! is het symbool voor faculteit. 3! = 3 * 2 * 1 = 6. 6! = 6 * 5 * 4 * 3 * 2 * 1 = 720.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:24 schreef Cahir het volgende:
HELP!
Dit is de opdracht
[ afbeelding ]
En dit zijn de antwoorden
[ afbeelding ]
A snap ik ook nog wel,
B ook tot het punt dat het 3 ! = 6 is, what te fuck? Ik snap dat je 3 manieren hebt. Maar wat is die ! en hoe komen ze aan 6? Voorheen werkte ik altijd met nCr.
C hier snap ik die 6 ! = 720 ook niet![]()
Wie kan me dat vage ! geval uitleggen?
Laten wet nog simpel houden zodat ik het snapquote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef zuiderbuur het volgende:
De link tussen een binomiaalcoëfficiënt en de faculteiten wordt trouwens gegeven door :
[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk gewoon de definitie.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:11 schreef Cahir het volgende:
[..]
Laten wet nog simpel houden zodat ik het snap
Waarom staat daar een dubbel '=' teken?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef zuiderbuur het volgende:
De link tussen een binomiaalcoëfficiënt en de faculteiten wordt trouwens gegeven door :
[ afbeelding ]
Soms gebruikt men een dubbel ‘=’ teken of een ‘:=’ om aan te geven dat iets als zodanig gedefinieerd is. Het is niet een gelijkheid in de eigenlijke zin. Maar we gebruiken het om aan te geven dat de definitie van C[n,k] zo is.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:24 schreef crossover het volgende:
[..]
Waarom staat daar een dubbel '=' teken?
Eigenlijk staat daar een dubbel=teken omdat dat progje dat vreemd genoeg deed.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Soms gebruikt men een dubbel ‘=’ teken of een ‘:=’ om aan te geven dat iets als zodanig gedefinieerd is. Het is niet een gelijkheid in de eigenlijke zin. Maar we gebruiken het om aan te geven dat de definitie van C[n,k] zo is.
De policy iteration, staat ook in de opgavequote:Op maandag 10 maart 2008 20:10 schreef Iblis het volgende:
Ik heb nu even niet heel veel tijd, maar het gaat dus om een MDP (Markov Decision Process) waarbij je een optimale policy wilt zoeken, ofwel probabilistisch dynamisch programmeren.
Je hebt een aantal opties, je kunt er een LP van maken, en je hebt ‘value iterations’ en ‘policy iterations’. Is er een manier die je wilt gebruiken? Want ze zijn allemaal wel wat werk om uit te werken.
Dan is er inderdaad geen modus.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:53 schreef Sloggi het volgende:
Een gemakkelijk statistiek-vraagje voor jullie; ik moet de modus van iets uitrekenen. Dat is niet moeilijk, maar nu hebben alle getallen een frequentie van één. Is er dan geen modus, zijn alle getallen de modus of is er nog een andere mogelijkheid?
Neem als substitutie u=1-x2, du= -2xdx.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:06 schreef Ki08 het volgende:
Wie kan mij helpen met de volgende integralen. Het kan met partiele integratie of met de substitutieregel, maar ik kom er niet uit.
1. INT ( x / (wortel(1 - x2)) ) dx
Neem als substitutie u=log(x), du =dx/xquote:2. INT ( logx / x ) dx
Neem als substitutie u= exquote:3. INT ( exp(x) / (exp(2x) + 2exp(x) +1) ) dx
Afhankelijk van welke conventies je gewend bent, kunnen er ook meerdere modi zijn.quote:
In ieder geval over meer dan de gekochte loten, want ook op onverkochte loten kunnen prijzen vallen. Daarover is in het verleden een klein relletje geweest. Maar hoeveel dat er dan zijn: geen idee, in ieder geval minder dan alle mogelijke combinaties.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:49 schreef Zolcon het volgende:
Ik moet de kansen berekenen van het winnen van prijzen in de staatsloterij en de lotto. De lotto heb ik al gedaan alleen bij de staatsloterij snap ik het niet. Worden de prijzen verdeeld over de totaal mogelijke combinaites of de verkochte loten
en hoe bereken ik dan de kans op het winnen van zo'n prijs?
http://www.staatsloterij.nl/winnen/prijzenpakket/index.jsp dit is het prijzenpakket van de staatsloterij
iemand?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:14 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk Vδ(0), Vδ(1), Vδ(2) en Vδ(3)
Ik zal de opgave even geven:
[..]
Ik heb dus eerst een stationaire startpolitiek gekozen: pi0 = (δ0,δ0,...) met δ0(0)=4, δ0(1)=3, δ0(2)=2 en δ0(3) = 0.
Daarna heb ik de wardefuncties Vδ( i ) opgesteld die bij pi0 hoort:
Vδ(0) = 4 + 4*(1) + 1/2*(3+2) + .8*{.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(1) = 4 + 3*(1) + 1/2*(3+2) + .8*(.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(2) = 4 + 2*(1) + 1/2*(3+2) + .8*(.5*Vδ(3) + .5*Vδ(2)}
Vδ(3) = 1/2*(1+2) + .8*{.5*Vδ(2) + .5*Vδ(1)}
Echter nu moet ik dus de oplossing vinden waar Vδ(0), Vδ(1), Vδ(2) en Vδ(3) minimaal zijn.
-1.25 * ( P / (100.000 - 1.25P)) = -1quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
Goeienavond allemaal.
Ik zit voor een tentamen wat sommen door te werken, en ik kom tot de conclusie dat ik een doodsimpele vergelijking met geen meter weet op te lossen. Omdat ik het nog nooit in mijn leven heb moeten doen (en heb gezien hoe je zoiets oplost), ben ik mezelf nu wel enorm aan het opvreten dat ik deze eenvoudige som niet kan oplossen.
Mischien heeft het ermee te maken dat we op de middelbare school alleen maar gebruik van de grafische rekenmachine uitgelegd kregen, en niet hoe je het gewoon “zelf” doet.![]()
![]()
![]()
Dus als iemand mij een algebraïsche oplossing zou kunnen geven (dus niet met de grafische rekenmachine), met alle duidelijke tussenstappen aangegeven.
Hier komt de vergelijking:
To maximize revenue, GM should charge the price that makes demand unit elastic. Using the own price elasticity of demand formula, -1.25 * ( P / (100.000 - 1.25P)) = -1.
Solving this equation for P implies that the revenue maximizing price is 40.000.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |