Daar heb je een punt. Sorry, te snel gelezen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:11 schreef Bayswater het volgende:
garage, dakkapel? Het is een appartement en daarbij staat zijn eigen verkoopcijfer (mits normale omstandigheden, dus niet van familie, gedwongen verkoop of iets dergelijks) en taxatierapport altijd boven de vergelijkbare verkopen, win je altijd voor de rechter, dus de gemeente kijkt wel uit.
4% met een minimum van 10.000 voor woningen boven de 2 ton, dus minimaal 207. Maar dat lukt dus eenvoudig.
Is je gemeentebelasting erg omhoog gegaan dan?quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:08 schreef SnuggLe het volgende:
Zie ik iets over het hoofd? Mis ik iets??? Want ik heb de neiging bezwaar aan te gaan tekenen....
Niet alleen daarbij (Oranjewoudgemeentenquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:14 schreef JumpingJacky het volgende:
Als jouw gemeente hierbij staat, dan kan je de taxatie online opvragen:
http://www.woz.nl/
Is dat zo, ja? Wij hebben een huis gekocht in 2005 voor 213.000,-- en in 2007 kregen we een WOZ-bepaling van 256.000 (waarbij stond dat het gebaseerd op de waarde in 2005). We hebben dan ook ons taxatierapport en bewijs van aankoopbedrag ingediend vorig jaar, maar ze zijn tot op heden er nog steeds mee bezigquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:11 schreef Bayswater het volgende:
garage, dakkapel? Het is een appartement en daarbij staat zijn eigen verkoopcijfer (mits normale omstandigheden, dus niet van familie, gedwongen verkoop of iets dergelijks) en taxatierapport altijd boven de vergelijkbare verkopen, win je altijd voor de rechter, dus de gemeente kijkt wel uit.
Nee november 2007 opgeleverd en reeds bewoond. Dus al afgebouwd alleen nog niet eerder een WOZ aanslag ontvangen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:50 schreef Bayswater het volgende:
Nog in aanbouw op 1 januari 2008, of al afgebouwd?
quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:54 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Nee november 2007 opgeleverd en reeds bewoond. Dus al afgebouwd alleen nog niet eerder een WOZ aanslag ontvangen.
WOZ- waarde is gebaseerd op vrije marktprijzen aangeleverd door het Kadaster.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:04 schreef PrincePolly het volgende:
Rare vraag: in hoeverre zal de WoZ-waarde overeenkomen met de echte (verkoop)waarde van je huis? Zijn er hier vuistregels voor?
Heb je die taxatie nog? Ik heb een paar jaar geleden iets soortgelijks gehad. Ik heb toen een berekening gemaakt met behulp van de vorige WOZ-waarde en die taxatie (die was ook vlak voor de bepaling van de WOZ-waarde). In die berekening heb ik de toename in hetzelfde tempo doorgevoerd, kwam ik toch een stuk lager uit dan de gemeeente. Die hebben dat verweer ook geaccepteerd, dus het is zeker de moeite waard!quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:08 schreef SnuggLe het volgende:
Jippie.
De nieuwe WOZ-waarde bepaling is binnen.
Ik woon in een appartement sinds mei 2007. Toen was de WOZ-waarde, volgens de vorige bewoner, 167.000. Daarvoor was dat 128.000. Flinke stijging, vond ik toen al. Oke, zal wel, 167.000 it was (taxatie bij de koop was 179.000, ook voor gekocht, executiewaarde 161.000).
Nu komt de nieuwe WOZ-aanslag/bepaling van de gemeente; 217.000 euro.
Ik schrik me rot, eigenlijk. Stijging van 30% in 2 jaar. En dat terwijl ik lees op heel veel sites dat de gemiddelde stijging circa 7% is en lees dat mijn dorp 9% stijgt.
Zie ik iets over het hoofd? Mis ik iets??? Want ik heb de neiging bezwaar aan te gaan tekenen....
Dat is een goede.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:17 schreef Mark het volgende:
[..]
Heb je die taxatie nog? Ik heb een paar jaar geleden iets soortgelijks gehad. Ik heb toen een berekening gemaakt met behulp van de vorige WOZ-waarde en die taxatie (die was ook vlak voor de bepaling van de WOZ-waarde). In die berekening heb ik de toename in hetzelfde tempo doorgevoerd, kwam ik toch een stuk lager uit dan de gemeeente. Die hebben dat verweer ook geaccepteerd, dus het is zeker de moeite waard!
Dat absoluut.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:24 schreef gronk het volgende:
Tip voor TS: ik zou alles betalen. Als ze je bezwaar goedkeuren, ontvang je 5% heffingsrente.
Nou het is wel een bedrag waarvoor mijn aparttement zeer snel weg zal zijn mocht ik ook failliet raken en de hypotheek moeten aflossen in dat geval.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:45 schreef ManAtWork het volgende:
En waarschijnlijk wil je het huis voor de WOZ-waarde nog niet eens verkopen.
Volgens mij wordt nu elk jaar de WOZ waarde bepaaldquote:
Bezwaar maken zou ik niet doen. Hoe lager de WOZ-waarde hoe beter toch?quote:Op zondag 2 maart 2008 09:21 schreef Fredgroes het volgende:
ik begrijp er niks van. Vorig jaar woz waarde 213.500 nu 190.000!!! Gemeente Haarlemmermeer.
De 213.500 was op 1-1-2005. Appartementen complex was nog in aanbouw. Prijs lag redelijk gelijk aan de verkoopwaarde (217.500). Nu op 1-1-2007 190.000. Weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet. Bezwaar maken ja of nee. Iemand hier een verstandig antwoord? Anders morgen maar even met mijn tussenpersoon bellen.
Ik heb geen idee dus daarom maar even de vraag hier gesteld. Maar alvast bedankt voor je antwoord.quote:Op zondag 2 maart 2008 09:31 schreef RJD het volgende:
[..]
Bezwaar maken zou ik niet doen. Hoe lager de WOZ-waarde hoe beter toch?
Hoe zit dat dan?quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:27 schreef DIGGER het volgende:
Note: Mocht je dankzij een hoge WOZ < 75% executiewaarde van het huis komen met je hypotheek, dan kan het interessant zijn je WOZ waarde niet aan te vechten, omdat je er in je hypotheekrente op vooruit kan. Kun je je zo even laten voorrekenen door een hypotheekadviseur.
De belasting is met deze waarde net zoveel als vorig jaar!!quote:Op zondag 2 maart 2008 10:03 schreef Mark het volgende:
Lagere WOZ-waarde betekent minder belasting.
Dan hebben ze iets anders verlaagd om te compenseren.quote:Op zondag 2 maart 2008 10:32 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
De belasting is met deze waarde net zoveel als vorig jaar!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |