abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57048281
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:41 schreef Maeghan het volgende:
Arda is die supermarkt he? Een stukje verder naar de brug toe zit ook nog een slager/groenteboer met goede spullen en die zijn ook tot laat open. Helemaal aan de andere kant op de Zwartjanstraat zit Berkane, die zijn nog later open, en daarnaast zitten een bakkerij waar we nog weleens om tien uur 's avonds baklava hebben gekocht. Half jaartje boven de Schoenenreus gewoond, ideale straat daar.
Arda is supermarkt & slager, op het hoekje. Aardige mensen. Die anderen zal ik ook nog eens checken.
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:46:59 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57048316
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat inderdaad ja. Waar zit die Turk op de Nw. Binnenweg dan? Ik ga meestal naar Arda aan de Noordmolenstraat.
Eh, tegenover Fabricatie. En schuin tegenover Pluto.
pi_57048319
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door Muck op 28-02-2008 22:48:14 (doe even normaal zeg) ]
Yeah that was me you saw in NYC around christmas time.
pi_57048354
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Muck op 28-02-2008 22:53:16 (reactie op edit) ]
pi_57048385
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eh, tegenover Fabricatie. En schuin tegenover Pluto.
Ik zal eens opletten. Kom niet vaak op de Nieuwe Binnenweg, net iets te ver weg voor dagelijkse boodschappen, maar vanaf mijn werk kan ik er wel langs naar huis fietsen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:51:43 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57048524
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zal eens opletten. Kom niet vaak op de Nieuwe Binnenweg, net iets te ver weg voor dagelijkse boodschappen, maar vanaf mijn werk kan ik er wel langs naar huis fietsen.
Ja sorry, ik ben nooit zo erg oplettend waar iets precies is.

Maar ze zitten op een hoek en hebben rode markiezen.
pi_57048574
Okee.

Ach, het stikt hier in Rotterdam van de Turkse toko's. Tof is dat.
pi_57048602
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

WTF?
Je hebt de OP niet gelezen? Ik geloof dat daar 2 keer het woord 'kaaskop' staat. Is zeker niet van hetzelfde niveau als stinkmarokkaan?

Bovendien, alsof dat nerdje ooit bij een 'Nederlandse' zaak komt behalve een Albert Heijn.

En wat betreft die verheerlijking van dat soort zaken (schijnt erg populair te zijn); ga eens lekker bij 10 islamitsche slagerijen kip halen (ja zeker goedkoop!). Minstens de helft stinkt gewoon.
pi_57048669
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:53 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Je hebt de OP niet gelezen? Ik geloof dat daar 2 keer het woord 'kaaskop' staat. Is zeker niet van hetzelfde niveau als stinkmarokkaan?

Bovendien, alsof dat nerdje ooit bij een 'Nederlandse' zaak komt behalve een Albert Heijn.

En wat betreft die verheerlijking van dat soort zaken (schijnt erg populair te zijn); ga eens lekker bij 10 islamitsche slagerijen kip halen (ja zeker goedkoop!). Minstens de helft stinkt gewoon.
Je moet er ook niet heengaan voor kip (al denk ik dat het wel wat meevalt), maar voor lamsvlees en bij sommige voor rundvlees. Goeie kip koop je bij de poelier.
pi_57048818
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je moet er ook niet heengaan voor kip (al denk ik dat het wel wat meevalt), maar voor lamsvlees en bij sommige voor rundvlees. Goeie kip koop je bij de poelier.
Goeie kip koop je ook gewoon in een supermarkt. Althans, ik heb nog nooit stinkende kip gekocht in een supermarkt (t zal best lekkerder zijn als ze hun hele leven hebben rondgefladderd in een ren en lekker eten hebben gegeten). Maar alsof ik überhaupt nog vlees ga kopen bij een zaak waar het vlees niet meer goed is. Doe me denken aan die slager in Zwolle die een jaar lang ofzo verrot vlees verkocht
pi_57048959
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:58 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Goeie kip koop je ook gewoon in een supermarkt. Althans, ik heb nog nooit stinkende kip gekocht in een supermarkt (t zal best lekkerder zijn als ze hun hele leven hebben rondgefladderd in een ren en lekker eten hebben gegeten). Maar alsof ik überhaupt nog vlees ga kopen bij een zaak waar het vlees niet meer goed is. Doe me denken aan die slager in Zwolle die een jaar lang ofzo verrot vlees verkocht
Er is nogal een groot verschil tussen 'niet stinkend' en 'goed'. 'Goed vlees' en 'supermarkt' gaan vrij slecht samen.
pi_57049013
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er is nogal een groot verschil tussen 'niet stinkend' en 'goed'. 'Goed vlees' en 'supermarkt' gaan vrij slecht samen.
Ik geloof dat ik vrij duidelijk was. Misschien kun je nog eens de zin tussen haakjes lezen.
pi_57049141
Nou, ik zal je vertellen dat in Nederlandse supermarkten ook gerommeld wordt met vlees en in Nederlandse slagerijen ook. Uit ervaring weet ik dat bij mijn vorige werkgever de slager gekruid gehakt draaide van vlees wat niet goed meer was, en vlees dat over de datum was en nog goed was werd gewoon opnieuw ingepakt (natuurlijk niet gezegd dat het nog eens drie of vier dagen goed zou blijven, wat wel op de verpakking staat). Ook vlees waarvan het plastic gescheurd is pakken ze rustig opnieuw in (ook al heeft er nu misschien een peuter met z'n vinger in het gehakt zitten prikken net nadat ie in z'n neus gepeuterd heeft, maar dat weet jij toch niet als je het koopt). Een van die slagers (we hebben er meerdere gehad) is zelfs een eigen zaak begonnen en die maakte filet americain van het vlees dat niet goed meer was.

En dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van het vlees. Van een gemiddelde kipfilet blijft maar de helft over na het bakken en gehakt moet ik meestal een keer of vier, vijf afgieten omdat er zo veel water en vet uitkomt als ik het bij C1000 koop.

Verder heb ik ook nog nooit stinkende kip gekocht bij een Turkse of Marokkaanse slager. Sterker nog, die kans is zelfs nog kleiner dat het gebeurt, want de kip ligt daar in een vitrine, dus dat ruik je wel dan. Juist door de verpakkingen in een supermarkt kun je niet ruiken of het vlees vers is, terwijl ik met een normaal stuk vlees echt merk of het net vers is, langer ligt, of gewoon niet goed meer is.
Sanity is (not) statistical
pi_57049336
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:07 schreef Maeghan het volgende:
Verder heb ik ook nog nooit stinkende kip gekocht bij een Turkse of Marokkaanse slager. Sterker nog, die kans is zelfs nog kleiner dat het gebeurt, want de kip ligt daar in een vitrine, dus dat ruik je wel dan. Juist door de verpakkingen in een supermarkt kun je niet ruiken of het vlees vers is, terwijl ik met een normaal stuk vlees echt merk of het net vers is, langer ligt, of gewoon niet goed meer is.
Nee dat ruik je niet. Bij die slager in Zwolle waar ik 't net over had kwamen gewoon nog mensen vlees kopen in de tijd dat ie constant rot vlees verkocht. En 't is ook niet extreem wat ik heb meegemaakt. Alleen kip hoort niet te ruiken als t rauw is. Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat 't een vies geurtje had. En dat is nog tot daar aan toe (kan ik aan ), maar dat vlees smaakte ook gewoon goor/bitter. En nogmaals ik heb nog nooit stinkende/vies smakende kip in de supermarkt gekocht.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:17:19 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57049410
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:07 schreef Maeghan het volgende:

-knip-
Gekker nog. De turkse slager waar ik kom staan ze vaak het gehakt in de molen te doen zodat je ziet wat voor vlees er in gaat. Daar gaan stukjes "restvlees" van het hakken in, maar afhankelijk van de hoeveelheid die nodig is gaan er gewoon hele stukken vers vlees in de molen.

Dat soort gehakt is niet te koop in de gemiddelde 'kaaskopwinkel'.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:19:20 #41
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57049463
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:14 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Nee dat ruik je niet. Bij die slager in Zwolle waar ik 't net over had kwamen gewoon nog mensen vlees kopen in de tijd dat ie constant rot vlees verkocht. En 't is ook niet extreem wat ik heb meegemaakt. Alleen kip hoort niet te ruiken als t rauw is. Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat 't een vies geurtje had. En dat is nog tot daar aan toe (kan ik aan ), maar dat vlees smaakte ook gewoon goor/bitter. En nogmaals ik heb nog nooit stinkende/vies smakende kip in de supermarkt gekocht.
Je hebt dus gewoon EEN slechte ervaring bij EEN slechte slager. Lijkt me niet dat je dan gelijk alle (turkse of marokkaanse) slagers over 1 kam moet scheren.
pi_57049489
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gekker nog. De turkse slager waar ik kom staan ze vaak het gehakt in de molen te doen zodat je ziet wat voor vlees er in gaat. Daar gaan stukjes "restvlees" van het hakken in, maar afhankelijk van hoeveel die nodig is gaan er gewoon hele stukken vers vlees in de molen.

Dat soort gehakt is niet te koop in de gemiddelde 'kaaskopwinkel'.
Inderdaad! Als ik bij Arda vraag om lamsgehakt, draait hij het ter plekke van vers vlees dat in de vitrine ligt!
pi_57049580
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je hebt dus gewoon EEN slechte ervaring bij EEN slechte slager. Lijkt me niet dat je dan gelijk alle (turkse of marokkaanse) slagers over 1 kam moet scheren.
Nee, waar zei ik dat? Ik zei toch dat je er bij 10 moest langsgaan en dat er dan minstens de helft zou stinken? Dan is het dus om te beginnen al duidelijk dat ik ze lang niet allemaal over een kam scheer Maar goed, dat zei ik niet voor niets. Er zullen er best goeien bij zijn, maar ik heb, zoals ik ook al zei (lezen is blijkbaar een probleem) al verscheidene slechte ervaringen.
pi_57049680
Ik heb evengoed slechte ervaringen bij Keurslagers en andere 'gewone Nederlandse' slagers.
pi_57049702
Overigens zitten er ook standaard stukken kippenveer aan. In supermarkten is dat slecht heel sporadisch.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:28:40 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57049703
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:24 schreef Kevin_McAllister het volgende:

[..]

Nee, waar zei ik dat? Ik zei toch dat je er bij 10 moest langsgaan en dat er dan minstens de helft zou stinken? Dan is het dus om te beginnen al duidelijk dat ik ze lang niet allemaal over een kam scheer Maar goed, dat zei ik niet voor niets. Er zullen er best goeien bij zijn, maar ik heb, zoals ik ook al zei (lezen is blijkbaar een probleem) al verscheidene slechte ervaringen.
Dat heb ik inderdaad niet uit je verhaal gehaald. Maar ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik de posts van mensen die zich zo onvriendelijk opstellen als jij niet helemaal lees.
pi_57049728
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:28 schreef Kevin_McAllister het volgende:
Overigens zitten er ook standaard stukken kippenveer aan. In supermarkten is dat slecht heel sporadisch.
Dan weet je tenminste dat het van een echte kip komt.
pi_57049828
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad niet uit je verhaal gehaald. Maar ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik de posts van mensen die zich zo onvriendelijk opstellen als jij niet helemaal lees.
Hou dan ook gewoon je mond over wat ik zeg. Bovendien: ben ik onvriendelijk omdat ik iemand (van notabene een andere dan Nederlandse afkomst) een racist noem als ie tot tweemaal toe het woord 'kaaskop' in een OP gebruikt? 't Is natuurlijk totaal niet onvriendelijk om iemand 'kaaskop' te noemen, laat staan dat dat niet gewoon racistische taal is die anders nooit acceptabel is in een OP.
pi_57049859
'Kaaskop' is geen racistisch taalgebruik, als je dat wel vindt, open je maar een topic in POL ofzo, dit is CUL. Zeur.
pi_57049909
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:33 schreef Semisane het volgende:
Daar ik me had voorgenomen om de lokale middestand in mijn buurtje te supporten en enkel de AH of die andere supermarkt aan te doen, als ik echt niet kan vinden wat ik wil in de winkeltjes in de straat, doe ik tegenwoordig:
- Vlees halen bij de lokale halalslager, marokkaans gok ik, Die werkelijk zulk goed vlees heeft, dat ik niet eens meer denk om bij de supermarkt te duur vlees van slechte kwaliteit te halen .
Er is ook een keurslager, maar die is lang niet zo goed, maar die maken dan weer lekkere lunchbroodjes klaar.

- Groente en fruit bij de turkste groenteboer, die altijd zo vriendelijk gedag zegt.

- Mijn pakken laat ik stomen bij de, ik denk, Iraakse stomerij/kledingmaker.

- Bakbanaan, exotische ingredienten, noodles, Aziatische groentes, kilo's aan rijst enz bij het chinese winkeltje.

- Haar laten knippen bij een of andere kapper, waar ik nog steeds niet van weet waar ze nou vandaan komen. Ik praat nooit bij de kapper, dus ik zal het wel nooit te weten komen ook.

- Fiets laat maken door zo'n wijvie die nog echt Amsterdams is, in tegenstelling tot import amsterdammer als ik. Ze is erg grappig, vooral als haar personeel weer eens in haar ogen de boel loopt te verstieren.

- Ik doe de Nederlandse banketbakker Dat is ook zo iets typisch Nederlands...zo'n banketbakker als je begrijpt wat ik bedoel aan voor brood, behalve voor baklava, die haal ik dan in, wat ik vermoed dat het is, een turks koffiehuis. Ik heb werkelijk geen idee wat ze meer doen, behalve baklava verkopen.

Kort om...lokale kleine winkeltjes roeleren topgoed gewoon. Ik krijg ook altijd wel wat gratis mee...

En idd het valt op dat ze de meest bizarre producten hebben ja, maar ja zo kom je nog soms wat lekkers tegen.

En eigenlijk kan het me geen bal schelen waar ze vandaan komen, als ze maar kwaliteit hebben, want dat is waar ik op zoek naar ben, oh ja...ik mis een visboer...die hebben ze nog niet in de Spaardammerstraat...dus als iemand hier een viswinkel wilt openen, ga je gang...er zijn nog wat winkelpandjes die leeg staan.
ongeveer hetzelfde als hier, alleen koop ik mijn vlees/kip ook bij de Iranier... Goed schoongemaakte kip en vers, 2.25 voor een kilo vleugels, drumsticks of karbonades.. en nu heeft hij er een aanbieding: 10 kilo kip karbonade voor 12.50 EUR!!

Ook omdat we altijd daarheen gaan heeft hij ons soms wat extra's, of de lekkerste feta kaas die ik tot nu toe kan vinden, of een doosje met speciale olijven etc...

en dan is daarnaast een Nederlandse groente man... een (kleine) aubergine voor 2 euro per stuk... ja hoor! De iranier verkoopt ze voor 1.70 per kilo, zo glanzend dat je jezelf kan zien als weerspiegeling.

Geweldig, multiculti op z'n best!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')