abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57049930
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:42 schreef Muck het volgende:
toen ik nog in Arnhem woonde, haalde ik al mijn groente en ftuit bij de Turkse groenteboer
heerlijk vers, kost net niks, altijd hele vriendelijke mensen...
helaas hebben ze zoiets niet waar ik nu woon
Velperpoort?
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:38:12 #52
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57049953
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:33 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Hou dan ook gewoon je mond over wat ik zeg. Bovendien: ben ik onvriendelijk omdat ik iemand (van notabene een andere dan Nederlandse afkomst) een racist noem als ie tot tweemaal toe het woord 'kaaskop' in een OP gebruikt? 't Is natuurlijk totaal niet onvriendelijk om iemand 'kaaskop' te noemen, laat staan dat dat niet gewoon racistische taal is die anders nooit acceptabel is in een OP.
Als je daar niet tegen kan, ga dan op het EO forum posten. En kom niet hier topics verzieken met je gezeur over een woordje wat al zo'n 30 jaar bestaat.
pi_57049969
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:34 schreef Isegrim het volgende:
'Kaaskop' is geen racistisch taalgebruik, als je dat wel vindt, open je maar een topic in POL ofzo, dit is CUL. Zeur.
Nee OK, maar dan is 'kankermarokkaan' en 'stinkturk' dat ook niet. Maakt mij verder ook weinig uit, 't Is alleen dat topics met OP's met die laatste 2 termen gewoon gesloten worden hier.
Yeah that was me you saw in NYC around christmas time.
pi_57049991
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:38 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Nee OK, maar dan is 'kankermarokkaan' en 'stinkturk' dat ook niet. Maakt mij verder ook weinig uit, 't Is alleen dat topics met OP's met die laatste 2 termen gewoon gesloten worden hier.
Huilie. Als je graag OP's wilt schrijven met dat soort woorden, ga je maar naar Stormfront. En nu wegwezen uit dit topic.
pi_57050048
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je daar niet tegen kan, ga dan op het EO forum posten. En kom niet hier topics verzieken met je gezeur over een woordje wat al zo'n 30 jaar bestaat.
Doe niet zo belachelijk, joh. Het gaat hier meer over het feit dat jij iets te zeggen denkt te hebben over bepaalde posts terwijl je ze niet eens leest. En dat als moderator. Royal Sadness.
pi_57050087
Maar goed, Snakey. Veel plezier met dit 'leuke' topic. Ik zal hier niet meer posten.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:54:49 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57050302
We hebben vlakbij een halal winkel, Middle Eastern Market, waar ik nog wel eens stop. Bijzonder lekker brood en vlees verkopen ze daar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57050556
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:44 schreef Kevin_McAllister het volgende:
Maar goed, Snakey. Veel plezier met dit 'leuke' topic. Ik zal hier niet meer posten.
eindelijk.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 00:13:34 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57050608
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:44 schreef Kevin_McAllister het volgende:
Lijkt mij een goed idee.
Nog beter: post gewoon nergens meer, kloontje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57051261
Ik haal al mijn groenten en fruit OF op de markt OF bij de Turk/Toko.

Scheelt tussen 50%-100% als je vergelijkt met supermarktprijzen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 29 februari 2008 @ 00:48:37 #61
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57051297
De prijs maakt me eigenlijk nog niet eens wat uit, het is gewoon lekker.

Het stikt in Michigan trouwens van de lokale multiculturele toko's. Prachtig altijd om daar doorheen te struinen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57051499
Dol op de Turk: 3 bossen koriander voor 1 euro, vleesch is helemaal goed daar, behalve die met water opgeblazen kipfiletjes

Op de markt altijd veul groente en fruit bij de Marokkaan Ook de diverse kruiden halen we daar altijd,

Een groot deel van het vispadje wordt beheerd door buitenlanders en dat ziet er altijd geweldig uit, en smaakt ook nogeens goed
  vrijdag 29 februari 2008 @ 02:57:10 #63
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57052559
Heu, leuk om te zien dat er zoveel reacties komen op iets simpels. Even terugkomend op het gebruik van het woord. "kaaskop' en waar iemand over viel als zijnde het een racistische uitdrukking. Dat was zeker niet mijn bedoeling maar zoals je weet (of niet) hebben we in Nederland voor elke bevolkingsgroep wel een bijnaam om het 'beestje' sneller een naam te geven omdat de aloude definitie " Nederlander" tegenwoordig niet meer Het Zeeuwse meisje of Frau Antje is.(e Duitsers betitelden ons ooit zo ). Zo noemen de meeste Nederlanders van Marokkaanse of Turkse afkomst autochtone/blanke Hollanders "kazen",Antillianen ze macambas en indo's theejonkers om maar wat te noemen. Tis gewoon een snelle benaming om direct te kunnen aangeven wie of wat je bedoelt en niet om perse te beschadigen. De gemiddelde Nederlander is tegenwoordig van alle kleuren thuis niet waar? De nette definitie van " nederlander van ... afkomst " gebruikt bijna niemand. Dus dat is de reden van het gebruik het woord "kaaskop" in de openingspost.

Verder winkel ik ook met enige regelmaat bij AH ( en klaag ik er graag over ) voor melk,beleg,cola e.d. maar vers brood,groente en bepaalde lekkernijen haal ik echt bij de kleine toko's en zo te zien ben ik niet de enige die dat doet. Mij ging het er gewoon om dat ik het jammer vind dat teveel ouderwetse Hollandse winkeliers anno 2008 nog steeds die wat krenterige 'Hollandse koopmanschap erop nahouden die ze tig jaar geleden ook al hadden waardoor heel veel mensen anno 2008 liever hun spullen bij de Turkse/Marokkaanse evenknie halen en daarbij met minstens dezelfde kwaliteit produkten worden geconfronteerd maar ook met veel lagere prijzen en een veel klantvriendelijk en gerichte service. En dat te bedenken dat meestal allochtone klanten veel preciezer zijn als het gaat om de kwaliteit van hun etensprodukten.

[ Bericht 10% gewijzigd door thloreg op 29-02-2008 03:07:35 ]
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 05:22:50 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57052840
Ach mensen die zich druk maken over het woord kaaskop moet je niet al te serieus nemen, 't is eigenlijk meer een geuzennaam.
pi_57053200
In Nederland ontbreekt het ook nogal eens aan vakmanschap (slagers!!!). Omdat allochtonen veelal niet uit pakjes koken, denk ik dat de liefde voor eten en goede ingrediėnten daar meer leeft.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 08:45:27 #66
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57053677
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:37 schreef Xith het volgende:

[..]

Velperpoort?
klarendal
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57071210
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:14 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Nee dat ruik je niet. Bij die slager in Zwolle waar ik 't net over had kwamen gewoon nog mensen vlees kopen in de tijd dat ie constant rot vlees verkocht. En 't is ook niet extreem wat ik heb meegemaakt. Alleen kip hoort niet te ruiken als t rauw is. Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat 't een vies geurtje had. En dat is nog tot daar aan toe (kan ik aan ), maar dat vlees smaakte ook gewoon goor/bitter. En nogmaals ik heb nog nooit stinkende/vies smakende kip in de supermarkt gekocht.
Dat ruik ik wel. Dat jij het niet ruikt, kan ik ook niet helpen.
Sanity is (not) statistical
pi_57074470
Vandaag ook weer...

1 Kilo Lychees (goede !) gekocht voor 1,25 EUR...

...
pi_57074860
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:33 schreef Semisane het volgende:
.
En eigenlijk kan het me geen bal schelen waar ze vandaan komen, als ze maar kwaliteit hebben, want dat is waar ik op zoek naar ben, oh ja...ik mis een visboer...die hebben ze nog niet in de Spaardammerstraat...dus als iemand hier een viswinkel wilt openen, ga je gang...er zijn nog wat winkelpandjes die leeg staan.
Aan het Hugo de Grootplein (zelfde stadsdeel!) zit een behoorlijk goede visboer.
Never try to outstubborn a cat.
pi_57075206
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 07:47 schreef Isegrim het volgende:
In Nederland ontbreekt het ook nogal eens aan vakmanschap (slagers!!!). Omdat allochtonen veelal niet uit pakjes koken, denk ik dat de liefde voor eten en goede ingrediėnten daar meer leeft.
Dat denk ik ook. Probeer alleen al de gemiddelde paprika in de supermarkt eens, die waterige dingen lijken niet eens op paprika qua smaak. Ze zijn er nog wel, die echte vakmensen met liefde voor hun product, maar je moet goed zoeken.

Ik mis hier in de buurt helaas leuke multi-culti winkeltjes. In het dorp is een Turk maar de kwaliteit van het vlees en de groente is matig al heeft hij wel een goed assortiment met kruiden. Daar staat weer tegenover dat er geen tekort is aan (biologische) boeren in de omgeving die ook aan huis verkopen en een melkboer die een deel van die producten huis-aan-huis verkoopt.
Verder haal ik veel op de markt (De Turk op de markt in Roden heeft meesterlijke olijven maar helaas geen groente of vlees) en bij de kleine zelfstandige winkels.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:41:11 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57079277
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

De markt is echt wat anders dan een turkse groentewinkel. De kwaliteit van de markt heeft haalt het van geen kant met de kwaliteit die de turkse groenteboer heeft.

Ow, en lamsvlees kun je echt het beste bij de turkse slager kopen. Daar heeft de NL slager echt geen verstand van.
Bedoelde afzet markt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:32:52 #72
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57080261
dadels zijn fantastisch en extreem voedzaam bovendien

granaatappels zijn ook heerlijk en daar wordt nog veel te weinig gebruik van gemaakt in NL
zijn ook extreem gezond trouwens

dadels zijn geloof ik in het meeste van NL makkelijk te krijgen
granaatappels moeilijk, moet je vaak bestellen

(ik spreek niet namens mezelf trouwens; ik heb de luxe dat ik in Amsterdam Centrum woon, dus alles wat er in de wereld te koop kan zijn, koop ik vers om de hoek hehe)
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:41:34 #73
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57080425
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:33 schreef Semisane het volgende:

En eigenlijk kan het me geen bal schelen waar ze vandaan komen, als ze maar kwaliteit hebben, want dat is waar ik op zoek naar ben, oh ja...ik mis een visboer...die hebben ze nog niet in de Spaardammerstraat...dus als iemand hier een viswinkel wilt openen, ga je gang...er zijn nog wat winkelpandjes die leeg staan.
Hee Semisane, ik woon hier om de hoek van de Spaarndammerstraat,
Wees is aardig en post/PM ff de namen van die winkels!
Voor vis fiets ik meestal naar die Volendamse visboer to de AH op de Haarlemmerdijk. Is ook 5 min. fietsen..

sorry voor de offtopic
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:21:17 #74
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_57081018
Tsjah, ik woon dan wel in een dorp, maar als ik de kans krijg naar een grotere "stad" te gaan waar ze iig goede toko's hebben, dan laat ik die kans ook niet liggen om in ieder geval bij zo'n turks winkeltje binnen te stappen. Vaak heerlijke olijven en, als het mee zit, gewoon lekker gekruide merguez worstjes i.p.v. die laffe zooi uit de supermarkt. (als iemand nog een supermarkt weet waar ze die dingen verkopen en ze wel te eten zijn, ik houdt mezelf aanbevolen.. )

Baklava ben ik echt dol op, maar om een of andere reden is het nooit eerder in mij opgekomen om het bij zo'n turkse toko te bestellen. Meestal eet ik het dan ook bij de griek, en de associatie erbij is dan ook dat ik ervoor bij een griek moet zijn. Heeft het gros van de turkse zaken dit overigens gewoon liggen..? Ik bedoel, bij de meeste zaken hier "in de buurt" spreekt men toch over het algemeen geen of bijna geen Nederlands, om dan naar baklava te vragen.. Toch maar es de stoute schoenen aantrekken en het gewoon proberen.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:33:41 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_57081254
Grappig dat iedereen de Turk veel goedkoper vindt. Ik ga wel eens naar de Turk om de hoek, ze hebben vaak kwalitatief iets beter spul (nouja, je kunt het makkelijker uitzoeken) en ze zijn vooral wat dichterbij dan de AH (+ turks brood...), maar ze zijn wel duurder. Zou ook een beetje vreemd zijn, ze kunnen helemaal geen schaalvoordeel krijgen.

Overigens is kaaskop wel een scheldwoord, net zoals roetmop of geitenneuker. Ik zit er voor de rest niet mee, en je kunt het inderdaad als geuzennaam opvatten, maar ga niet net doen alsof het niet zo is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')