abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 03:15:26 #101
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59135300
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 02:49 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ben ik zaterdag nog geweest (omdat die kuttreinen niet reden Parramatta-Penrith )
Ik woon in Greystanes en werk in Wetherill Park.

KUTWEER HE!!
Het lijkt idd de NS wel soms. Als ik met de trein naar de stad ga dan rijd ik tegenwoordig meteen door naar Blacktown, in St Marys rijden ze echt nooit in het weekend.

Het weer lijkt wel omgedraaid, in NL hebben ze ons weer en hier hebben we NL weer Het is goed dat er grote banden onder de auto zitten, die drijven tenminste
If you can't beat them, join them.
pi_59135367
Meh had ik maar een auto (of rijbewijs) dan kon ik zaterdag meteen naar Penrith. Heb er nou 2 uur over gedaan
Wat voor stage doe je?
  donderdag 5 juni 2008 @ 03:54:11 #103
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59135406
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 03:34 schreef DaFan het volgende:
Meh had ik maar een auto (of rijbewijs) dan kon ik zaterdag meteen naar Penrith. Heb er nou 2 uur over gedaan
Wat voor stage doe je?
Iets met auto's Eindverslag is ingeleverd en volgende week afstudeerpraatje (via skype ) en dan is het studeren eindelijk klaar, werd tijd na 6 jaar

En dan rondreizen, rondje Australie moet lukken in 6 maanden.
pi_59507452
Ik zou heel graag voor een half jaartje naar deze school willen aan de zuidkust van Engeland:

http://www.interlanguage.nl/index.php?artikel_ID=74&p_artikel_ID=6&art=yes

Nou is de prijs van de school geen probleem, maar als ik het goed zie, ben je dus zeker rond de 100 euro per week kwijt aan je verblijf daar?
Ik snap het niet, kan dat niet vele malen goedkoper?
Heeft iemand tips?

Groetjes, Maudi
pi_59507850
Over welk verblijf heb je het dan?
quote:
- Self-catering lodging
("op kamers", met gebruik keuken), 1-pers. kamer, logies/self-catering:
Chichester: £ 67 p. week (± ¤ 96)
Bognor e.a.: £ 57 p. week (± ¤ 82)
Deze?
Ik vind het nog vrij goedkoop!!
  donderdag 19 juni 2008 @ 01:54:14 #106
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59507922
Koop een tent.
pi_59523646
Op dat soort reacties zit ik echt niet te wachten...

Nouja, het is niet belachelijk duur, maar ten eerste, ik zou daar dan een baan moeten vinden... Ten tweede, ik zit daar op school en heb niet veel tijd om 320 euro in de maand te verdienen (en dan heb ik het nog niet eens gehad over dat ik ook nog af en toe moet eten)
pi_59523744
Realiseer je dat Engeland een duur land is. Als je tijd hebt en de mogelijkheid om daar te werken dan zou ik dat wel doen.
Verder zou je natuurlijk ook een aantal plaatselijke verhuurders kunnen bellen en hun vragen wat zij jouw eventueel kunnen bieden.
Ik weet niet of je studiefinanciering krijgt voor deze opleiding, maar dan zou je ook bij kunnen lenen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:47:22 #109
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_59529268
Beetje bijlenen inderdaad.. buitenland is nou eenmaal duur, en ik zou er niet bij gaan werken. Als je het niet kunt betalen haal dan eerst het geld bij elkaar.
pi_59769324
Ik ga vanaf september 9 maanden stage lopen in Schotland wel met z'n 2 en dus dat is een voordeel...heb er heel veel zin in maar het is wel spannend hoor....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_59773605
Vanaf 1 September Mexico D.F.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:43:58 #112
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59881677
ik vroeg me af of hier ook mensen volgend jaar in de UK gaan studeren, en dan langer dan een jaar.
Ik heb namelijk laatst IBG aan de lijn gehad en die zeiden dat studies in de UK eerst uitgebreid onderzocht word door Nuffic en dat dat onderzoek wel eens een paar maand kan duren, en dat je dus het resultaat in oktober hoort dat je geen stufi krijgt terwijl je in september begint .. is die kans realistisch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59913076
Ik ga vanaf september 3,5 maand naar curaçao! Geboekt en wel, ik heb er zin in!
pi_60560055
Ik studeer twee weken in Exmouth - Engeland. Mag ik dan ook hier zijn?!
Ben gister aangekomen en volg een twee weekse taalcursus aan de universiteit hier. Vandaag een test gehad, morgen de uitslag. Merkte vandaag al dat het niveau van dat groepje erg laag was. Veel mensen uit Turkije en Spanje die met moeite ' how are you' vragen (no offense verder!). Dus morgen hopelijk in een andere groep!
Verblijf bij een gastgezin, erg gezellig en leuk! Verder geen Nederlanders in de buurt, zo leer ik tenminste goed Engels!!
I ♥ PB
pi_60561264
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:25 schreef miss-scofield het volgende:
Ik studeer twee weken in Exmouth - Engeland. Mag ik dan ook hier zijn?!
Ben gister aangekomen en volg een twee weekse taalcursus aan de universiteit hier. Vandaag een test gehad, morgen de uitslag. Merkte vandaag al dat het niveau van dat groepje erg laag was. Veel mensen uit Turkije en Spanje die met moeite ' how are you' vragen (no offense verder!). Dus morgen hopelijk in een andere groep!
Verblijf bij een gastgezin, erg gezellig en leuk! Verder geen Nederlanders in de buurt, zo leer ik tenminste goed Engels!!
ha! dit topic weer bovenaan in My active topics! En nog wel door een "bekende" ook nog!

Zelf ben ik ook weer bezig om naar het buitenland te gaan! na Berlijn en Zweden vraagt het buitenland wanneer ik weer kom! Vorige maand in Portugal geweest voor een zeilevenement en daar met wat Nieuw Zeelanders gesproken en hard op weg om een stage voormekaar te krijgen in Auckland voor tenminste 6 maand!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_60561722
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:25 schreef miss-scofield het volgende:
Turkije en Spanje die met moeite ' how are you' vragen (no offense verder!). Dus morgen hopelijk in een andere groep!
Het niveau van Spanjaarden betreft de Engelse taal, is soms zo slecht, dat ze maar beter het in Spaans kunnen vertellen, misschien versta ik het dan beter

Zoals Kuno ook al zei, het buitenland lonkt eigenlijk weer..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60564935
weet iemand of er ook sites als www.memyselfandthedutch.com zijn van andere landen? Deze gaat alleen over ervaringen van buitelandse studenten in Nederland.
-
-
pi_60565032
Miss
PB
Kuno

Allemaal in het buitenland Ik ook
pi_60565685
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 08:43 schreef sitting_elfling het volgende:
ik vroeg me af of hier ook mensen volgend jaar in de UK gaan studeren, en dan langer dan een jaar.
Ik heb namelijk laatst IBG aan de lijn gehad en die zeiden dat studies in de UK eerst uitgebreid onderzocht word door Nuffic en dat dat onderzoek wel eens een paar maand kan duren, en dat je dus het resultaat in oktober hoort dat je geen stufi krijgt terwijl je in september begint .. is die kans realistisch?
ja. Een vriend van me studeert in edinburgh en moest ook 2 maanden wachten op goedkeuring. Hij kreeg zijn stufi toen wel met terugwerkende kracht
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:25:39 #120
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60568324
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:10 schreef Evil_Jur het volgende:
TVP, heb stage gelopen in China en Litouwen en ga over een tijdje een semester studeren in Maine (VS).
TVP voor mijn nieuwe account.
pi_60578049
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:23 schreef DaFan het volgende:
Miss
PB
Kuno

Allemaal in het buitenland Ik ook
Haha, idd leuk dat hier allemaal bekenden zijn!!! ::*
Vandaag om overplaatsing gevraagd en vanaf morgen zit ik in een nieuwe groep!! De leraren waren net aan het overleggen over mij toen ik binnenkwam
I ♥ PB
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:42:08 #122
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60579018
Tvp, vertrek 1 september naar Japan om daar een semester in Osaka te verblijven
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_60579197
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:56 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Haha, idd leuk dat hier allemaal bekenden zijn!!! ::*
Vandaag om overplaatsing gevraagd en vanaf morgen zit ik in een nieuwe groep!! De leraren waren net aan het overleggen over mij toen ik binnenkwam
Al zit ik allang niet meer in het buitenland. Stel mensen die Business English volgde als keuzevak op de Högskolan i Borås kwam echter bedrogen uit, want het was meer Engels voor beginners.

Koreanen waren ook best grappig, tijdens de Zweedse en Engelse lessen...
pi_60602698
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:49 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Al zit ik allang niet meer in het buitenland. Stel mensen die Business English volgde als keuzevak op de Högskolan i Borås kwam echter bedrogen uit, want het was meer Engels voor beginners.

Koreanen waren ook best grappig, tijdens de Zweedse en Engelse lessen...
Haha! Ik heb hier ook een paar Koreaanse mensen, en ik lach me rot. Maar ze willen hier graag leren, dat is ook leuk te zien, ze werken erg hard.

Helaas voor mij stelt de cursus hier ook niet veel voor. Via de inschrijving was me verteld dat het niveau hoog zou zijn, maar ik leer hier het zelfde als dat ik mijn leerlingen leer (ik ben ook Engels docent). Gister was ik zo bored tijdens de les, dat de docent voorstelde om het over te nemen. Dat heb ik dus gedaan en ik heb de Spaanse, Italiaanse, Duitse en andere studenten Engels les gegeven. Erg grappig. Alleen ben ik hier niet om anderen les te geven maar om zelf meer te leren.. dat heb ik aangegeven en morgen krijg ik extra werk mee.
I ♥ PB
pi_60605560
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:57 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Haha! Ik heb hier ook een paar Koreaanse mensen, en ik lach me rot. Maar ze willen hier graag leren, dat is ook leuk te zien, ze werken erg hard.
Ik heb een half jaar tussen dat volk gestudeerd. Ze zijn echter niet harde werkers maar eerder doodlopers... In tentamenweken sliepen slechts een paar uurtjes per nacht, was de campus uitgestorven m.u.v. de bibliotheek. De bussen naar Seoul zaten leeg aangezien zelfs de mensen die niet op de campus woonden daar maar ergens (in de bieb oid) sliepen. Ik denk zelfs dat hun harde werken een negatieve invloed had op de prestaties. Docenten stimuleerden dit gedrag overigens van harte. 1 docent meldde vrolijk dat 4 uur slaap per nacht tijdens de tentamens ruim voldoende was.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 18:40:28 #126
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60606016
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:42 schreef seto het volgende:
Tvp, vertrek 1 september naar Japan om daar een semester in Osaka te verblijven
Japan? Cool Lijkt me heel interessant.

Wat studeer je en wat ga je daar doen?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:00:15 #127
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60674572
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:08 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

ha! dit topic weer bovenaan in My active topics! En nog wel door een "bekende" ook nog!

Zelf ben ik ook weer bezig om naar het buitenland te gaan! na Berlijn en Zweden vraagt het buitenland wanneer ik weer kom! Vorige maand in Portugal geweest voor een zeilevenement en daar met wat Nieuw Zeelanders gesproken en hard op weg om een stage voormekaar te krijgen in Auckland voor tenminste 6 maand!
Oei dit topic is lang geleden inderdaad! Wat voor stage zou je gaan doen in Nieuw Zeeland? Het betreft je afstuderen toch?
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:20 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Het niveau van Spanjaarden betreft de Engelse taal, is soms zo slecht, dat ze maar beter het in Spaans kunnen vertellen, misschien versta ik het dan beter

Zoals Kuno ook al zei, het buitenland lonkt eigenlijk weer..
Het is een drama, werkelijk waar. En ik snap het niet, want hier wordt toch ook Engelse les gegeven op scholen. Het probleem is misschien dat Spaans teveel op Engels lijkt, ze weten de woorden dan wel, maar de uitspraak is zo anders dat het nergens naar klinkt . Maar goed, voor mij is het wel beter want zo leer ik veel sneller Spaans.

Het buitenland lonkt ja!

Ik wil graag een master doen in het buitenland in het Engels en op acceptabel niveau. Het liefst wil ik communicatiewetenschappen doen gericht op nieuwe media, verwante zaken als marketingcommunicatie lijkt me ook leuk. Engeland leek me te duur, andere landen bieden niet precies wat ik zoek, iemand verhelderende ideeën?

Mijn optie B is communicatiewetenschappen studeren aan de VU en een half jaar op uitwisseling, dit gaat me dan wel een half jaar studievertraging opleveren maar dat heb ik er denk ik zeker wel voor over.

Maar voorlopig ben ik nog even in Spanje blijven hangen hoewel mijn stage al een maand over is. Ben nu Spaans aan het studeren op een taalschool, ook tof!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60674768
Update Brussel (Whoopsydaisy): studie viel zwaar tegen, mee gestopt. Ik ben begonnen met sociologie en in maart kwam ik tot de conclusie dat het a) niets voor mij is en b), ik ben geen universiteitsstudent. Ik moet zoveel mogelijk oppikken in de lessen naar mijn gevoel.

Brussel is dan wel weer helemaal fantastisch. Ik heb in een jaar tijd veel mensen leren kennen en een kring opgebouwd. De stad staat me erg aan en ik heb dan ook besloten om gewoon in Brussel te blijven. Volgend jaar ga ik Communicatiemanagement studeren bij mij om de hoek. Schone lei.
pi_60680146
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:00 schreef Leinonlein het volgende:

Ik wil graag een master doen in het buitenland in het Engels en op acceptabel niveau. Het liefst wil ik communicatiewetenschappen doen gericht op nieuwe media, verwante zaken als marketingcommunicatie lijkt me ook leuk. Engeland leek me te duur, andere landen bieden niet precies wat ik zoek, iemand verhelderende ideeën?

In Zweden vond ik het Engels en de vakken in het Engels zeer goed, maar wat moet een land dan bieden?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:35:11 #130
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60686426
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:49 schreef PieterBas het volgende:

[..]

In Zweden vond ik het Engels en de vakken in het Engels zeer goed, maar wat moet een land dan bieden?
Het land moet goede universiteiten hebben met masters in richting communicatiewetenschappen/nieuwe media/marketing in het Engels met goed niveau. Het liefst een land waar Engels, Duits of Spaans wordt gesproken maar ik vind de kwaliteit van de studie even belangrijker dan het land. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede studie weet in deze richting in het Engels .Zijn er uni's in Zweden die deze studie aanbieden (heb al even gezocht voor Zweden want dat land trekt me wel, maar kwam er niet zo uit haha).
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:36:07 #131
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60686447

[ Bericht 100% gewijzigd door Leinonlein op 09-08-2008 17:37:01 ]
pi_60706028
Hoi allemaal,

Heb eventjes een vraagje.. Ik vertrek 12 september naar Wolverhampton (Engeland) voor 4 maanden, en heb mn vlucht al geboekt met BMI baby. Maar ik mag maar 20 kilo bagage mee, (en 10 handbagage) iemand hier ervaring mee? ik twijfel namelijk of dat wel genoeg is.
Iemand anders een gelijksoortige situatie meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?

thanks.
pi_60706252
Het is genoeg, en je moet gewoon meer handbaggage meenemen als je niet genoeg aan je 20 kilo hebt. Handbagage wordt niet gewogen namelijk, is alleen afhankelijk van formaat.
En trek je winterjas gewoon aan in het vliegtuig, scheelt alweer 2 kilo.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:11:09 #134
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60715612
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:07 schreef Underdoggy het volgende:
Het is genoeg, en je moet gewoon meer handbaggage meenemen als je niet genoeg aan je 20 kilo hebt. Handbagage wordt niet gewogen namelijk, is alleen afhankelijk van formaat.
Dit inderdaad, probeer het zware spul in je handbagage te stoppen. Verder niet teveel kleren mee nemen want die koop je daar waarschijnlijk toch weer bij en dan kan het weer niet mee terug (ja, ervaring mee). Bij mij lukte het makkelijk, had 17 kilo bij me en een klein koffertje hand bagage. Terugweg gaat nog lastig worden .
pi_60716320
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:07 schreef Underdoggy het volgende:
Er zijn maatschappijen waarbij je handbagage wel word gewogen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 02:30:55 #136
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60723491
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Japan? Cool Lijkt me heel interessant.

Wat studeer je en wat ga je daar doen?
Doe een soort Europese Studie op de Haagse Hogeschool, en richt me erg op Export. Wat ik er precies ga doen weet ik nog niet exact, heb gehoord dat ze iedereen een nummer geven en dan loten, vervolgens mag men in die volgorde vakken kiezen Als je dus een hoog nummer hebt moet je de restjes kiezen

Verder heb ik me ook aangemeld voor een speaking partner, iemand die je gaat helpen met Japans leren en je de stad laat zien et cetera. Heb al contact met haar opgenomen, een meisje genaamd Haruna

Heb er veel zin in!
Seto is zo ene baas he
pi_60735139
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:33 schreef Niek. het volgende:

[..]

Er zijn maatschappijen waarbij je handbagage wel word gewogen.
Inderdaad. En BMI Baby is er daar één van.
pi_60738906
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:35 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Het land moet goede universiteiten hebben met masters in richting communicatiewetenschappen/nieuwe media/marketing in het Engels met goed niveau. Het liefst een land waar Engels, Duits of Spaans wordt gesproken maar ik vind de kwaliteit van de studie even belangrijker dan het land. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede studie weet in deze richting in het Engels .Zijn er uni's in Zweden die deze studie aanbieden (heb al even gezocht voor Zweden want dat land trekt me wel, maar kwam er niet zo uit haha).
Anders kijk je hier toch op
http://www.studyinsweden.se
of had je dat al gedaan
pi_60789695
Ik ga in Februari voor een paar maanden in Istanbul studeren aan de marmara university Erg veel zin in maar hoop dat ze wel ophouden met die aanslagen daar
pi_60824553
Even een vraag. Mijn zusje wil naar Australie via www.stagehuis.nl. Zelf heeft ze geen fokaccount, dus ik vraag het voor haar. Is dit een goede organisatie? Hoe gaan ze te werk? Heeft iemand ervaringen?

pi_60855826
Nou, ik kan het goede nieuws melden dat ik 5 maanden ga studeren in het Zuid-Franse Montpellier!
Ik ga daar studeren aan de Université Montpellier 1 op het Institut des Sciences de l'Entreprise et du Management (ISEM).
Heb er erg veel zin in en zal volgende week vertrekken. Mijn frans is al van een redelijk niveau, maar om mijn Frans te verbeteren zal ik beginnen met een taalcursus vanaf 26 augustus.

zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:03:39 #142
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60878081
ik begin in september in Antwerpen, UA, Communicatiewetenschappen afstudeerrichting Mediacultuur. Eerst het schakelprogramma (wat wonderwel binnen de IB-Groep's stufi valt ) en daarna een jaar master.

Ben erg benieuwd, iemand ervaringen daarmee of Antwerpen algemeen? Hoor van iedereen dat 't een geweldige stad schijnt te zijn.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_60889355
Antwerpen is ge-wel-dig.... Wat een mooie en gezellige stad.
pi_60912030
Vanaf begin september beginnende aan Economics bij de Metropolitan University in London 3 jaartjes
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_60913718
Gezellig, ik begin in september met Economics for Business bij de Metropolitan University in Leeds voor 3 jaartjes .
Ik support gevallen topclubs!
pi_60916895
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:02 schreef Fetai het volgende:
Gezellig, ik begin in september met Economics for Business bij de Metropolitan University in Leeds voor 3 jaartjes .
Hehe gaaf ja , enig reden waarom je Leeds heb gekozen?
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:05:41 #147
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60918325
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Vanaf begin september beginnende aan Economics bij de Metropolitan University in London 3 jaartjes
Koel, hoe heb je dat geregeld?
Seto is zo ene baas he
pi_60920661
registreren op de engelse variant van Studielink, persoonlijk statement schrijven + aanbeveling van universitair persoon + wat cijfers doorsturen en voila
pi_60924833
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 09:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe gaaf ja , enig reden waarom je Leeds heb gekozen?
Het leek me één van de leukere studentensteden en ze hadden wel een sjiek aanbod voor me, verder niet echt eigenlijk . Weet jij eigenlijk een beetje wat we met die freshers' week kunnen verwachten? En ken je verder eigenlijk iemand in London al?
Ik support gevallen topclubs!
pi_60926123
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:00 schreef Fetai het volgende:

[..]

Het leek me één van de leukere studentensteden en ze hadden wel een sjiek aanbod voor me, verder niet echt eigenlijk . Weet jij eigenlijk een beetje wat we met die freshers' week kunnen verwachten? En ken je verder eigenlijk iemand in London al?
Qua studenten ken ik geen kip in london, ik had de mogelijkheid om op de UEA in norwich te studeren, heb daar een aantal vrienden wonen die daar ook studeren op die Uni. Toch maar voor london gekozen.

Freshers week zal me benieuwen iig, zal me de 1e week iig niet lazerus zuipen. Hoe zit dat eigenlijk met vakanties en periode's op de uni in UK? Heb zelf echt geen idee.
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 15:51:15 #151
45833 crew  Fogel
pi_60926237
Ik kreeg net een mail van de professor die het vak gaat geven wat ik ga volgen met de vraag wanneer het het beste voor me uitkomt om de lessen bij te wonen (welke dag in de week en of ik liever voor of na de lunch richting de uni ga). Fijn dat ze rekening met me willen houden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:18:32 #152
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_61083264
Ik zit vanaf zaterdagochtend 5 maanden in Johannesburg. Stagelopen op WITS University.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_61140732
Ik heb een klein vraagje. Ik ben van plan om vanaf het schooljaar 2009/2010 te studeren in Amerika. Ik heb 20 september TOEFl en 6 oktober SAT-I, maar bij de aanmeldingspapieren moeten er heel veel documenten worden bijgevoegd waaronder een document waarin staat dat je over voldoende financiële middelen beschikt. Het is sinds 2007 mogelijk studiefinanciering mee te nemen, maar dat moet eerst goedgekeurd worden door de IB-groep. Nu vroeg ik mij af of ik die studiefinanciering dan niet nu al kan aanvragen voor het schooljaar 2009 / 2010 zodat ik in ieder geval weet dat ik studiefinanciering mee kan nemen. Scheelt toch weer wat met die begroting...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:53:45 #154
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_61141190
Welke universiteiten ga je je aanmelden? Bij de meeste normale universiteiten kun je er gewoon wel vanuit gaan dat je stufi krijgt.
pi_61143140
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:36 schreef DavyJones het volgende:
Ik heb een klein vraagje. Ik ben van plan om vanaf het schooljaar 2009/2010 te studeren in Amerika. Ik heb 20 september TOEFl en 6 oktober SAT-I, maar bij de aanmeldingspapieren moeten er heel veel documenten worden bijgevoegd waaronder een document waarin staat dat je over voldoende financiële middelen beschikt. Het is sinds 2007 mogelijk studiefinanciering mee te nemen, maar dat moet eerst goedgekeurd worden door de IB-groep. Nu vroeg ik mij af of ik die studiefinanciering dan niet nu al kan aanvragen voor het schooljaar 2009 / 2010 zodat ik in ieder geval weet dat ik studiefinanciering mee kan nemen. Scheelt toch weer wat met die begroting...
Ze willen vaak zien dat je over een X aantal euro beschikt. Ik moest laten zien dat ik destijds 3000 euro had voor 1 semester.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:08:17 #156
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61143231
Bij mij zeiden ze dat je bijvoorbeeld een IB-groep bericht over je toelage voor de betreffende periode kunt kopieren, of inderdaad een bevestiging van de bank met je tegoeden. Of van een van je ouders met een brief van hen dat ze finincieel garant voor je staan.

Allemaal in het Engels of vertaling met ondertekening bijvoegen.

Moet het allemaal ook gaan regelen de komende weken. Helemaal geen zin in, maarja.
pi_61528777
Zijn er hier mensen die in Boedapest studeren? Zo ja dan heb ik wat vragen! Ik zal dit topic in de gaten houden en m'n PM box is open!
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_61537551
Man almighty, iedereen in Nederland is al begonnen, maar mijn 1e lesdag op de uni begint pas de 29e.
Ik begin aan een studie in Londen.

Trouwens betreffende IBG - > buitenland studeren gaat allemaal via nuffic. Het moet echt raar lopen wil je geen studie financiering krijgen voor een buitenlandse universiteit! Of het moet wel een heule 'shady' uni zijn.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:04:05 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61682106
Ik heb onverwacht een meevaller wat betreft mijn aanmelding. Ik had al een stapeltje inschrijvingsformulieren verzameld waar ik erg tegenop zag, maar nu blijkt dat ze voor uitwisselingsstudenten een speciaal formuliertje van amper een A4'tje hebben, en daar moet ik dan nog even een essay van 3-500 woorden bij doen plus wat financiele gegevens.

Dan nog housing, inentingen, verzekeringen, tickets en visum natuurlijk, maar de eerste stap valt alweer mee.
pi_61738785
Ik ben op het moment ook weer hard bezig om naar het buitenland te vertrekken ditmaal richting nieuw zeeland! Heb inmiddels wat adressen verzameld via een kiwi vriend. Zo gauw ik meer weet zal ik hier weer wat van me laten horen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_61791122
Vrijdag aangekomen in londen, maandag begin ik met m'n studie! Ik kan niet wachten, ik hoop echt dat ik een fatsoenlijk rooster heb, iets van 5 dagen in de week les.
  maandag 22 september 2008 @ 21:36:17 #162
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61836259
Wie heeft er ervaring met vaccinatie-boekje kwijt? Wat zijn de kansen dat ik dat kan vervangen?
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:11:05 #163
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61848637
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:57 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik ben op het moment ook weer hard bezig om naar het buitenland te vertrekken ditmaal richting nieuw zeeland! Heb inmiddels wat adressen verzameld via een kiwi vriend. Zo gauw ik meer weet zal ik hier weer wat van me laten horen!
Gaaf . Heb je al wat op het oog?

Mijn status, ben nog in Barcelona blijven hangen. Overal waar ik heen ga blijf ik een paar maanden extra hangen, een soort van verlaatangst ofzo . Ben nu aan het rondkijken voor masters in Noorwegen/Zweden/Denemarken. Van wat ik van mensen die daar studeren heb gehoord is dat het studeren daar praktisch gratis is, en dat je ook een soort stufi kunt krijgen? Als dat niet doorgaat ga ik in Amsterdam studeren en weer een semester/jaartje daarvan in het buitenland doorbrengen, is toch een stuk makkelijker te regelen.
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 13:28:46 #164
45833 crew  Fogel
pi_61849032
Het was voor mij geen probleem of stufi te krijgen in Noorwegen, maar ik woonde er al ruim 2 jaar voordat ik aan een master begon. Als ik het goed herinner was de stufi+ lening 80.000NOK (ongeveer 10.000¤) voor 1 studiejaar.
Per semester betaal je ongeveer 100¤ aan de uni.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:57:49 #165
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61852270
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:28 schreef Fogel het volgende:
Het was voor mij geen probleem of stufi te krijgen in Noorwegen, maar ik woonde er al ruim 2 jaar voordat ik aan een master begon. Als ik het goed herinner was de stufi+ lening 80.000NOK (ongeveer 10.000¤) voor 1 studiejaar.
Per semester betaal je ongeveer 100¤ aan de uni.
Heeft dat iets te maken met de duur dat je al in Noorwegen woonde? Echt bizar dat het onderwijs zo goedkoop is. Wat voor master heb jij gedaan Fogel?
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:49:33 #166
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_61858054
hallo,

Ik heb even wat tips nodig van iemand die stage heeft gelopen in Londen waar daar wil ik graag ook. Wat niet al te duur is en ook leuk. En hoe je de stage gevonden hebt. Ik denkt dat een betaalbare stage plus gastgezin zoeken het beste en goedkoopste is of niet?
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:12:18 #167
45833 crew  Fogel
pi_61860733
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:57 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Heeft dat iets te maken met de duur dat je al in Noorwegen woonde? Echt bizar dat het onderwijs zo goedkoop is. Wat voor master heb jij gedaan Fogel?
Geen idee, maar ik kwam oorspronkelijk niet om hier (ik woon nog steeds in Noorwegen) te studeren en had een normale werk- en verblijfsvergunning, geen studie-visum of iets dergelijks.
Het onderwijs is goedkoop omdat de Noorse regering nogal socialistisch ingesteld is, ieder is gelijk en heeft gelijke rechten en kanzen (althans, in theorie is dat zo, in de praktijk natuurlijk niet altijd).
Ieder heeft recht op onderwijs en daarom kost het zo goed als niets omdat anders de 'zwakken' (fout woord natuurlijk, maar kan even niks beters verzinnen) geen studie kunnen volgen omdat ze het geld er niet voor hebben. Er zijn natuurlijk ook prive-hogescholen waar je wel het volle pond mag betalen
Aangezien de belastingen relatief hoog zijn (al vind ik dat persoonlijk zeer meevallen) en er dagelijks enkele miljoenen aan oliegeld binnenkomen, is het mogelijk om zo'n socialistische gedachtengang te handhaven.

Ik heb een master of science in software engineering - design of digital systems.
Over een paar weken begin ik met het volgen van een PhD course aan de NTNU.
pi_61863086
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:49 schreef aychelle het volgende:
hallo,

Ik heb even wat tips nodig van iemand die stage heeft gelopen in Londen waar daar wil ik graag ook. Wat niet al te duur is en ook leuk. En hoe je de stage gevonden hebt. Ik denkt dat een betaalbare stage plus gastgezin zoeken het beste en goedkoopste is of niet?
Het is maar net wat je wil .. op een dorm gaan van ong. 2/5 personen op de kamer kom je rond de 80/120 pond per week uit. Ik neem aan dat je stage wil lopen in het centrum van londen en niet in 1 van de buitenwijken. Een oyster zou dus ook wel handig zijn .. en qua stage plek? Volledig afhankelijk van je 'werk richting'
  woensdag 24 september 2008 @ 17:06:55 #169
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_61881027
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is maar net wat je wil .. op een dorm gaan van ong. 2/5 personen op de kamer kom je rond de 80/120 pond per week uit. Ik neem aan dat je stage wil lopen in het centrum van londen en niet in 1 van de buitenwijken. Een oyster zou dus ook wel handig zijn .. en qua stage plek? Volledig afhankelijk van je 'werk richting'
joa, maar het maakt niet zoveel uit of het nou essex, surrey of central is. maar het is jammer dat je er meer geld aan kwijt bent dan je verdient
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 24 september 2008 @ 17:23:56 #170
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61881425
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:36 schreef Wheelgunner het volgende:
Wie heeft er ervaring met vaccinatie-boekje kwijt? Wat zijn de kansen dat ik dat kan vervangen?
Bleek gemakkelijk op te lossen; Rijksvaccinatieprogramma stuurt je een overzichtje op wanneer je daarom vraagt
pi_61942595
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:11 schreef Leinonlein het volgende:

Ben nu aan het rondkijken voor masters in Noorwegen/Zweden/Denemarken. Van wat ik van mensen die daar studeren heb gehoord is dat het studeren daar praktisch gratis is, en dat je ook een soort stufi kunt krijgen? Als dat niet doorgaat ga ik in Amsterdam studeren en weer een semester/jaartje daarvan in het buitenland doorbrengen, is toch een stuk makkelijker te regelen.
In Denemarken hoef je ook geen collegegeld te betalen (behalve als je met erasmus programma erheen gaat, want ik moet nu gewoon nog aan m'n uni in NL collegegeld betalen).
pi_61955625
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:19 schreef GFA het volgende:

[..]

In Denemarken hoef je ook geen collegegeld te betalen (behalve als je met erasmus programma erheen gaat, want ik moet nu gewoon nog aan m'n uni in NL collegegeld betalen).
geen college geld, damn. Ik betaal hier in London bijna 2.5 keer zoveel als in Nederland qua college geld.
  zondag 28 september 2008 @ 00:06:52 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_61962145
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

geen college geld, damn. Ik betaal hier in London bijna 2.5 keer zoveel als in Nederland qua college geld.
Je hebt zeker veel verdiend met het shorten dat je al die dingen kunt betalen (ik las op het VK-topic dat je 220p/w moest dokken voor je kamer )
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 28 september 2008 @ 01:00:16 #174
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_61962866
Ik betaal hier in Amerika 20x zoveel aan collegeld.
pi_61963355
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:06 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Je hebt zeker veel verdiend met het shorten dat je al die dingen kunt betalen (ik las op het VK-topic dat je 220p/w moest dokken voor je kamer )
Ha, ik zie jou ook vaker in het beleggings topic. Ik zie mijn studie in Londen ook als een investering in mezelf, ik betaal dus niet alles zelf maar ook een gedeelte lening. Die ik na m'n studie mooi kan gaan afbetalen, en als je dan een goede baan hebt is dat peanuts. En dan kan ik nou ook nog relatief goed leven.

Beleggen is vaak geld dat je in wezen kunt missen, en de bedragen die ik hier jaarlijks kwijt ben zijn vrij schrikbarend, vergeet niet dat de Oyster/metro kaart er ook nog boven op komt per maand.

Ik beleg om te beleggen, ik beleg niet om andere dingen te kunnen betalen; zo blijft m'n geweten wat beter, en heel soms gebruik ik wat om andere dingen er van te betalen, maar toch ook wel voordelig dat ik nu de mogelijkheid heb om in londen te kunnen studeren. Hier op de universiteit doen ze er alles aan, voordat je gaat afstuderen al een baan hebt gevonden, ze werven hier nog al , en het werkt wel motiverend dat als je naar je college zaal loopt, langs kastelen van banken loopt, en 85% om je heen in't pak zit En wat dacht je van het 'netwerken' hier?

Ik ga overigens vrij spoedig 'hopelijk' van kamer veranderen. De prijs is niet evenredig met de kwaliteit die ik er voor terug krijg.
  zondag 28 september 2008 @ 02:47:34 #176
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61964153
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:00 schreef nickybol het volgende:
Ik betaal hier in Amerika 20x zoveel aan collegeld.
Mijn geluk is dat ik door het contract tussen mijn Nederlandse en Amerikaans universiteit niks aan college-geld hoef te betalen in de VS. Alleen housing en wat administratie kosten. Op reizen na ben ik niet meer kwijt dan in Nederland.
pi_61967213
Weet iemand trouwens hoe het met ziektekosten verzekering zit als je in buitenland bent? Van mijn verzekeringsmaatschappij in NL heb ik zo'n European Health Insurance Card gekregen zodat ik hier ook verzekerd ben. Echter, nu heb ik mij in laten schrijven in het volksregister hier in Denemarken, en kreeg te horen dat ik automatisch een dokter krijg toegewezen en dat ik hier ook gedekt ben als ik in ziekenhuis terecht kom oid. Dit schijnt gratis te zijn hier in Denemarken heb ik gehoord.
Maar dit lijkt mij nogal dubbelop omdat ik in NL hiervoor betaal? Nu vraag ik mij af of ik voor die paar maand in NL mijn ziektekostenverzekering daar niet op kan zeggen? Zou me veel geld schelen
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 12:23:22 #178
45833 crew  Fogel
pi_61967422
In Noorwegen is het zo dat iedereen die een Noors persoonsnummer heeft automatisch verzekerd is. Voor mensen uit de EU die tijdelijk in Noorwegen (en dus geen persoonsnummer hebben) geldt dat die dezelfde behandeling krijgen als de Noren mits ze in hun thuisland verzekerd zijn. Mochten ze dat niet zijn, mogen ze zelf voor de hele rekening opdraaien (evt een reisverzekering).
Ik neem aan dat het voor Denemarken ongeveer hetzelfde zal zijn.
pi_61967856
Ah oke, ik heb dus wel zo'n Deens persoonsnummer (CPR-nummer), en hoefde verder ook helemaal niks van zorgverzekeraarpapieren oid mee te nemen toen ik me in liet schrijven hier. Dan lijkt het mij toch dat ik nu 2 keer voor hetzelfde verzekerd ben? Of zou die verzekering hier niet gelden als ik mij in NL uit laat schrijven?

-edit- ik zou natuurlijk naar mn zorgverzekeraar in NL kunnen bellen, maar denk niet dat zij zomaar een klant willen verliezen.. en dus niet zo snel zullen zeggen dat ik dat NL op kan zeggen
pi_61970159
De enige reden waarom ik nog verzekerd ben via de NL'se wet is omdat ik studiefinanciering krijg. Krijg je studiefinanciering heb je dus recht op zorgverzekering uit NL, en die heb ik dan ook graag behouden!!
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 21:11:48 #181
45833 crew  Fogel
pi_61980805
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
pi_61981405
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef Fogel het volgende:
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 22:17:02 #183
45833 crew  Fogel
pi_61982946
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
Tuurlijk, ik kan me overal wel gaan verzekeren, maar dat is natuurlijk niet nuttig als ik al volledige dekking heb van de Noorse staat... Als ik niet in het Noorse 'ziekenfonds' zou zitten, zou ik genoodzaakt zijn om een medische verzekering te hebben, ergens.

Dus, als hij al automatisch een (vergelijkbare) dekking heeft vanuit Denemarken, waarom zou je dan nog voor de Nederlandse willen betalen als het geen extra voordelen oplevert?

Ik ben geemigreerd en heb daardoor een andere situatie dan een student met een tijdelijk verblijf
pi_62078704
Heeft iemand enig idee naar een leuke universiteit die iets doet met mijn studierichting (Aarde en Economie) Opleiding ligt op de grens tussen Aardwetenschappen en Economie. Maar Resource management of ruimtelijke economie is ook oke

Ik wil graag een jaartje studeren in het buitenland. Het liefste in Japan, maar dat gaat nogal lastig worden denk ik.
わたしはヤスパーです!
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 15:39:59 #185
45833 crew  Fogel
pi_62078844
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
pi_62113366
Iemand hier trouwens in Aberdeen (Schotland) gestudeerd?
Ziet er best leuk uit
わたしはヤスパーです!
pi_62121012
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:39 schreef Fogel het volgende:
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
Succes hoor!
 FR
pi_62139419
net de 1e week gehad op de uni in Londen. Nog 21 week te gaan.
pi_62144648
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
pi_62189904
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:29 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?

@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
pi_62192364
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:20 schreef GFA het volgende:

[..]

Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?

@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
Ah dat wist ik niet! Ik woon zelf in london, maar blijf ingeschreven staan bij m'n ouders in nederland ívm belasting technische regels.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:10:36 #192
45833 crew  Fogel
pi_62193485
Zoals ik al eerder aangaf vertrok ik zelf permanent. Ik herinner niet hoeveel of weinig werk het was om me uit te schrijven (het inschrijjven geeft vast meer romslompen).
Daarbij, is al het werk, incl weer inschrijven als je terugkomt, je een paar honderd euro waard?
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:16:59 #193
45833 crew  Fogel
pi_62193558
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 01:25 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Succes hoor!
Ik was de enige (van de 16-17) die daar zat omdat ik daar zelf voor gekozen had, de rest moest er zijn omdat het vak verplicht is voor mensen die een volledige PhD doen (iets waar ik zelf pas in 2010 mee wil beginnen, maar wil nu alvast de verplichte vakken volgen zodat ik dan meer tijd heb om onderzoek te doen.).
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:19:13 #194
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62279599
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:34:10 #195
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_62293813
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
><(({°>
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:22:38 #196
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_62326852
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
Ik ben gisteren bij de Studiebeurs in Utrecht geweest, en heb daar flink wat folders gekregen. Enkele namen van instanties:

-Travel Active
-Education First
-Study Travel
-Into Exchange

Hoop dat dit je wat vooruit helpt!
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_62327083
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
www.ef.com En het is niet goedkoop Oh Ef stond er al.
pi_62331999
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
Wat voor extra kosten?
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:14:38 #199
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62335455
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:51 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Wat voor extra kosten?
De uitwisseling kost sowieso geld natuurlijk, tickets, verblijf, reizen. Daar hield ik ook wel rekening mee, maar nu is het misschien niet meer zo'n goed idee om veel geld uit te geven.

Dollar is ook weer net zo duur als een jaar geleden onderhand. En ik heb door die financieele situatie minder zin om me verder in de schulden te werken en studievertraging op te lopen.

Wel echt een hele moeilijke beslissing.
pi_62341172
@Wheelgunner: let wel dat als je via het Erasmus programma vakken gaat volgen je een beurs krijgt van 200 euro p/maand (tenminste aan mijn universitei, maar denk dat dat landelijk is?). Ook kan je nog eens je OV kaart inleveren waarvoor je een euro'tje of 80 per maand vangt. 280 euro in de maand scheelt toch al lekker
In Nederland moet je ook eten en een dak boven je hoofd, of je dat nou in het buitenland doet maakt niet zoveel uit 't kost overal geld (tenzij je natuurlijk naar een duur land gaat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')