. Om het de st.d. te berekenen moet je alle waarden kwadrateren om de negatieven eruit te halen.
Da's ook niet zo gek: als je de gemiddelde afwijking van het gemiddelde probeert uit te rekenen krijg je per definitie 0.
pi_57286299
Hoe kan ik voor onderstaande itteratie de minimale uitkomsten voor V(0), V(1), V(2) en V(3) bepalen?

Vδ(0) = 4 + 4*(1) + 1/2*(3+2) + .8*{.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(1) = 4 + 3*(1) + 1/2*(3+2) + .8*(.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(2) = 4 + 2*(1) + 1/2*(3+2) + .8*(.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(3) = 1/2*(1+2) + .8*{.5*Vδ(2) + .5*Vδ(1)}
  maandag 10 maart 2008 @ 17:19:58 #72
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57287078
Ik zie een stelsel vergelijkingen waarbij zoveel van elkaar afhankelijk is dat je niet ergens kunt beginnen met uitrekenen en de uitkomst daarvan bij een volgende berekening kunt gebruiken. Een iteratie haal ik er daarom niet uit. Kun je wat toelichten waar dit syteem vandaan komt?
Kun je ook aangeven wat het verschil is tussen Vδ(0) en V(0)?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_57289128
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:19 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie een stelsel vergelijkingen waarbij zoveel van elkaar afhankelijk is dat je niet ergens kunt beginnen met uitrekenen en de uitkomst daarvan bij een volgende berekening kunt gebruiken. Een iteratie haal ik er daarom niet uit. Kun je wat toelichten waar dit syteem vandaan komt?
Kun je ook aangeven wat het verschil is tussen Vδ(0) en V(0)?
Ik bedoelde eigenlijk Vδ(0), Vδ(1), Vδ(2) en Vδ(3)

Ik zal de opgave even geven:
quote:
A warehouse has an end-of-period capacity of 3 units. During a period in which production take place, a setup cost of $4 is incurred. A $1 holding cost is assessed against each unit of a period's ending inventory. Also, a variable production cost of $1 per unit is incurred. During each period, demand is equally likelly to be 1 or 2 units. All demands must be met on time, and β = 0.8. The goal is to minimize expected discounted costs over an infinite horzin.
Use the policy iteration method to determine an optimal stationary policy.
Ik heb dus eerst een stationaire startpolitiek gekozen: pi0 = (δ00,...) met δ0(0)=4, δ0(1)=3, δ0(2)=2 en δ0(3) = 0.

Daarna heb ik de wardefuncties Vδ( i ) opgesteld die bij pi0 hoort:
Vδ(0) = 4 + 4*(1) + 1/2*(3+2) + .8*{.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(1) = 4 + 3*(1) + 1/2*(3+2) + .8*(.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(2) = 4 + 2*(1) + 1/2*(3+2) + .8*(.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(3) = 1/2*(1+2) + .8*{.5*Vδ(2) + .5*Vδ(1)}

Echter nu moet ik dus de oplossing vinden waar Vδ(0), Vδ(1), Vδ(2) en Vδ(3) minimaal zijn.
  maandag 10 maart 2008 @ 20:10:23 #74
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57290353
Ik heb nu even niet heel veel tijd, maar het gaat dus om een MDP (Markov Decision Process) waarbij je een optimale policy wilt zoeken, ofwel probabilistisch dynamisch programmeren.

Je hebt een aantal opties, je kunt er een LP van maken, en je hebt ‘value iterations’ en ‘policy iterations’. Is er een manier die je wilt gebruiken? Want ze zijn allemaal wel wat werk om uit te werken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57292244
HELP!

Dit is de opdracht


En dit zijn de antwoorden


A snap ik ook nog wel,
B ook tot het punt dat het 3 ! = 6 is, what te fuck? Ik snap dat je 3 manieren hebt. Maar wat is die ! en hoe komen ze aan 6? Voorheen werkte ik altijd met nCr.
C hier snap ik die 6 ! = 720 ook niet

Wie kan me dat vage ! geval uitleggen?
  maandag 10 maart 2008 @ 21:31:29 #76
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57292409
De ! is faculteit: 5! = 5x4x3x2x1. Je hebt hier niet 3 maar 6 mogelijkheden (schrijf maar uit). nCr is ook iets met faculteiten, dat staat hier uitgelegd (n boven k is n nCr k).
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 10 maart 2008 @ 21:31:56 #77
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_57292418
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:24 schreef Cahir het volgende:
HELP!

Dit is de opdracht
[ afbeelding ]

En dit zijn de antwoorden
[ afbeelding ]

A snap ik ook nog wel,
B ook tot het punt dat het 3 ! = 6 is, what te fuck? Ik snap dat je 3 manieren hebt. Maar wat is die ! en hoe komen ze aan 6? Voorheen werkte ik altijd met nCr.
C hier snap ik die 6 ! = 720 ook niet

Wie kan me dat vage ! geval uitleggen?
! is het symbool voor faculteit. 3! = 3 * 2 * 1 = 6. 6! = 6 * 5 * 4 * 3 * 2 * 1 = 720.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_57292431
! = faculteit, dus 3! = 3 x 2 x 1

Wat er bedoeld wordt met B is dat de kans op 10, 18 en 34 = 1/45 x 1/44 x 1/43 x 3 (3 verschillende volgordes) x 2 (2 verschillende volgordes) x 1.

Snap je nu C wel?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_57292582
Ooo faculteit, dat heb ik 1 jaar niet meer gehad. Thanks! Maar hoe moet je dit dan in nCr invoeren? Want daar werk ik meestal mee..

3 ! = 6
3nCr1= 3(fout dus)

Maar de toets ken morgen iig niet meer stuk, allemaal zeer bedankt voor het spoedige antwoord.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:02:46 #80
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57293195
Daarvoor is de nCr toets helemaal niet, en je wordt niet gelukkig als je daarmee een faculteit uit probeert te rekenen. Op een rekenmachine met nCr zit ook een faculteitknop of -optie.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_57293694
Raar, onze wiskunde docent heeft het dan verkeerd uitgelegd
pi_57295149
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef zuiderbuur het volgende:
De link tussen een binomiaalcoëfficiënt en de faculteiten wordt trouwens gegeven door :
[ afbeelding ]
Laten wet nog simpel houden zodat ik het snap
pi_57295216
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:11 schreef Cahir het volgende:

[..]

Laten wet nog simpel houden zodat ik het snap
Dat is eigenlijk gewoon de definitie.
pi_57295525
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef zuiderbuur het volgende:
De link tussen een binomiaalcoëfficiënt en de faculteiten wordt trouwens gegeven door :
[ afbeelding ]
Waarom staat daar een dubbel '=' teken?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 10 maart 2008 @ 23:27:53 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57295629
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:24 schreef crossover het volgende:

[..]

Waarom staat daar een dubbel '=' teken?
Soms gebruikt men een dubbel ‘=’ teken of een ‘:=’ om aan te geven dat iets als zodanig gedefinieerd is. Het is niet een gelijkheid in de eigenlijke zin. Maar we gebruiken het om aan te geven dat de definitie van C[n,k] zo is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57295737
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Soms gebruikt men een dubbel ‘=’ teken of een ‘:=’ om aan te geven dat iets als zodanig gedefinieerd is. Het is niet een gelijkheid in de eigenlijke zin. Maar we gebruiken het om aan te geven dat de definitie van C[n,k] zo is.
Eigenlijk staat daar een dubbel=teken omdat dat progje dat vreemd genoeg deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')