Niet dagelijks. Maar wel als de gewone supermarkt weer eens alleen verlepte prei en verschimmelde uien heeft.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:46 schreef thloreg het volgende:
Meer mensen die de Hollandse kaaskop groenteboer ( of AH) links laat liggen en de Turkse/Hindoestaanse etc.. groenteboer bezoekt voor zijn dagelijkse portie vers fruit?
ik haal mijn eten niet bij een turk.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:46 schreef thloreg het volgende:
Heb ik net weer even boodschappen gedaan bij de lokale Turkse groenteboer,zie ik een paar mooie gele pruimen liggen die ik niet ken en vraag waar het naar smaakt en of ze te vergelijken zijn met de normale
bordeau rode pruimen. Geeft hij mij er eentje om te proeven. Erg lekker en ik heb er gelijk een pondje van genomen voor...¤ 1,00 Kijk dat is wat anders dan de gemiddelde zuurpruimerige Hollandse kaaskop die geld wilt zien en je niks wil laten proeven.
Meer mensen die de Hollandse kaaskop groenteboer ( of AH) links laat liggen en de Turkse/Hindoestaanse etc.. groenteboer bezoekt voor zijn dagelijkse portie vers fruit?
Dan zal er wel geen markt zijn bij julliequote:Op donderdag 28 februari 2008 18:26 schreef golfer het volgende:
Ik zou willen dat we hier in de buurt een goede Turkse groenteman of slager zouden hebben.
De markt is echt wat anders dan een turkse groentewinkel. De kwaliteit van de markt heeft haalt het van geen kant met de kwaliteit die de turkse groenteboer heeft.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zal er wel geen markt zijn bij jullie
Nou ja ligt er ook wel aan welke markt het is he, de Noordermarkt in A'dam kan makkelijk meedoen met de gemiddelde turkse groenteboer, maar idd op veel markten zit het niet best, groente en fruit kan er meestal nog wel mee door, maar vlees of vis op een markt, daar kom ik liever niet bij in de buurt, althans niet in Nederland...viskoopmannen op de markt hier moeten maar eens een lesje op doen, van een vismarkt in Spanje ofzow.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
De markt is echt wat anders dan een turkse groentewinkel. De kwaliteit van de markt heeft haalt het van geen kant met de kwaliteit die de turkse groenteboer heeft.
Dat is dan ook, zeg maar, hun specialiteit he.quote:Ow, en lamsvlees kun je echt het beste bij de turkse slager kopen. Daar heeft de NL slager echt geen verstand van.
Ik haal alles van de markt. En op de markt mag ik altijd wel proevenquote:Op donderdag 28 februari 2008 14:46 schreef thloreg het volgende:
Heb ik net weer even boodschappen gedaan bij de lokale Turkse groenteboer,zie ik een paar mooie gele pruimen liggen die ik niet ken en vraag waar het naar smaakt en of ze te vergelijken zijn met de normale
bordeau rode pruimen. Geeft hij mij er eentje om te proeven. Erg lekker en ik heb er gelijk een pondje van genomen voor...¤ 1,00 Kijk dat is wat anders dan de gemiddelde zuurpruimerige Hollandse kaaskop die geld wilt zien en je niks wil laten proeven.
Op Rotterdam Noord zit inderdaad een goede visboer op de markt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Niet elke Turk natuurlijk, er zit veel verschil in.Ik heb er tig in de buurt.
Dat inderdaad ja. Waar zit die Turk op de Nw. Binnenweg dan? Ik ga meestal naar Arda aan de Noordmolenstraat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Op Rotterdam Noord zit inderdaad een goede visboer op de markt.
Maar voor (rund en lams) vlees en groenten ga ik toch het liefst naar de turkse slager op de nieuwe binnenweg. Altijd erg goede kwaliteit en een prijs waar je van in de lach schiet vergeleken bij de meeste Nederlandse slagers.
Arda is supermarkt & slager, op het hoekje. Aardige mensen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:41 schreef Maeghan het volgende:
Arda is die supermarkt he? Een stukje verder naar de brug toe zit ook nog een slager/groenteboer met goede spullen en die zijn ook tot laat open. Helemaal aan de andere kant op de Zwartjanstraat zit Berkane, die zijn nog later open, en daarnaast zitten een bakkerij waar we nog weleens om tien uur 's avonds baklava hebben gekocht. Half jaartje boven de Schoenenreus gewoond, ideale straat daar.
Eh, tegenover Fabricatie. En schuin tegenover Pluto.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat inderdaad ja. Waar zit die Turk op de Nw. Binnenweg dan? Ik ga meestal naar Arda aan de Noordmolenstraat.
Ik zal eens opletten. Kom niet vaak op de Nieuwe Binnenweg, net iets te ver weg voor dagelijkse boodschappen, maar vanaf mijn werk kan ik er wel langs naar huis fietsen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eh, tegenover Fabricatie. En schuin tegenover Pluto.
Ja sorry, ik ben nooit zo erg oplettend waar iets precies is.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zal eens opletten. Kom niet vaak op de Nieuwe Binnenweg, net iets te ver weg voor dagelijkse boodschappen, maar vanaf mijn werk kan ik er wel langs naar huis fietsen.
Je hebt de OP niet gelezen? Ik geloof dat daar 2 keer het woord 'kaaskop' staat. Is zeker niet van hetzelfde niveau als stinkmarokkaan?quote:
Je moet er ook niet heengaan voor kip (al denk ik dat het wel wat meevalt), maar voor lamsvlees en bij sommige voor rundvlees. Goeie kip koop je bij de poelier.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:53 schreef Kevin_McAllister het volgende:
[..]
Je hebt de OP niet gelezen? Ik geloof dat daar 2 keer het woord 'kaaskop' staat. Is zeker niet van hetzelfde niveau als stinkmarokkaan?
Bovendien, alsof dat nerdje ooit bij een 'Nederlandse' zaak komt behalve een Albert Heijn.![]()
En wat betreft die verheerlijking van dat soort zaken (schijnt erg populair te zijn); ga eens lekker bij 10 islamitsche slagerijen kip halen (ja zeker goedkoop!). Minstens de helft stinkt gewoon.
Goeie kip koop je ook gewoon in een supermarkt. Althans, ik heb nog nooit stinkende kip gekocht in een supermarkt (t zal best lekkerder zijn als ze hun hele leven hebben rondgefladderd in een ren en lekker eten hebben gegeten). Maar alsof ik überhaupt nog vlees ga kopen bij een zaak waar het vlees niet meer goed is. Doe me denken aan die slager in Zwolle die een jaar lang ofzo verrot vlees verkochtquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je moet er ook niet heengaan voor kip (al denk ik dat het wel wat meevalt), maar voor lamsvlees en bij sommige voor rundvlees. Goeie kip koop je bij de poelier.
Er is nogal een groot verschil tussen 'niet stinkend' en 'goed'. 'Goed vlees' en 'supermarkt' gaan vrij slecht samen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:58 schreef Kevin_McAllister het volgende:
[..]
Goeie kip koop je ook gewoon in een supermarkt. Althans, ik heb nog nooit stinkende kip gekocht in een supermarkt (t zal best lekkerder zijn als ze hun hele leven hebben rondgefladderd in een ren en lekker eten hebben gegeten). Maar alsof ik überhaupt nog vlees ga kopen bij een zaak waar het vlees niet meer goed is. Doe me denken aan die slager in Zwolle die een jaar lang ofzo verrot vlees verkocht
Ik geloof dat ik vrij duidelijk was. Misschien kun je nog eens de zin tussen haakjes lezen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is nogal een groot verschil tussen 'niet stinkend' en 'goed'. 'Goed vlees' en 'supermarkt' gaan vrij slecht samen.
Nee dat ruik je niet. Bij die slager in Zwolle waar ik 't net over had kwamen gewoon nog mensen vlees kopen in de tijd dat ie constant rot vlees verkocht. En 't is ook niet extreem wat ik heb meegemaakt. Alleen kip hoort niet te ruiken als t rauw is. Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat 't een vies geurtje had. En dat is nog tot daar aan toe (kan ik aanquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:07 schreef Maeghan het volgende:
Verder heb ik ook nog nooit stinkende kip gekocht bij een Turkse of Marokkaanse slager. Sterker nog, die kans is zelfs nog kleiner dat het gebeurt, want de kip ligt daar in een vitrine, dus dat ruik je wel dan. Juist door de verpakkingen in een supermarkt kun je niet ruiken of het vlees vers is, terwijl ik met een normaal stuk vlees echt merk of het net vers is, langer ligt, of gewoon niet goed meer is.
Gekker nog. De turkse slager waar ik kom staan ze vaak het gehakt in de molen te doen zodat je ziet wat voor vlees er in gaat. Daar gaan stukjes "restvlees" van het hakken in, maar afhankelijk van de hoeveelheid die nodig is gaan er gewoon hele stukken vers vlees in de molen.quote:
Je hebt dus gewoon EEN slechte ervaring bij EEN slechte slager. Lijkt me niet dat je dan gelijk alle (turkse of marokkaanse) slagers over 1 kam moet scheren.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:14 schreef Kevin_McAllister het volgende:
[..]
Nee dat ruik je niet. Bij die slager in Zwolle waar ik 't net over had kwamen gewoon nog mensen vlees kopen in de tijd dat ie constant rot vlees verkocht. En 't is ook niet extreem wat ik heb meegemaakt. Alleen kip hoort niet te ruiken als t rauw is. Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat 't een vies geurtje had. En dat is nog tot daar aan toe (kan ik aan), maar dat vlees smaakte ook gewoon goor/bitter. En nogmaals ik heb nog nooit stinkende/vies smakende kip in de supermarkt gekocht.
Inderdaad! Als ik bij Arda vraag om lamsgehakt, draait hij het ter plekke van vers vlees dat in de vitrine ligt!quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gekker nog. De turkse slager waar ik kom staan ze vaak het gehakt in de molen te doen zodat je ziet wat voor vlees er in gaat. Daar gaan stukjes "restvlees" van het hakken in, maar afhankelijk van hoeveel die nodig is gaan er gewoon hele stukken vers vlees in de molen.
Dat soort gehakt is niet te koop in de gemiddelde 'kaaskopwinkel'.
Nee, waar zei ik dat? Ik zei toch dat je er bij 10 moest langsgaan en dat er dan minstens de helft zou stinken? Dan is het dus om te beginnen al duidelijk dat ik ze lang niet allemaal over een kam scheerquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hebt dus gewoon EEN slechte ervaring bij EEN slechte slager. Lijkt me niet dat je dan gelijk alle (turkse of marokkaanse) slagers over 1 kam moet scheren.
Dat heb ik inderdaad niet uit je verhaal gehaald. Maar ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik de posts van mensen die zich zo onvriendelijk opstellen als jij niet helemaal lees.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:24 schreef Kevin_McAllister het volgende:
[..]
Nee, waar zei ik dat? Ik zei toch dat je er bij 10 moest langsgaan en dat er dan minstens de helft zou stinken? Dan is het dus om te beginnen al duidelijk dat ik ze lang niet allemaal over een kam scheerMaar goed, dat zei ik niet voor niets. Er zullen er best goeien bij zijn, maar ik heb, zoals ik ook al zei (lezen is blijkbaar een probleem) al verscheidene slechte ervaringen.
Dan weet je tenminste dat het van een echte kip komt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:28 schreef Kevin_McAllister het volgende:
Overigens zitten er ook standaard stukken kippenveer aan. In supermarkten is dat slecht heel sporadisch.
Hou dan ook gewoon je mond over wat ik zeg. Bovendien: ben ik onvriendelijk omdat ik iemand (van notabene een andere dan Nederlandse afkomst) een racist noem als ie tot tweemaal toe het woord 'kaaskop' in een OP gebruikt? 't Is natuurlijk totaal niet onvriendelijk om iemand 'kaaskop' te noemen, laat staan dat dat niet gewoon racistische taal is die anders nooit acceptabel is in een OP.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad niet uit je verhaal gehaald. Maar ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik de posts van mensen die zich zo onvriendelijk opstellen als jij niet helemaal lees.
ongeveer hetzelfde als hier, alleen koop ik mijn vlees/kip ook bij de Iranier... Goed schoongemaakte kip en vers, 2.25 voor een kilo vleugels, drumsticks of karbonades.. en nu heeft hij er een aanbieding: 10 kilo kip karbonade voor 12.50 EUR!!quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:33 schreef Semisane het volgende:
Daar ik me had voorgenomen om de lokale middestand in mijn buurtje te supporten en enkel de AH of die andere supermarkt aan te doen, als ik echt niet kan vinden wat ik wil in de winkeltjes in de straat, doe ik tegenwoordig:
- Vlees halen bij de lokale halalslager, marokkaans gok ik, Die werkelijk zulk goed vlees heeft, dat ik niet eens meer denk om bij de supermarkt te duur vlees van slechte kwaliteit te halen.
Er is ook een keurslager, maar die is lang niet zo goed, maar die maken dan weer lekkere lunchbroodjes klaar.
- Groente en fruit bij de turkste groenteboer, die altijd zo vriendelijk gedag zegt.
- Mijn pakken laat ik stomen bij de, ik denk, Iraakse stomerij/kledingmaker.
- Bakbanaan, exotische ingredienten, noodles, Aziatische groentes, kilo's aan rijst enz bij het chinese winkeltje.
- Haar laten knippen bij een of andere kapper, waar ik nog steeds niet van weet waar ze nou vandaan komen. Ik praat nooit bij de kapper, dus ik zal het wel nooit te weten komen ook.![]()
- Fiets laat maken door zo'n wijvie die nog echt Amsterdams is, in tegenstelling tot import amsterdammer als ik.Ze is erg grappig, vooral als haar personeel weer eens in haar ogen de boel loopt te verstieren.
- Ik doe de Nederlandse banketbakker Dat is ook zo iets typisch Nederlands...zo'n banketbakker als je begrijpt wat ik bedoel aan voor brood, behalve voor baklava, die haal ik dan in, wat ik vermoed dat het is, een turks koffiehuis. Ik heb werkelijk geen idee wat ze meer doen, behalve baklava verkopen.
Kort om...lokale kleine winkeltjes roeleren topgoed gewoon.Ik krijg ook altijd wel wat gratis mee...
![]()
En idd het valt op dat ze de meest bizarre producten hebben ja, maar ja zo kom je nog soms wat lekkers tegen.
En eigenlijk kan het me geen bal schelen waar ze vandaan komen, als ze maar kwaliteit hebben, want dat is waar ik op zoek naar ben, oh ja...ik mis een visboer...die hebben ze nog niet in de Spaardammerstraat...dus als iemand hier een viswinkel wilt openen, ga je gang...er zijn nog wat winkelpandjes die leeg staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |