Recente updates + foto'squote:Op maandag 7 januari 2008 12:51 schreef raulbouli het volgende:
Zo ik zal mijn auto er eens op zetten. Wellicht zijn sommige termen echt een raadsel, maar als je iets niet weet/snapt kan je het altijd vragen. Ow en flamen mag daar kick ik op![]()
Hij was standaard..D15B7 motor met 102pk en 6750 toeren.. met lichte mods.. inmiddels geswapped naar B16A2 motor met 160pk en 8250 toerenmet de nodige remkracht thanks to Honderdelen.nl
Lijstje met verdere plannen:
Motorisch:
- Hytech replica header
- TestPipe/catvervanger of complete headerback uitlaatlijn 2,5"
- Nokkenassen ben ik nog niet over uit.
- Cam gears idem, nog niet over uit.
- Skunk2/Edelbrock intlaat(welke weet ik nog niet afhankelijk van de plannen)
- Titanium Retainers + klepveren/schotels etc (valvetrain) merk nog niet over uit.
- Grotere injectoren 310cc
- Lichtgewicht vliegwiel
- Exedy organic koppeling
- ECU laten afstellen met Crome of eCtune
Exterieur:
- Paintjob..kleur blifjt geheim
- Carbon kofferbakklep
- Carbon dak....ligt aan prijs...
- stootstrips weghalen
- carbon voorlip
- Civic EK sideskirts monteren
- verder nog andere dingen..
- Airduct ipv de mistlampen.
Interieur:
- Integra DB8 achterbank..
- Oliedruk meter
- Olie Temp meter
- JDM sIR Gauge
- JDM Kachelunit
- Electrische Ramen (ligt klaar)
- Deurpanelen bekleden met rode stof (ligt klaar)
Onderstel/Chasis:
- PasswordJDM 3-point Strutbar voor
- PasswordJDM Strutbar achter
- PasswordJDM trunkbar achter
- B-Pillar
Wat pics van de grootste vorderingen tot nu toe:
De swap:
Oude eruit:
[ afbeelding ]
D15 vs B16
[ afbeelding ]
En toen zat die goed:
[ afbeelding ]
Remmerijswap:
ITR klauw vs DXi klauw:
[ afbeelding ]
282mm schijf vs 240mm schijf:
[ afbeelding ]
Achter gemonteerd:
[ afbeelding ]
Voor gemonteerd:
[ afbeelding ]
En met 17" velg ervoor:
[ afbeelding ]
Speclijst tot nu toe:
Car Brand: Honda
Car Type: EJ2 Civic Coupé
Car Age: 1994
Car Motor: B16A2 1.6 DOHC vtec 160 bhp
Driving Mechanism: FWD
Color: Green BG-29-P3
Engine:
B16A2
Top Fuel Carbon intake
OBX Cat-back mid section and muffler.
Volt Stabilizer
Blox Short Shifter
PU Engine mount rubbers
Exterior:
Spoon Style Carbon Mirrors
Custom made rearbumper.
Custom Trunk shaved & cleaned
Amber Corners
DC2 side repeaters
Mugen style V2 Frontlip
Mugen style Sideskirts
MS design rearlip
Carbon Hood
Suspension:
Apex X-Force full coiloverset
Enkei RS 7 rims 17 inch. with 205/40/17 tires (2 toyo & 2 dunlop)
Front Strutbar (up)
Rear Strutbar (up+down)
VTI Subframe + swaybar
VTI Fuseelichamen
Remmerij:
VTI hoofdremcilinder
Voorzijde: ITR Brakes met Rover SZ 180 282mm schijven + Ferodo DS2500
Achterzijde: Civic 88-00 Schijfremmenswap naar 238mm
Interiour:
Indiglow gauges Aquamarine
Blox Bronze Shift Knob
OEM Lux. Console
OEM handrestconsole
OEM coin pocket
EK9 Recaro Seats (red)
Broadway Mirror 300mm
Wat random pics (zijn wel wat gedateerd, blindering is er inmiddels af):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De krachtbron die vele mensen doen verbazen...
[ afbeelding ]
Op jaf sta ik dit jaar, ik doe alleen (nog) niet mee met sprinten en/of circuit want onderstel is nog niet naar mijn zin.quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:30 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hol lederHoe krijg je het verzonnen. Hij heeft een mooi stukje geschreven. Ik heb moeten lachen.
Is je auto op het jappen festival te bewonderen? Zullen ook wel veel praatpeekaa's daar staan. Heb er al zin in
Zuchtquote:Op donderdag 28 februari 2008 09:39 schreef GateWayX het volgende:
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:39 schreef GateWayX het volgende:
Kijk maar uit anders gaat je topic straks weer op slot.
Licht vliegwiel komt er zowiezo wel in, vooral met het sprinten straks en circuitrijden. Dat auto sneller afremt op de motor e.d. is idd een nadeel, maar dat neem ik maar voor lief.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:28 schreef Feitosa het volgende:
Lichtgewicht vliegwiel heeft ook zijn nadelen. Spint makkelijker op, maar de mindere massa wordt ook weer sneller vertraagd.
Ik zou dat laten als ik jou was. Laten balanceren is wel een aanrader.
Wat cams betreft kan ik je deze lui aanraden: http://www.catcams.co.uk/index.asp
Naja, wat je wilt. deze info komt wel van iemand die al z,n hele leven in de raceindustie zit en voor menig kampioen heeft gewerkt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:27 schreef raulbouli het volgende:
Door jullie wordt ik straks een slechte user.. en krijg ik hier ook een ban, net zoals op alle andere forums
[..]
Licht vliegwiel komt er zowiezo wel in, vooral met het sprinten straks en circuitrijden. Dat auto sneller afremt op de motor e.d. is idd een nadeel, maar dat neem ik maar voor lief.
Nokkenassen zijn der in overvloed voor mijn auto.
Ik heb momenteel deze op het oog Skunk2 stage "tuner series"
Intake Duration/ Lift: 264°/ 11.9
Exhaust Duration/ Lift: 259°/ 11.0
Die zijn op dit moment perfect voor mijn plannen, ik ga immers niet de kleppen vervangen, slechts de klepveren & schotels en standaard compressie dus ze mogen niet te scherp zijn. Anders krijg ik weer meer nadelen hehe
Ik hoor graag advies, don't get me wrong.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:00 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Naja, wat je wilt. deze info komt wel van iemand die al z,n hele leven in de raceindustie zit en voor menig kampioen heeft gewerkt.
Ga er verder ook niet op in. Succes met je project iig.
Nou, het nadeel in een race van een licht vliegwiel is verlies van momentum.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:05 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Ik hoor graag advies, don't get me wrong.
Wat is dan een groot nadeel van een licht vliegwiel in mijn positie dan ?
En welke nokken raad je me dan aan, wetende dat compressie niet gaat veranderen, maar der alleen bol-ons op mijn blok komen en upgraded valvetrain.
idemdito.. + tvpquote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:26 schreef Malle_beer het volgende:
Wat is er bij bovenstaande auto gebeurt dan?![]()
Da komt nog wel... eerst keuring zien door te komenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:58 schreef PNG het volgende:
Zet hem eerst eens op kenteken.
Scheelt bij ongeluk pakweg 35.000 euro.
[ afbeelding ]
Dat is nijmegen iddquote:Op zondag 2 maart 2008 19:26 schreef spearhead het volgende:
http://img.photobucket.com/albums/v130/Bouli/DSCF2997-1.jpg
Komt me zo bekend voor... Is dat Nijmegen?
Die bovenste nietquote:Op zondag 2 maart 2008 15:25 schreef bietelboer het volgende:
Stage One Tuning!
civicclubholland
fok
automaxx
eg-squad
civic-eg
hondaperformermence
honda-fanatics
jdc-tuning
En dat is nog maar een kleine greep van de forums waar die aap op zit
quote:Op maandag 3 maart 2008 16:33 schreef raulbouli het volgende:![]()
![]()
jij was toch admin daar ?
Mag ik geunbanned worden svp
broodje meeuw.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:26 schreef PNG het volgende:
Vooral niet botsen tegen een meeuw.
Zit je nl dwars door je linkerkoplamp met je linkervoorhoofd, en zet hem op kenteken.
Noujah bijna op kenteken dan, ben der mee bezig. rdw is niet de snelste organisatie ter wereldquote:Op woensdag 12 maart 2008 03:33 schreef PNG het volgende:
Nou dat is dan net niet broodje kabouter:
http://nl.youtube.com/watch?v=WyFkL_TEBDg&NR=1
En zo slecht had ik ook niet verwacht.
Als je ding echt met blok op kenteken hebt gezet, diep respect.
Konijnen raken is ook geen pretjequote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:26 schreef PNG het volgende:
Vooral niet botsen tegen een meeuw.
Zit je nl dwars door je linkerkoplamp met je linkervoorhoofd, en zet hem op kenteken.
Duitser!quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:07 schreef Houniet het volgende:
[..]
Konijnen raken is ook geen pretje [ afbeelding ].
Jep voor het huis ! Sloten heb ik er nu uitgehaald... dus volgende die het probeerd kan draaien tot dat die een ons weegt.. auto gaat nu alleen nog open met druk op afstandsbediening..quote:Op maandag 24 maart 2008 17:54 schreef Houniet het volgende:
WTF. Waar heb je je auto staan dan? Voor het huis?
ook eerste gedachte.. maar voor de rest, hele-hele-maardanookecht-hele mooie, strakke civicquote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:21 schreef tevebe het volgende:
Lijkt alsof de achtervelgen iets verder naar buiten mogen.
quote:Op donderdag 3 april 2008 15:56 schreef raulbouli het volgende:
Ik heb dempers die erop berekent zijn idd (Apex X-force schroefset) Camber is idd erg lekker heb ik nu ervaren, achter moet die nog stuk omlaag... interieur gaat er helemaal uit op voorkant na (dus alles vanaf de achterkant van de voorste stoelen) gewichtsbesparing.
Strakke achterklep is vanaf het begin af aan al niet mijn ding geweest, dus die wordt binnenkort eindelijk vervangen door carbon fiber achterklep met originele achter bumper...
andere voorlip is ook onderweg...
En binnenkort maar eens wat motorische upgrades... als eerst zowiezo andere uitlaatlijn... 2,5" heeft dit blok echt nodig.
quote:Op donderdag 3 april 2008 19:22 schreef raulbouli het volgende:
25KG minder, dat is al heel wat !!
hoop ook nog een kilo of 4/5 te winnen door die bittumen matten eruit te slopen..
Dan maar wat meer herrie![]()
Voorzijde van interieur blijft wel gewoon zitten De baas moet nog wel een beetje luxe hebben
Ja dat klopt wel.. maar 4 of 5 kg gaat echt niet zo'n rol spelen hoor,, niet eens een tiende van een secquote:Op donderdag 3 april 2008 22:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik denk dat je wel meer gewicht bespaart met de bitumen matten eruit bikken.
In de Supra zat er meer dan 10kg (ik meen 13 of 14kg) van die rommel in!
In de MR2 zat er ook al ruim 5kg in.
@ Turquaz52
Waarom niet allebij?
Dan heb je 8/10kg te pakken!
quote:Op donderdag 3 april 2008 23:08 schreef raulbouli het volgende:
Koppelloze hondablokjes.. elke kilo scheelt voor mijn blok
Ik merk al een goed verschil bij een bijna lege tank en volle tank !
hoe groot is je dan je tank?quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:35 schreef raulbouli het volgende:
60KG dan moet ik mijn metalen opschroefpenis thuis laten tijdens de ritjes
Dat mag sowieso welquote:Op donderdag 3 april 2008 19:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik was ook een beetje te optimistisch
jeweet
![]()
Maar waarom meer herrie voor maar 4/5KG? Ga zelf op dieeet en val gauw 4/5KG af..
Ja, kwam in de buurtquote:
quote:Op zondag 13 april 2008 17:52 schreef bietelboer het volgende:
Waar was je nou gister op zandvoort? je durfde niet hé
post es wat pics mann...quote:Op maandag 14 april 2008 13:49 schreef raulbouli het volgende:
[..]
![]()
Auto is gestript![]()
Volgende keer ik zandvoooort, mits de dinero's het toelaten![]()
Auto staat nu stuk hoger, dus dat moet ook aangepast worden
Hmm, extra plaats voor *uhumm* boodschapen aka kratten bierquote:Op maandag 14 april 2008 22:02 schreef raulbouli het volgende:
Andere koplampen doe ik nooit... enige wat er dan gebeurt is slechte pasvorm en kut lichtbeeld
wat pics geschoten van mijn...uhm..."interieur" tis nog vies... erg vies... maar dat komt gelukkig allemaal goed.. ook de bituten moeten eruit worden gehaald, gaatjes dichtlassen etc en schuren en overspuiten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt best mee, auto blijft wel rechter, maar dat is ook meteen een groot voordeel in de bochtenquote:Op maandag 14 april 2008 22:46 schreef Youp het volgende:
2 graden negatief camber voor, zal wel redelijk nerveus rechtuit rijden niet?
Kerel doe gewoon een 10K aftermarkter xenon setje van 100 euro erin..quote:Op maandag 14 april 2008 23:29 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Valt best mee, auto blijft wel rechter, maar dat is ook meteen een groot voordeel in de bochten![]()
@turquaaaz: andere koplampen zijn echt allemaal slecht.. allemaal slechte pasvorm.. anders had ik allang mooi setje erin zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
quote:Op maandag 14 april 2008 23:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Kerel doe gewoon een 10K aftermarkter xenon setje van 100 euro erin..Doe dat straks maar in die opgeblazen twingo van jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pas maar op, anders maak ik zwarte roetvlekken op je voorbumperquote:Op maandag 14 april 2008 23:40 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Doe dat straks maar in die opgeblazen twingo van je
Je bedoelt dat jij zwarte rook veroorzaakt, die ik alleen maar ik mijn achteruit kijk spiegel kan zien omdat ik al zo ver voor je rijdtquote:Op maandag 14 april 2008 23:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Pas maar op, anders maak ik zwarte roetvlekken op je voorbumper
Als dat wrak van je nog niet weggeroest isquote:Op maandag 14 april 2008 23:47 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij zwarte rook veroorzaakt, die ik alleen maar ik mijn achteruit kijk spiegel kan zien omdat ik al zo ver voor je rijdt
Neuh heb ik pas van het weekend leeggehaaldquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:39 schreef garnage-patrick het volgende:
ej, stond je ook zo met JAF erbij? met die lege achterkant?
zoja, dan heb ik me kop nog in je kofferbak gestoken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |