abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2008 @ 02:47:34 #176
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61964153
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:00 schreef nickybol het volgende:
Ik betaal hier in Amerika 20x zoveel aan collegeld.
Mijn geluk is dat ik door het contract tussen mijn Nederlandse en Amerikaans universiteit niks aan college-geld hoef te betalen in de VS. Alleen housing en wat administratie kosten. Op reizen na ben ik niet meer kwijt dan in Nederland.
pi_61967213
Weet iemand trouwens hoe het met ziektekosten verzekering zit als je in buitenland bent? Van mijn verzekeringsmaatschappij in NL heb ik zo'n European Health Insurance Card gekregen zodat ik hier ook verzekerd ben. Echter, nu heb ik mij in laten schrijven in het volksregister hier in Denemarken, en kreeg te horen dat ik automatisch een dokter krijg toegewezen en dat ik hier ook gedekt ben als ik in ziekenhuis terecht kom oid. Dit schijnt gratis te zijn hier in Denemarken heb ik gehoord.
Maar dit lijkt mij nogal dubbelop omdat ik in NL hiervoor betaal? Nu vraag ik mij af of ik voor die paar maand in NL mijn ziektekostenverzekering daar niet op kan zeggen? Zou me veel geld schelen
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 12:23:22 #178
45833 crew  Fogel
pi_61967422
In Noorwegen is het zo dat iedereen die een Noors persoonsnummer heeft automatisch verzekerd is. Voor mensen uit de EU die tijdelijk in Noorwegen (en dus geen persoonsnummer hebben) geldt dat die dezelfde behandeling krijgen als de Noren mits ze in hun thuisland verzekerd zijn. Mochten ze dat niet zijn, mogen ze zelf voor de hele rekening opdraaien (evt een reisverzekering).
Ik neem aan dat het voor Denemarken ongeveer hetzelfde zal zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61967856
Ah oke, ik heb dus wel zo'n Deens persoonsnummer (CPR-nummer), en hoefde verder ook helemaal niks van zorgverzekeraarpapieren oid mee te nemen toen ik me in liet schrijven hier. Dan lijkt het mij toch dat ik nu 2 keer voor hetzelfde verzekerd ben? Of zou die verzekering hier niet gelden als ik mij in NL uit laat schrijven?

-edit- ik zou natuurlijk naar mn zorgverzekeraar in NL kunnen bellen, maar denk niet dat zij zomaar een klant willen verliezen.. en dus niet zo snel zullen zeggen dat ik dat NL op kan zeggen
pi_61970159
De enige reden waarom ik nog verzekerd ben via de NL'se wet is omdat ik studiefinanciering krijg. Krijg je studiefinanciering heb je dus recht op zorgverzekering uit NL, en die heb ik dan ook graag behouden!!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 21:11:48 #181
45833 crew  Fogel
pi_61980805
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61981405
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef Fogel het volgende:
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 22:17:02 #183
45833 crew  Fogel
pi_61982946
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
Tuurlijk, ik kan me overal wel gaan verzekeren, maar dat is natuurlijk niet nuttig als ik al volledige dekking heb van de Noorse staat... Als ik niet in het Noorse 'ziekenfonds' zou zitten, zou ik genoodzaakt zijn om een medische verzekering te hebben, ergens.

Dus, als hij al automatisch een (vergelijkbare) dekking heeft vanuit Denemarken, waarom zou je dan nog voor de Nederlandse willen betalen als het geen extra voordelen oplevert?

Ik ben geemigreerd en heb daardoor een andere situatie dan een student met een tijdelijk verblijf
pi_62078704
Heeft iemand enig idee naar een leuke universiteit die iets doet met mijn studierichting (Aarde en Economie) Opleiding ligt op de grens tussen Aardwetenschappen en Economie. Maar Resource management of ruimtelijke economie is ook oke

Ik wil graag een jaartje studeren in het buitenland. Het liefste in Japan, maar dat gaat nogal lastig worden denk ik.
わたしはヤスパーです!
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 15:39:59 #185
45833 crew  Fogel
pi_62078844
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
pi_62113366
Iemand hier trouwens in Aberdeen (Schotland) gestudeerd?
Ziet er best leuk uit
わたしはヤスパーです!
pi_62121012
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:39 schreef Fogel het volgende:
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
Succes hoor!
 FR
pi_62139419
net de 1e week gehad op de uni in Londen. Nog 21 week te gaan.
pi_62144648
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
pi_62189904
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:29 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?

@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
pi_62192364
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:20 schreef GFA het volgende:

[..]

Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?

@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
Ah dat wist ik niet! Ik woon zelf in london, maar blijf ingeschreven staan bij m'n ouders in nederland ívm belasting technische regels.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:10:36 #192
45833 crew  Fogel
pi_62193485
Zoals ik al eerder aangaf vertrok ik zelf permanent. Ik herinner niet hoeveel of weinig werk het was om me uit te schrijven (het inschrijjven geeft vast meer romslompen).
Daarbij, is al het werk, incl weer inschrijven als je terugkomt, je een paar honderd euro waard?
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:16:59 #193
45833 crew  Fogel
pi_62193558
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 01:25 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Succes hoor!
Ik was de enige (van de 16-17) die daar zat omdat ik daar zelf voor gekozen had, de rest moest er zijn omdat het vak verplicht is voor mensen die een volledige PhD doen (iets waar ik zelf pas in 2010 mee wil beginnen, maar wil nu alvast de verplichte vakken volgen zodat ik dan meer tijd heb om onderzoek te doen.).
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:19:13 #194
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62279599
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:34:10 #195
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_62293813
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
><(({°>
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:22:38 #196
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_62326852
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
Ik ben gisteren bij de Studiebeurs in Utrecht geweest, en heb daar flink wat folders gekregen. Enkele namen van instanties:

-Travel Active
-Education First
-Study Travel
-Into Exchange

Hoop dat dit je wat vooruit helpt!
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_62327083
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
www.ef.com En het is niet goedkoop Oh Ef stond er al.
pi_62331999
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
Wat voor extra kosten?
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:14:38 #199
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62335455
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:51 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Wat voor extra kosten?
De uitwisseling kost sowieso geld natuurlijk, tickets, verblijf, reizen. Daar hield ik ook wel rekening mee, maar nu is het misschien niet meer zo'n goed idee om veel geld uit te geven.

Dollar is ook weer net zo duur als een jaar geleden onderhand. En ik heb door die financieele situatie minder zin om me verder in de schulden te werken en studievertraging op te lopen.

Wel echt een hele moeilijke beslissing.
pi_62341172
@Wheelgunner: let wel dat als je via het Erasmus programma vakken gaat volgen je een beurs krijgt van 200 euro p/maand (tenminste aan mijn universitei, maar denk dat dat landelijk is?). Ook kan je nog eens je OV kaart inleveren waarvoor je een euro'tje of 80 per maand vangt. 280 euro in de maand scheelt toch al lekker
In Nederland moet je ook eten en een dak boven je hoofd, of je dat nou in het buitenland doet maakt niet zoveel uit 't kost overal geld (tenzij je natuurlijk naar een duur land gaat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')